abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162101862
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 21:27 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Eigenlijk schandalig dat er geen rustdag is gepland halverwege
Lijkt me een mooi stuk voor een marathonetappe!
Schip ahoy!
pi_162104383
weinig kilometers, maar wel alle keuringen en zo dus. Er is in Paraguay meer te zien dan op een willekeurige berg langs de route :P
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 11 mei 2016 @ 23:44:58 #78
39237 crew  H_T
2733
pi_162106872
quote:
14s.gif Op woensdag 11 mei 2016 22:38 schreef Alexxxxx het volgende:
weinig kilometers, maar wel alle keuringen en zo dus. Er is in Paraguay meer te zien dan op een willekeurige berg langs de route :P
Zo spannend is het land waar je de keuring doet ook weer niet. Keuren in Almere hoeft niet onder te doen voor keuren in Buenos Aires.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_162110212
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 23:44 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Zo spannend is het land waar je de keuring doet ook weer niet. Keuren in Almere hoeft niet onder te doen voor keuren in Buenos Aires.
Nee, maar de keuring zelf is wel leuk om te kijken. Waar dat is boeit verder niet inderdaad.
pi_162137830
Ik wil duinen :( >:) :P
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_163266916
UItslag van Dakar is eindelijk officieel. Peterhansel mag overwinning behouden.
quote:
Het ligt al ver achter ons en velen zijn het allang vergeten, maar nu is het eindelijk officieel: Stephane Peterhansel mag zijn zege in de Dakar Rally houden.

Het International Court of Appeal heeft het beroep van het X-Raid Team afgewezen. De rechter verklaarde het beroep ontvankelijk maar ongegrond. Daardoor blijft de uitslag van de Dakar Rally 2016 ongewijzigd, met Stephane Peterhansel en Peugeot als winnaars.

Na afloop van de achtste etappe diende concurrent X-Raid een protest in nadat bleek dat Peterhansel op verboden gebied getankt had. Het is de vraag of Peterhansel halverwege die proef mocht bijtanken. Peugeot-baas Bruno Famin zei dat de mogelijkheid tot tanken in het roadbook stond, maar X-raid-baas Sven Quandt is van mening dat deze alleen voor motoren en quads bedoeld was. Omdat de regels anders geïnterpreteerd konden worden waren de Dakar-officials van mening dat Peterhansel geen straf hoefde te krijgen. Tegen die beslissing ging X-raid in beroep.

De hoorzitting heeft eenzelfde uitspraak opgeleverd, waardoor de naam van Peterhansel eindelijk opnieuw in de boeken kan gaan.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_163269156
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 08:42 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Nee, maar de keuring zelf is wel leuk om te kijken. Waar dat is boeit verder niet inderdaad.
Vind er weinig aan
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_165339088
Eigenlijk niet helemaal Dakar gerelateerd, maar toch;

quote:
Truck Mammoet Rallysport afgebrand tijdens test

Voor de tweede keer dit jaar heeft Martin van den Brink een truck onder zijn ogen zien afbranden. Tijdens een test in Slowakije vatte de nieuwe Renault Sherpa vlam en brandde voor een groot deel uit. De rijders konden ongedeerd de truck verlaten.

Martin van den Brink was woensdag in Senica de rallytruck aan het testen toen het plotseling mis ging. ,,Er is een olieleiding losgeraakt of gesprongen. De olie kwam vervolgens op de turbo. Die turbo is ongeveer 900 graden en dan is er geen houden meer aan,'' aldus Van den Brink, die zo voor de tweede keer in 2016 een rallytruck in rook op zag gaan. In januari moest de Harskamper vroegtijdig de Dakar Rally verlaten nadat de remmen van de truck te heet werden en de truck in vuur en vlam zette.

Martin van den Brink was in Slowakije om te testen voor de Oilibya Rally. In oktober wilde het team van Mammoet Rallysport in Marokko de laatste puntjes op de i zetten voor de Dakar Rally. ,,Daar rijden we zeker niet,'' aldus Van den Brink. Of en hoe de Harskamper in januari in de Dakar Rally van start gaat is op dit moment nog onduidelijk.

De truck is, in tegenstelling tot in de Dakar Rally, tijdens de test in Slowakije niet geheel uitgebrand. De brandweer was snel ter plaatse en heeft mogelijk belangrijke technische onderdelen kunnen redden.
pi_165339855
Nou, dat ziet er toch weer uit als een aardige TL. Heftig hoor, voor de tweede keer dit jaar...
Schip ahoy!
pi_165344809
-O-

Is dit pure pech of toch een ontwerpfout?

quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 13:40 schreef Anne het volgende:
De truck is, in tegenstelling tot in de Dakar Rally, tijdens de test in Slowakije niet geheel uitgebrand. De brandweer was snel ter plaatse en heeft mogelijk belangrijke technische onderdelen kunnen redden.
:? :?
pi_165344982
Zie jij regelmatig Trucks afbranden in de Dakar of in andere vergelijkbare rallies?

Natuurlijk is dit een ontwerpfout.

Als het slechts om test gaat kan je toch ook wat investeren in een goede/betere brandblusser?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_165345272
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 18:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zie jij regelmatig Trucks afbranden in de Dakar of in andere vergelijkbare rallies?
Ja

quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 18:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Als het slechts om test gaat kan je toch ook wat investeren in een goede/betere brandblusser?
Of betere bescherming van leidingen en/of turbo.
pi_165345355
quote:
Ik las het ook met verbazing, maar het staat er echt.. Als deze foto erbij had gestaan, had ik het nog wel begrepen:

Moderator donderdag 15 september 2016 @ 19:13:35 #89
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165345542
quote:
11s.gif Op donderdag 15 september 2016 19:05 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik las het ook met verbazing, maar het staat er echt.. Als deze foto erbij had gestaan, had ik het nog wel begrepen:

[ afbeelding ]
Standpunt van de foto maakt wel degelijk uit dus
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165345563
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 19:13 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Standpunt van de foto maakt wel degelijk uit dus
Of de ene foto is 5 minuten later gemaakt. Dat lijkt me waarschijnlijker.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 september 2016 @ 19:34:50 #91
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165346062
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 19:14 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Of de ene foto is 5 minuten later gemaakt. Dat lijkt me waarschijnlijker.
Dat sowieso.

Is wel erg zonde voor Van den Brink ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_165346347
Mooi kut.

Zouden ze geen backup hebben?

Ik geloof nooit dat ze hem in zo'n korte tijd weer kunnen heropbouwen. Een nieuwe bouwen is denk ik sneller maar wel nóg kostbaarder, onderdelen zijn vast niet ongelimiteerd voorradig, special made stuff enzo.. En dan rijd je een truck waar je nauwelijks mee hebt getest, dat wordt sowieso een drama.

Hoeveel pech kun je hebben? -O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_165346590
quote:
15s.gif Op donderdag 15 september 2016 19:44 schreef Sounddragon het volgende:

Volgens mij hadden ze vorig jaar 2 trucks zonder neus, waarvan er dus eentje tijdens Dakar is afgefikt. Voor dit jaar 2 trucks met neus waarvan er nu dus ook eentje afgefikt is.

Dus de backup lijkt me de truck van vorig jaar?
pi_165347714
quote:
15s.gif Op donderdag 15 september 2016 19:44 schreef Sounddragon het volgende:
Mooi kut.

Ik geloof nooit dat ze hem in zo'n korte tijd weer kunnen heropbouwen. Een nieuwe bouwen is denk ik sneller maar wel nóg kostbaarder, onderdelen zijn vast niet ongelimiteerd voorradig, special made stuff enzo.. En dan rijd je een truck waar je nauwelijks mee hebt getest, dat wordt sowieso een drama.

Hoeveel pech kun je hebben? -O-
nee hebben 2 autos gebouwd. Sherpa voor Martin, K voor Riwald (die eigenlijk de K van Marin zou krijgen, maar die kon direct de ijzerbak in toen die in NL was...) , de Baar zou in de oude auto gaan. MKR kan veel, een beetje team heeft natuurlijk ook wel een complete auto in reserve-onderdelen liggen. Ik gok dat ze HEEL hard gaan werken. Maar het wordt idd wel lastiger Dakar te winnen. De tijd, energie en geld hadden ze de komende maanden liever in andere zaken gestoken -O-
pi_165347741
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 19:54 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Volgens mij hadden ze vorig jaar 2 trucks zonder neus, waarvan er dus eentje tijdens Dakar is afgefikt. Voor dit jaar 2 trucks met neus waarvan er nu dus ook eentje afgefikt is.

Dus de backup lijkt me de truck van vorig jaar?
Dan moet De Baar thuis blijven...
pi_165357623
quote:
Ik niet, maar goed jij bent er vast al vaak bijgeweest
  vrijdag 16 september 2016 @ 07:02:36 #97
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_165358740
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 20:31 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

nee hebben 2 autos gebouwd. Sherpa voor Martin, K voor Riwald (die eigenlijk de K van Marin zou krijgen, maar die kon direct de ijzerbak in toen die in NL was...) , de Baar zou in de oude auto gaan. MKR kan veel, een beetje team heeft natuurlijk ook wel een complete auto in reserve-onderdelen liggen. Ik gok dat ze HEEL hard gaan werken. Maar het wordt idd wel lastiger Dakar te winnen. De tijd, energie en geld hadden ze de komende maanden liever in andere zaken gestoken -O-
Ja, ik denk dat ze ws wel gaan proberen om nog iets te bouwen mits daar budget voor is, en ja, dat wordt gruwelijk hard doorsleutelen.

Ik ben benieuwd, het zou heel treurig en zuur zijn als er mensen moeten gaan thuisblijven.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_165359310
Zou super zonde zijn, maar met deze omstandigheden niet gek. Als je bedenkt dat normaal gesproken de boel half november al ingescheept wordt...

Kan bijna alleen als ze later op eigen kosten de truck die kant op vliegen (als dat al kan/mag). Duur sportjaartje zo.
Schip ahoy!
pi_165362619
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 08:53 schreef Piet__Piraat het volgende:
Zou super zonde zijn, maar met deze omstandigheden niet gek. Als je bedenkt dat normaal gesproken de boel half november al ingescheept wordt...

Kan bijna alleen als ze later op eigen kosten de truck die kant op vliegen (als dat al kan/mag). Duur sportjaartje zo.
ze hebben na de silk way rally de trucks al naar huis gereden ipv op de boot, omdat ze anders in tijdnood zouden komen -O- het mag na de tijd ingevlogen worden, maar moeilijk moeilijk.

Het team komt ongeveer nu aan in Appelscha (bij de truckshow aldaar) overigens met de vierasser, voor de liefhebbers.
pi_165370376
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 01:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik niet, maar goed jij bent er vast al vaak bijgeweest
Sorry mijn fout, te snel gelezen. Trucks niet maar wel auto's die afbranden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')