Daarom had ik het over RVS en niet over aluminiumquote:Op dinsdag 26 januari 2016 13:04 schreef bleiblei het volgende:
Let wel, aluminium krast als de ziekte en ziet er binnen een half jaar ook niet meer uit.
Zou ik eerder op zoek gaan naar een stenen/betonnen of kunststofblad.
Een betonnen blad heb je overigens zo gemaakt voor weinig geld.
Epoxy zal een stuk duurder zijn neem ik aan..quote:Op dinsdag 26 januari 2016 13:37 schreef derLudolf het volgende:
Ik lees hier vaak over epoxy, zou het niet mogelijk zijn het blad op te schuren en dan voorzien van een laag epoxy? Ik vind het namelijk wel een mooi blok, ik wou een blad van RVS zonde vinden.
Geen idee wat dat kost. Maar een plaat RVS en die laten zetten is ook niet gratis..quote:Op dinsdag 26 januari 2016 13:56 schreef knokkels het volgende:
[..]
Epoxy zal een stuk duurder zijn neem ik aan..
En funest voor je messenquote:Op woensdag 27 januari 2016 00:58 schreef srapnel het volgende:
Goed schuren,eventueel lakken/olien,het oppervlak is van berken,IKEA gebruikt bijna alleen berkenhout voor werkbladen,en daarna een dikke glazen plaat erop,is ook sterk en erg higienisch.
Dat in de olie zetten is een dikke ellende vind ik, ik moet 2 x per jaar zo'n 2.8m² doen. Nooit meer zo'n werkblad dat weet ik wel, en het is kwetsbaar hout waar snel deuken en/of diepe krassen inzitten.quote:Op woensdag 27 januari 2016 00:58 schreef srapnel het volgende:
Goed schuren,eventueel lakken/olien,het oppervlak is van berken,IKEA gebruikt bijna alleen berkenhout voor werkbladen,en daarna een dikke glazen plaat erop,is ook sterk en erg higienisch.
Voor 20 euro heb je een liter en dat is meer dan genoeg.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 13:56 schreef knokkels het volgende:
[..]
Epoxy zal een stuk duurder zijn neem ik aan..
Daar heb ik gewoon een snijplank voorquote:Op donderdag 28 januari 2016 00:42 schreef srapnel het volgende:
ouwe krant om op te snijden dan?
teringgg wat een zeurkouzen hier zeg///////////////////
Kunnen ze daar wat mee bij de Gamma, Praxis e.d.?quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:30 schreef Oledanmaarweer het volgende:
1,2 mm rvs moet je hebben, mooiste is geborstelde kwaliteit (geslepen kan ook maar is iets grover)
Deze constructie wordt in de horeca vaak toegepast en wordt dan verlijmd op het houten blad. Vergeet bij de maatvoering niet dat de onderrand weer teruggezet moet worden (10/12 mm ivm minimale zetmaat) daar 1,2 mm vrij scherp is. Hoekjes kun je netjes laten lassen en afwerken, zie je bijna nix van terug.
[ afbeelding ]
NB let je wel op bij de diktemaat van het rvs dat je la nog los kan.
PS: Je kan ook nog ongeslepen rvs nemen dat ze richtingsloos borstelen met een roterende schuurmachine. http://www.veenbrink-rvs.nl/afwerking.php#
http://www.rovasta.nl/nl/afwerking-van-roestvrijstaal/
Nee. Die mensen kunnen - uitzonderibgen daargelaten - doorgaans vrij weinig.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:55 schreef knokkels het volgende:
[..]
Kunnen ze daar wat mee bij de Gamma, Praxis e.d.?
Ah okquote:Op donderdag 28 januari 2016 10:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee. Die mensen kunnen - uitzonderibgen daargelaten - doorgaans vrij weinig.
Je kunt het op internet bestellen of een bedrijf in de buurt zoeken door het na half 5 wel even tegen cash betaling willen doen
Precies. Klein bedrijfje in de buurt zoeken en ff lang gaan.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:58 schreef derLudolf het volgende:
of een bedrijf in de buurt zoeken door het na half 5 wel even tegen cash betaling willen doen
Onder bladen voor de bakkerij komt geen hout. Mag in de voedselindustrie niet.Vandaar dat je daar dikker materiaal toepast. Voor een blad met hout eronder is 1,2 dik zat.quote:Op donderdag 28 januari 2016 20:55 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Het bedrijf waar ik werk maakt alles voor in de bakkerij. Onder andere werkbanken volledig van RVS, het blad wat jij in de OP beschrijft is iets wat wij zo goed als dagelijks maken.
Voor industriële toepassingen zoals de bovengenoemde branche gebruiken wij 3 mm RVS. Ik verwacht dat 1,5 á 2 mm voor thuis gebruik ruim voldoende zal zijn. Zo'n RVS blad kan elk metaalbedrijf voor je maken. Houd er wel rekening mee dat de geborstelde afwerking na verloop van tijd afneemt.
Wij gebruiken wel degelijk hout onder het blad (betonplex en vervolgens afgekit) voor bakkerijen. Bij slagerijen e.d. gebruiken wij enkel RVS.quote:Op zondag 31 januari 2016 19:07 schreef Oledanmaarweer het volgende:
[..]
Onder bladen voor de bakkerij komt geen hout. Mag in de voedselindustrie niet.Vandaar dat je daar dikker materiaal toepast. Voor een blad met hout eronder is 1,2 dik zat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |