abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 27 januari 2016 @ 16:22:50 #51
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_159441101
LB, Hidde!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 27 januari 2016 @ 16:39:14 #52
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159441609
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 21:14 schreef LadyBlack het volgende:
Ok help, ik heb dus enigzins mn zinnen gezet op Lasse als tweede naam voor mn zoontje, maar ik ben niet helemaal overtuigd van hoe het bij de eerste naam past :')

Wie heeft een soortgelijke naam voor me? Beetje stoer, maar wel met een open klank.
Jelle
KuikenGuppy
pi_159443610
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 16:01 schreef Dot. het volgende:
Mijn schoonmoeder opperde Hanna, terwijl ze zelf Hanneke heet. Uhhh, lijkt me niet zo praktisch :+

Tibbe is idd LB! O+ Past ook goed bij A. Razz ;)
Oh, wij hebben wel twee namen op ons lijstje staan die een letterlijk deel van de namen van onze ouders bevatten. Zou niet in me opkomen om het daarom te laten :D Maar ik vind het nog veel opvallender dat ze het zelf oppert _O- O+ Die voelt duidelijk nu al een band met haar kleinkind!

[ Bericht 9% gewijzigd door Suikertante op 27-01-2016 19:58:43 ]
pi_159446174
Ben bij jullie ook weer zo benieuwd wat de naam zal zijn Suiker!
pi_159447828
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 19:13 schreef elamanilo het volgende:
Ben bij jullie ook weer zo benieuwd wat de naam zal zijn Suiker!
Hannah wordt het in elk geval niét :+
Maar wat het wel wordt, dat weten we zelf ook nog niet.. Jullie wel eigenlijk?
pi_159458116
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 19:59 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Hannah wordt het in elk geval niét :+
Maar wat het wel wordt, dat weten we zelf ook nog niet.. Jullie wel eigenlijk?
Ja, op dit moment wel, maar je weet nooit met al die hormonen of dat nog opeens verandert ;)
De jongensnaam die we vorige keer hadden, die kan voor zowel een jongen als een meisje, die nemen we mee + we hebben ook nog een (extra) meisjesnaam. We kunnen na de geboorte van een meisje dus nog kiezen welke van de twee we willen geven zeg maar, of dat we de jongensnaam dan nog een keer willen bewaren.
pi_159459449
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 08:27 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Ja, op dit moment wel, maar je weet nooit met al die hormonen of dat nog opeens verandert ;)
De jongensnaam die we vorige keer hadden, die kan voor zowel een jongen als een meisje, die nemen we mee + we hebben ook nog een (extra) meisjesnaam. We kunnen na de geboorte van een meisje dus nog kiezen welke van de twee we willen geven zeg maar, of dat we de jongensnaam dan nog een keer willen bewaren.
Haha, dat is heel ela O+
Ik word nu al een beetje ongedurig omdat we geen definitieve naam hebben. Ik vond dat bij F zo leuk!
pi_159459659
Ja, en jij weet al dat je een heuse dochter (!) gaat krijgen dit keer! Dat is ook alweer anders, je kunt nog gerichter opzoek O+ Gaan jullie het geboortekaartje ook weer in dezelfde stijl doen?
pi_159504972
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 09:59 schreef elamanilo het volgende:
Ja, en jij weet al dat je een heuse dochter (!) gaat krijgen dit keer! Dat is ook alweer anders, je kunt nog gerichter opzoek O+ Gaan jullie het geboortekaartje ook weer in dezelfde stijl doen?
Nee hoor, dat denk ik niet! Heb wel ideetjes alweer O+ Maar eerst de naam!
pi_159517382
Ik zit een beetje met een dilemma. We hebben een naam, misschien, maar we hebben ook twee (volwassen) kennissen die zo heten. Hoe denken jullie daarover? We zien ze allebei niet vaak en de naam is heel normaal in het land waar zij wonen, maar nog vrij nieuw in NL. Om het nog erger te maken wil ik ook graag vernoemen, maar als ik de voornaam van mijn schoonvader achter de eerste naam plak, verschilt het een letter met de twee namen van een van die twee kennissen.... :s

Ik kan mijn vriend nog proberen te overtuigen dat we dan de naam van mijn vader nemen, maar dat is eigenlijk tegen de "regels" van het vernoemen.
  zaterdag 30 januari 2016 @ 14:52:37 #61
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159517453
Ik zou dat zelf denk ik geen probleem vinden, als je ze toch ook niet zo vaak ziet...
KuikenGuppy
  zaterdag 30 januari 2016 @ 15:33:25 #62
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159518336
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 14:49 schreef lunamatic het volgende:
Ik zit een beetje met een dilemma. We hebben een naam, misschien, maar we hebben ook twee (volwassen) kennissen die zo heten. Hoe denken jullie daarover? We zien ze allebei niet vaak en de naam is heel normaal in het land waar zij wonen, maar nog vrij nieuw in NL. Om het nog erger te maken wil ik ook graag vernoemen, maar als ik de voornaam van mijn schoonvader achter de eerste naam plak, verschilt het een letter met de twee namen van een van die twee kennissen.... :s

Ik kan mijn vriend nog proberen te overtuigen dat we dan de naam van mijn vader nemen, maar dat is eigenlijk tegen de "regels" van het vernoemen.
Dus als ik het goed begrijp heb je twee kennissen (in VerWeg) die Henk heten, en heet één van die twee Henk Jon

En je schoonvader heet Jan en je zou je kind de roepnaam Henk willen geven en Jan als tweede naam, en dan ben je bang dat die kennis aan de andere kant van de wereld denkt dat je Henk Jan naar hem (Henk Jon) genoemd hebt?

Begrijp ik m zo goed?
Dat Henk in NL bijna niet voorkomt maar in VerWeg een hele normale naam is maakt het natuurlijk juist makkelijker, dan gokken Henk en Henk waarschijnlijk niet dat je kind naar hen genoemd is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_159519904
Ik zou dat juist wel denken, hoe kennen ze die naam anders? Ja van Henk natuurlijk!
pi_159521147
Ik zou het dan denk ik juist weer een 'voordeel' vinden dat je 2 mensen met die naam kent, i.p.v. van 1. Als je meerdere mensen met die naam kent, vind je het blijkbaar 'gewoon' een leuke naam; als je maar één iemand met die naam kent, zou ik eerder aan een vernoeming denken.

Als je de beide Henks niet zo vaak ziet, lijkt het me stug dat ze denken dat de kleine naar hen vernoemd wordt, toch? Ze zullen hooguit gevleid zijn, dat je hun naam blijkbaar mooi vindt :)

Soort van vergelijking: m'n zus had op de basis- en middelbare school een goede vriend die ook regelmatig bij ons thuiskwam. M'n zus en ik hebben ook nog allebei met hem samengewerkt bij een bijbaantje. We wonen nog steeds in dezelfde woonplaats en komen elkaar nog wel eens tegen bij evenementen e.d. (en laatst bij de huisarts). Hij heeft nu een dochtertje met dezelfde naam als ik.
Ik denk echt niet dat hij zijn dochtertje naar mij vernoemd heeft, maar vind het wel grappig. Blijkbaar heeft hij in elk geval niet gedacht "Oh, getver nee, ik ken iemand met die naam die ik echt niet uit kon staan" toen die naam ter sprake kwam ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_159523110
Geef gewoon de naam die je mooi vindt.
Maar ik denk schijnbaar erg simpel.
pi_159523567
De Henks (Henken?) weten misschien ook niet dat het hier geen gangbare naam is?
pi_159523659
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 19:22 schreef Missladybug het volgende:
De Henks (Henken?) weten misschien ook niet dat het hier geen gangbare naam is?
En al heet de halve straat zo.
Als ze dat toch een mooie naam vinden. Gewoon doen.
pi_159524444
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 14:49 schreef lunamatic het volgende:
Ik zit een beetje met een dilemma. We hebben een naam, misschien, maar we hebben ook twee (volwassen) kennissen die zo heten. Hoe denken jullie daarover? We zien ze allebei niet vaak en de naam is heel normaal in het land waar zij wonen, maar nog vrij nieuw in NL. Om het nog erger te maken wil ik ook graag vernoemen, maar als ik de voornaam van mijn schoonvader achter de eerste naam plak, verschilt het een letter met de twee namen van een van die twee kennissen.... :s

Ik kan mijn vriend nog proberen te overtuigen dat we dan de naam van mijn vader nemen, maar dat is eigenlijk tegen de "regels" van het vernoemen.
Ik heb een naam die nergens voorkomt, of echt nihil. In de stad waar ik woon zijn nu twee jongetjes geboren met dezelfde naam als ik heb. Omdat mijn naam amper voorkomt, weet ik zeker dat ze de naam van mij hebben gehoord (we kennen ze via via). Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel leuk vind dat ze ook mijn naam dragen. :) Vind het alleen jammer dat het jongetjes zijn, maar ach, je moet ergens beginnen. :)

Ik denk niet dat dat een probleem zal zijn, al helemaal niet omdat de naam in hun land wél vaak voorkomt!
Protège moi de mes désirs.
pi_159526060
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 10:58 schreef Razztwizzle het volgende:
Vast mensen die heel graag lezen ^O^ (hopeloze optimist..)

Ik wil eigenlijk gewoon een nep-geboortekaartje maken voor m'n ouders met de naam Djaylano Rodinho Rodney Quincy :7 . Gewoon omdat ze constant aan het vissen zijn naar de naam die we bedacht hebben.

Ohja, en ze hebben zelf een naam bedacht. Ze noemen de baby consequent "Teun". Wat ik HEEL ERG STOM vind omdat dat een kanshebber was, en nu vind ik 'm per definitie niet meer leuk omdat ik niet wil dat het lijkt alsof zij de naam bedacht hebben. Hormonaal much :@ ?

Maar anyhoots, wij zijn eruit *O* en ik vind de naam die we nu hebben elke dag een beetje leuker worden.
Wat leuk, een naam!

En ik geef je groot gelijk w.b. je ouders... Echt jammer.

Wij hebben bij het gevis van de schoonfamilie op een gegeven moment vrij hard gezegd dat ze moesten stoppen want we wilden niet dat ze het zouden raden per ongeluk en dan bijvoorbeeld er om.lachen ofzo -O-

Het spoilt de fun gewoon en ik zou dezelfse reactie hebben.
Kwak
pi_159530407
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 20:52 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Wat leuk, een naam!

En ik geef je groot gelijk w.b. je ouders... Echt jammer.

Wij hebben bij het gevis van de schoonfamilie op een gegeven moment vrij hard gezegd dat ze moesten stoppen want we wilden niet dat ze het zouden raden per ongeluk en dan bijvoorbeeld er om.lachen ofzo -O-

Het spoilt de fun gewoon en ik zou dezelfse reactie hebben.
Nou dat inderdaad!

Wij noemen de baby nu hij nog in de buik zit Eddy en mijn vader vindt dat stom, want Eddy is echt een heul stomme naam volgens hem! Dat blijft hij zeggen iedere keer dat we het over Eddy hebben (en dat is nu met dozen uitpakken best vaak). Maar wat nou, als dat stiekem echt onze naam is? Dan mag hij dat best een stomme naam vinden, maar het is niet leuk dat hij dat dan blijft herhalen. Vissen naar namen of een mening over een bepaalde naam uitspreken voor dat het kindje geboren is, is gewoon niet handig :N.
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_159536259
Ja, ik kan daar ook slecht tegen :N ik doe ook expres nooit mee aan het namen-raden

Was bij ons ook steeds, dat mensen zeiden "Hmm, ik denk dat jullie voor iets als naam X gaan, dat past wel bij jullie". En dan af en toe iemand anders die riep "Nee joh, da's niks voor jullie, naam Y is veel leuker!"

Meerdere keren uitgesproken dat we dat dus echt niet op prijs stelden, maar toch blijven mensen gewoon doorgaan :( (gelukkig raadde niemand de echte naam)

Volgende keer gewoon met een stalen gezicht zeggen: "Ja, dat was dus de naam die wij in gedachten hadden en nu heb je het verpest. Ben je nu blij? Hmm? :{w "
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_159536420
Ben ik echt de enige die dat juist wel leuk vind? :@ Ik vind het heel vaak heel verrassend wat anderen bij ons verwachten! En soms zitten ze in de buurt, dat vinden ze dan vast leuk als de kleine er eenmaal is O+
En of ze de echte naam nou mooi vinden of niet, als ze dat niet hadden gezegd was hun mening toch hetzelfde geweest.

Maar goed, als je het niet fijn vindt en je geeft dat aan, dan snap ik niet waarom anderen dat niet zouden respecteren. Dat is gewoon flauw en stom :{w
  zondag 31 januari 2016 @ 12:23:34 #73
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_159536960
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 11:59 schreef Suikertante het volgende:
Ben ik echt de enige die dat juist wel leuk vind? :@ Ik vind het heel vaak heel verrassend wat anderen bij ons verwachten! En soms zitten ze in de buurt, dat vinden ze dan vast leuk als de kleine er eenmaal is O+
En of ze de echte naam nou mooi vinden of niet, als ze dat niet hadden gezegd was hun mening toch hetzelfde geweest.

Maar goed, als je het niet fijn vindt en je geeft dat aan, dan snap ik niet waarom anderen dat niet zouden respecteren. Dat is gewoon flauw en stom :{w
Nee hoor. Ik snap dat krampachtige gedoe ook niet zo.
pi_159537019
Mijn moeder vertelde laatst dat ze stiekem al een beetje aan het nadenken is wat de naam zal gaan worden. Vorige keer moest ze best een beetje wennen, ben benieuwd hoe dat deze keer is. Ik ga haar binnenkort eens vragen of ze wat van haar ideeën met me deelt, ik ben wel heel nieuwsgierig in welke hoek ze het zoekt. :D Ik ben niet per se bang dat ze de namen raadt trouwens. Zo wel, dan zie ik dat meer als 'meant to be'. En ook als ze er dan weer aan moet wennen, blijft het lekker wat het is.

Mijn oma hoopt dat we haar vernoemen, maar dan met een anderstalige variant van haar naam, namelijk Claire (mijn oma heet Clara). Op zich is het een mooie naam, maar toch net niet voor ons..

We hebben hier trouwens nooit echt 'last' gehad van namenraders. Ik was er ook niet bang voor omdat ik toch niet had verwacht dat ze het zouden raden. Dit keer ook niet trouwens, ik denk dat mensen alleen achter ons rug om raden of zo! :D
pi_159537594
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 11:59 schreef Suikertante het volgende:
Ben ik echt de enige die dat juist wel leuk vind? :@ Ik vind het heel vaak heel verrassend wat anderen bij ons verwachten! En soms zitten ze in de buurt, dat vinden ze dan vast leuk als de kleine er eenmaal is O+
En of ze de echte naam nou mooi vinden of niet, als ze dat niet hadden gezegd was hun mening toch hetzelfde geweest.

Maar goed, als je het niet fijn vindt en je geeft dat aan, dan snap ik niet waarom anderen dat niet zouden respecteren. Dat is gewoon flauw en stom :{w
Ik heb het ooit een keer per ongeluk geraden. Was ook echt niet aan het vissen.
Haar moeder had een naamslinger, zonder letters, gemaakt. Ik zag het aantal letters en zei: Ah, ok. Het wordt S.ophie en L.ucas O+
Voelde me er ook best lullig over.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')