abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 januari 2016 @ 12:36:01 #1
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_159514867

Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat.. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>>> Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen. Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2016 Challenge
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters

[ Bericht 0% gewijzigd door GotC op 02-02-2016 17:24:01 ]
  zaterdag 30 januari 2016 @ 12:42:37 #2
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_159515001
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 20:12 schreef YUR het volgende:
Hoka One One gaat overigens ook met "normale" schoenen komen :Y
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 20:20 schreef wyccie het volgende:

[..]

Wat valt daar dan onder? De überdemping eruit? Dat zou hun hele filosofie onderuit halen.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  zaterdag 30 januari 2016 @ 12:55:04 #3
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_159515225
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 12:18 schreef Quoi het volgende:

[..]

Thanks :) En echt, al die hardlopers..... ik werd er een beetje sentimenteel van. Ik wil heel graag lekker trainen en PR's lopen. Ik moet mijn ambities nog een beetje bijstellen, dat is duidelijk :')
Want hoe werkt dat met zwanger zijn qua hardlopen? Wat mag je wel en wat niet?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  zaterdag 30 januari 2016 @ 12:59:30 #4
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159515306
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 12:55 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Want hoe werkt dat met zwanger zijn qua hardlopen? Wat mag je wel en wat niet?
Alles mag in principe :) Zelfs de Olympische Spelen mag je doen. Of je dat redt is een tweede.

@GotC: 2,5 jr :o
  zaterdag 30 januari 2016 @ 13:01:56 #5
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_159515341
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 12:59 schreef Quoi het volgende:

[..]

Alles mag in principe :) Zelfs de Olympische Spelen mag je doen. Of je dat redt is een tweede.

@GotC: 2,5 jr :o
Op een gegeven moment niet meer toch?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  zaterdag 30 januari 2016 @ 13:05:59 #6
124676 RobertoCarlos
pi_159515399
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 12:59 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom je nu (al?) minder loopt, vandaar.
pi_159515550
Ik ben stoer, 10 km gedaan in de regen :)
  zaterdag 30 januari 2016 @ 13:15:03 #8
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159515568
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 13:05 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom je nu (al?) minder loopt, vandaar.
Iets met energie en dat totaal niet hebben. Incl lage bloeddruk. Lastig uitleggen, maar dat is het. Alles gaat naar 'dat bouwproject', vooral in het begin.

En ik geloof dat het tegen het einde vd zwangerschap niet meer zo praktisch is en niet zo lekker voelt. Schijnt ook een hoop met je spieren te gebeuren rondom je bekken. Verweking enzo :o

Tot zover mijn kennis hierover en ervaring hiermee. Maar ik geloof er heilig in dat alles moet kunnen, het zij wat minder intensief.

/eindetopickaap ;)
  zaterdag 30 januari 2016 @ 13:17:42 #9
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_159515615
Quoi, super dat je je weer fit genoeg voelt om wat te sporten! Wie weet kan je dan toch de komende paar maandjes nog wat doen :)

Hier vanmorgen weer een fuckingslomeduurloop gedaan. Ik vond het stukken minder irritant dan vorige week, waarschijnlijk mede omdat ik nu 10 km liep ipv 12 :P

Tempo wat constanter weten te houden (6.50 ongeveer) en zeker de eerste 8-9 km genoot ik er echt van, jeej!

En dan morgen lekker puinduinrunnen *O* als ik die uitloop kom ik toch op een maandtotaal net boven de 130. Tevreden mee :)

Volgende maand verder met meer trailen en afstanden weer tot ongeveer HM in training :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 30 januari 2016 @ 13:18:56 #10
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_159515638
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 13:15 schreef Quoi het volgende:

[..]

Iets met energie en dat totaal niet hebben. Incl lage bloeddruk. Lastig uitleggen, maar dat is het. Alles gaat naar 'dat bouwproject', vooral in het begin.

En ik geloof dat het tegen het einde vd zwangerschap niet meer zo praktisch is en niet zo lekker voelt. Schijnt ook een hoop met je spieren te gebeuren rondom je bekken. Verweking enzo :o

Tot zover mijn kennis hierover en ervaring hiermee. Maar ik geloof er heilig in dat alles moet kunnen, het zij wat minder intensief.

/eindetopickaap ;)
Niks topickaap, gaat toch over hardlopen? (en ik vind het leuk om te lezen)
  zaterdag 30 januari 2016 @ 13:19:53 #11
124676 RobertoCarlos
pi_159515660
quote:

[..]

/eindetopickaap ;)
Ok, nu snap ik het. En ik vind het geen topickaap hoor, hoort ook gewoon bij hardlopen.

Edit; dus wat Murmeli ook zegt! :)

[ Bericht 3% gewijzigd door RobertoCarlos op 30-01-2016 13:27:07 ]
  zaterdag 30 januari 2016 @ 13:21:04 #12
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_159515687
quote:

[..]

/eindetopickaap ;)
Juist. Dat vertelde een vriendin van me ook. Die moet nog 2 weken.
En ja het kan vast wel, maar of het verstandig en/of fijn is, dat is de vraag.
  zaterdag 30 januari 2016 @ 13:24:23 #13
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_159515757
quote:

[..]

/eindetopickaap ;)
Ja dit wel idd. Ik had wel de energie, maar m'n laatste loopje was bij 6 mnd zwangerschap, 15x1 min. M'n bekken vielen ongeveer uit m'n lijf van ellende :D
En de 1e 3 mnd vond ik hardlopen eng en oncomfortabel :Y)
  zaterdag 30 januari 2016 @ 13:24:46 #14
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_159515767
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 13:21 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Juist. Dat vertelde een vriendin van me ook. Die moet nog 2 weken.
En ja het kan vast wel, maar of het verstandig en/of fijn is, dat is de vraag.
Denk dan fietsen/wandelen of evt zwemmen dan beter is. Zwemmen lijkt me dan wel fijn omdat je je dan minder zwaar voelt
  zaterdag 30 januari 2016 @ 13:25:43 #15
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_159515787
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 13:24 schreef GotC het volgende:

[..]

Ja dit wel idd. Ik had wel de energie, maar m'n laatste loopje was bij 6 mnd zwangerschap, 20x1 min. M'n bekken vielen ongeveer uit m'n lijf van ellende :D
En de 1e 3 mnd vond ik hardlopen eng en oncomfortabel :Y)
Hihi ja, dat je het eerst eng vindt kan ik me goed voorstellen.
pi_159515945
Vanaf welke afstanden zeulen jullie eigenlijk water mee tijdens een duurlooptraining?
Mijn verste afstand is tot nu toe 23 km, maar dat ging prima zonder drinken.

Volgens mij is dat alleen niet wat aangeraden wordt. Ik heb ooit ergens gelezen dat het advies is na 10 a 15 km iets te drinken, maar ja dan moet je dus wel iets meenemen.

Hoe doen jullie dat? :)

Edit: en die gels die je zonder water in kunt nemen... kun je die als een vervanger zien?

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2016 13:34:23 ]
  zaterdag 30 januari 2016 @ 13:36:19 #17
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_159516001
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 13:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
Vanaf welke afstanden zeulen jullie eigenlijk water mee tijdens een duurlooptraining?

Volgens mij is dat alleen niet wat aangeraden wordt. Ik heb ooit ergens gelezen dat het advies is na 10 a 15 km iets te drinken, maar ja dan moet je dus wel iets meenemen.

Hoe doen jullie dat? :)

Edit: en die gels die je zonder water in kunt nemen... kun je die als een vervanger zien?
Ligt eraan hoe warm het is. Nu loop ik 10k zonder water, maar in de zomer heb ik bij 5 soms al water mee. Maar ik heb ook altijd snel een droge strot en dan wil ik gewoon wat drinken hebben. Het verschilt per persoon. Of die gelletjes echt een vervanger zijn weet ik niet, maar het is wel vochtig spul, maar veel suiker, en daarvan krijg je toch dorst ook?
  zaterdag 30 januari 2016 @ 13:39:37 #18
124676 RobertoCarlos
pi_159516071
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 13:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
Gewoon tijdens de training zelf mee experimenteren, anders word je tuureluurs van de (goedbedoelde) adviezen. Het gaat er toch om wat bij jou het beste werkt.
pi_159516112
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 13:36 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe warm het is. Nu loop ik 10k zonder water, maar in de zomer heb ik bij 5 soms al water mee. Maar ik heb ook altijd snel een droge strot en dan wil ik gewoon wat drinken hebben. Het verschilt per persoon. Of die gelletjes echt een vervanger zijn weet ik niet, maar het is wel vochtig spul, maar veel suiker, en daarvan krijg je toch dorst ook?
Ik heb nog nooit water meegenomen en heb toch best al wat kilometertjes tijdens warme dagen gemaakt. Wel zorg ik dat ik ongeveer een half uur van te voren een half litertje water naar binnen werk en dat ik over het algemeen genomen gewoon genoeg water drink.

Tijdens lopen heb ik op de een of andere manier eerlijk gezegd nooit echt dorst
pi_159516150
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 13:39 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Gewoon tijdens de training zelf mee experimenteren, anders word je tuureluurs van de (goedbedoelde) adviezen. Het gaat er toch om wat bij jou het beste werkt.
Is ook zo natuurlijk. Ik heb alleen (nog) geen drinkgordel (of hoe noem je dat?) of camelbak voor hardlopen. Eerlijk gezegd lijkt het me ook een last.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2016 13:45:40 ]
  Redactie Sport zaterdag 30 januari 2016 @ 13:54:22 #21
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_159516347
Zo dat was me een 15km zeg :D tijd was 1:33:11.

Als ik thuis ben vertel ik meer.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  zaterdag 30 januari 2016 @ 13:56:55 #22
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_159516383
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 13:43 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Is ook zo natuurlijk. Ik heb alleen (nog) geen drinkgordel (of hoe noem je dat?) of camelbak voor hardlopen. Eerlijk gezegd lijkt het me ook een last.
Geen last van. Handheld softflask kan ook nog evt.
  zaterdag 30 januari 2016 @ 14:03:50 #23
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_159516492
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 13:56 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Geen last van. Handheld softflask kan ook nog evt.
Daar heb ik er 1 van. Een kleine van 0,2 liter ofzo. Is fijn als het heel warm is voor een kort rondje. Afentoe een slokje.

Nu neem ik bij meer dan 10 km water mee, maar ik zou de 15 ook wel zonder halen als ik niet te intensief train.

Ik heb een gordel voor de loopjes waarbij ik niet veel nodig heb en een rugzak voor lange en/of intensieve loopjes en voor trails.
pi_159516596
quote:

[..]

/eindetopickaap ;)
Van wat ik gehoord heb moet je vooral de eerste weken na de bevalling voorzichtig zijn, als je dan te hard traint kunnen je buikspieren zodanig beschadigen dat het nooit meer aan elkaar groeit of zo. Ik ken ook wel voormalig toploopsters die nu na zwangersschappen zo'n permanent babybuikje hebben daardoor.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_159516644
En ehh ik heb het overleefd! Heb nu nog niet het euforische gevoel waar ik misschien op gehoopt had.. maarja. In ieder geval geen last van enkels of liezen gehad. Wel wat stijfheid in de bilregio, maar dat kan ook gewoon spierpijn zijn. Ik merk wel dat ik echt een hypochonder ben geworden door die hele blessuregeschiedenis, bij alles denk ik; oh jee voel ik niet dit of dat een beetje?
Maar ik heb heel voorzichtig gedaan, 2km heel rustig inlopen, uitgebreid rekken, 4km op LDL tempo en weer rekken en rustig uitlopen. Alles voelt nog wel onwennig en log en traag of zo. Valt toch tegen hoe snel dat gaat, maar misschien is het ook snel weer terug.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')