Als je iets bij een kat wil afpakken, dan moet je wel een alternatief bidden. Dus een snoepje of een ander speelgoed (hoe reageert zij op kattenkruid? misschien een muisje met kattenkruid?) of je handquote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:48 schreef Duur het volgende:
[..]
bedankt voor de geruststelling... want die nagels zijn best "scherp" als ze het verdedigt....
quote:
Maar als je zijn ogen wil laten onderzoeken, moet je dus naar die oftalmogod? Of kan andere DA het ook?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:48 schreef MarieAlice het volgende:
DiDA, je zei ooit iets van een soap voor Poi en Pai, wel de nieuwste aflevering is er...
Met Poidipoi naar de DA, want ja, we willen het toch eens bekijken. Speciaal afspraak bij... anyone who isn't oftalmogod... gemaakt, Poi rustig de mand in gekregen, had er een sjaal met mijn parfum ingelegd en meneer was kalm in de auto, kalm in de wachtzaal.
"O.idipoes?" Ja? En wie staat daar? Oftalmogod. Die gewoon de transportmand optilde zonder iets te vragen. Poi begon te blazen, te grommen, wilde uithalen met z'n klauwtje tussen de draad door. Dus ik word ambetant en zeg dat hij mijn kat moet teruggeven en waarom is hij er, het was toch al duidelijk dat Poi en hij niet werkte? 'Maar het is oftalmo dus dan moet de kat maar niet moeilijk doen'. Waarop Poi nog eens uit colère een plasje in de mand doet.
Dus terug vertrokken. Weer geen onderzoek. Serieus.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Naar andere DA in de praktijk gebeld en nu mag ik zaterdagavond gaan, ze is van wacht dan en dan zetten we gewoon een afspraak als iedereen verder naar huis is.
Soap dus.
quote:
Het is heel logisch dat jij overbezorgd ben! Ik snap de voorstel van je DA om eerst een biopt te nemen ook wel logisch (zou ik ook hebben gedaan), want je wil eigenlijk geen zware operatie combineren met gebitssanering. En op basis van een biopt kan je dan eerst een operatieplan opstellen en de prognose met de eigenaar overleggen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:57 schreef Musil het volgende:
Hi! Ik poste hier eerder over mijn rode kater, die een bult op zijn rug had en ik zou nog een update geven. Hij moest sowieso ingeënt worden, mijn andere poes ook, dus samen naar DA gegaan voor enting en ook naar bult laten kijken (vorige wk). DA vond het wel vreemd voelen - twas niet rond en leek ook een beetje naar onderen te 'wortelen'. Tevens had ie ontstoken tandvlees bij de kiezen en tandplak/steen, dus DA wilde sowieso onder narcose de tandsteen verwijderen. Overlegd of ze de bult dan meteen zouden wegsnijde of biopsie zouden nemen vh weefsel. In eerste instantie gekozen voor biopsie. Vervolgafspraak was vandaag!
Nu is mijn kater door eerdere blaasproblemen nogal getraumatiseerd door de DA (hij raakt echt buiten zichzelf op n gegeven moment, met brommen grommen blazen, enorm zielig) dus ik aarzelde wel. Als zou blijken dat het idd iets kankerachtigs was wat weg moest dan moest ie weer terug = 2x stress, plus 2x narcose in korte tijd. Vandaag aangegeven dat ik toch meer neig naar verwijderen (ruim er omheen gesneden, voor de zekerheid aangezien we niet weten wat t is). DA zou nog bellen om t te overleggen. Na tel overleg idd voor meteen verwijderen gegaan. T weefsel wordt nog onderzocht.
Tis echt een zielepoot nu. Hij is nog behoorlijk suf, al zijn bewegingen zijn traag (heb m rond 13.30 h opgehaald). Duurt langer dan vorige keren narcose, maar dit duurde misschien ook langer -> zwaardere narcose? Hij moest aan het begin ook een paar keer spugen (inmiddels niet meer) en vorige keren was hij ook niet misselijk. Hou hem iig goed in de gaten. Hij gaat nu steeds onder het bed liggen maar komt wel af en toe buurten. Als het te lang duurt haal ik m er ook even uit, even matras omhoog en aaien. Dan komt ie wel weer even. Heeft gegeten, naar de bak geweest maar niet echt gedronken dus net wat in water geweekte brokjes gegeven. Arme poezel! Flinke jaap is het wel, zeg. Mijn andere poes is supervoorzichtig trouwens, loopt heeeel voorzichtig naar hem toe of kijkt van een afstandje toe. En loopt weer langzaam weg als ze merkt dat ze dichtbij komt. Ze snapt t niet helemaal geloof ik.
Enfin, hoop dat mn kater snel weer een beetje fitter wordt, wat minder sloom. Zijn hoofd kijkt wel wakker maar zijn lichaam is nog heel loom, lijkt t. Ben iig blij dat ik dit niet 2x hoef te doen!
Heel begrijpelijk hoor!quote:
Wat Tonja en Valerie zeggen: je kan zelf met een kat op een personenweegschaal laten staan en dan zonder de kat, en het verschil uitrekenen. Je moet dan wel een weegschaal hebben, die het minst tot 0,1 kg nauwkeurig kan meten. Of je kan er een kartonnen doos erop zetten, wachten tot de kat er vanzelf ingaat en rustig gaat zitten en het snel aflezen, en daarna het gewicht van de doos aftrekken. Dat kan ook op een keukenweegschaal misschien, maar als ik een beetje grote kartonnen doos op mijn keukenweegschaal zet, kan ik het niet meer aflezen....quote:Op woensdag 3 februari 2016 00:08 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
goeie tip, nu nog bedenken hoe we het schatje kunnen wegen. er zit toch een verschil tussen de keukenweegschaal en de personenweegschaal (beide zal hij niet op still willen blijven zitten)
Wel, als er echt iets mis is, moeten we natuurlijk naar oftalmogod, maar ik zie niet in waarom een gewone DA niet eerst kan kijken of er reden is om dat te doen... de andere DA vindt dat gelukkig ook.quote:Op woensdag 3 februari 2016 09:40 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Maar als je zijn ogen wil laten onderzoeken, moet je dus naar die oftalmogod? Of kan andere DA het ook?
Hopelijk vindt Poi die andere DA wel lief!
Het is inderdaad een soap zo.Wel sneu natuurlijk dat hij zo bang wordt van de oftalmogod.
Dat zijn wel heel specifieke eisen voor een dierenarts.quote:Op woensdag 3 februari 2016 12:09 schreef MarieAlice het volgende:
En mensen die hun schoenen uitdoen en bij wie hij op tenen mag gaan sabbelen of in wier schoenen hij mag gaan liggen.
Mijn keukenweegschaal is echt niet groot, en de laatste keer hadden we er een nog grotere doos op dan deze maat 46 schoenendoosquote:Op woensdag 3 februari 2016 10:08 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Wat Tonja en Valerie zeggen: je kan zelf met een kat op een personenweegschaal laten staan en dan zonder de kat, en het verschil uitrekenen. Je moet dan wel een weegschaal hebben, die het minst tot 0,1 kg nauwkeurig kan meten. Of je kan er een kartonnen doos erop zetten, wachten tot de kat er vanzelf ingaat en rustig gaat zitten en het snel aflezen, en daarna het gewicht van de doos aftrekken. Dat kan ook op een keukenweegschaal misschien, maar als ik een beetje grote kartonnen doos op mijn keukenweegschaal zet, kan ik het niet meer aflezen....
Je kan ook een baby weegschaal gebruiken. Of zo'n weegschaal met een haak
[ afbeelding ]
Dan doe je een kat rustig in een tas, hangt de tas onder de weegschaal en weeg vervolgens alleen de tas zonder een kat.
Je moet wel telkens dezelfde weegschaal gebruiken, want er kan nogal een verschil in het gewicht zitten tussen weegschalen.
quote:Op woensdag 3 februari 2016 14:25 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Mijn keukenweegschaal is echt niet groot, en de laatste keer hadden we er een nog grotere doos op dan deze maat 46 schoenendoos
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 3 februari 2016 15:05 schreef gothic-blackie het volgende:
Heb het net met een mini doosje gedaan, kat paste precies en bewoog daardoor even (1 sec) niet dus gewicht af kunnen lezen. Is gelijk met vorige week bij de dierenarts dus nu kijken of dat zo blijft
Op woensdag 3 februari 2016 09:59 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
quote:Op woensdag 3 februari 2016 17:39 schreef CherryLips het volgende:
Otje is vanmiddag onderweg naar de dierenarts overledenik heb haar geaaid in haar reismandje tot het lichtje uitging
Nu probeer ik de resterende drie cavia's te koppelen (het waren er laatst nog vijf) maar dat wil niet, ze zaten niet voor niets apart. Er zit er dus eentje alleen. Dus of nog een mannetje erbij, of eentje wegdoen
Ah gos! ; (quote:Op woensdag 3 februari 2016 17:39 schreef CherryLips het volgende:
Otje is vanmiddag onderweg naar de dierenarts overledenik heb haar geaaid in haar reismandje tot het lichtje uitging
Nu probeer ik de resterende drie cavia's te koppelen (het waren er laatst nog vijf) maar dat wil niet, ze zaten niet voor niets apart. Er zit er dus eentje alleen. Dus of nog een mannetje erbij, of eentje wegdoen
quote:Op woensdag 3 februari 2016 17:39 schreef CherryLips het volgende:
Misschien toch te veel pijn. Overleg even met je DA over de pijnstilling.quote:Op woensdag 3 februari 2016 18:14 schreef Musil het volgende:
Dat baart me een beetje zorgen. Waardoor zou het kunnen komen?
Nou, hij is nog steeds niet de oude maar er zit nu wel ietsje meer leven in wee. Hij holde (nou ja, jogdequote:Op woensdag 3 februari 2016 21:58 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Misschien toch te veel pijn. Overleg even met je DA over de pijnstilling.
Verder, heeft hij voor de narcose/ operatie een bloedonderzoek gehad? Zijn nieren, lever, glucose gecheckt? Stel voor dat hij niet in de optimale gezondheid verkeerde voor de narcose, dan kan natuurlijk narcose en zo'n grote operatie het verergeren. Dus als je het niet vertrouwt, moet je zeker bij je DA aan de bel trekken!
Heeft hij een infuus gehad tijdens de operatie (dat kan je zien als zijn pootje geschoren is)? Anders is hij misschien toch uitgedroogd geraakt tijdens zo'n langdurige operatie (en/of onderkoeld), dus zorg dat hij voldoende drinkt.
Beterschap voor de poezel
De poezel moet niet te veel springen/sprinten ed. Anders komt er te veel spanning op de wond.quote:Op woensdag 3 februari 2016 23:33 schreef Musil het volgende:
[..]
Nou, hij is nog steeds niet de oude maar er zit nu wel ietsje meer leven in wee. Hij holde (nou ja, jogde) net achter een snoepje aan toen ik gooide, reageeert meer, beweegt meer, oogt alerter. En heeft net weer wat gegeten.
Bloedwaardes zijn allemaal getest en waren helemaal top, alles in het normale gebied! (Alleen glucose nèt boven normaal ivm stress).
Infuus, dunno, pootje is niet geschoren dus denk t dan niet?
De DA belde vanavond nog heel lief om te checken hoe het ging (voicemail) dus bel morgenvroeg sowieso even voor update.
Vraagje: zn wond begint m nu ook te kriebelen. Er zitten best wel wat bloedkorsten naast de hechtingen. Is er een manier waarop ik die voorzichtig kan verwijderen om m een beetje te 'helpen' bij de jeuk?
Ach wat naarquote:Op woensdag 3 februari 2016 17:39 schreef CherryLips het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |