Dat worden ze vast als je ze een lekker sappig speklapje wilt laten etenquote:Op vrijdag 29 januari 2016 14:58 schreef Confetti het volgende:
[..]
Die smerige, leugenachtige Iraniërs bekeren al tijden massaal opeens naar het christendom omdat dat vrijwel de enige manier is om hier asiel te krijgen.
En de IND trapt er met open ogen in. Want ja, als iemand zegt dat hij christen is en wat bijbelverhaaltjes opsomt en roept dat hij het licht heeft gezien kun je dat moeilijk weerleggen.
Echt misselijkmakend.
Ja laten we vooral net doen alsof er niets aan de hand is. We worden inmiddels een beetje moe van die asielcrisis, dus hoofd in het zand en doorgaan. Wie is er nou achterlijk?quote:Op vrijdag 29 januari 2016 16:39 schreef Japie77 het volgende:
Zijn julie hier nou nog steeds aan het zeiken over Moslims? Hele bevolkingsgroepen over een kam scheren. Hoe achterlijk. En zich dan verheven voelen omdat wij een beschaafder volk zouden zijn......![]()
Ik ben niet degene die alle asielzoekers of alle Moslims over een kam scheert.....quote:Op vrijdag 29 januari 2016 16:42 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja laten we vooral net doen alsof er niets aan de hand is. We worden inmiddels een beetje moe van die asielcrisis, dus hoofd in het zand en doorgaan. Wie is er nou achterlijk?
Wie dat doet dat wel dan?quote:Op vrijdag 29 januari 2016 16:44 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik ben niet degene die alle asielzoekers of alle Moslims over een kam scheert.....
Nou je kunt moeilijk ontkennen dat het smerig en leugenachtig is om puur voor de poen je geloofsovertuiging te wijzigen.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 16:52 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Die smerige, leugenachtige Iraniërs
Ik vind het trouwens niet smerig en leugenachtig om zoiets te doen als je wilt overleven. Vergelijk het met iemand die eten steelt omdat hij anders dood gaat. Lijkt me vrij logisch.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 16:54 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nou je kunt moeilijk ontkennen dat het smerig en leugenachtig is om puur voor de poen je geloofsovertuiging te wijzigen.
Dat niet alle Iraniërs zo zijn is volgens mij voor eenieder onderhand wel duidelijk. Volgens mij hebben we die discussie inmiddels al tien miljard keer gehad hier.
Hoe naief ben jij?quote:Op vrijdag 29 januari 2016 16:55 schreef Japie77 het volgende:
Ik vind het trouwens niet smerig en leugenachtig om zoiets te doen als je wilt overleven. Vergelijk het met iemand die eten steelt omdat hij anders dood gaat. Lijkt me vrij logisch.
Als dat anders iemands dood betekent dan lijkt me dat vanzelfsprekend. Dit is iets wat joden overkwam in Frankrijk vroeger. Zij kregen zelfs de opdracht om de switch te maken naar het Christendom om de dood te ontlopen; als ze van binnen maar Joods bleven.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 16:55 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik vind het trouwens niet smerig en leugenachtig om zoiets te doen als je wilt overleven. Vergelijk het met iemand die eten steelt omdat hij anders dood gaat. Lijkt me vrij logisch.
Wow, snel! ren naar de Tweede Kamer en vertel het Rutte. Dit is de oplossing.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 18:39 schreef Loekie1 het volgende:
Als Nederland, Duitsland, Zweden en andere populaire landen hun grenzen sluiten, zullen de asielzoekers naar andere landen moeten.
Dan hoef je dus maar een gedeelte echt goed af te sluiten. Daarnaast de buitengrenzen van Europa beter beveiligen.
En onze mooi, grote, sterke europese waarden dan?????!!!!!!quote:Op vrijdag 29 januari 2016 18:39 schreef Loekie1 het volgende:
Als Nederland, Duitsland, Zweden en andere populaire landen hun grenzen sluiten, zullen de asielzoekers naar andere landen moeten.
Dan hoef je dus maar een gedeelte echt goed af te sluiten. Daarnaast de buitengrenzen van Europa beter beveiligen.
Waarom denk je dat die mensen vluchten dan uit Iran?quote:Op vrijdag 29 januari 2016 17:02 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Als dat anders iemands dood betekent dan lijkt me dat vanzelfsprekend. Dit is iets wat joden overkwam in Frankrijk vroeger. Zij kregen zelfs de opdracht om de switch te maken naar het Christendom om de dood te ontlopen; als ze van binnen maar Joods bleven.
Nu hebben de Islam en het Jodendom behoorlijk wat raakvlakken, alleen heeft de Islamiet in deze het dan niet helemaal begrepen: Wanneer je uit Iran komt (een veilig land) spreken we niet over leven en dood. De conversie is puur en alleen om ervoor te zorgen dat de asielprocedure start. Een Christen is wel in gevaar daar.
Dat vind ik leugenachtig en smerig en misbruik maken van geloof.
Armoede, baanperspectief, goede zorg. Noem het maar op.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 22:47 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat die mensen vluchten dan uit Iran?
En dat zijn geen goede redenen dan? Trouwens homosexualiteit is ook een vrij goeie reden volgens mij.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 22:49 schreef Confetti het volgende:
[..]
Armoede, baanperspectief, goede zorg. Noem het maar op.
Ik heb er een aantal gesproken en allen hetzelfde verhaal. Op vakantie in Europa is de politie in Iran hun huis binnengevallen en zijn er bijbels in beslag genomen.
Nee, dat noemt men: economische vluchtelingen. Gelukzoekers.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 22:56 schreef Japie77 het volgende:
[..]
En dat zijn geen goede redenen dan? Trouwens homosexualiteit is ook een vrij goeie reden volgens mij.
Als jij ergens zou wonen waar je bijna omkomt van de honger zou je dan ook niet alles proberen om op een plek te komen waar je kan voldoen aan je eerste basisbehoeften?quote:Op vrijdag 29 januari 2016 23:08 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nee, dat noemt men: economische vluchtelingen. Gelukzoekers.
Je begrijpt het niet helemaal volgens mij. Het gaat hier om Iraanse moslims die hier geluk komen zoeken. Als ze uitgezet dreigen te worden omdat er geen gevaar voor ze heerst daar, dan bekeren ze zich tot het Christendom.
Een homo is wel in gevaar, en is dus geen economisch vluchteling en hoeft zich dus niet te bekeren.
Zo erg is het in Iran niet. En als ik bijna om zou komen van de honger, dan zou ik niet verder komen dan een buurland. Zeker geen land 10000km verderop, te voet.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 23:13 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Als jij ergens zou wonen waar je bijna omkomt van de honger zou je dan ook niet alles proberen om op een plek te komen waar je kan voldoen aan je eerste basisbehoeften?
In in Iran ga je niet dood, tenminste niet als je gewoon je leven leid.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 16:55 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Als je ziet dat mensen er zoveel moeite voor doen dan lijkt het me dat ze er behoorlijk goeie redenen voor hebben denk je niet?quote:Op vrijdag 29 januari 2016 23:14 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Zo erg is het in Iran niet. En als ik bijna om zou komen van de honger, dan zou ik niet verder komen dan een buurland. Zeker geen land 10000km verderop, te voet.
Geldquote:Op vrijdag 29 januari 2016 22:47 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat die mensen vluchten dan uit Iran?
Dat hebben ze ook. Er is een Duitse feeks geweest die ze heeft verteld dat hier gratis geld voor iedereen is. Zou jij dat niet doen dan?quote:Op vrijdag 29 januari 2016 23:17 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Als je ziet dat mensen er zoveel moeite voor doen dan lijkt het me dat ze er behoorlijk goeie redenen voor hebben denk je niet?
Ik ken de wolVen op Wallstreet niet maar ze Iranezen komen hier niet voor de mooie molens en zoute haring maar voor een uitkering en misschien een betaalde baan daarom krijgen ze in de meeste (55%) van de gevallen geen asielstatusquote:Op vrijdag 29 januari 2016 23:19 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Zijn het hebzuchtige wolfen net als die lui op Wall Street?
Ik zou het waarschijnlijk niet doen omdat ik het wel wat beter zou onderzoeken maar snap het wel. Ik denk dat de politiek daar ook weinig aan kan doen. Grenzen dicht gooien is geen oplossing. Je moet werken aan de echte basis aan de oorzaak van dit soort problemen. Het financiele systeem.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 23:25 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dat hebben ze ook. Er is een Duitse feeks geweest die ze heeft verteld dat hier gratis geld voor iedereen is. Zou jij dat niet doen dan?
Maakt dat ze minder een gelukszoeker? Nee
Maakt dat de politiek zwaar verantwoordelijk voor al het leed wat enkele beesten onder hen aanrichten? Absoluut
Die wolven op Wallstreet krijgen bonussen ter waarde van 10000 uitkeringen van zo'n asielzoeker. Lijkt me een wat groter probleem.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 23:28 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Ik ken de wolVen op Wallstreet niet maar ze Iranezen komen hier niet voor de mooie molens en zoute haring maar voor een uitkering en misschien een betaalde baan daarom krijgen ze in de meeste (55%) van de gevallen geen asielstatus
http://www.vluchtelingenw(...)escherming-nederland
Bij de Macedonische grens worden ze overigens tegen gehouden omdat de meeste Europese landen ze niet erkennen als asielzoeker.
Duizenden ''asielzoekers'' die een bijstandsuitkering + toeslagen vangen voor de rest van hun leven zijn een groter, direct, probleem.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 23:31 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Die wolven op Wallstreet krijgen bonussen ter waarde van 10000 uitkeringen van zo'n asielzoeker. Lijkt me een wat groter probleem.
Het is en / enquote:Op vrijdag 29 januari 2016 23:31 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Die wolven op Wallstreet krijgen bonussen ter waarde van 10000 uitkeringen van zo'n asielzoeker. Lijkt me een wat groter probleem.
In Hongarije, Macedonië en Bulgarije laten ze zien dat je grenzen prima dicht kan gooien.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 23:30 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik zou het waarschijnlijk niet doen omdat ik het wel wat beter zou onderzoeken maar snap het wel. Ik denk dat de politiek daar ook weinig aan kan doen. Grenzen dicht gooien is geen oplossing. Je moet werken aan de echte basis aan de oorzaak van dit soort problemen. Het financiele systeem.
Dan heb je echt geen enkel benul van hoe de wereld werkt, hoeveel geld er omgaat in het financiele systeem, wat rente doet, hoe geld geld maakt, hoe weinig controle er is in het financiele systeem, dat banken basicly kunnen doen wat ze willen etc etc.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 23:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Duizenden ''asielzoekers'' die een bijstandsuitkering + toeslagen vangen voor de rest van hun leven zijn een groter, direct, probleem.
Je betrekt er zaken bij die niet relevant zijn. Duizenden asielzoekers die toeslagen plus uitkering krijgen zijn een aanslag op de begroting. Los van alle andere kosten die ze met zich mee dragen..quote:Op vrijdag 29 januari 2016 23:40 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dan heb je echt geen enkel benul van hoe de wereld werkt, hoeveel geld er omgaat in het financiele systeem, wat rente doet, hoe geld geld maakt, hoe weinig controle er is in het financiele systeem, dat banken basicly kunnen doen wat ze willen etc etc.
Dat probleem is ontelbaar veel groter dan duizenden asielzoekers.
Prima maar dan zou ik eerder de anologie gebruiken van een vliegtuig met lege cockpit dat op een berg afvliegt (financiele wereld) en een plaag van mieren in je huis.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 23:37 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Het is en / en
Als je schuur in brand staat en je auto zijn het 2 problemen die je op moet lossen en zeg je ook niet ach, die auto is toch een oudje ik blus alleen de schuur.
De asiel tsunami moet gestopt worden en de financiële wereld moet opgeschoond worden.
Gaat natuurlijk 2x zo moeilijk als 50% economisch vluchteling is en plek, geld en aandacht wegneemt van mensen die eckte eckte problemen hebben.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 23:41 schreef Szikha2 het volgende:
Ik vraag mij af of de vluchtelingen wel goed/correct worden opgevangen. Je kan ze dan wel opnemen maar dan moet je wel voor ze zorgen natuurlijk.
Klopt. Daarom vraag ik mij af of het wel haalbaar isquote:Op vrijdag 29 januari 2016 23:43 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Gaat natuurlijk 2x zo moeilijk als 50% economisch vluchteling is en plek, geld en aandacht wegneemt van mensen die eckte eckte problemen hebben.
Wil je echt in zo'n wereld leven? Net als dat villawijken hier in Nederland een hek om de wijk zit en als je erin wilt je neergeschoten word?quote:Op vrijdag 29 januari 2016 23:39 schreef Buster24 het volgende:
[..]
In Hongarije, Macedonië en Bulgarije laten ze zien dat je grenzen prima dicht kan gooien.
quote:Op vrijdag 29 januari 2016 23:44 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wil je echt in zo'n wereld leven? Net als dat villawijken hier in Nederland een hek om de wijk zit en als je erin wilt je neergeschoten word?
Ik niet in ieder geval.
In welke villawijk wordt je neergeschoten?quote:Op vrijdag 29 januari 2016 23:44 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wil je echt in zo'n wereld leven? Net als dat villawijken hier in Nederland een hek om de wijk zit en als je erin wilt je neergeschoten word?
Ik niet in ieder geval.
Prima. Ik niet. En ik denk niet dat er ooit een meerderheid zal komen van mensen die ervoor zijn dat we mensen die hulp nodig hebben buiten sluiten. Dus droom lekker dan.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 23:52 schreef Buster24 het volgende:
[..]
In welke villawijk wordt je neergeschoten?
En ja in een wereld met hekken zonder asielzoekers wil ik GRAAG leven
Er is een groot verschil tussen mensen opnemen die hulp nodig hebben en onbegrensd immigranten opnemen. Ik denk dat heel veel mensen geen probleem hebben met het eerste. Inclusief mezelf.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 00:11 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Prima. Ik niet. En ik denk niet dat er ooit een meerderheid zal komen van mensen die ervoor zijn dat we mensen die hulp nodig hebben buiten sluiten. Dus droom lekker dan.
We zullen zien, voorlopig zijn ze druk bezig.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 00:11 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Prima. Ik niet. En ik denk niet dat er ooit een meerderheid zal komen van mensen die ervoor zijn dat we mensen die hulp nodig hebben buiten sluiten. Dus droom lekker dan.
Zie hier de derde wereld. Afrika alleen telt 1,12 miljard mensen.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 00:11 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |