Het is ook een groot schandaal maar vooral de pers die zo graag de protesterende lokale bevolking wegzet als primitieve racisten heeft daar last van. Daarom maak ik me er niet zo druk over.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 11:13 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De wantoestanden in azc's komen vanzelf wel in het nieuws. Wat in Luttelgeest gebeurt, gaat om wat anders, namelijk de persvrijheid. Een burgemeester die journalisten in hun bewegingsvrijheid beperkt omdat ze journalist zijn, is geen knip voor de neus waard en hoort geen ambt te bekleden in een democratisch land. Misschien kan -ie ophoepelen naar Turkije of Rusland, maar hier in Nederland hoort -ie niet thuis in zo'n functie.
Het is prima te begrijpen als een bijeenkomst alleen voor genodigden is en dat niet-genodigden de zaal niet in mogen. Het is ook prima te begrijpen dat een gemeente maatregelen treft om relschoppers te weren. Maar het is absoluut niet te tolereren dat journalisten worden geweerd uit een groot gebied rondom de locatie. Dat is gewoon schandalig en moet gewoon niet kunnen!

Ik maak me er wél druk over. Het is namelijk een regelrechte aantasting van de persvrijheid in Nederland. Als deze lijn wordt voortgezet zitten we straks in dezelfde categorie als dubieuze landen als Turkije en Rusland.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 05:50 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het is ook een groot schandaal maar vooral de pers die zo graag de protesterende lokale bevolking wegzet als primitieve racisten heeft daar last van. Daarom maak ik me er niet zo druk over.

Nederland anno 2016:quote:Op maandag 1 februari 2016 00:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik maak me er wél druk over. Het is namelijk een regelrechte aantasting van de persvrijheid in Nederland. Als deze lijn wordt voortgezet zitten we straks in dezelfde categorie als dubieuze landen als Turkije en Rusland.
De pers moet z'n rol gewoon kunnen vervullen. Dat ze de zaal niet in mogen, is nog tot daar aan toe, maar ze moeten het recht hebben om aanwezig te zijn nabij de gesprekslocatie, om mensen te kunnen ondervragen en om beelden te maken.

Dat laatste is zo mogelijk nóg belachelijker, inderdaad. Misstanden in azc's worden onder het tapijt geveegd en weggemoffeld, terwijl mensen die zich iets te kritisch uitlaten, de politie op bezoek krijgen.quote:Op maandag 1 februari 2016 00:59 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Nederland anno 2016:
- 5 kilometer rondom een bijeenkomst afgezet voor de pers, in een democratie nog wel.
- Mensen die negatief berichten (op social media) over het regeringsbeleid ontvangen een bezoek van de politie thuis.
En mensen zien nog steeds niet dat we een verkeerde kant op gaan...

Jep.quote:Op maandag 1 februari 2016 01:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat laatste is zo mogelijk nóg belachelijker, inderdaad. Misstanden in azc's worden onder het tapijt geveegd en weggemoffeld, terwijl mensen die zich iets te kritisch uitlaten, de politie op bezoek krijgen.
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |