abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159474301
Goeie stats!

Jongens, mijn babyhalve dreumes kan vooruit! In een kruip-/tijgercombinatie :o Het gaat om 20 centimeter, maar gewoon vooruit!
pi_159474383
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 19:30 schreef Estrys het volgende:
Mooie stats van Twixje hoor! :)
Waar zit dat gewicht als ik vragen mag? Als ie nog in maatje 56 zit en de broeken afzakken? De mijne is bijna een halve kilo lichter en 2 cm kleiner. Maar die krijg ik niet meer met goed fatsoen in een 56 broekje. Dan vragen mensen of ie hoog water verwacht :+'
Geen idee. Twix is prima in verhouding. Niet dik, niet dun, niet groot, niet klein. Hij is nu 4,5 maand en zit op de -1 lijn met gewicht, lengte en hoofdomtrek en ontwikkelt goed.
Zoals ik al schreef worden zijn broeken nu wat kort en daarom gaan we nu eindelijk over naar 62 en daar ben ik heel blij mee want aan alle kanten (ook in onze omgeving) wordt hij 'ingehaald' en dat maakt me stik onzeker :@.

En nu gaat het hier ook steeds over zijn maat kleding en ik voel dat ik er een verdrietig van word :'(. Hij doet het zo goed, ik ben zo trots op mijn jongetje. En ik had het liefst ook gehad dat hij nu gewoon goed in maat 62 of wat mij betreft in 68 zou passen. Want dat zou me minder onzeker maken over zijn groei.
pi_159474480
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 20:24 schreef Malteser het volgende:

[..]

Geen idee. Twix is prima in verhouding. Niet dik, niet dun, niet groot, niet klein. Hij is nu 4,5 maand en zit op de -1 lijn met gewicht, lengte en hoofdomtrek en ontwikkelt goed.
Zoals ik al schreef worden zijn broeken nu wat kort en daarom gaan we nu eindelijk over naar 62 en daar ben ik heel blij mee want aan alle kanten (ook in onze omgeving) wordt hij 'ingehaald' en dat maakt me stik onzeker :@.

En nu gaat het hier ook steeds over zijn maat kleding en ik voel dat ik er een verdrietig van word :'(. Hij doet het zo goed, ik ben zo trots op mijn jongetje. En ik had het liefst ook gehad dat hij nu gewoon goed in maat 62 of wat mij betreft in 68 zou passen. Want dat zou me minder onzeker maken over zijn groei.
och meis niet onzeker worden hoor! Hij is gelukkig, groeit goed op zijn eigen tempo, vrolijke lieve baby. En niet vergeten dat hij pas nog flink ziek is geweest! En niet alle baby's zetten hun groeispurt in het eerste levensjaar in hé! Zul je zien, over een half jaar groeit Twix iedereen voorbij!
G zit ook alleen maar in een maatje ruimer omdat ik dat makkelijk vind qua aankleden :D
pi_159474487
Maar dat is toch helemaal prima Malteser? M is nu 6 maanden en die heeft maat 62 aan, een paar dingetjes 68 maar die zitten nog ruim. Kunnen we lekker lang genieten van het kleine :)
pi_159474567
Het is denk ik vootal dat mensen zich niet kunnen voortellen dt hij met 63 cm niet te lang is voor mt 56.

Ik heb een groot dreumesje,maar die draagt met broeken juist een maat kleiner (en met torso een maat groter). Dus ja, die zat in rompers maat 62-68 met 63 cm. Maar nu is hij 82 cm en draagt eindelijk broeken maat 80 zonder oprollen en bovenkleding 86 en soms 92.

Er valt gewoon geen peil op te trekken :*

Niks mis met Twix!
Kwak
pi_159474586
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 20:24 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dit was geenszins mijn bedoeling met mijn reactie net, als ik je verhalen over Twix hoor doet hij het zo enorm goed en is hij een heerlijke tevreden baby!

Het stikt hier ook van de babysaurus-rexen, het is juist zo mooi dat elk kindje anders en dus uniek is. O+
pi_159474626
Ik denk dat die maatjes ook aan de kleding liggen, zoals Malteser zegt. Wolk was bij de laatste meting 62 centimeter (een maand geleden) en die past nu echt net pas niet meer echt in de rompers maat 50/56 van Prenatal.

En ik herken je gevoel wel hoor, alle babysaurussen maken mij ook wat onzeker af en toe.
pi_159474654
De maatvoering van de meeste babykleding raakt ook kant nog wal hoor (met kleding voor volwassenen is het weinig beter trouwens). Ze past nu dingen van maat 56 tot 68, afhankelijk van merk en model. Ik had voor M een pakje van Fresk, die zat op een gegeven moment nog heel ruimt aan de bovenkant, en de mouwen moesten twee keer dubbel, maar de broekspijpen zaten bij haar knieën.

We hebben M net gemeten trouwens (niet voor deze discussie hoor, daarvoor al) en ze was ongeveer 66 centimeter volgens onze meting. Maar ze heeft genoeg broekjes in maat 62 die nog bijna een keer omgeslagen kunnen worden.
pi_159474656
IMA, wat goed van de tijgerkruips! *O*

En J. van Hupje aan het zitten. :o Grappig vind ik dat, dat ze zo opeens iets nieuws kunnen. O+
pi_159474754
Wij moeten volgende week weer naar het CB, ik ben erg benieuwd naar de stats dan. Een beetje spannend vind ik het wel. Ik hoop dat alle maatregelen effect hebben. Ik weeg haar hier thuis wel en dat ziet er goed uit, maar ze weegt altijd minder op de weegschaal daar. En ik heb haar lengte niet geprobeerd op te meten. Lukt me niet hoor, ze wriemelt te erg. :P

Man is een paar uur geleden naar het vliegveld vertrokken, even wennen zo'n leeg huis en dat ik het toch echt alleen moet doen aankomende week.
pi_159474864
waar koop je in NL leuke jumpsuits enzo?
pi_159474928
Ok Help.

18.10 uit bed, verschoond en aan de borst gelegd. 18.45 van de borst af. 19.20 op bed gelegd want ze was moe. Het is nu 20.45, ze is nog steeds wakker en huilt nog steeds, heeft denk ik 10 min geslapen (of iig stilgeweest op babyfoon) in de tussentijd maar werd weer wakker van spugen. Nog even en ze komt weer voor de volgende voeding en heeft dan dus gewoon niet geslapen tussen de voedingen.

Ik word hier echt moedeloos van :{ ben de hele tijd met d'r bezig, krijg niks gedaan en het helpt niks want ze blijft huilen ;(. Wat kan ik hier tegen doen?

Het gaat zo bijna de hele dag muv de momenten waarop ze echt helemaal toto is maar dan slaapt ze 20 min-45min max.
pi_159474934
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 20:42 schreef Jagärtrut het volgende:
waar koop je in NL leuke jumpsuits enzo?
Ik koop ze wel via de facebookgroep voor jumpsuits of die van Musjes, Puur Sammy's (maar die stopt geloof ik), heb eentje gekocht van Sicilia, Hema heeft soms leuke..
pi_159474988
Hoe oud is ze zusje? Heeft ze ergens last van? Krampjes?
pi_159475030
Lekker bij je laten slapen zusje? Hier werd ook niet alleen geslapen, dit is de eerste keer dat ik een avond vrij heb, voor die tijd echt steeds bovenop me want dat was de enige manier waarop hij sliep
pi_159475031
Ik koop alles online, Jager. Googelen op sale van bijvoorbeeld Maxomorra of Duns op Facebookgroepen en hier.

Zusje, wat rot dat het zo gaat. Het probleem is dus dat ze veel spuugt en huilt en weinig slaapt?
pi_159475066
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 20:44 schreef hetzusjevan het volgende:
Ok Help.

18.10 uit bed, verschoond en aan de borst gelegd. 18.45 van de borst af. 19.20 op bed gelegd want ze was moe. Het is nu 20.45, ze is nog steeds wakker en huilt nog steeds, heeft denk ik 10 min geslapen (of iig stilgeweest op babyfoon) in de tussentijd maar werd weer wakker van spugen. Nog even en ze komt weer voor de volgende voeding en heeft dan dus gewoon niet geslapen tussen de voedingen.

Ik word hier echt moedeloos van :{ ben de hele tijd met d'r bezig, krijg niks gedaan en het helpt niks want ze blijft huilen ;(. Wat kan ik hier tegen doen?

Het gaat zo bijna de hele dag muv de momenten waarop ze echt helemaal toto is maar dan slaapt ze 20 min-45min max.
Lekker knuffelen en de boel de boel laten. :*

Eventueel in de draagdoek/zak als je die hebt zodat ze daar kan slapen en jij nog iets kan doen als het echt nodig is. Werkt ook krampjesverlichtend.

Sterkte, de eerste weken vond ik zo megazwaar, maar het wordt echt beter.
pi_159475089
hier ook een dag met nauwelijks slaap. Draagdoek werkt, en zo moe worden uiteindelijk wel mķet slapen met fles in de mond :') Hij slaapt nu sinds half 7 ongeveer, zal wel lekker doorslapen vannacht
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_159475132
In de draagdoek en muziekje aan en lekker meedeinen en meezingen (dan bromt mn keel en legt hij zn hoofdje ertegen O+ ) werkt hier ook altijd wel om rustig te worden en evt te slapen
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_159475158
Straks weer weg, maar kruiptijgercombi:

-knip-

[ Bericht 75% gewijzigd door IsabellaMariaAnna op 28-01-2016 22:44:34 ]
pi_159475214
Wat goed van M. IMA! O+

N. tijgert echt heel snel vooruit nu en gaat ook op handjes en knietjes zitten, maar komt op die manier nog niet echt vooruit. Dan schuift ze weer terug naar tijgerpositie en gaat ze weer op pad. :D
pi_159475239
Ze is 9 weken, gecorrigeerd 4 weken. Idd Lu volgens mij is het maagzuur/spugen het probleem waardoor ze veel huilt en weinig slaapt.. Ze blijft soms ook maar spugen, soms anderhalf uur na de voeding nog.

Ik kan moeilijk de hele dag haar rechtop vasthouden en zo laten slapen :?. Dit gaat al een paar weken zo maar voor m'n gevoel wordt het erger :/.
pi_159475298
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 20:51 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Straks weer weg, maar kruiptijgercombi:
Ach, kijk nou! Wat goed! O+

Pinq, ik hoop dat je jongetje lekker een beetje bijslaapt dan, klinkt zwaar.
pi_159475313
Ervaring met krampjes en spugen heb ik niet echt zusje, maar genoeg mensen hier wel.
Maar los daarvan, het heeft hier tot wel drie maanden geduurd voordat ze 's avonds op bed ging voor wij zelf gingen hoor, en daarna nog een periode niet omdat ze toen heel wakker was 's avonds. Maar tot een maand of drie sliep ze 's avonds op ons op de bank.
pi_159475448
Wolk zit ook vaak op handen en knieën en probeert het dan superhard, vooruit komen. Helaas gaat ze alleen maar achteruit, het arme ding. :') Dan strekt ze haar handje uit naar een speeltje maar gaat er steeds verder van weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')