Pietverdriet | zaterdag 30 januari 2016 @ 22:11 |
http://www.transport-onli(...)ss-voor-franse-kust/ Als Smit is staat is het schip in een haven te krijgen is dat leuk verdienen! Een schip dat verlaten is op zee is voor de berger. [ Bericht 2% gewijzigd door Leandra op 30-01-2016 22:39:36 (tagje om quote toegevoegd) ] | |
#ANONIEM | zaterdag 30 januari 2016 @ 22:16 |
Machtig mooi, die bergingsoperaties ![]() | |
Kapt-Ruigbaard | zaterdag 30 januari 2016 @ 22:24 |
Waarom pas vrijdagmiddag een poging doen ![]() | |
witteviool | zaterdag 30 januari 2016 @ 22:27 |
Spookschip, wat klinkt dat romantisch. De romantiek is er echter gauw af als je nagaat dat het vaak om een olietanker of containervaarder gaat. | |
Rezania | zaterdag 30 januari 2016 @ 22:32 |
Zal wel kutweer zijn en zoiets doe je ook niet even zomaar. | |
Hathor | zaterdag 30 januari 2016 @ 22:35 |
Dit is waar de kazen goed in zijn. ![]() | |
ToT | zaterdag 30 januari 2016 @ 22:35 |
Donderdag is dat ding al tot de nok toe vol met migranten die naar Engeland willen! ![]() | |
valentijn101 | zaterdag 30 januari 2016 @ 22:39 |
Ik denk dat dat in dit gevalt niet zo is. Het schip is niet verlaten maar geevacueerd. | |
Beathoven | zaterdag 30 januari 2016 @ 22:43 |
Ja, de kans dat het een 17e eeuws schip betreft is zo goed als uitgesloten. | |
Kapt-Ruigbaard | zaterdag 30 januari 2016 @ 22:47 |
De Vliegende Hollander | |
Haags | zaterdag 30 januari 2016 @ 22:50 |
Ik wil live beelden!! | |
#ANONIEM | zaterdag 30 januari 2016 @ 22:55 |
![]() ![]() | |
Tiemie | zaterdag 30 januari 2016 @ 22:57 |
bericht van gister | |
Pietverdriet | zaterdag 30 januari 2016 @ 23:02 |
beter weer, meer sleepschepen in de buurt? | |
kanovinnie | zaterdag 30 januari 2016 @ 23:07 |
Wat kan het anders dan die twee zijn? Een LNG tanker, FPSO of bulk carrier? | |
Leandra | zaterdag 30 januari 2016 @ 23:07 |
Is het bericht niet eigenlijk van vrijdagochtend? | |
kanovinnie | zaterdag 30 januari 2016 @ 23:08 |
![]() Autotransportboot zo te zien ![]() | |
Pietverdriet | zaterdag 30 januari 2016 @ 23:09 |
Wat ik zo lees heeft hij een lading hout en machines aan boord. | |
Beathoven | zaterdag 30 januari 2016 @ 23:10 |
ye good old fata morgana ![]() | |
kanovinnie | zaterdag 30 januari 2016 @ 23:10 |
Hout? | |
Pietverdriet | zaterdag 30 januari 2016 @ 23:13 |
Een schip voor autos, voor levend vee, stukgoed, je kan het zo gek niet bedenken of het wordt over zee vervoerd. Van booreilanden tot diepvriesvis. En dat zijn alleen de vrachtschepen, zijn er ook nog trawlers, fabriekschepen, marineschepen, cruiseschepen, etc etc | |
Rezania | zaterdag 30 januari 2016 @ 23:14 |
Ja, je weet wel, waar bomen van zijn gemaakt. | |
Pietverdriet | zaterdag 30 januari 2016 @ 23:14 |
In de op "De Modern Express vervoert een grote lading hout" | |
Pietverdriet | zaterdag 30 januari 2016 @ 23:17 |
Een schip met hout geladen kan heel gevaarlijk zijn als het in zeenood raakt, het kan zijn dat het niet zinkt maar net aan de oppervlakte blijft drijven. Vrijwel onzichtbaar en een gevaar voor de scheepvaart. Net als overboord geslagen containers die niet zinken. Vorig jaar is er een groot containerschip in de indische oceaan gezonken en veel containers raakten op drift. | |
kanovinnie | zaterdag 30 januari 2016 @ 23:18 |
Ik werk in de offshore ![]() Ja, je weet wel, waarom zou je dat op een autoschip vervoeren? | |
Rezania | zaterdag 30 januari 2016 @ 23:20 |
Dan is het dus geen autoschip maar een houtschip. | |
Pietverdriet | zaterdag 30 januari 2016 @ 23:23 |
Waar haal je vandaan dat het een autoschip is? Is een RORO | |
kanovinnie | zaterdag 30 januari 2016 @ 23:23 |
Hihaho http://gcaptain.com/listi(...)biscay/#.Vq00hLLhCUk https://www.vesselfinder.(...)31688-MMSI-356187000 | |
Pietverdriet | zaterdag 30 januari 2016 @ 23:26 |
Een RORO dus, geen auto transportschip | |
Calcio | zaterdag 30 januari 2016 @ 23:27 |
Ze moeten een plan bedenken he of wou je zo even zonder plan te werk gaan? | |
Spanky78 | zaterdag 30 januari 2016 @ 23:29 |
Die roro dingen staan er wel om bekend wat minder stabiel te zijn. Ik zou er nu niet graag aan boord gaan. .. | |
Pietverdriet | zaterdag 30 januari 2016 @ 23:32 |
Ja, ze zijn niet in compartimenten verdeeld. Als er eenmaal water binnen komt is het niet meer te redden. | |
ETA | zaterdag 30 januari 2016 @ 23:34 |
Dan is "mijn"(vlak voor verdwijning heb ik een expeditie reis met het schip naar Antarctica gemaakt) spookschip toch leuker. Daarvan wordt nu gezegd dat het stuurloos ronddobbert ergens in de Atlantische oceaan met als enige matrozen kannibalistische ratten.... | |
kanovinnie | zaterdag 30 januari 2016 @ 23:34 |
Wat is het verschil dan? | |
Pietverdriet | zaterdag 30 januari 2016 @ 23:34 |
Het ergste wat ik op zee ben tegen gekomen zijn de schepen die levende schapen en runderen naar de golfstaten vervoeren. Die dingen ruik je al over de horizon zo stinken die, maw, de stank neem je al waar voordat je ze kan zien. | |
Spanky78 | zaterdag 30 januari 2016 @ 23:37 |
Is er laatst een geborgen uit de euro geul. Baltic ace. | |
Pietverdriet | zaterdag 30 januari 2016 @ 23:38 |
Bij een auto transport zijn de autos de lading, denk aan Toyotas gemaakt in Japan, bij een RORO kan dat ook, maar vaak ook vracht in trailers die direct in de haven van het schip gereden kan worden. Beide zijn in principe Roll On Roll Off, een auto transport schip een specifieke versie. | |
Pietverdriet | zaterdag 30 januari 2016 @ 23:39 |
Als er een schip op zee vergaat en het is niet direct hier voor de kust of een enorme olieramp hoor je er nauwelijks tot niets van in de media | |
kanovinnie | zaterdag 30 januari 2016 @ 23:40 |
Gefeliciteerd, op zaterdag om half 12 pak je me op een detail. | |
Pietverdriet | zaterdag 30 januari 2016 @ 23:41 |
Ik heb jaren op tallships en cruiseschepen gewerkt. Wat keihard werken aangaat kunnen we elkaar een hand geven | |
Pietverdriet | zaterdag 30 januari 2016 @ 23:41 |
Zoentje erop | |
kanovinnie | zaterdag 30 januari 2016 @ 23:42 |
Ik zit gewoon op kantoor hoor. ![]() | |
Pietverdriet | zaterdag 30 januari 2016 @ 23:44 |
Landrot! Ik ook al twintig jaar ![]() Heb je wel gevaren? Ik mis het nog vaak, de oceaan is zo mooi, zo indrukwekkend | |
Woestijnvos | zondag 31 januari 2016 @ 01:10 |
Tegen vrijdag is dat schip vast al gezonken. | |
witteviool | zondag 31 januari 2016 @ 01:33 |
Ooh, interessant, hoe heet dat schip dan?? | |
Pleun2011 | zondag 31 januari 2016 @ 10:23 |
Ik denk dat hij deze bedoelt
| |
TheThirdMark | zondag 31 januari 2016 @ 10:50 |
Klopt. Maar in dat geval beur je iets tussen de 10% en 20% van de totale waarde. Ook niet geheel vervelend. | |
valentijn101 | zondag 31 januari 2016 @ 11:35 |
Werkt dat zo? Maar dan zoudn goedkope schepen toch niet geborgen worden? Is het tegenwoordig niet zo dat er gewoon een prijs afgesproken word? Bootje bergen kost ¤???,- moeilijk bootje bergen kost meer. Gevaarlijk bootje kost nog meer? Toen de costa concordia geborgen werd heeft smit hier toch ook vooraf een prijs voor aangegeven? | |
TheThirdMark | zondag 31 januari 2016 @ 11:40 |
Er zijn geen goedkope schepen die het bergen waard zijn. Boten zoals de Costa Concordia en de Tricolor hadden andere voorwaarden ivm milieu en werd dus uitbesteed voor grof geld. Net als de Koersk. | |
hottentot | zondag 31 januari 2016 @ 17:44 |
Waarom zou je een autoschip leeg terug laten varen? Daarnaast worden veel schepen na een paar jaar al omgebouwd voor ander of multi-functioneel gebruik. | |
Spanky78 | zondag 31 januari 2016 @ 20:41 |
Ik vaar regelmatig op een klein schip. ... wel op de Noordzee. Heerlijk. Overigens ook hard werken op een klein schip ☺ Overigens zal ik nooit een echte zeeman worden.... | |
Pietverdriet | dinsdag 2 februari 2016 @ 13:17 |
Smit Salvage heeft het schip op sleeptouw kunnen nemen http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-kolkende-zee.dhtml | |
dimmak | dinsdag 2 februari 2016 @ 13:49 |
Ze gaan meestal vol met auto's richting Afrika en volgeladen met hout terug. ![]() | |
RedFever007 | dinsdag 2 februari 2016 @ 14:02 |
wat is zo mooi aan een eindeloze watermassa? | |
Pietverdriet | dinsdag 2 februari 2016 @ 15:10 |
De desolaatheid en de dynamiek. Maar goed, vond de Sahara ook prachtig |