abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159448194
Na een behoorlijke tijd wikken en wegen heb ik toch maar besloten om mijn verhaal hier anoniem te delen, hopende dat er iemand is die mij kan vertellen wat ik in de volgende vervelende situatie kan doen. Het is een erg lang verhaal. Ik probeer het in de kern samen te vatten.

Ik heb ruim 5 jaar een relatie gehad met een zeer moeilijk meisje van 24. Zowel voor haar als voor mij was dit onze eerste liefde. We hielden erg veel van elkaar, maar kenden ook enorm veel heftige ruzies. Zo was het voor haar een jaarlijks ritueel om mijn verjaardag te verzieken (niet op komen dagen), haar verjaardagen niet met mij te vieren, nooit beloftes nakomen, afspraken last minute annuleren enzovoorts. Hoe gek het ook klinkt: toch waren we nog steeds gek op elkaar.

Circa 3 maanden geleden was het voor de zoveelste keer ‘uit’ gegaan nadat we weer ruzie kregen om niks. Twee dagen later was zij het bed ingedoken met iemand anders. Zij deed dit omdat ze “boos op mij was en mij pijn wilde doen” en niet omdat ze verliefd op die andere jongen was of van hem hield. Zij had hier spijt van, maar realiseerde dat er geen weg meer terug was. Ik was hier wezenloos kapot van, want ik stond op het punt om haar ten huwelijk te vragen. Met hem heeft zij sindsdien (midden november) een relatie. Haar vriend vertrouwt haar niet omdat hij weet dat zij contact met mij heeft. Hij heeft daarom een app op haar mobiele telefoon geïnstalleerd om haar te kunnen volgen via GPS.

Een aantal weken later heeft zij steeds wisselend contact met mij gezocht (wij werken met elkaar samen). De ene week knuffelde en zoende zij mij weer en de volgende week nam zij weer afstand. Zo ging dat een aantal weken. Daarna hebben wij seks gehad. Dit hebben wij meerdere malen gedaan (6x). Op het GPS-probleem vond zij een oplossing: ze deed gewoon haar GPS uit wanneer ze bij mij was en vertelde haar vriend dat die app het niet goed deed en gewoon op kantoor of thuis was. Ook deden we weer dingen samen met elkaar. Het voelde weer alsof wij in een relatie zitten. Op de vraag of zij spijt heeft dat zij keihard vreemdgaat jegens haar nieuwe vriend, antwoordt zij lachend met: “Nee, helemaal niet. Ik voel nog steeds dat jij mijn vriend bent”. Ik weet dat het heel dom van mij was om dit allemaal toe te laten.

Dit is in het kort het verhaal. Het komt erop neer dat hoewel zij ‘formeel’ een relatie met iemand anders heeft, zij in feitelijke/stilzwijgende zin een relatie met mij heeft. We maken ook weer vanouds ruzie zoals wij dat in onze relatie deden. Zo verdenkt zij mij bijvoorbeeld dat ik aan haar telefoon heb gezeten (wat écht niet waar is, ik ken haar beveiligingscode ook niet) en dan wordt ze vervolgens kwaad, blokkeert ze mij van Whatsapp en vervolgens komt ze (weer) niet opdagen op mijn verjaardag terwijl ze dat wel had beloofd. Dat doet zeer. Nee, ik word er helemaal ziek van.

Een logische stap is om al het contact te verbreken. We zijn er allebei over eens dat er voor ons geen toekomst in zit. Ook mijn omgeving spreekt zich fel uit tegen haar daden (ze heeft in het verleden ook maandenlang tegen mij gelogen). Het is echter voor ons allebei heel moeilijk om elkaar los te laten en ‘nee’ tegen elkaar te zeggen. Wij hebben in die 5 jaren namelijk fantastische tijden gekend, veel meegemaakt en een behoorlijke geschiedenis opgebouwd. Met dat in ons achterhoofd heb ik een enorme zwak voor haar (lees: eigenlijk geen ruggengraat). Maar aan de andere kant kan ik het haar niet vergeven dat zij direct het bed had gedeeld met iemand anders met het doel om mij pijn te doen en sindsdien met diegene een relatie heeft. Als ik tegen haar zeg dat ze mij uiteindelijk moet laten gaan, dan reageert ze boos en zegt ze dat ze dat niet kan doen… Vervolgens begint de soap weer opnieuw en duikt ze weer in mijn bed.

Hoe stop ik dit? Zou ik haar een nieuwe kans moeten geven? Dit idee staat mij tegen. Ik zou dolgraag voor onze relatie willen knokken, maar mijn wil ontbreekt vanwege het feit dat ik niet degene ben die iets goeds heeft te maken, maar zij. Bovendien heb ik ook geen idee hoe ik het haar zou moeten vergeven. Is dit überhaupt wel te verteren? Of moet ik haar – wat mijn gevoel ook zegt – loslaten? Deze gedachte staat mij niet tegen, maar ik word zeer gemakkelijk door haar beïnvloed en ik zie haar nog steeds op werk. Laten we maar zeggen: het is veel eenvoudiger en verleidelijk om de huidige soap voort te zetten dan het los te laten. Ik weet gewoon niet hoe ik een ruggengraat tegen haar kan bouwen. Volgens mij is het al raar dat ik deze vragen überhaupt stel.

Alle gedachten, ideeën en meningen zijn welkom.
  Forum Admin woensdag 27 januari 2016 @ 20:16:12 #2
35723 crew  GGMM
pi_159448372
Ach joh regelmatig ruzie, een beetje GPS installeren op elkaars telefoon om zo de ander in de gaten te houden, met iemand anders neuken om je partner pijn te doen, elkaars verjaardag elk jaar vergallen, het zijn allemaal kleine dingetjes die in elke relatie wel eens voorkomen.

Ik zou het gewoon opnieuw proberen. :)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_159448433
Klinkt echt als een lot uit de loterij waar je de hoofdprijs mee wint.
pi_159448490
Wtf... Lees je OP even terug. Dan heb je antwoord op al je vragen.
pi_159448511
"Zou ik haar een nieuwe kans moeten geven?"
waarom zou je? ze heeft nog een 2de relatie

"Ik zou dolgraag voor onze relatie willen knokken""
waarom zou je? ze heeft nog een 2de relatie
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_159448525
Let's be honest here:
Jullie relatie gaat niet werken. Jullie relatie werkt niet.
De relatie tussen je vriendin en haar nieuwe vriend zal ook niet werken.

Laat haar los, zodat ze alles op een rijtje kan krijgen. Zodra ze in een stabiele mentale toestaat is (wat wel een paar jaar kan duren) kun je kijken of je haar nog leuk vindt (tenminste, mocht je nog geen nieuwe liefde tegengekomen zijn).
pi_159448598
Wat heb ik gelezen... :{.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2016 20:24:31 ]
pi_159448615
Je moet jezelf afvragen, kan ik het vergeven/vergeten (anders blijf je wrok koesteren). Als jij dat echt diep in je hart wilt, moet je schone lei met haar maken, zij moet alle banden breken met, en open kaart spelen, en samen moeten jullie ook kunnen praten (ivm met ruzie maken, chanteren, niet komen - kinderachtig, anders denk je totaal niet oplossend, groei je niet in de relatie en word het giftig) En hoezo kan je geen ruggengraat creëren. Je moet niks accepteren wat je ''niet vind kunnen''. Dat is karakter. Als je dat niet kan. Begin opnieuw.(met een ander) Zonder dat jullie elkaar vergiftigingen. Komt dat vertrouwen wel ooit terug?

Het is mijn relatie niet maar ik zou niet zo'n relatie willen. Wat voor basis hebben jullie (niet echt gebaseerd op goede dingen). Je bent niet nr 1(momenteel-rebound die ander miss?) omdat er een ander in het spel is (en dat vind je ok?????);) Wil jij iemand zijn waar ze niet 100 procent voor kiest? Want dat doet ze nu niet. En waarom doe je dat zelf aan. Ja je geeft om haar, maar kijk hoe ze met je omgaat. 4 real :')
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_159448671
Overigens is je topictitel ('hoe stop ik dit') ook veelzeggend. Misschien heb je dat onbewust gedaan, maar ergens diep van binnen weet en snap je dus ook wel dat je het contact met deze dame moet beëindigen.
pi_159449093
Je zou eens een aantal van haar 'eigenaardigheden' op Google moeten zetten en kijken waar je op uit komt. Denk dat je herkenbare verhalen gaat lezen die zo door jou geschreven hadden kunnen zijn :')
Als de wereld een groot vraagteken voor je is ?
Strek je eens uit !
  woensdag 27 januari 2016 @ 20:45:02 #11
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_159449221
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 20:11 schreef BeertjeX het volgende:
want ik stond op het punt om haar ten huwelijk te vragen.
_O- _O-
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_159449225
Wat zeggen jullie behandelaars/begeleiders hier van? Tenminste ik neem aan dat jullie onder behandeling zijn van professionals...
pi_159449252
TS je hebt een toppertje in huis gehaald, vooral voor gaan, klinkt als een droomvrouw.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  woensdag 27 januari 2016 @ 20:49:01 #14
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_159449336
Man man man _O-
pi_159449392
als je echt verlieft op haar bent kan je haar meschien nog een kans geven
pi_159449416
TS volgens mij bestaat de kans dat jou ex/vriendin lijdt aan borderline. Dat meen ik serieus. Lees je maar eens voor de grap in wat dat precies inhoudt.
  woensdag 27 januari 2016 @ 20:51:49 #17
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_159449449
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 20:50 schreef Zure het volgende:
TS volgens mij bestaat de kans dat jou ex/vriendin lijdt aan borderline. Dat meen ik serieus. Lees je maar eens voor de grap in wat dat precies inhoudt.
Die chick is borderline as fuck man. _O-
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_159449489
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 20:50 schreef matthias24 het volgende:
als je echt verlieft op haar bent kan je haar meschien nog een kans geven
...of daarna nog een derde kans

...of vierde...

..of vijfde..

Dat houdt nooit op.

Met alle signalen in de OP kan de hele OP vetgedrukt worden.
Strek je eens uit !
pi_159449570
quote:
De kans??

(Toen ik las dat zij hem 'strafte' door vreemd te gaan met iemand voor wie ze niets voelde...ach...de hele OP dus :') )
Strek je eens uit !
  woensdag 27 januari 2016 @ 20:55:45 #20
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_159449637
Bedankt, mijn avond is compleet. Serieus TS, waarom ga je hier nog mee door?
Helemaal super.
pi_159449789
Damn, liefde maakt blind.
  woensdag 27 januari 2016 @ 21:01:12 #22
365231 Fera
Fire & Blood
pi_159449834
TS, als je enig zelfrespect hebt verbreek je voor altijd alle contact en ga je verder met je leven. Niet meer reageren op eventuele pogingen van haar. Geen gesprekken aangaan. Helemaal niets. Deze meid is vergif voor je en dat weet je waarschijnlijk zelf ook. Stop nu voordat ze nog meer jaren van je leven afpakt. Klinkt hard, maar hier gaat nooit meer een goede relatie uit voortkomen.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_159449884
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2016 21:01 schreef Fera het volgende:
TS, als je enig zelfrespect hebt verbreek je voor altijd alle contact en ga je verder met je leven. Niet meer reageren op eventuele pogingen van haar. Geen gesprekken aangaan. Helemaal niets. Deze meid is vergif voor je en dat weet je waarschijnlijk zelf ook. Stop nu voordat ze nog meer jaren van je leven afpakt. Klinkt hard, maar hier gaat nooit meer een goede relatie uit voortkomen.
Wordt lastig. Ze werken samen...
Strek je eens uit !
pi_159449937
quote:
dat gaat heel moeilijk als ze samen werken
  roze woensdag 27 januari 2016 @ 21:05:21 #25
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_159449993
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 20:24 schreef zarGon het volgende:
Your beauty never ever scared me.
  woensdag 27 januari 2016 @ 21:09:34 #26
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_159450149
Wat the hell...
Waarom zou je hier in godsnaam nog energie in willen steken?
Haar nota bene ten huwelijk willen vragen! Waar is je eigenwaarde?
All she wants and needs is just a little taste..
  woensdag 27 januari 2016 @ 21:14:37 #27
365231 Fera
Fire & Blood
pi_159450340
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2016 21:02 schreef Wanderingwhy het volgende:

[..]

Wordt lastig. Ze werken samen...
O, daar heb ik overheen gelezen. :')
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  woensdag 27 januari 2016 @ 21:27:13 #28
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_159450724
stop dr in een vuilniszak en gooi dr in de amstel
pi_159450812
quote:
15s.gif Op woensdag 27 januari 2016 21:00 schreef -Strawberry- het volgende:
Damn, liefde maakt blind.
Dit.
Beter spoelt TS deze dame flink door de wc, en uit je geheugen. NIEMAND verdient zo'n vriendin.
pi_159451022
Geen woorden voor.

Vraag jezelf eens af waarom je jezelf zo'n eikel vindt dat je blijkbaar vindt dat jij totaal geen recht hebt op geluk. Want als je hiermee doorgaat is dat precies wat je jezelf niet gunt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_159451084
quote:
15s.gif Op woensdag 27 januari 2016 21:27 schreef fs180 het volgende:
stop dr in een vuilniszak en gooi dr in de amstel
nou zeg dat is toch helemaal nergens voor nodig
pi_159452527
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 21:37 schreef matthias24 het volgende:

[..]

nou zeg dat is toch helemaal nergens voor nodig
Inderdaad, drijft al genoeg rotzooi in dat open riool.

Beter is om haar op het vliegtuig te zetten naar de VS met een kilo coke.
pi_159452691
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2016 22:19 schreef Deshain het volgende:

[..]

Inderdaad, drijft al genoeg rotzooi in dat open riool.

Beter is om haar op het vliegtuig te zetten naar de VS met een kilo coke.
Dat is nog mild van je, kan drastischer :{w _O-
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_159452960
Ik dacht dat Temptation Island pas volgende week van start ging?
pi_159453583
Eerste liefdes zijn altijd het moeilijkst om achter je te laten. Gun jezelf een vriendin die het beste met je voor heeft en ook het beste in jou naar boven haalt, in plaats van het slechtste. Zij gaat je niet gelukkig maken. Hoe stop je dit? Door in te zien dat het zoveel beter kan. Verbreek op persoonlijk vlak alle contact met haar en probeer ander werk te zoeken. Ze betekent veel voor je niet omdat jullie een goede match zijn, maar omdat jullie elkaars eerste liefdes zijn en daar tegen beter weten in te lang in zijn blijven hangen. Knipperlichtrelaties houden geen stand, hoe verleidelijk zo'n patroon van aantrekken/afstoten ook kan zijn.

quote:
Zowel voor haar als voor mij was dit onze eerste liefde. We hielden erg veel van elkaar, maar kenden ook enorm veel heftige ruzies. Zo was het voor haar een jaarlijks ritueel om mijn verjaardag te verzieken (niet op komen dagen), haar verjaardagen niet met mij te vieren, nooit beloftes nakomen, afspraken last minute annuleren enzovoorts.
Hoe kunnen de goede momenten ooit opwegen tegen zulke streken? Laat staan dat je haar ten huwelijk zou moeten willen vragen als ze jaar in, jaar uit zulke dingen flikt. Of denk je dat zulke problemen binnen een relatie normaal zijn? Damn dude, ze walst compleet over je heen.

quote:
Als ik tegen haar zeg dat ze mij uiteindelijk moet laten gaan, dan reageert ze boos en zegt ze dat ze dat niet kan doen… Vervolgens begint de soap weer opnieuw en duikt ze weer in mijn bed.
Dit overkomt je niet, hier kies je zelf voor. Zij moet jou niet laten gaan, jij moet haar laten gaan.
pi_159453771
quote:
Circa 3 maanden geleden was het voor de zoveelste keer ‘uit’ gegaan nadat we weer ruzie kregen om niks. Twee dagen later was zij het bed ingedoken met iemand anders. Zij deed dit omdat ze “boos op mij was en mij pijn wilde doen” en niet omdat ze verliefd op die andere jongen was of van hem hield.
En hoe weet je of ze zoiets niet veel vaker geflikt heeft als jullie blijkbaar zo vaak ruzie hadden?
  woensdag 27 januari 2016 @ 23:36:29 #37
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_159454766
Dit is een troll mensen
pi_159455184
Ga een SOA-test doen.
pi_159455245
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 20:16 schreef GGMM het volgende:
Ach joh regelmatig ruzie, een beetje GPS installeren op elkaars telefoon om zo de ander in de gaten te houden, met iemand anders neuken om je partner pijn te doen, elkaars verjaardag elk jaar vergallen, het zijn allemaal kleine dingetjes die in elke relatie wel eens voorkomen.

pi_159455894
quote:

Lambo of Rekt
pi_159456132
Maar.... Waarom?
Ja doei.
pi_159456235
quote:
Dit is in het kort het verhaal. Het komt erop neer dat hoewel zij ‘formeel’ een relatie met iemand anders heeft, zij in feitelijke/stilzwijgende zin een relatie met mij heeft. We maken ook weer vanouds ruzie zoals wij dat in onze relatie deden.
Nee, jullie kunnen gewoon niet stoppen met ruziemaken en neuken, want dat is jullie gewoonte cq patroon. Heeft niks met een relatie te maken, het is een direct gevolg van onaangepakte issues van beide partijen.

quote:
Zo verdenkt zij mij bijvoorbeeld dat ik aan haar telefoon heb gezeten (wat écht niet waar is, ik ken haar beveiligingscode ook niet) en dan wordt ze vervolgens kwaad, blokkeert ze mij van Whatsapp en vervolgens komt ze (weer) niet opdagen op mijn verjaardag terwijl ze dat wel had beloofd. Dat doet zeer. Nee, ik word er helemaal ziek van.
Terecht gap, maar je kiest er zelf voor te denken dat het nu wel anders zal gaan, terwijl er geen kut verandert is behalve een lousy relatielabeltje. Alsof ze na vijf focking jaar nog gaat veranderen als jij het gewoon blijft toelaten.

quote:
Als ik tegen haar zeg dat ze mij uiteindelijk moet laten gaan, dan reageert ze boos en zegt ze dat ze dat niet kan doen… Vervolgens begint de soap weer opnieuw en duikt ze weer in mijn bed.
Terecht dat ze boos wordt, want je verwacht meer en beter van haar dan jezelf en speelt lijdend voorwerp.

quote:
Hoe stop ik dit? Zou ik haar een nieuwe kans moeten geven?
Er is geen nieuwe kans, alleen herhaling. Of je kapt het af of je accepteert deze shit voor wat het is: Jouw eigen keuze, omdat je kennelijk niet beter wil.

quote:
Dit idee staat mij tegen. Ik zou dolgraag voor onze relatie willen knokken, maar mijn wil ontbreekt vanwege het feit dat ik niet degene ben die iets goeds heeft te maken, maar zij.
Je bent nog erger dan haar en je kan jezelf niet fixen als je je eigen aandeel niet erkent. Wil je knokken? Neem afstand en werk aan jezelf, anders doorbreek je nooit dit patroon.

quote:
Bovendien heb ik ook geen idee hoe ik het haar zou moeten vergeven.
Ga eerst jezelf eens vergeven.

quote:
Is dit überhaupt wel te verteren? Of moet ik haar – wat mijn gevoel ook zegt – loslaten? Deze gedachte staat mij niet tegen, maar ik word zeer gemakkelijk door haar beïnvloed en ik zie haar nog steeds op werk. Laten we maar zeggen: het is veel eenvoudiger en verleidelijk om de huidige soap voort te zetten dan het los te laten. Ik weet gewoon niet hoe ik een ruggengraat tegen haar kan bouwen. Volgens mij is het al raar dat ik deze vragen überhaupt stel.

Wees dan een grote vent en geef gewoon toe dat je dit goed genoeg vindt om door te gaan en kap met zeuren over shit waarvan je zelf te beroerd bent om het anders aan te pakken.
pi_159456534
Ik zou gewoon zo snel mogelijk in gemeenschap van goederen trouwen en een kind erin spuiten, een betere basis voor een relatie kan je niet hebben!

Veel geluk samen.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
  donderdag 28 januari 2016 @ 01:24:46 #44
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_159456700
Laten we dit topic over een jaar of twee eens kicken, even kijken wat TS dan zelf over deze situatie te zeggen heeft.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_159457223
Dank voor alle (soms niet zo malse) reacties. Het helpt mij zeker om de realiteit niet uit het oog te verliezen in deze bizarre situatie. Ik moet inderdaad - na jaren voor haar te hebben geleefd - eindelijk voor mezelf kiezen. Ik schaam mij voor dat ik dit überhaupt moet zeggen, net als voor het feit dat ik inderdaad blind was door liefde. Maar probeer dat eens in te zien wanneer je er middenin zit!

Zuiver rationeel zie ik geen toekomst met haar. Het is de wrok die sterk bij mij leeft terwijl het contact voortduurt of voortduurde. Het beste lijkt mij om helemaal niks meer tegen elkaar te zeggen en al het contact te verbreken. Een schone lei bestaat niet tussen mij en haar... daarvoor is teveel gebeurd. Het is niet makkelijk, maar nu weet ik dat het onvermijdelijk is.

Overigens zei ze vorige week dat het (deels) mijn schuld was dat zij het bed was ingedoken met die ander, want ik had 'liever moeten zijn'. Met mijn bloed kon je op dat moment wel water laten koken...
pi_159457966
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 02:36 schreef BeertjeX het volgende:

Overigens zei ze vorige week dat het (deels) mijn schuld was dat zij het bed was ingedoken met die ander, want ik had 'liever moeten zijn'. Met mijn bloed kon je op dat moment wel water laten koken...
_O- wat :')

Ben blij dat je het inziet. Don't stick your dick in crazy.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_159458488
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 00:44 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Je bent nog erger dan haar

Dat lijkt me niet. TS houdt het wel in stand cq kan/zal haar gedrag verergeren. Maar "erger dan haar" gaat tever.

Probleem is dat wat veelal als een relatie 'met wat onhebbelijkheden' start, na verloop van tijd een relatie 'met alleen maar onhebbelijkheden' is geworden. Daar heeft TS niet voor gekozen; hij is er als het ware ingetrokken door een arsenaal aan spelletjes wat er met hem gespeeld is en waarin hij steeds verder en verder zijn grenzen opgeschoven heeft om de relatie(?) te redden(?).

Natuurlijk heeft TS hier zelf een groot aandeel in gehad. In die zin valt er TS e.e.a. aan te rekenen. Noem het het riddercomplex c.q. de co-dependent in deze niet-functionerende relatie.

Maar hij is hierin niet "erger dan haar" geweest.
Strek je eens uit !
pi_159458644
quote:

Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_159458942
quote:
Dank voor alle (soms niet zo malse) reacties. Het helpt mij zeker om de realiteit niet uit het oog te verliezen in deze bizarre situatie. Ik moet inderdaad - na jaren voor haar te hebben geleefd - eindelijk voor mezelf kiezen. Ik schaam mij voor dat ik dit überhaupt moet zeggen, net als voor het feit dat ik inderdaad blind was door liefde. Maar probeer dat eens in te zien wanneer je er middenin zit!

Zuiver rationeel zie ik geen toekomst met haar. Het is de wrok die sterk bij mij leeft terwijl het contact voortduurt of voortduurde. Het beste lijkt mij om helemaal niks meer tegen elkaar te zeggen en al het contact te verbreken. Een schone lei bestaat niet tussen mij en haar... daarvoor is teveel gebeurd. Het is niet makkelijk, maar nu weet ik dat het onvermijdelijk is.

Dit is wel zo ja... als je er zelf in zit is het lastig relativeren omdat emoties meespelen. Voor een objectief iemand is dit zo klaar als een klontje.
Lambo of Rekt
  donderdag 28 januari 2016 @ 09:47:32 #50
416020 K44S
The bearded man
pi_159459404
quote:
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_159459878
Is ze al zwanger?
  donderdag 28 januari 2016 @ 10:15:25 #52
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_159460012
TS wat je ook besluit te gaan doen, zou je hoe dan ook regelmatig hier updates willen posten? Bvd.
pi_159460070
quote:
Dank voor alle (soms niet zo malse) reacties. Het helpt mij zeker om de realiteit niet uit het oog te verliezen in deze bizarre situatie.
Je was die allang kwijt natuurlijk en nu heb je het nog steeds niet in zicht, behalve hoe kansloos het is.

quote:
Ik moet inderdaad - na jaren voor haar te hebben geleefd - eindelijk voor mezelf kiezen.
Dit stinkt echt, want je hebt dit natuurlijk ook gewoon wel voor jezelf gedaan. Dus kap met dat geouwehoer alsof jij zo een liefdevolle prins voor haar was. Als het echt zo kut was, dan had je er eerder uit moeten stappen. Maar dat deed je niet omdat, want je vindt het maar wat lekker om jouw vermeende positie te verheerlijken en haar de zwarte piet toe te schuiven.

quote:
Ik schaam mij voor dat ik dit überhaupt moet zeggen, net als voor het feit dat ik inderdaad blind was door liefde. Maar probeer dat eens in te zien wanneer je er middenin zit!
Oh ja, jij deed alles uit liefde en zij is de ondankbare trut. Bitch please, alsof zij jou niet net zo hard kon enablen. Kijk eens in de spiegel.

quote:
Zuiver rationeel zou je daar niet eens meer aan willen denken en de tijd nemen om jezelf te gaan fixen.

quote:
Als je hierdoor nog laat verrassen, dan is het ook je eigen schuld ja..
  donderdag 28 januari 2016 @ 10:28:20 #54
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_159460273
Blij zijn dat je niet bent getrouwd (of dat ze zwanger wordt om jou "pijn te doen") en het contact verbreken.
pi_159460313
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 09:03 schreef Wanderingwhy het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet. TS houdt het wel in stand cq kan/zal haar gedrag verergeren. Maar "erger dan haar" gaat tever.
Precies, TS weet het allemaal beter maar vertikt het om zelf beter te doen, terwijl hij de bal bij haar neerlegde om te veranderen en dan mauwt dat zij het eveneens niet doet. Dat is in mijn boekje wel degelijk erger.

quote:
Probleem is dat wat veelal als een relatie 'met wat onhebbelijkheden' start, na verloop van tijd een relatie 'met alleen maar onhebbelijkheden' is geworden. Daar heeft TS niet voor gekozen; hij is er als het ware ingetrokken door een arsenaal aan spelletjes wat er met hem gespeeld is en waarin hij steeds verder en verder zijn grenzen opgeschoven heeft om de relatie(?) te redden(?).
TS heeft vijf jaar gekozen om te geloven dat zij wel zou veranderen, terwijl hij zelf de spine er niet voor had. En je weet, als je hetzelfde blijft doen dan zul je vaak hetzelfde krijgen waarvan akte. Dan kies je er toch echt zelf voor om teleurgesteld te raken dat je dinnie voor de vijfde keer op een rij geen acte de presence op je verjaardagsfeestje geeft.

quote:
Natuurlijk heeft TS hier zelf een groot aandeel in gehad. In die zin valt er TS e.e.a. aan te rekenen. Noem het het riddercomplex c.q. de co-dependent in deze niet-functionerende relatie.

Maar hij is hierin niet "erger dan haar" geweest.
Een en ander, please. Hij is net zo verslaafd, daar is niets nobelers aan omdat hij net zo goed egoïstisch handelde in de voortzetting er van en haar issues een geweldige bliksemafleider zijn waardoor hij zich beter kan voelen dat hij zogenaamd wel zoveel haar over had :'( Al die liefde proef je ook echt in het afschilderen van haar, terwijl hem alleen maar blinde liefde te verwijten zou zijn ja..
  donderdag 28 januari 2016 @ 10:38:22 #56
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_159460485
quote:

Een vriend van me heeft ongeveer hetzelfde meegemaakt (dat vreemd gaan dan niet). Maar dat was tijdelijk, zij had last van een psychose maar dat van jou klinkt behoorlijk als Borderline. Wat nu een prima relatie overigens is.
En de bovenste zinnen waren niet als een oppepper bedoeld dat het goed kan komen maar meer als waarschuwing dat die van jou wel een gradatie erger is: RUN bitch, RUN as fast as you can.

Ik vrees alleen of dat werkt.
Dit soort figuren zal jouw vluchtpoging niet onberoerd laten dus wees daar op gewaarschuwd.
Beter zou zijn dat je alle banden met haar breekt, zeker omdat je ook met haar samenwerkt.

Sterkte, je zult moeten rennen maar in haar ogen vergal je haar leven dus zal ze je daarop terug pakken.
Als je sterk bent zul je daar overheen komen maar wees op alles voorbereid (zwangerschappen, enge ziektes etc., jouw werk enz.).
Zoek ander werk en verbreek alle banden maar wees sterk!

Succes TS :*

quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 10:18 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Je was die allang kwijt natuurlijk en nu heb je het nog steeds niet in zicht, behalve hoe kansloos het is.

[..]

Dit stinkt echt, want je hebt dit natuurlijk ook gewoon wel voor jezelf gedaan. Dus kap met dat geouwehoer alsof jij zo een liefdevolle prins voor haar was. Als het echt zo kut was, dan had je er eerder uit moeten stappen. Maar dat deed je niet omdat, want je vindt het maar wat lekker om jouw vermeende positie te verheerlijken en haar de zwarte piet toe te schuiven.

[..]

Oh ja, jij deed alles uit liefde en zij is de ondankbare trut. Bitch please, alsof zij jou niet net zo hard kon enablen. Kijk eens in de spiegel.

[..]

Zuiver rationeel zou je daar niet eens meer aan willen denken en de tijd nemen om jezelf te gaan fixen.

[..]

Als je hierdoor nog laat verrassen, dan is het ook je eigen schuld ja..
TS heeft enkel de hoop gehad dat het beter zou worden, daarvoor hoeft hij zich niet "te fixen" enkel in te zien dat het ijdele hoop was.

[ Bericht 12% gewijzigd door nils7 op 28-01-2016 10:44:44 ]
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_159460870
Je zegt dat zij een zeer moeilijk meisje is en schildert het af alsof alles dat fout is in jullie relatie van haar kant komt. Ondertussen heb je het wel 5 jaar met d'r volgehouden en gaat het nog steeds door. Volgens mij zijn jullie allebei erg moeilijke mensen, die dit soort drama nodig hebben om een gevoel van spanning te behouden. Geniet ervan zou ik zeggen.
pi_159460971
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 10:30 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Precies, TS weet het allemaal beter maar vertikt het om zelf beter te doen, terwijl hij de bal bij haar neerlegde om te veranderen en dan mauwt dat zij het eveneens niet doet. Dat is in mijn boekje wel degelijk erger.

[..]

TS heeft vijf jaar gekozen om te geloven dat zij wel zou veranderen, terwijl hij zelf de spine er niet voor had. En je weet, als je hetzelfde blijft doen dan zul je vaak hetzelfde krijgen waarvan akte. Dan kies je er toch echt zelf voor om teleurgesteld te raken dat je dinnie voor de vijfde keer op een rij geen acte de presence op je verjaardagsfeestje geeft.

[..]

Een en ander, please. Hij is net zo verslaafd, daar is niets nobelers aan omdat hij net zo goed egoïstisch handelde in de voortzetting er van en haar issues een geweldige bliksemafleider zijn waardoor hij zich beter kan voelen dat hij zogenaamd wel zoveel haar over had :'( Al die liefde proef je ook echt in het afschilderen van haar, terwijl hem alleen maar blinde liefde te verwijten zou zijn ja..
De dynamiek in dit soort relaties is van een bijzonder aard, waarbij we vast kunnen stellen dat als TS het eindplaatje in het begin geweten zou hebben, hij er nooit aan begonnen was.

Je stelt dat TS beter wist. Ik betwijfel dat. TS is er in gezogen, had er de ballen niet voor om grenzen te stellen en werd gehersenspoeld.

Is TS een watje of moet je dit eerst van binnenuit meegemaakt hebben om de dynamiek te begrijpen? Ik denk een combi van de twee met een nadruk op het laatste. Bepaalde mensen zijn tot de tanden toe gewapend om je in de eerste periode te overvallen en overstelpen met een illusie van 'ware liefde'. Wankel je dan, dan ga je voor de bijl en eindig je met een topic op FOK.

Jij vindt TS erger dan diegene die deze dynamiek in werking stelde.
Dat is hetzelfde als in de dynamiek van huiselijk geweld het slachtoffer erger dan de dader vinden omdat hij/zij niet breekt met de dader.
Strek je eens uit !
pi_159461242
quote:
Komt er weer een amateur psychiater :')

Goed 1 ding geef ik je gelijk in, gestoord is ze zeker.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_159461246
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 10:38 schreef nils7 het volgende:
[..]

TS heeft enkel de hoop gehad dat het beter zou worden, daarvoor hoeft hij zich niet "te fixen" enkel in te zien dat het ijdele hoop was.
Niet om de hoop nee, wel om die enkel en dat het vooral haar schuld is dat hij geen nee heeft gezegd.

quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 10:58 schreef Wanderingwhy het volgende:

[..]

De dynamiek in dit soort relaties is van een bijzonder aard, waarbij we vast kunnen stellen dat als TS het eindplaatje in het begin geweten zou hebben, hij er nooit aan begonnen was.
Dat komt inderdaad heel sterk naar voren uit zijn vraag hier ergens boven, of hij het een nieuwe kans moet geven ja.

quote:
Je stelt dat TS beter wist. Ik betwijfel dat. TS is er in gezogen, had er de ballen niet voor om grenzen te stellen en werd gehersenspoeld.

Is TS een watje of moet je dit eerst van binnenuit meegemaakt hebben om de dynamiek te begrijpen? Ik denk een combi van de twee met een nadruk op het laatste. Bepaalde mensen zijn tot de tanden toe gewapend om je in de eerste periode te overvallen en overstelpen met een illusie van 'ware liefde'. Wankel je dan, dan ga je voor de bijl en eindig je met een topic op FOK.
Zie je jezelf als een ervaringsdeskundige op dit gebied?

quote:
Dat is hetzelfde als in de dynamiek van huiselijk geweld het slachtoffer erger dan de dader vinden omdat hij/zij niet breekt met de dader.
Diegene zou natuurlijk meervoud moeten zijn en het verwijt is niet zozeer dat hij niet de ballen had om met haar te breken, maar dat hij haar dat verwijt. Projectie enzo..
  donderdag 28 januari 2016 @ 11:12:30 #61
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_159461248
quote:

[..]

Dit,

Vind het nogal raar dat SM er maar vanuit gaat dat het probleem bij TS ligt.
Dat roept ze heel vaak terwijl er tal van gevallen zijn waarbij dat niet zo is.
Ja hij hield het in stand maar ook vanwege de punten die jij hierboven aandraagt.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_159461476
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 11:12 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Niet om de hoop nee, wel om die enkel en dat het vooral haar schuld is dat hij geen nee heeft gezegd.

[..]

Dat komt inderdaad heel sterk naar voren uit zijn vraag hier ergens boven, of hij het een nieuwe kans moet geven ja.

[..]

Zie je jezelf als een ervaringsdeskundige op dit gebied?

[..]

Diegene zou natuurlijk meervoud moeten zijn en het verwijt is niet zozeer dat hij niet de ballen had om met haar te breken, maar dat hij haar dat verwijt. Projectie enzo..
Het gaat om de dynamiek. Het valt me op dat je daar niet op reageert.
Strek je eens uit !
pi_159461719
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 11:26 schreef Wanderingwhy het volgende:

[..]

Het gaat om de dynamiek. Het valt me op dat je daar niet op reageert.
Omdat dat mijn punt dan ook niet zo is, laat staan dat er zoiets als het patroon van huiselijk geweld bijgesleept gaat worden..
  donderdag 28 januari 2016 @ 11:51:20 #64
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_159461987
Sorry maar enige juiste reactie hier: :') _O-

quote:

[..]

Zeer goeie post. Scare mary is ook af en toe de weg volledig kwijt.

[ Bericht 39% gewijzigd door 2NutZ op 28-01-2016 12:09:39 ]
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_159462348
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 11:39 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Omdat dat mijn punt dan ook niet zo is, laat staan dat er zoiets als het patroon van huiselijk geweld bijgesleept gaat worden..
Jouw punt is rationaliseren. Mijn punt is dat relaties meer zijn dan ratio.
Strek je eens uit !
pi_159462954
Mooi zo'n verhaal waarin alle hoofdpersonen volstrekt krankjorem zijn. Ik zou gewoon zo doorgaan, je past er precies in.

Wat een normaal mens zou doen is er gewoon mee kappen. Maar dat terzijde.
pi_159463179
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 12:08 schreef Wanderingwhy het volgende:

[..]

Jouw punt is rationaliseren. Mijn punt is dat relaties meer zijn dan ratio.
Het lijkt me niet zo relevant om in te gaan op waarom je denkt dat ik het laatste ontken, dus ja..
  donderdag 28 januari 2016 @ 13:16:13 #68
446641 Vox_Populi
Stem van het volk.
pi_159463798
Holy shit, dude.
pi_159464122
quote:

Zo was het voor haar een jaarlijks ritueel om mijn verjaardag te verzieken (niet op komen dagen), haar verjaardagen niet met mij te vieren, nooit beloftes nakomen, afspraken last minute annuleren enzovoorts

quote:
Haar vriend vertrouwt haar niet omdat hij weet dat zij contact met mij heeft. Hij heeft daarom een app op haar mobiele telefoon geïnstalleerd om haar te kunnen volgen via GPS.

quote:
Ook deden we weer dingen samen met elkaar. Het voelde weer alsof wij in een relatie zitten. Op de vraag of zij spijt heeft dat zij keihard vreemdgaat jegens haar nieuwe vriend, antwoordt zij lachend met: “Nee, helemaal niet. Ik voel nog steeds dat jij mijn vriend bent”

quote:
Dit is in het kort het verhaal. Het komt erop neer dat hoewel zij ‘formeel’ een relatie met iemand anders heeft, zij in feitelijke/stilzwijgende zin een relatie met mij heeft. We maken ook weer vanouds ruzie zoals wij dat in onze relatie deden. Zo verdenkt zij mij bijvoorbeeld dat ik aan haar telefoon heb gezeten (wat écht niet waar is, ik ken haar beveiligingscode ook niet) en dan wordt ze vervolgens kwaad, blokkeert ze mij van Whatsapp en vervolgens komt ze (weer) niet opdagen op mijn verjaardag terwijl ze dat wel had beloofd. Dat doet zeer. Nee, ik word er helemaal ziek van.

quote:
Een logische stap is om al het contact te verbreken.

quote:
Hoe stop ik dit?
Wat denk je zelf? Weg! Verbreek alle contact. Voor altijd.
Hoe veel keer alarm! denk je nog nodig te hebben?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_159466460
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 12:49 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Het lijkt me niet zo relevant om in te gaan op waarom je denkt dat ik het laatste ontken, dus ja..
Dus ja.. wat?

Het gaat er niet om wat ik denk. Het gaat erom wat jij schrijft, en in jouw posts is er weinig te vinden wat omschreven kan worden als empathie en nuancering ten gevolge hebbend.

Het voorbeeld van huiselijk geweld is een toepasbaar vergelijk. Het verschil is fysiek + psychisch vrs psychisch met verder dezelfde dynamiek en een dader die het slachtoffer de schuld geeft.
Jouw redenering volgend is ook hier het slachtoffer erger dan de dader. Immers, het slachtoffer liet toe en verergerde de situatie.
Strek je eens uit !
pi_159471000
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:03 schreef Wanderingwhy het volgende:

[..]

Dus ja.. wat?

Het gaat er niet om wat ik denk. Het gaat erom wat jij schrijft, en in jouw posts is er weinig te vinden wat omschreven kan worden als empathie en nuancering ten gevolge hebbend.
Ik nuanceer ten opzichte van een geheel wat voornamelijk roept dat die meid gek is en TS niets fout gedaan zou hebben. Mijn definitie van empathie staat niet gelijk aan het benadrukken van de slachtofferrol waar TS zich zo goed in thuis wil voelen.

quote:
Het voorbeeld van huiselijk geweld is een toepasbaar vergelijk. Het verschil is fysiek + psychisch vrs psychisch met verder dezelfde dynamiek en een dader die het slachtoffer de schuld geeft.
Jouw redenering volgend is ook hier het slachtoffer erger dan de dader. Immers, het slachtoffer liet toe en verergerde de situatie.
Ik mis diezelfde dynamiek in dit verhaal een beetje. Probeert ze hem te isoleren? Chanteert ze hem met hoeveel ze van hem houdt, hoe hij niets is zonder haar en hij niets beters kan krijgen? Verbergt hij zijn angst misschien?

Waar is zijn goedpraterij voor haar gedrag? Hoe ze toch ook wel lief kan zijn? Dat ze het allemaal niet zo bedoelt en verbetering belooft?

In plaats daarvan lees ik vooral dat hij zoveel voor haar overhad, ze weer samen wat dingen doen, dat ze niet goed genoeg is om zijn vriendin te zijn want wrok, maar wel weer even in zijn bed mag blijven waarna hij haar vraagt om van hem weg te blijven. Waar is het houden van, afgezien van die luttele vermelding in verleden tijd? En dan dat hij niet hun relatie, maar haar een nieuwe kans zou geven en dat omdat het verleidelijk eenvoudiger zou zijn.
pi_159472998
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 18:03 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Ik nuanceer ten opzichte van een geheel wat voornamelijk roept dat die meid gek is en TS niets fout gedaan zou hebben. Mijn definitie van empathie staat niet gelijk aan het benadrukken van de slachtofferrol waar TS zich zo goed in thuis wil voelen.

[..]

Ik mis diezelfde dynamiek in dit verhaal een beetje. Probeert ze hem te isoleren? Chanteert ze hem met hoeveel ze van hem houdt, hoe hij niets is zonder haar en hij niets beters kan krijgen? Verbergt hij zijn angst misschien?

Waar is zijn goedpraterij voor haar gedrag? Hoe ze toch ook wel lief kan zijn? Dat ze het allemaal niet zo bedoelt en verbetering belooft?

In plaats daarvan lees ik vooral dat hij zoveel voor haar overhad, ze weer samen wat dingen doen, dat ze niet goed genoeg is om zijn vriendin te zijn want wrok, maar wel weer even in zijn bed mag blijven waarna hij haar vraagt om van hem weg te blijven. Waar is het houden van, afgezien van die luttele vermelding in verleden tijd? En dan dat hij niet hun relatie, maar haar een nieuwe kans zou geven en dat omdat het verleidelijk eenvoudiger zou zijn.
Ik versta iets anders onder nuancering als ik jouw gehele post lees van 28 januari 00.44u waarin je TS ondermeer verwijt "Je bent nog erger dan haar". Het nu aangeven dat je je wou nuanceren ten opzichte van anderen is te gemakkelijk.

Natuurlijk is TS slachtoffer. Hij heeft dit namelijk helemaal niet gewild. Hij werd verliefd op een in een droom verpakte nachtmerrie en werd er uiteindelijk zo gek van dat hij zich hier openbaar afvraagt of hij er nog mee moet doorgaan.
Dat is de trieste resultante van een absurde relatie waarin hij aan alle kanten werd ingepakt, gesaboteerd en gemanipuleerd om vervolgens alleen nog maar ten dienste te staan van haar. Hij kon dat niet aan en dat weet hij nu pas.

Wat jij mist aan dezelfde dynamiek bij huiselijk geweld is de dynamiek waarvan jij aanneemt dat die in de situatie van TS niet heeft plaatsgevonden, maar waarbij de schaduwen van diezelfde dynamiek wel zichtbaar zijn. Geloof je serieus dat TS zich met dezelfde liefde in deze relatie had gestort als hij wist wat hem te wachten stond?
Wat lees jij niet wat ik wel kan lezen? Jij mist zijn goedpraterij van haar gedrag. Maar leef je eens in en toon die empathie. Wat heeft TS 5 jaar lang gedaan, tot het punt waar hij nu staat en hij zich langzaam maar zeker begint te realiseren dat hij in een web van leugens en manipulaties terecht is gekomen? Dat IS vijf jaar lang goedpraterij geweest, grenzen verleggen en zichzelf voorhouden dat het uiteindelijk wel zou gaan verbeteren. De parallellen met huiselijk geweld zijn 1 op 1 aanwezig.

Natuurlijk is TS naïef geweest. Natuurlijk had hij ergens in het begin de tekenen moeten zien en zijn grenzen moeten stellen. En ja, het zijn ook meestal niet de personen met een sterke persoonlijkheid die zich uiteindelijk emotioneel uitgeleefd tegenkomen.

Nu is TS boos en gefrustreerd. Laat hem. Het is zijn goed recht en daarmee is hij in niets "erger dan haar".
Strek je eens uit !
  donderdag 28 januari 2016 @ 19:41:19 #73
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_159473371
quote:
Juist !! En niet alleen als je enig zelf respect hebt. Ook als je maar een heel klein beetje gezond verstand hebt. Haar gedrag is m.i. beslist niet normaal, en dat jij daar zo vele jaren mee blijft dorgaan (met die vrouw / relatie) is ook niet normaal.
Ik heb ook ´n paar keer meegemaakt dat ik best verliefd was maar dat ik gekapt heb omdat ik wist dit is echt verkeerd, kan niks worden en alleen maar veel pijn en leed brengen.
En ik ben geen masochist en wil me ook nog mezelf een beetje beschermen, niet dat ik er straks zelf onderdoor ga terwijl ik toch gewoon weet dit kan nooit goed komen.

Jullie werken ook nog samen? heb medelijden met je, zal niet makkelijk worden. Als je kan, zoek ander werk.

Sterkte wijsheid en succes gewenst (ook van mijn vrouw).
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_159478346
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 18:03 schreef Scary_Mary het volgende:

Hier moet ik even op reageren. "Goedpraterij" heeft in al die jaren zeker plaatsgevonden. Steeds beloofde ze maar weer beterschap en dat ze een betere vriendin zou worden. Vooral nadat zij drie jaar terug tegen mij had gelogen en contact had/zocht met een andere jongen. Daar had zij veel spijt van en beloofde dat nooit meer te doen. En wat bleek? In de maanden voordat het dit keer uitging, had zij al maandenlang contact met deze gast (haar huidige vriend). Ze heeft spijt van hoe dingen zijn gelopen, dat zegt ze heel vaak, maar het is 'nou eenmaal gebeurd en er is geen weg terug'. Het probleem is dat onze weg wel degelijk in de afgelopen maand is voortgezet...

En het houden van? Daaraan hoeft zeker niet getwijfeld te worden, zowel niet van mijn kant als die van haar. Dat is ook de reden waarom ik deze topic was begonnen; om de realiteit te vinden in een situatie waarin je blind bent.
pi_159478795
quote:

[..]

Ik herken me hier zeker in. Dit meisje is niet altijd zo geweest. Pas nadat ik ruim 3 jaar met haar samen was, begonnen de ruzies steeds heftiger te worden. Ik weet me nog goed te herinneren dat ik in deze periode wel realistischer was dan dat ik nu ben en oprecht getwijfeld heb over of ik met haar verder moest gaan. Ik dacht toen: we zijn nu al 3 jaar verder... laat ik maar verdergaan en kijken of zij wel écht beterschap brengt. Op deze wijze ben ik er inderdaad behoorlijk ingezogen.

Ik heb vaak gezegd: tot hier en niet verder. Enorm vaak... en toch ben ik zo dom geweest om steeds maar weer mijn grenzen voor haar te verleggen. Omdat ik gek op haar was.

In veel situaties wist zij zelfs de situatie/ruzies om te keren. Ik zal het uitleggen. Een van de recente ruzies ging erom dat zij bij een restaurant binnenkwam met vrienden waar ik ook was. Zij nam toen niet eens de moeite om even naar mij toe te lopen en gedag te zeggen (geloof het of niet: toen was ik haar enige vriend). Vervolgens werd ik lichtelijk chagrijnig omdat zij dit fatsoen niet eens had (niet kwaad). Ik vroeg vervolgens "Kan je niet gewoon zeggen: sorry, volgende keer niet meer? Dan komen we verder". Zij werd vervolgens écht kwaad omdat ik chagrijnig was. Het resultaat? Ik moest sorry zeggen. En nee, dat had ik niet gedaan.

Sterker nog, over verjaardagen gesproken is er nog een ander verhaal. Twee weken vóór haar laatste verjaardag had ik met haar afgesproken dat ik met haar zou gaan eten. Eén avond voor haar verjaardag zegt ze tegen mij dat ze niet kan omdat haar ouders, broer en haar beste vriendin een diner voor haar hadden geregeld (ik kan niet met haar ouders overweg, heb ook geen contact met ze, vandaar). Wat gebeurt er vervolgens? Zij wordt enorm boos omdat ik kwaad was dat ze dit voor de zoveelste keer deed.

Ik stond met de rug tegen de muur, terwijl ik haar niet kwijt wilde. Ongelofelijk hè? Ja, dat weet ik best.

[ Bericht 1% gewijzigd door BeertjeX op 28-01-2016 22:32:09 ]
pi_159478907
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:04 schreef BeertjeX het volgende:

[..]

Hier moet ik even op reageren. "Goedpraterij" heeft in al die jaren zeker plaatsgevonden. Steeds beloofde ze maar weer beterschap en dat ze een betere vriendin zou worden. Vooral nadat zij drie jaar terug tegen mij had gelogen en contact had/zocht met een andere jongen. Daar had zij veel spijt van en beloofde dat nooit meer te doen. En wat bleek? In de maanden voordat het dit keer uitging, had zij al maandenlang contact met deze gast (haar huidige vriend). Ze heeft spijt van hoe dingen zijn gelopen, dat zegt ze heel vaak, maar het is 'nou eenmaal gebeurd en er is geen weg terug'. Het probleem is dat onze weg wel degelijk in de afgelopen maand is voortgezet...

En het houden van? Daaraan hoeft zeker niet getwijfeld te worden, zowel niet van mijn kant als die van haar. Dat is ook de reden waarom ik deze topic was begonnen; om de realiteit te vinden in een situatie waarin je blind bent.
Jouw weg zal een moelijke zijn TS.

Realiseer je dat je veel energie nodig zal hebben om jezelf uit het web te ontwarren dat om jou en jullie heen zit.

Op korte termijn zal het makkelijker lijken op dezelfde weg door te gaan. Maar die weg zal je ook na opnieuw 5 jaar niet brengen wat je diep in je hart misschien nog hoopt.

De enige weg is afstand nemen. Dat voelt als verliezen, want het lijkt of je jaren weg zult gooien.
Wat je gaat winnen is dat jij jezelf weer terug gaat vinden en alle toekomstige jaren die je niet kwijt raakt aan de weg die je niets gaat brengen; de weg van beloftes en toch weer de fout in gaan. En weet je; dat ligt niet aan jou en ligt niet aan haar. Zij zal nooit anders worden en nu is het tijd voor jou een andere beslissing te gaan nemen.

Sterkte!
Strek je eens uit !
pi_159479197
quote:
Een verhaal over iemand die hopeloos verliefd is op een borderliner en denkt haar wel te kunnen helpen.
Wat vanzelfsprekend niet gaat lukken. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_159479347
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 19:25 schreef Wanderingwhy het volgende:

[..]
Geloof je serieus dat TS zich met dezelfde liefde in deze relatie had gestort als hij wist wat hem te wachten stond?
Als ik een tijdmachine had, dan had ik de klok 5,5 jaar teruggezet en nooit wat met haar begonnen. Maarja, achteraf is makkelijk praten...

Het is wellicht wat moeilijk voor te stellen, maar het doet onbeschrijfelijk veel pijn wanneer je vriendin het bed induikt met een ander omdat "ze boos was en mij pijn wilde doen". Ja, dit zijn letterlijk háár woorden die meerdere keren uit haar mond zijn gevallen. Slechts om deze enkele reden zou ik niet wat met haar beginnen.
pi_159480429
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 19:25 schreef Wanderingwhy het volgende:

[..]

Ik versta iets anders onder nuancering als ik jouw gehele post lees van 28 januari 00.44u waarin je TS ondermeer verwijt "Je bent nog erger dan haar". Het nu aangeven dat je je wou nuanceren ten opzichte van anderen is te gemakkelijk.

Natuurlijk is TS slachtoffer. Hij heeft dit namelijk helemaal niet gewild. Hij werd verliefd op een in een droom verpakte nachtmerrie en werd er uiteindelijk zo gek van dat hij zich hier openbaar afvraagt of hij er nog mee moet doorgaan.
Dat is de trieste resultante van een absurde relatie waarin hij aan alle kanten werd ingepakt, gesaboteerd en gemanipuleerd om vervolgens alleen nog maar ten dienste te staan van haar. Hij kon dat niet aan en dat weet hij nu pas.

Wat jij mist aan dezelfde dynamiek bij huiselijk geweld is de dynamiek waarvan jij aanneemt dat die in de situatie van TS niet heeft plaatsgevonden, maar waarbij de schaduwen van diezelfde dynamiek wel zichtbaar zijn. Geloof je serieus dat TS zich met dezelfde liefde in deze relatie had gestort als hij wist wat hem te wachten stond?
Wat lees jij niet wat ik wel kan lezen? Jij mist zijn goedpraterij van haar gedrag. Maar leef je eens in en toon die empathie. Wat heeft TS 5 jaar lang gedaan, tot het punt waar hij nu staat en hij zich langzaam maar zeker begint te realiseren dat hij in een web van leugens en manipulaties terecht is gekomen? Dat IS vijf jaar lang goedpraterij geweest, grenzen verleggen en zichzelf voorhouden dat het uiteindelijk wel zou gaan verbeteren. De parallellen met huiselijk geweld zijn 1 op 1 aanwezig.

Natuurlijk is TS naïef geweest. Natuurlijk had hij ergens in het begin de tekenen moeten zien en zijn grenzen moeten stellen. En ja, het zijn ook meestal niet de personen met een sterke persoonlijkheid die zich uiteindelijk emotioneel uitgeleefd tegenkomen.

Nu is TS boos en gefrustreerd. Laat hem. Het is zijn goed recht en daarmee is hij in niets "erger dan haar".
Sorry, maar ik zie jou hier eigenlijk heel veel invullen dat nergens uit het hele verhaal naar boven komt. In alle voorbeelden die TS zelf geeft zie je dat er in hun relatie veel drama en ruzie is, maar al die doelgerichte manipulatie van een borderliner, waarover iedereen hier gelijk weer begint te steigeren blijkt nergens uit.

Ik vond de uitspraak "jij bent nog erger dan zij" ook wat voorbarig, maar om het nu op basis van dit eenzijdige verhaal allemaal op het bordje van dit meisje te gooien en te doen alsof TS de geslagen partner is, die dit 5 jaar allemaal maar heeft moeten slikken trekt natuurlijk ook op weinig,

In sommige relaties houden beide partners nou eenmaal van drama. Normaal is ook maar zo gewoontjes en een praktische relatie, die toch een beetje stiekem is, is natuurljk spannender dan een echte relatie.
pi_159482026
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:54 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Sorry, maar ik zie jou hier eigenlijk heel veel invullen dat nergens uit het hele verhaal naar boven komt. In alle voorbeelden die TS zelf geeft zie je dat er in hun relatie veel drama en ruzie is, maar al die doelgerichte manipulatie van een borderliner, waarover iedereen hier gelijk weer begint te steigeren blijkt nergens uit.

Ik vond de uitspraak "jij bent nog erger dan zij" ook wat voorbarig, maar om het nu op basis van dit eenzijdige verhaal allemaal op het bordje van dit meisje te gooien en te doen alsof TS de geslagen partner is, die dit 5 jaar allemaal maar heeft moeten slikken trekt natuurlijk ook op weinig,

In sommige relaties houden beide partners nou eenmaal van drama. Normaal is ook maar zo gewoontjes en een praktische relatie, die toch een beetje stiekem is, is natuurljk spannender dan een echte relatie.
Ik herken me juist wel zeer degelijk in zijn post. Wat hij schrijft, hoor ik bijna identiek van mijn naaste omgeving. Zo is mijn beste vriend van mening dat zij seks gebruikt om mij aan het lijntje te houden zodat als het niet werkt tussen haar en haar vriend, zij iets heeft om op terug te vallen. Ze is namelijk bang om alleen te zijn, dat heeft ze zelf gezegd.
Daarnaast gaf ze aan dat ze het graag met mij opnieuw wilde proberen over een langere tijd. Haar ideale situatie is dat ik dan een andere vriendin heb gehad zodat "ik het dan ook heb gedaan met een ander waardoor we quitte staan". Ik vroeg laatst hoelang ze het met me wilde doen... en ze zei: "Totdat ik getrouwd ben". Ik vroeg aan haar wat er zou gebeuren wanneer haar vriend hierachter kwam en ze zei "Ik zeg dan tegen hem dat ik blij ben dat hij erachter is gekomen". En... seks met een ander met geen andere doel dan je partner verdriet te doen? Zij wist heel goed dat dat mijn ultieme zwakte was. Dit zijn slechts een paar voorbeelden van een groter geheel. Is dit niet manipulatie?

En slikken... ik kan tal van voorbeelden geven waarbij ik enorm veel heb geslikt. Zoals bijv. niet naar haar wo-bacheloruitreiking mogen gaan omdat haar ouders gingen, constant liegen, beloftes maken waarvan ze wist dat ze die niet kon nakomen (maar wel de belofte afleggen om mij blij te maken). Of eenvoudiger gezegd in haar woorden: "Ik doe niet aan beloftes, dat weet je toch.". Naast deze dingen zijn er ook kleinere dingen, zoals uren te laat komen en mij in de kou laten staan, nooit een afspraak annuleren voor mij (zelfs niet wanneer ik haar écht nodig had) enzovoorts. Ik kan deze lijst nog veel langer maken.

Hierdoor zijn we vaak uit elkaar gegaan, maar na korte periode kwamen we altijd weer bij elkaar terug. Soms ontkent ze niet dat ze een slechte vriendin is geweest. Dan probeert ze het goed te maken. Zo boekte ze een keertje een vakantie nadat we ruzie hadden... Een paar maanden later gebeuren deze dingen weer... en dan is het weer raak.

Ik realiseer me nu pas wat een meisje het is geweest door de reacties. Bizar dat ik dit heb toegelaten...

[ Bericht 0% gewijzigd door BeertjeX op 28-01-2016 23:44:27 ]
  donderdag 28 januari 2016 @ 23:40:24 #81
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_159482124
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:28 schreef BeertjeX het volgende:

[..]

Als ik een tijdmachine had, dan had ik de klok 5,5 jaar teruggezet en nooit wat met haar begonnen. Maarja, achteraf is makkelijk praten...
Yep maar heb je het contact nu al de nek omgedraaid?
pi_159482172
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 23:40 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Yep maar heb je het contact nu al de nek omgedraaid?
De afgelopen week heb ik geen contact met haar gehad.
  donderdag 28 januari 2016 @ 23:45:53 #83
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_159482292
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 23:41 schreef BeertjeX het volgende:

[..]

De afgelopen week heb ik geen contact met haar gehad.
Goed, de lichamelijke verslavingssymptomen zouden inmiddels al wel wat minder moeten worden.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 00:05:26 #84
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_159482720
Ik zou zweren dat laatst hier het spiegeltopic geopend is. Maar kan hem even niet meer vinden. Was van een TS die haar ex bedroog, nu met een andere vent was, maar weer haar ex terugwilde. Wie helpt?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  vrijdag 29 januari 2016 @ 08:23:20 #85
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_159485057
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 23:36 schreef BeertjeX het volgende:

[..]

Ik herken me juist wel zeer degelijk in zijn post. Wat hij schrijft, hoor ik bijna identiek van mijn naaste omgeving. Zo is mijn beste vriend van mening dat zij seks gebruikt om mij aan het lijntje te houden zodat als het niet werkt tussen haar en haar vriend, zij iets heeft om op terug te vallen. Ze is namelijk bang om alleen te zijn, dat heeft ze zelf gezegd.
Daarnaast gaf ze aan dat ze het graag met mij opnieuw wilde proberen over een langere tijd. Haar ideale situatie is dat ik dan een andere vriendin heb gehad zodat "ik het dan ook heb gedaan met een ander waardoor we quitte staan". Ik vroeg laatst hoelang ze het met me wilde doen... en ze zei: "Totdat ik getrouwd ben". Ik vroeg aan haar wat er zou gebeuren wanneer haar vriend hierachter kwam en ze zei "Ik zeg dan tegen hem dat ik blij ben dat hij erachter is gekomen". En... seks met een ander met geen andere doel dan je partner verdriet te doen? Zij wist heel goed dat dat mijn ultieme zwakte was. Dit zijn slechts een paar voorbeelden van een groter geheel. Is dit niet manipulatie?

En slikken... ik kan tal van voorbeelden geven waarbij ik enorm veel heb geslikt. Zoals bijv. niet naar haar wo-bacheloruitreiking mogen gaan omdat haar ouders gingen, constant liegen, beloftes maken waarvan ze wist dat ze die niet kon nakomen (maar wel de belofte afleggen om mij blij te maken). Of eenvoudiger gezegd in haar woorden: "Ik doe niet aan beloftes, dat weet je toch.". Naast deze dingen zijn er ook kleinere dingen, zoals uren te laat komen en mij in de kou laten staan, nooit een afspraak annuleren voor mij (zelfs niet wanneer ik haar écht nodig had) enzovoorts. Ik kan deze lijst nog veel langer maken.

Hierdoor zijn we vaak uit elkaar gegaan, maar na korte periode kwamen we altijd weer bij elkaar terug. Soms ontkent ze niet dat ze een slechte vriendin is geweest. Dan probeert ze het goed te maken. Zo boekte ze een keertje een vakantie nadat we ruzie hadden... Een paar maanden later gebeuren deze dingen weer... en dan is het weer raak.

Ik realiseer me nu pas wat een meisje het is geweest door de reacties. Bizar dat ik dit heb toegelaten...
Prima je hebt fouten gemaakt en je bent in haar manipulatie getrapt.
Kan gebeuren.
Maar nu erbij weg stappen!

Ik zou er nu afstand van nemen en hoop dat het je lukt (zie mijn eerdere posts) maar bereidt je voor op een hoop trammelant. Je bent er nog niet zo simpel vanaf.
N/A
pi_159487088
Ze gedraagt zich als een achterlijk debiel wijf die jouw leven wil beheersen en dat wil jij ten huwelijk vragen? Jezus hoe kortzichtig kan je zijn :').
pi_159487655
Nvm
  vrijdag 29 januari 2016 @ 11:35:33 #88
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_159488364
"(geloof het of niet: toen was ik haar enige vriend)."
Alleen dit al...

Over jullie relatie is al genoeg gezegd: veel sterkte met dit achter je laten, en wellicht dat een gesprek met een psycholoog je kan helpen om inzicht in je zelf te krijgen en ervan te leren, en aan je zelfbeeld/eigenwaarde te werken mocht je daar behoefte aan hebben
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
pi_159489275
quote:
Volgens mij is het al raar dat ik deze vragen überhaupt stel.
Volgens mij stel je die vragen omdat je daarmee de 'verantwoordelijkheid' van jezelf afwentelt...
Alsof anderen je wel zullen 'helpen' met dingen die je zelf niet wilt doen.

Je weet zelf namelijk best wat eigelijk de beste keuze is, hoezeer jij verneukt wordt (en die ex-vriendin ondertussen anderen net zo hard beliegtals dat ze jou ook doet) en wat voor je spelletjes je met je laat spelen...

Enkel, door opeens 'anderen' te gaan vragen is het net alsof je het aan 'anderen' kunt overlaten...
en kun je de uitvlucht bedenken: 'ik ben ook zo zwak'.

dat helpt je echter niks, het gaat erom dat JIJ gewoon verantwoordelijkheid voor je eigen gedrag moet nemen en jij ook gewoon zelf de grenzen aangeeft..

een ruggegraat kwek je niet door de hele tijd anderen je dat te laten uitleggen en te denken dat zij je wel helpen... ruggegraat kweek je door jezelf in de spiegel te kijekn en zelf je leven in eigen hand te nemen.

De keuzes die je zult nemen weet je volgens mij zelf best wel, die hoeft niemand anders je 'nogmaals' uit te leggen... nu gaat het erom die keuze ook door te zetten en ook jezelf eraan te houden (en op te houden met uitvluchten als 'we hadden het zo goed samen'... dat is helemaal niet waar, iig blijkt nergens uit je OP dat er ook maar een klein iets aan die relatie 'goed' was)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 29 januari 2016 @ 12:11:48 #90
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_159489315
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 20:20 schreef Tja..1986 het volgende:
Wtf... Lees je OP even terug. Dan heb je antwoord op al je vragen.
Dit ja.

Verjaardagen verzieken, vreemdgaan met jou bij het leven, seks met een ander hebben om jou te kwetsen, dat klinkt echt als iemand waar je bij wil blijven.

Als je graag over je heen laat lopen en als oud vuil behandeld wil worden in ruil voor af en toe seks: be my guest. maarre: Als je ook maar enige eigenwaarde hebt trap je die hoer er per direct uit.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 29 januari 2016 @ 14:23:34 #91
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_159492632
De enige manier om dit te stoppen is om een punt achter de relatie te zetten en opzoek te gaan naar iemand die niet zo gecompliceerd in elkaar zit.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  vrijdag 29 januari 2016 @ 19:35:15 #92
432997 Ven1972
Man met humor
pi_159499643
quote:

Tip voor je: ga ergens anders werk zoeken en verhuis dan naar andere plaats. dat werkt veel beter voor je en verwerk je veel beter. Dan kun je haar ook veel sneller vergeten.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_159501314
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:04 schreef BeertjeX het volgende:

[..]

Dat zal best, maar mijn punt is dus dat je het in dit topic niet doet. Ook hier weer, verleden tijd en zij deed dit en bleef dit maar doen. Jouw aandeel is dat 'het' zich heeft voortgezet.

quote:
Geef je een realistische beschrijving aan wildvreemde mensen als je voornamelijk focust op alles wat zij jou heeft aangedaan zonder te vermelden wat jullie geprobeerd hebben in die tijd om het wel te laten werken? Vraag je tips om hoe het eventueel beter zou kunnen gaan?
Zij beloofde dit, maar deed dat en bleef dat doen en jij werd weer teleurgesteld en kon gewoon niet anders handelen is wat ik er vooral lees, dus dan lijkt het me nogal moeilijk om niet te concluderen dat je naar de bekende weg vraagt.
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 23:36 schreef BeertjeX het volgende:

[..]

Ligt dat aan je situatie of aan de weergave daarvan? Ik denk dat je bevestiging zoekt en dat je liever in d'r beloftes wilde geloven, want de eerlijke uitspraken zoals niet alleen durven zijn lijken wat minder aandacht te krijgen..

quote:
Seks met een ander om te kwetsen is manipulatie ja, maar wat ze wel eerlijk zegt lijk je naast je neer te leggen tot het in je verweer past. Dat is ook manipulatie. Zij heeft open kaart gespeeld wat haar plan is. Heb jij haar ook vertelt dat je het alleen zou heroverwegen of als jullie concreet ergens aan zouden gaan werken of dat jij het alleen zou doen omdat het makkelijker zou zijn? Mag haar misschien geen reet schelen als ze d'r zin maar krijgt van niet alleen willen zijn, maar daarvoor hoef jij niet minder eerlijk te zijn lijkt me..

quote:
En slikken... ik kan tal van voorbeelden geven waarbij ik enorm veel heb geslikt. Zoals bijv. niet naar haar wo-bacheloruitreiking mogen gaan omdat haar ouders gingen, constant liegen, beloftes maken waarvan ze wist dat ze die niet kon nakomen (maar wel de belofte afleggen om mij blij te maken).
Ze deed dus nog wel iets om je proberen blij te maken dus. Karig lichtpuntje..

quote:
Of eenvoudiger gezegd in haar woorden: "Ik doe niet aan beloftes, dat weet je toch.".
Is dat ook geen manipulatie? Haar vragen om wel beloftes te doen, om jou blij te maken, terwijl ze daar duidelijk over is geweest niet te (willen) doen?

quote:
Naast deze dingen zijn er ook kleinere dingen, zoals uren te laat komen en mij in de kou laten staan, nooit een afspraak annuleren voor mij (zelfs niet wanneer ik haar écht nodig had) enzovoorts. Ik kan deze lijst nog veel langer maken.
En dat is het punt, dat je zo een bak negativiteit wil delen om je punt te maken. Als je gewoon je frustratie zou willen uiten, dan zou het iets anders zijn. Maar je postte dit topic omdat je zoekt naar de realiteit en van d'r zou houden enzo.

quote:
Ik zou eerder anders gereageerd hebben als je dit soort nuances van wat ze wel geprobeerd heeft ook even had aangestipt enzo.
pi_159501684
Laat deze parabitch lekker bij haar paravriend met zn GPS app :')
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_159502675
quote:
Na een behoorlijke tijd wikken en wegen heb ik toch maar besloten om mijn verhaal hier anoniem te delen, hopende dat er iemand is die mij kan vertellen wat ik in de volgende vervelende situatie kan doen. Het is een erg lang verhaal. Ik probeer het in de kern samen te vatten.

Ik heb ruim 5 jaar een relatie gehad met een zeer moeilijk meisje van 24. Zowel voor haar als voor mij was dit onze eerste liefde. We hielden erg veel van elkaar, maar kenden ook enorm veel heftige ruzies. Zo was het voor haar een jaarlijks ritueel om mijn verjaardag te verzieken (niet op komen dagen), haar verjaardagen niet met mij te vieren, nooit beloftes nakomen, afspraken last minute annuleren enzovoorts. Hoe gek het ook klinkt: toch waren we nog steeds gek op elkaar.

Circa 3 maanden geleden was het voor de zoveelste keer ‘uit’ gegaan nadat we weer ruzie kregen om niks. Twee dagen later was zij het bed ingedoken met iemand anders. Zij deed dit omdat ze “boos op mij was en mij pijn wilde doen” en niet omdat ze verliefd op die andere jongen was of van hem hield. Zij had hier spijt van, maar realiseerde dat er geen weg meer terug was. Ik was hier wezenloos kapot van, want ik stond op het punt om haar ten huwelijk te vragen. Met hem heeft zij sindsdien (midden november) een relatie. Haar vriend vertrouwt haar niet omdat hij weet dat zij contact met mij heeft. Hij heeft daarom een app op haar mobiele telefoon geïnstalleerd om haar te kunnen volgen via GPS.

Een aantal weken later heeft zij steeds wisselend contact met mij gezocht (wij werken met elkaar samen). De ene week knuffelde en zoende zij mij weer en de volgende week nam zij weer afstand. Zo ging dat een aantal weken. Daarna hebben wij seks gehad. Dit hebben wij meerdere malen gedaan (6x). Op het GPS-probleem vond zij een oplossing: ze deed gewoon haar GPS uit wanneer ze bij mij was en vertelde haar vriend dat die app het niet goed deed en gewoon op kantoor of thuis was. Ook deden we weer dingen samen met elkaar. Het voelde weer alsof wij in een relatie zitten. Op de vraag of zij spijt heeft dat zij keihard vreemdgaat jegens haar nieuwe vriend, antwoordt zij lachend met: “Nee, helemaal niet. Ik voel nog steeds dat jij mijn vriend bent”. Ik weet dat het heel dom van mij was om dit allemaal toe te laten.

Een logische stap is om al het contact te verbreken. We zijn er allebei over eens dat er voor ons geen toekomst in zit. Ook mijn omgeving spreekt zich fel uit tegen haar daden (ze heeft in het verleden ook maandenlang tegen mij gelogen). Het is echter voor ons allebei heel moeilijk om elkaar los te laten en ‘nee’ tegen elkaar te zeggen. Wij hebben in die 5 jaren namelijk fantastische tijden gekend, veel meegemaakt en een behoorlijke geschiedenis opgebouwd. Met dat in ons achterhoofd heb ik een enorme zwak voor haar (lees: eigenlijk geen ruggengraat). Maar aan de andere kant kan ik het haar niet vergeven dat zij direct het bed had gedeeld met iemand anders met het doel om mij pijn te doen en sindsdien met diegene een relatie heeft. Als ik tegen haar zeg dat ze mij uiteindelijk moet laten gaan, dan reageert ze boos en zegt ze dat ze dat niet kan doen… Vervolgens begint de soap weer opnieuw en duikt ze weer in mijn bed.

Hoe stop ik dit? Zou ik haar een nieuwe kans moeten geven? Dit idee staat mij tegen. Ik zou dolgraag voor onze relatie willen knokken, maar mijn wil ontbreekt vanwege het feit dat ik niet degene ben die iets goeds heeft te maken, maar zij. Bovendien heb ik ook geen idee hoe ik het haar zou moeten vergeven. Is dit überhaupt wel te verteren? Of moet ik haar – wat mijn gevoel ook zegt – loslaten? Deze gedachte staat mij niet tegen, maar ik word zeer gemakkelijk door haar beïnvloed en ik zie haar nog steeds op werk. Laten we maar zeggen: het is veel eenvoudiger en verleidelijk om de huidige soap voort te zetten dan het los te laten. Ik weet gewoon niet hoe ik een ruggengraat tegen haar kan bouwen. Volgens mij is het al raar dat ik deze vragen überhaupt stel.

De eerste vraag is wat jullie nog bij elkaar houd?

De tweede is of jullie nog bij elkaar willen zijn, en waarom, met welke redenen.

De rest is zorgen dat jullie beiden gaan begrijpen wat liefde en relatie inhoud.

oké, jullie zijn niet eens echt bij elkaar las ik net.. Man gozer, wat denk je dat dit moet gaan worden als geen van jullie beiden weet wat de wereld van liefde omhelst?

Wiskunde moet je leren, net als dat moet leren wat het is om lief te hebben en wat tekenen zijn aangaande liefde.

Met andere woorden, ga elk boek en forum af om te onderzoeken wat liefde is...
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_159514846
Klinkt als een fantastische relatie, zou haar meteen écht ten huwelijk vragen ja, best idee ooit! ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^
pi_159515013
Krijgt zij professionele hulp?
Jij bent bijna nalatig als jij haar niet toe gedwongen hebt.

Succes man, je gaat nog een paar moeilijke maanden tegemoet maar je moet echt met haar stoppen.
  zaterdag 30 januari 2016 @ 13:49:02 #98
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_159516256
Wat een respectloze bitch,.. sorry OP, die ben je beter kwijt dan rijk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')