quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:11 schreef BeertjeX het volgende:
want ik stond op het punt om haar ten huwelijk te vragen.
Die chick is borderline as fuck man.quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:50 schreef Zure het volgende:
TS volgens mij bestaat de kans dat jou ex/vriendin lijdt aan borderline. Dat meen ik serieus. Lees je maar eens voor de grap in wat dat precies inhoudt.
...of daarna nog een derde kansquote:Op woensdag 27 januari 2016 20:50 schreef matthias24 het volgende:
als je echt verlieft op haar bent kan je haar meschien nog een kans geven
De kans??quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:50 schreef Zure het volgende:
TS volgens mij bestaat de kans dat jou ex/vriendin lijdt aan borderline. Dat meen ik serieus. Lees je maar eens voor de grap in wat dat precies inhoudt.
Wordt lastig. Ze werken samen...quote:Op woensdag 27 januari 2016 21:01 schreef Fera het volgende:
TS, als je enig zelfrespect hebt verbreek je voor altijd alle contact en ga je verder met je leven. Niet meer reageren op eventuele pogingen van haar. Geen gesprekken aangaan. Helemaal niets. Deze meid is vergif voor je en dat weet je waarschijnlijk zelf ook. Stop nu voordat ze nog meer jaren van je leven afpakt. Klinkt hard, maar hier gaat nooit meer een goede relatie uit voortkomen.
dat gaat heel moeilijk als ze samen werkenquote:Op woensdag 27 januari 2016 21:01 schreef Fera het volgende:
TS, als je enig zelfrespect hebt verbreek je voor altijd alle contact en ga je verder met je leven. Niet meer reageren op eventuele pogingen van haar. Geen gesprekken aangaan. Helemaal niets. Deze meid is vergif voor je en dat weet je waarschijnlijk zelf ook. Stop nu voordat ze nog meer jaren van je leven afpakt. Klinkt hard, maar hier gaat nooit meer een goede relatie uit voortkomen.
O, daar heb ik overheen gelezen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 21:02 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Wordt lastig. Ze werken samen...
Dit.quote:
nou zeg dat is toch helemaal nergens voor nodigquote:Op woensdag 27 januari 2016 21:27 schreef fs180 het volgende:
stop dr in een vuilniszak en gooi dr in de amstel
Inderdaad, drijft al genoeg rotzooi in dat open riool.quote:Op woensdag 27 januari 2016 21:37 schreef matthias24 het volgende:
[..]
nou zeg dat is toch helemaal nergens voor nodig
Dat is nog mild van je, kan drastischerquote:Op woensdag 27 januari 2016 22:19 schreef Deshain het volgende:
[..]
Inderdaad, drijft al genoeg rotzooi in dat open riool.
Beter is om haar op het vliegtuig te zetten naar de VS met een kilo coke.
Hoe kunnen de goede momenten ooit opwegen tegen zulke streken? Laat staan dat je haar ten huwelijk zou moeten willen vragen als ze jaar in, jaar uit zulke dingen flikt. Of denk je dat zulke problemen binnen een relatie normaal zijn? Damn dude, ze walst compleet over je heen.quote:Zowel voor haar als voor mij was dit onze eerste liefde. We hielden erg veel van elkaar, maar kenden ook enorm veel heftige ruzies. Zo was het voor haar een jaarlijks ritueel om mijn verjaardag te verzieken (niet op komen dagen), haar verjaardagen niet met mij te vieren, nooit beloftes nakomen, afspraken last minute annuleren enzovoorts.
Dit overkomt je niet, hier kies je zelf voor. Zij moet jou niet laten gaan, jij moet haar laten gaan.quote:Als ik tegen haar zeg dat ze mij uiteindelijk moet laten gaan, dan reageert ze boos en zegt ze dat ze dat niet kan doen… Vervolgens begint de soap weer opnieuw en duikt ze weer in mijn bed.
En hoe weet je of ze zoiets niet veel vaker geflikt heeft als jullie blijkbaar zo vaak ruzie hadden?quote:Circa 3 maanden geleden was het voor de zoveelste keer ‘uit’ gegaan nadat we weer ruzie kregen om niks. Twee dagen later was zij het bed ingedoken met iemand anders. Zij deed dit omdat ze “boos op mij was en mij pijn wilde doen” en niet omdat ze verliefd op die andere jongen was of van hem hield.
quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:16 schreef GGMM het volgende:
Ach joh regelmatig ruzie, een beetje GPS installeren op elkaars telefoon om zo de ander in de gaten te houden, met iemand anders neuken om je partner pijn te doen, elkaars verjaardag elk jaar vergallen, het zijn allemaal kleine dingetjes die in elke relatie wel eens voorkomen.
Ik zou het gewoon opnieuw proberen.
Ach joh regelmatig ruzie, een beetje GPS installeren op elkaars telefoon om zo de ander in de gaten te houden, met iemand anders neuken om je partner pijn te doen, elkaars verjaardag elk jaar vergallen, het zijn allemaal kleine dingetjes die in elke relatie wel eens voorkomen.
Nee, jullie kunnen gewoon niet stoppen met ruziemaken en neuken, want dat is jullie gewoonte cq patroon. Heeft niks met een relatie te maken, het is een direct gevolg van onaangepakte issues van beide partijen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:11 schreef BeertjeX het volgende:
Dit is in het kort het verhaal. Het komt erop neer dat hoewel zij ‘formeel’ een relatie met iemand anders heeft, zij in feitelijke/stilzwijgende zin een relatie met mij heeft. We maken ook weer vanouds ruzie zoals wij dat in onze relatie deden.
Terecht gap, maar je kiest er zelf voor te denken dat het nu wel anders zal gaan, terwijl er geen kut verandert is behalve een lousy relatielabeltje. Alsof ze na vijf focking jaar nog gaat veranderen als jij het gewoon blijft toelaten.quote:Zo verdenkt zij mij bijvoorbeeld dat ik aan haar telefoon heb gezeten (wat écht niet waar is, ik ken haar beveiligingscode ook niet) en dan wordt ze vervolgens kwaad, blokkeert ze mij van Whatsapp en vervolgens komt ze (weer) niet opdagen op mijn verjaardag terwijl ze dat wel had beloofd. Dat doet zeer. Nee, ik word er helemaal ziek van.
Terecht dat ze boos wordt, want je verwacht meer en beter van haar dan jezelf en speelt lijdend voorwerp.quote:Als ik tegen haar zeg dat ze mij uiteindelijk moet laten gaan, dan reageert ze boos en zegt ze dat ze dat niet kan doen… Vervolgens begint de soap weer opnieuw en duikt ze weer in mijn bed.
Er is geen nieuwe kans, alleen herhaling. Of je kapt het af of je accepteert deze shit voor wat het is: Jouw eigen keuze, omdat je kennelijk niet beter wil.quote:Hoe stop ik dit? Zou ik haar een nieuwe kans moeten geven?
Je bent nog erger dan haar en je kan jezelf niet fixen als je je eigen aandeel niet erkent. Wil je knokken? Neem afstand en werk aan jezelf, anders doorbreek je nooit dit patroon.quote:Dit idee staat mij tegen. Ik zou dolgraag voor onze relatie willen knokken, maar mijn wil ontbreekt vanwege het feit dat ik niet degene ben die iets goeds heeft te maken, maar zij.
Ga eerst jezelf eens vergeven.quote:Bovendien heb ik ook geen idee hoe ik het haar zou moeten vergeven.
Wees dan een grote vent en geef gewoon toe dat je dit goed genoeg vindt om door te gaan en kap met zeuren over shit waarvan je zelf te beroerd bent om het anders aan te pakken.quote:Is dit überhaupt wel te verteren? Of moet ik haar – wat mijn gevoel ook zegt – loslaten? Deze gedachte staat mij niet tegen, maar ik word zeer gemakkelijk door haar beïnvloed en ik zie haar nog steeds op werk. Laten we maar zeggen: het is veel eenvoudiger en verleidelijk om de huidige soap voort te zetten dan het los te laten. Ik weet gewoon niet hoe ik een ruggengraat tegen haar kan bouwen. Volgens mij is het al raar dat ik deze vragen überhaupt stel.
Alle gedachten, ideeën en meningen zijn welkom.
quote:Op donderdag 28 januari 2016 02:36 schreef BeertjeX het volgende:
Overigens zei ze vorige week dat het (deels) mijn schuld was dat zij het bed was ingedoken met die ander, want ik had 'liever moeten zijn'. Met mijn bloed kon je op dat moment wel water laten koken...
Dat lijkt me niet. TS houdt het wel in stand cq kan/zal haar gedrag verergeren. Maar "erger dan haar" gaat tever.quote:
Dit is wel zo ja... als je er zelf in zit is het lastig relativeren omdat emoties meespelen. Voor een objectief iemand is dit zo klaar als een klontje.quote:Op donderdag 28 januari 2016 02:36 schreef BeertjeX het volgende:
Dank voor alle (soms niet zo malse) reacties. Het helpt mij zeker om de realiteit niet uit het oog te verliezen in deze bizarre situatie. Ik moet inderdaad - na jaren voor haar te hebben geleefd - eindelijk voor mezelf kiezen. Ik schaam mij voor dat ik dit überhaupt moet zeggen, net als voor het feit dat ik inderdaad blind was door liefde. Maar probeer dat eens in te zien wanneer je er middenin zit!
Zuiver rationeel zie ik geen toekomst met haar. Het is de wrok die sterk bij mij leeft terwijl het contact voortduurt of voortduurde. Het beste lijkt mij om helemaal niks meer tegen elkaar te zeggen en al het contact te verbreken. Een schone lei bestaat niet tussen mij en haar... daarvoor is teveel gebeurd. Het is niet makkelijk, maar nu weet ik dat het onvermijdelijk is.
Overigens zei ze vorige week dat het (deels) mijn schuld was dat zij het bed was ingedoken met die ander, want ik had 'liever moeten zijn'. Met mijn bloed kon je op dat moment wel water laten koken...
Je was die allang kwijt natuurlijk en nu heb je het nog steeds niet in zicht, behalve hoe kansloos het is.quote:Op donderdag 28 januari 2016 02:36 schreef BeertjeX het volgende:
Dank voor alle (soms niet zo malse) reacties. Het helpt mij zeker om de realiteit niet uit het oog te verliezen in deze bizarre situatie.
Dit stinkt echt, want je hebt dit natuurlijk ook gewoon wel voor jezelf gedaan. Dus kap met dat geouwehoer alsof jij zo een liefdevolle prins voor haar was. Als het echt zo kut was, dan had je er eerder uit moeten stappen. Maar dat deed je niet omdat, want je vindt het maar wat lekker om jouw vermeende positie te verheerlijken en haar de zwarte piet toe te schuiven.quote:Ik moet inderdaad - na jaren voor haar te hebben geleefd - eindelijk voor mezelf kiezen.
Oh ja, jij deed alles uit liefde en zij is de ondankbare trut. Bitch please, alsof zij jou niet net zo hard kon enablen. Kijk eens in de spiegel.quote:Ik schaam mij voor dat ik dit überhaupt moet zeggen, net als voor het feit dat ik inderdaad blind was door liefde. Maar probeer dat eens in te zien wanneer je er middenin zit!
Zuiver rationeel zou je daar niet eens meer aan willen denken en de tijd nemen om jezelf te gaan fixen.quote:Zuiver rationeel zie ik geen toekomst met haar. Het is de wrok die sterk bij mij leeft terwijl het contact voortduurt of voortduurde. Het beste lijkt mij om helemaal niks meer tegen elkaar te zeggen en al het contact te verbreken. Een schone lei bestaat niet tussen mij en haar... daarvoor is teveel gebeurd. Het is niet makkelijk, maar nu weet ik dat het onvermijdelijk is.
Als je hierdoor nog laat verrassen, dan is het ook je eigen schuld ja..quote:Overigens zei ze vorige week dat het (deels) mijn schuld was dat zij het bed was ingedoken met die ander, want ik had 'liever moeten zijn'. Met mijn bloed kon je op dat moment wel water laten koken...
Precies, TS weet het allemaal beter maar vertikt het om zelf beter te doen, terwijl hij de bal bij haar neerlegde om te veranderen en dan mauwt dat zij het eveneens niet doet. Dat is in mijn boekje wel degelijk erger.quote:Op donderdag 28 januari 2016 09:03 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet. TS houdt het wel in stand cq kan/zal haar gedrag verergeren. Maar "erger dan haar" gaat tever.
TS heeft vijf jaar gekozen om te geloven dat zij wel zou veranderen, terwijl hij zelf de spine er niet voor had. En je weet, als je hetzelfde blijft doen dan zul je vaak hetzelfde krijgen waarvan akte. Dan kies je er toch echt zelf voor om teleurgesteld te raken dat je dinnie voor de vijfde keer op een rij geen acte de presence op je verjaardagsfeestje geeft.quote:Probleem is dat wat veelal als een relatie 'met wat onhebbelijkheden' start, na verloop van tijd een relatie 'met alleen maar onhebbelijkheden' is geworden. Daar heeft TS niet voor gekozen; hij is er als het ware ingetrokken door een arsenaal aan spelletjes wat er met hem gespeeld is en waarin hij steeds verder en verder zijn grenzen opgeschoven heeft om de relatie(?) te redden(?).
Een en ander, please. Hij is net zo verslaafd, daar is niets nobelers aan omdat hij net zo goed egoïstisch handelde in de voortzetting er van en haar issues een geweldige bliksemafleider zijn waardoor hij zich beter kan voelen dat hij zogenaamd wel zoveel haar over hadquote:Natuurlijk heeft TS hier zelf een groot aandeel in gehad. In die zin valt er TS e.e.a. aan te rekenen. Noem het het riddercomplex c.q. de co-dependent in deze niet-functionerende relatie.
Maar hij is hierin niet "erger dan haar" geweest.
Een vriend van me heeft ongeveer hetzelfde meegemaakt (dat vreemd gaan dan niet). Maar dat was tijdelijk, zij had last van een psychose maar dat van jou klinkt behoorlijk als Borderline. Wat nu een prima relatie overigens is.quote:Op donderdag 28 januari 2016 02:36 schreef BeertjeX het volgende:
Dank voor alle (soms niet zo malse) reacties. Het helpt mij zeker om de realiteit niet uit het oog te verliezen in deze bizarre situatie. Ik moet inderdaad - na jaren voor haar te hebben geleefd - eindelijk voor mezelf kiezen. Ik schaam mij voor dat ik dit überhaupt moet zeggen, net als voor het feit dat ik inderdaad blind was door liefde. Maar probeer dat eens in te zien wanneer je er middenin zit!
Zuiver rationeel zie ik geen toekomst met haar. Het is de wrok die sterk bij mij leeft terwijl het contact voortduurt of voortduurde. Het beste lijkt mij om helemaal niks meer tegen elkaar te zeggen en al het contact te verbreken. Een schone lei bestaat niet tussen mij en haar... daarvoor is teveel gebeurd. Het is niet makkelijk, maar nu weet ik dat het onvermijdelijk is.
TS heeft enkel de hoop gehad dat het beter zou worden, daarvoor hoeft hij zich niet "te fixen" enkel in te zien dat het ijdele hoop was.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:18 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Je was die allang kwijt natuurlijk en nu heb je het nog steeds niet in zicht, behalve hoe kansloos het is.
[..]
Dit stinkt echt, want je hebt dit natuurlijk ook gewoon wel voor jezelf gedaan. Dus kap met dat geouwehoer alsof jij zo een liefdevolle prins voor haar was. Als het echt zo kut was, dan had je er eerder uit moeten stappen. Maar dat deed je niet omdat, want je vindt het maar wat lekker om jouw vermeende positie te verheerlijken en haar de zwarte piet toe te schuiven.
[..]
Oh ja, jij deed alles uit liefde en zij is de ondankbare trut. Bitch please, alsof zij jou niet net zo hard kon enablen. Kijk eens in de spiegel.
[..]
Zuiver rationeel zou je daar niet eens meer aan willen denken en de tijd nemen om jezelf te gaan fixen.
[..]
Als je hierdoor nog laat verrassen, dan is het ook je eigen schuld ja..
De dynamiek in dit soort relaties is van een bijzonder aard, waarbij we vast kunnen stellen dat als TS het eindplaatje in het begin geweten zou hebben, hij er nooit aan begonnen was.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:30 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Precies, TS weet het allemaal beter maar vertikt het om zelf beter te doen, terwijl hij de bal bij haar neerlegde om te veranderen en dan mauwt dat zij het eveneens niet doet. Dat is in mijn boekje wel degelijk erger.
[..]
TS heeft vijf jaar gekozen om te geloven dat zij wel zou veranderen, terwijl hij zelf de spine er niet voor had. En je weet, als je hetzelfde blijft doen dan zul je vaak hetzelfde krijgen waarvan akte. Dan kies je er toch echt zelf voor om teleurgesteld te raken dat je dinnie voor de vijfde keer op een rij geen acte de presence op je verjaardagsfeestje geeft.
[..]
Een en ander, please. Hij is net zo verslaafd, daar is niets nobelers aan omdat hij net zo goed egoïstisch handelde in de voortzetting er van en haar issues een geweldige bliksemafleider zijn waardoor hij zich beter kan voelen dat hij zogenaamd wel zoveel haar over hadAl die liefde proef je ook echt in het afschilderen van haar, terwijl hem alleen maar blinde liefde te verwijten zou zijn ja..
Komt er weer een amateur psychiaterquote:Op woensdag 27 januari 2016 20:50 schreef Zure het volgende:
Niet om de hoop nee, wel om die enkel en dat het vooral haar schuld is dat hij geen nee heeft gezegd.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:38 schreef nils7 het volgende:
[..]
TS heeft enkel de hoop gehad dat het beter zou worden, daarvoor hoeft hij zich niet "te fixen" enkel in te zien dat het ijdele hoop was.
Dat komt inderdaad heel sterk naar voren uit zijn vraag hier ergens boven, of hij het een nieuwe kans moet geven ja.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:58 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
De dynamiek in dit soort relaties is van een bijzonder aard, waarbij we vast kunnen stellen dat als TS het eindplaatje in het begin geweten zou hebben, hij er nooit aan begonnen was.
Zie je jezelf als een ervaringsdeskundige op dit gebied?quote:Je stelt dat TS beter wist. Ik betwijfel dat. TS is er in gezogen, had er de ballen niet voor om grenzen te stellen en werd gehersenspoeld.
Is TS een watje of moet je dit eerst van binnenuit meegemaakt hebben om de dynamiek te begrijpen? Ik denk een combi van de twee met een nadruk op het laatste. Bepaalde mensen zijn tot de tanden toe gewapend om je in de eerste periode te overvallen en overstelpen met een illusie van 'ware liefde'. Wankel je dan, dan ga je voor de bijl en eindig je met een topic op FOK.
Diegene zou natuurlijk meervoud moeten zijn en het verwijt is niet zozeer dat hij niet de ballen had om met haar te breken, maar dat hij haar dat verwijt. Projectie enzo..quote:Jij vindt TS erger dan diegene die deze dynamiek in werking stelde.
Dat is hetzelfde als in de dynamiek van huiselijk geweld het slachtoffer erger dan de dader vinden omdat hij/zij niet breekt met de dader.
Dit,quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:58 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
De dynamiek in dit soort relaties is van een bijzonder aard, waarbij we vast kunnen stellen dat als TS het eindplaatje in het begin geweten zou hebben, hij er nooit aan begonnen was.
Je stelt dat TS beter wist. Ik betwijfel dat. TS is er in gezogen, had er de ballen niet voor om grenzen te stellen en werd gehersenspoeld.
Is TS een watje of moet je dit eerst van binnenuit meegemaakt hebben om de dynamiek te begrijpen? Ik denk een combi van de twee met een nadruk op het laatste. Bepaalde mensen zijn tot de tanden toe gewapend om je in de eerste periode te overvallen en overstelpen met een illusie van 'ware liefde'. Wankel je dan, dan ga je voor de bijl en eindig je met een topic op FOK.
Jij vindt TS erger dan diegene die deze dynamiek in werking stelde.
Dat is hetzelfde als in de dynamiek van huiselijk geweld het slachtoffer erger dan de dader vinden omdat hij/zij niet breekt met de dader.
Het gaat om de dynamiek. Het valt me op dat je daar niet op reageert.quote:Op donderdag 28 januari 2016 11:12 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Niet om de hoop nee, wel om die enkel en dat het vooral haar schuld is dat hij geen nee heeft gezegd.
[..]
Dat komt inderdaad heel sterk naar voren uit zijn vraag hier ergens boven, of hij het een nieuwe kans moet geven ja.
[..]
Zie je jezelf als een ervaringsdeskundige op dit gebied?
[..]
Diegene zou natuurlijk meervoud moeten zijn en het verwijt is niet zozeer dat hij niet de ballen had om met haar te breken, maar dat hij haar dat verwijt. Projectie enzo..
Omdat dat mijn punt dan ook niet zo is, laat staan dat er zoiets als het patroon van huiselijk geweld bijgesleept gaat worden..quote:Op donderdag 28 januari 2016 11:26 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Het gaat om de dynamiek. Het valt me op dat je daar niet op reageert.
Zeer goeie post. Scare mary is ook af en toe de weg volledig kwijt.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:58 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Je stelt dat TS beter wist. Ik betwijfel dat. TS is er in gezogen, had er de ballen niet voor om grenzen te stellen en werd gehersenspoeld.
Jouw punt is rationaliseren. Mijn punt is dat relaties meer zijn dan ratio.quote:Op donderdag 28 januari 2016 11:39 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Omdat dat mijn punt dan ook niet zo is, laat staan dat er zoiets als het patroon van huiselijk geweld bijgesleept gaat worden..
Het lijkt me niet zo relevant om in te gaan op waarom je denkt dat ik het laatste ontken, dus ja..quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:08 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Jouw punt is rationaliseren. Mijn punt is dat relaties meer zijn dan ratio.
quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:11 schreef BeertjeX het volgende:
Zo was het voor haar een jaarlijks ritueel om mijn verjaardag te verzieken (niet op komen dagen), haar verjaardagen niet met mij te vieren, nooit beloftes nakomen, afspraken last minute annuleren enzovoorts
quote:Haar vriend vertrouwt haar niet omdat hij weet dat zij contact met mij heeft. Hij heeft daarom een app op haar mobiele telefoon geïnstalleerd om haar te kunnen volgen via GPS.
quote:Ook deden we weer dingen samen met elkaar. Het voelde weer alsof wij in een relatie zitten. Op de vraag of zij spijt heeft dat zij keihard vreemdgaat jegens haar nieuwe vriend, antwoordt zij lachend met: “Nee, helemaal niet. Ik voel nog steeds dat jij mijn vriend bent”
quote:Dit is in het kort het verhaal. Het komt erop neer dat hoewel zij ‘formeel’ een relatie met iemand anders heeft, zij in feitelijke/stilzwijgende zin een relatie met mij heeft. We maken ook weer vanouds ruzie zoals wij dat in onze relatie deden. Zo verdenkt zij mij bijvoorbeeld dat ik aan haar telefoon heb gezeten (wat écht niet waar is, ik ken haar beveiligingscode ook niet) en dan wordt ze vervolgens kwaad, blokkeert ze mij van Whatsapp en vervolgens komt ze (weer) niet opdagen op mijn verjaardag terwijl ze dat wel had beloofd. Dat doet zeer. Nee, ik word er helemaal ziek van.
quote:Een logische stap is om al het contact te verbreken.
Wat denk je zelf? Weg! Verbreek alle contact. Voor altijd.quote:Hoe stop ik dit?
Dus ja.. wat?quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:49 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Het lijkt me niet zo relevant om in te gaan op waarom je denkt dat ik het laatste ontken, dus ja..
Ik nuanceer ten opzichte van een geheel wat voornamelijk roept dat die meid gek is en TS niets fout gedaan zou hebben. Mijn definitie van empathie staat niet gelijk aan het benadrukken van de slachtofferrol waar TS zich zo goed in thuis wil voelen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 15:03 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Dus ja.. wat?
Het gaat er niet om wat ik denk. Het gaat erom wat jij schrijft, en in jouw posts is er weinig te vinden wat omschreven kan worden als empathie en nuancering ten gevolge hebbend.
Ik mis diezelfde dynamiek in dit verhaal een beetje. Probeert ze hem te isoleren? Chanteert ze hem met hoeveel ze van hem houdt, hoe hij niets is zonder haar en hij niets beters kan krijgen? Verbergt hij zijn angst misschien?quote:Het voorbeeld van huiselijk geweld is een toepasbaar vergelijk. Het verschil is fysiek + psychisch vrs psychisch met verder dezelfde dynamiek en een dader die het slachtoffer de schuld geeft.
Jouw redenering volgend is ook hier het slachtoffer erger dan de dader. Immers, het slachtoffer liet toe en verergerde de situatie.
Ik versta iets anders onder nuancering als ik jouw gehele post lees van 28 januari 00.44u waarin je TS ondermeer verwijt "Je bent nog erger dan haar". Het nu aangeven dat je je wou nuanceren ten opzichte van anderen is te gemakkelijk.quote:Op donderdag 28 januari 2016 18:03 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Ik nuanceer ten opzichte van een geheel wat voornamelijk roept dat die meid gek is en TS niets fout gedaan zou hebben. Mijn definitie van empathie staat niet gelijk aan het benadrukken van de slachtofferrol waar TS zich zo goed in thuis wil voelen.
[..]
Ik mis diezelfde dynamiek in dit verhaal een beetje. Probeert ze hem te isoleren? Chanteert ze hem met hoeveel ze van hem houdt, hoe hij niets is zonder haar en hij niets beters kan krijgen? Verbergt hij zijn angst misschien?
Waar is zijn goedpraterij voor haar gedrag? Hoe ze toch ook wel lief kan zijn? Dat ze het allemaal niet zo bedoelt en verbetering belooft?
In plaats daarvan lees ik vooral dat hij zoveel voor haar overhad, ze weer samen wat dingen doen, dat ze niet goed genoeg is om zijn vriendin te zijn want wrok, maar wel weer even in zijn bed mag blijven waarna hij haar vraagt om van hem weg te blijven. Waar is het houden van, afgezien van die luttele vermelding in verleden tijd? En dan dat hij niet hun relatie, maar haar een nieuwe kans zou geven en dat omdat het verleidelijk eenvoudiger zou zijn.
Juist !! En niet alleen als je enig zelf respect hebt. Ook als je maar een heel klein beetje gezond verstand hebt. Haar gedrag is m.i. beslist niet normaal, en dat jij daar zo vele jaren mee blijft dorgaan (met die vrouw / relatie) is ook niet normaal.quote:Op woensdag 27 januari 2016 21:01 schreef Fera het volgende:
Hier moet ik even op reageren. "Goedpraterij" heeft in al die jaren zeker plaatsgevonden. Steeds beloofde ze maar weer beterschap en dat ze een betere vriendin zou worden. Vooral nadat zij drie jaar terug tegen mij had gelogen en contact had/zocht met een andere jongen. Daar had zij veel spijt van en beloofde dat nooit meer te doen. En wat bleek? In de maanden voordat het dit keer uitging, had zij al maandenlang contact met deze gast (haar huidige vriend). Ze heeft spijt van hoe dingen zijn gelopen, dat zegt ze heel vaak, maar het is 'nou eenmaal gebeurd en er is geen weg terug'. Het probleem is dat onze weg wel degelijk in de afgelopen maand is voortgezet...quote:Op donderdag 28 januari 2016 18:03 schreef Scary_Mary het volgende:
Waar is zijn goedpraterij voor haar gedrag? Hoe ze toch ook wel lief kan zijn? Dat ze het allemaal niet zo bedoelt en verbetering belooft?
In plaats daarvan lees ik vooral dat hij zoveel voor haar overhad, ze weer samen wat dingen doen, dat ze niet goed genoeg is om zijn vriendin te zijn want wrok, maar wel weer even in zijn bed mag blijven waarna hij haar vraagt om van hem weg te blijven. Waar is het houden van, afgezien van die luttele vermelding in verleden tijd? En dan dat hij niet hun relatie, maar haar een nieuwe kans zou geven en dat omdat het verleidelijk eenvoudiger zou zijn.
Ik herken me hier zeker in. Dit meisje is niet altijd zo geweest. Pas nadat ik ruim 3 jaar met haar samen was, begonnen de ruzies steeds heftiger te worden. Ik weet me nog goed te herinneren dat ik in deze periode wel realistischer was dan dat ik nu ben en oprecht getwijfeld heb over of ik met haar verder moest gaan. Ik dacht toen: we zijn nu al 3 jaar verder... laat ik maar verdergaan en kijken of zij wel écht beterschap brengt. Op deze wijze ben ik er inderdaad behoorlijk ingezogen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:58 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |