Nah...quote:Op vrijdag 5 februari 2016 22:18 schreef oh-oh het volgende:
Van die Preuvenementgangers zijn dat. Blugh.
Rhodé? Komt ook voor in de bijbel, en ik vind t mooi in het rijtje passen.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 22:09 schreef Piekie81 het volgende:
Oeh,een naam, die moeten we ook nog verzinnen ja... Nog 16 weekjes te gaan![]()
Een meidennaam die past bij R uben en M atthijs. Niet super hip, wel 2/3 lettergrepen, 'Nederlands' en een christelijke betekenis is geen probleem. Wie heeft er ideeën?
Ik vind Sjra juist lief, kende een leuke van ongeveer mijn leeftijd. Bij Cyrille voel ik je wel.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 22:53 schreef -Spring het volgende:
[..]
Zeker wel. Ik krijg van beide vlekken in mn nek.
Hannahquote:Op vrijdag 5 februari 2016 22:09 schreef Piekie81 het volgende:
Een meidennaam die past bij R uben en M atthijs. Niet super hip, wel 2/3 lettergrepen, 'Nederlands' en een christelijke betekenis is geen probleem. Wie heeft er ideeën?
quote:Op zaterdag 6 februari 2016 08:45 schreef Piekie81 het volgende:
Op de een of andere manier vind ik een naam verzinnen best een ding. Aan de ene kant wel leuk, maar ook heel erg bepalend voor later.
Evaquote:Op vrijdag 5 februari 2016 22:09 schreef Piekie81 het volgende:
Bij jouw jongensnamen vind ik passen:quote:Op zaterdag 6 februari 2016 08:45 schreef Piekie81 het volgende:
Dank jullie wel! Er zitten zeker mooie tussen! Ook een paar die ikzelf al verzonnen had.
Ik ga een longlist maken, kunnen we daarna gaan strepen, toevoegen, strepen, strepen weer uitgummen enz. Op de een of andere manier vind ik een naam verzinnen best een ding. Aan de ene kant wel leuk, maar ook heel erg bepalend voor later.
Truequote:Op zaterdag 6 februari 2016 08:55 schreef Suikertante het volgende:
Ik mag hopen dat iedereen dat vindt hier
Ik laat me altijd graag inspireren door exotische namen, maar ik vind het leuk om je daarmee hopelijk juist wat inspiratie te bieden! Dus van mij ook een (inspiratie)poging:quote:Op vrijdag 5 februari 2016 22:09 schreef Piekie81 het volgende:
Ik las net een naam en moest meteen aan jullie denken: Jutka <3 Ik vind hem zo tof!quote:Op zaterdag 6 februari 2016 08:55 schreef Suikertante het volgende:
[..]Ik mag hopen dat iedereen dat vindt hier
Sorry maar ik las eerst Kutjaquote:Op zondag 7 februari 2016 09:39 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Ik las net een naam en moest meteen aan jullie denken: Jutka <3 Ik vind hem zo tof!
Zo heet mn doodgeboren zus.quote:Op zondag 7 februari 2016 11:09 schreef elamanilo het volgende:
Priska doet me denken aan Priscilla stiekemSommige mensen zeggen daar dan PrisKilla tegen..
![]()
Ik ken ook een Jiska, die vind ik zelf mooier
Stad in Italië, voor mij ook een beetje vergelijkbaar met Verona en Milan enzo qua naam...quote:Op dinsdag 9 februari 2016 18:48 schreef quickstepster het volgende:
Ik kwam net de meidennaam Ravenna tegen in een heul oud topic. Moet zeggen dat ik die naam nog nooooooit gehoord heb, maar ik vind m heel leuk!
Zo heet de woontoren hier om de hoekquote:Op dinsdag 9 februari 2016 18:48 schreef quickstepster het volgende:
Ik kwam net de meidennaam Ravenna tegen in een heul oud topic. Moet zeggen dat ik die naam nog nooooooit gehoord heb, maar ik vind m heel leuk!
Dochter van vrienden van ons heet zo.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 18:48 schreef quickstepster het volgende:
En Tamar dan?quote:Op zondag 7 februari 2016 13:40 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Sorry maar ik las eerst Kutja![]()
Nee tis hem niet, maar Annika en Katja enzo vind ik wel leuk, dus ik snap waarom je eraan moest denken! En het klinkt ook wel stoer bij F.
Ja dat vind ik leuk! Maar iemand te dichtbij heet Tamara.quote:
Dan staat Pipi vast ook op je lijstje?quote:Op zondag 7 februari 2016 13:40 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Sorry maar ik las eerst Kutja![]()
Nee tis hem niet, maar Annika en Katja enzo vind ik wel leuk, dus ik snap waarom je eraan moest denken! En het klinkt ook wel stoer bij F.
Nee.quote:Op woensdag 10 februari 2016 10:39 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dan staat Pipi vast ook op je lijstje?
MISSCHIEN HEB ZE WEL EEN PIPIquote:Op woensdag 10 februari 2016 10:43 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Nee.
Ze heet sowieso Pippi he, pipi is iets anders
Tatum is ook tof!quote:Op woensdag 10 februari 2016 10:37 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ja dat vind ik leuk! Maar iemand te dichtbij heet Tamara.
We hebben nu een lijstje van 6 of 8 namen.. ik ben zo benieuwd wat we kiezen![]()
Ja!quote:
Mats "e:Op woensdag 10 februari 2016 14:37 schreef ikke_84 het volgende:
Help!!
Wij zoeken een korte, stoere jongens naam die niet in de top 20 staat.
En het moet ook nog passen bij de naam van zijn broer Mats.![]()
Gelukkig hebben we nog even, maar ik vind het zo moeilijk
En behalve een mooie jongens-, inmiddels ook een leuke meisjesnaamquote:
Nee als je je kind Tamar noemt in het openbaar zal 99% van de omstanders denken dat ze eigenlijk Tamara heet maar dat je het afkort.quote:Op woensdag 10 februari 2016 15:55 schreef Suikertante het volgende:
[..]
En behalve een mooie jongens-, inmiddels ook een leuke meisjesnaam
Thamar vind ik ook een mooie schrijfwijze.
Mats en Bill.quote:Op woensdag 10 februari 2016 14:37 schreef ikke_84 het volgende:
Help!!
Wij zoeken een korte, stoere jongens naam die niet in de top 20 staat.
En het moet ook nog passen bij de naam van zijn broer Mats.![]()
Gelukkig hebben we nog even, maar ik vind het zo moeilijk
Typisch limburgs zeker? Hier in de randstad is Sef afgeleid van Youssef.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 22:40 schreef Vanyel het volgende:
De nostalgie
Mijn opa heette Sef.
Wiel doet t ook goed in die rij.
Nog nooit last van gehad, terwijl ik best wel wat Tamar-meisjes ken.quote:Op woensdag 10 februari 2016 15:56 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Nee als je je kind Tamar noemt in het openbaar zal 99% van de omstanders denken dat ze eigenlijk Tamara heet maar dat je het afkort.
Yep.quote:Op woensdag 10 februari 2016 16:13 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Typisch limburgs zeker? Hier in de randstad is Sef afgeleid van Youssef.
Wie bepaalt of iets raar is? En maakt dat iets uit?quote:Op woensdag 10 februari 2016 16:32 schreef ikke_84 het volgende:
Ik vind Stijn ook super leuk. Maar achterneefje van mijn man heet zo dus hij wil dat niet.
We zien hem 1 of 2x per jaar dus ik zie het probleem eigenlijk niet.
Of is dat wel raar als je de zelfde naam kiest?
Ik ken ook een paar Tamar's. Zie het dus echt als meisjesnaam en niet als afkortingquote:Op woensdag 10 februari 2016 15:56 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Nee als je je kind Tamar noemt in het openbaar zal 99% van de omstanders denken dat ze eigenlijk Tamara heet maar dat je het afkort.
Ja het klinkt anders. Persoonlijk vind ik het niet mooi, Tamara vind ik overigens ook niet geweldig. Maar wel beter dan Tamarquote:Op woensdag 10 februari 2016 20:13 schreef Clubsoda het volgende:
Maar het klinkt toch heel anders? TAmār vs. TaMAAra
Zo noemen vrienden me, dat is wel weer leukquote:
Precies!quote:Op woensdag 10 februari 2016 20:10 schreef Chanty het volgende:
Tamarik vind het zo irritant als mensen me zo noemen. Vind het zelf een onvolledige versie van Tamara
quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:03 schreef ikke_84 het volgende:
Chanty!!! Ben jij een Tamara? Ik vind jou helemaal geen Tamaraik vind jou wel een Chantal
![]()
Tamar vind ik wel leuk. Ken het alleen van divorce.
Typische he, hoe anders een naam kan aanvoelen! Ik ben er juist heel blij mee <3quote:Op woensdag 10 februari 2016 20:19 schreef Chanty het volgende:
[..]
Zo noemen vrienden me, dat is wel weer leukVerder had ik liever gehad dat mijn tweede naam mijn eerste is (chantal). Overwogen om me zo te laten noemen maar daar ga ik nooit aan wennen
Naamgenootquote:Op woensdag 10 februari 2016 21:39 schreef quickstepster het volgende:
[..]
Typische he, hoe anders een naam kan aanvoelen! Ik ben er juist heel blij mee <3
Ja, het ligt er denk ik wel aan hoe vaak je elkaar ziet. Mijn familie is best groot en close, zien elkaar bij bijna elke verjaardag, dus vaak. Dan zou het wat minder praktisch zijn.quote:Op woensdag 10 februari 2016 19:30 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Wie bepaalt of iets raar is? En maakt dat iets uit?
Wij hadden hetzelfde overigens. De dochter van mijn nicht heeft dezelfde naam als onze dochter. We hebben ons heel even afgevraagd of we het wel zouden doen toen bleek dat we een meisje verwachtten, maar eigenlijk al snel besloten dat wij het wel of niet gebruiken van onze lievelingsnaam niet af zouden laten hangen van een familielid dat we 1 x per jaar zien.
Ik ookquote:Op woensdag 10 februari 2016 21:25 schreef Franny_G het volgende:
Ik vind Tamara echt heel veel leuker dan Chantal..
Mee eensquote:Op woensdag 10 februari 2016 21:53 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Ja, het ligt er denk ik wel aan hoe vaak je elkaar ziet. Mijn familie is best groot en close, zien elkaar bij bijna elke verjaardag, dus vaak. Dan zou het wat minder praktisch zijn.
Heb je krullen? Ik ken 2 Tamara's en allebei hebben ze krullen. Ik vind dus dat Tamara's krullen hebbenquote:Op woensdag 10 februari 2016 21:44 schreef Chanty het volgende:
[..]
Naamgenootik vind het altijd interessant om te kijken hoe andere Tamara's eruit zien
ze zien er zelden uit als een Tamara vind ik
Lennquote:Op woensdag 10 februari 2016 16:03 schreef ikke_84 het volgende:
![]()
Zitten zeker leuke tussen!!
Lenn vind ik echt heel tof!
De naam mag best iets langer zijn maar denk dat we voor 1 of 2 lettergrepen gaan.
Ik ook! Ik zag eens onze nr 1 staan bij jouquote:Op woensdag 10 februari 2016 10:37 schreef Suikertante het volgende:
[..]
We hebben nu een lijstje van 6 of 8 namen.. ik ben zo benieuwd wat we kiezen![]()
Nopequote:Op woensdag 10 februari 2016 22:02 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Heb je krullen? Ik ken 2 Tamara's en allebei hebben ze krullen. Ik vind dus dat Tamara's krullen hebben![]()
Hmm, alleen als ik mn haar kortknip heb ik slag. Verder zo steil als t maar zijn kan.quote:Op woensdag 10 februari 2016 22:02 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Heb je krullen? Ik ken 2 Tamara's en allebei hebben ze krullen. Ik vind dus dat Tamara's krullen hebben![]()
Dat ligt echt aan je eigen associatie denk ik...quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:36 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Precies!
Je noemt je kind alleen Tamar als Engelstalig bent.
Ik denk dat de ouders die deze naam geven teveel naar 'The Braxtons' op TLC hebben gekeken.
Omdat je alleen dan een Hebreeuwse naam mag geven?quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:36 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Je noemt je kind alleen Tamar als Engelstalig bent.
Ik hou ervanquote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:27 schreef quickstepster het volgende:
Kom net ergens de namen Korvus (jongen) en Eos (meisje) tegen. Vind het best een toffe combinatie (granted, ik hou van gekke namen), wat vinden jullie?
Bij Eos denk ik meteen aan de serie Canon camera'squote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:27 schreef quickstepster het volgende:
Kom net ergens de namen Korvus (jongen) en Eos (meisje) tegen. Vind het best een toffe combinatie (granted, ik hou van gekke namen), wat vinden jullie?
Jep, en een tijdschrift.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:46 schreef Ynske het volgende:
[..]
Bij Eos denk ik meteen aan de serie Canon camera's
Niet allemaal Hollands, maar ter inspiratie:quote:Op woensdag 24 februari 2016 22:47 schreef klaprooss het volgende:
We hebben een meisjes naam, al even maar nu weten we het zeker!
Jongens naam niet, iemand nog suggesties? Hollands, kort (max 5 letters), niet te populair.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |