Helemaal voor, maar nou niet echt iets wat ik overdag kan gaan drinken.quote:
Maar het werkt wel.quote:Op maandag 25 januari 2016 23:59 schreef Rezania het volgende:
[..]
Helemaal voor, maar nou niet echt iets wat ik overdag kan gaan drinken.
Oh ja, heb inderdaad last van slijm. Had ik misschien even in de OP moeten zetten.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 00:03 schreef Moppert het volgende:
Heb je ook last van slijm? want dan kan bijvoorbeeld de tip van lienekien niet!
Het beste is wel zuigen op iets als dropjes of winegums.
sinusholtes verstopt, of hoe die krengen ook heten. Is normaal. Niet fijn.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 00:17 schreef Rezania het volgende:
Ik heb trouwens ook iedere keer als ik hoest last van een pijnlijke druk op mijn hersenen, is dat normaal?
Voorhoofdsholtes.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 00:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
sinusholtes verstopt, of hoe die krengen ook heten. Is normaal. Niet fijn.
Lees net dat je daar meestal ook een verstopte neus bij moet hebben, dat heb ik dan weer niet. Enige symptoom van de hele griep die ik niet heb gehad deze keer.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 00:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
sinusholtes verstopt, of hoe die krengen ook heten. Is normaal. Niet fijn.
Maar dat helpt toch niet tegen hoesten?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 00:46 schreef timmmmm het volgende:
Ik vind citrosan altijd fijn als ik verkouden ben. Van diexsmerige oploszakkies
Geen idee waar het wel en niet voor is, voor mij werkt hetquote:Op dinsdag 26 januari 2016 00:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar dat helpt toch niet tegen hoesten?
van de sitequote:Een verkoudheid is een virusinfectie waarbij het slijmvlies in de neus, keel en luchtwegen ontstoken raakt. De symptomen zijn onder meer een zere keel, een loopneus of verstopte neus, rochelhoest, koorts, hoofdpijn en andere pijntjes.
Een verkoudheid is een van de meest voorkomende ziekten ter wereld en door de symptomen voel je je niet meer jezelf. Hoewel er geen geneesmiddel voor bekend is, kan Citrosan verlichting bieden bij de belangrijkste symptomen.
Ja, nee dus.quote:
quote:Op dinsdag 26 januari 2016 01:02 schreef davako het volgende:
[ afbeelding ]
Ik gebruik deze hoestspray als ik last heb van een kriebelhoest, daar werkt hij echt ontzettend goed tegen. Deze spray spuit je direct in je keel (gedeelte voorbij je huig), het verzachtende effect treedt direct in waardoor je minder hoest. Zelfs heb ik de spray nog niet geprobeerd bij een slijmhoest, misschien hebben ze daar zelfs wel een variant voor.
Ik was al helemaal een verhaal aan het typen over hoe antibiotica niet werkt voordat ik zag dat het over een cocktail ging.quote:
Morgen maar even halen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 01:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Overigens geen ervaring mee.
Nooit een middel tegen droge hoest gebruiken als je slijm ophoest!
quote:Op dinsdag 26 januari 2016 01:29 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik was al helemaal een verhaal aan het typen over hoe antibiotica niet werkt voordat ik zag dat het over een cocktail ging.
Codeīne is voor prikkelhoest.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 01:33 schreef FlyDutchMan het volgende:
Jazeker, hoestdranken op recept, die codeīne bevatten. Anders gewoon een grammetje bruin scoren. Opiaten hebben als leuk bij-effect dat ze de neiging tot hoesten onderdrukken.
quote:
Werkt dus ook bij slijmhoest, maar het onderdrukken van slijmhoest moet je juist niet doen.quote:Codeīne wordt gebruikt bij prikkelhoest of kriebelhoest.
Wanneer de keel en longen geprikkeld worden, geven de hersenen een signaal af om te hoesten. Vaak is dit noodzakelijk, omdat er bijvoorbeeld slijm in de luchtwegen zit. Soms is dat niet het geval, maar ontstaat de prikkelhoest doordat de keel en longen geīrriteerd zijn door een verkoudheid zonder slijm of bijvoorbeeld door een verblijf in een rokerige omgeving. De voortdurende kriebel kan erg vervelend zijn, zoals `s nachts en tijdens een concert of lezing.
Behandeling
In dat geval kunt u codeīne gebruiken. Gebruik dit middel echter niet als u veel slijm ophoest. De hoestprikkel is dan juist nodig om het slijm kwijt te raken.
Geef dit medicijn niet zonder overleg met uw arts aan kinderen onder de 12 jaar of aan kinderen boven de 12 jaar met ademhalingsproblemen, omdat het bij hen de ademhaling kan bemoeilijken (zie Bijwerkingen).
U merkt binnen een half uur dat u minder neiging tot hoesten heeft. Dit effect houdt drie tot vier uur aan.
Of huismerk broomhexine HCl van dezelfde sterkte als bisolvon.quote:
Ditquote:Op dinsdag 26 januari 2016 01:41 schreef Mylene het volgende:
[ afbeelding ]
Zie hier recensies.
Probleem is alleen dat het niet meer verkocht mag worden in Nederland. Kruidvat en andere drogisterijen verkochten het ook. Heel fijn hoestdrankje.
Op Marktplaats wordt het desondanks soms alsnog te koop aangeboden.
Maar aan deze post heb je dus eigenlijk niets.
Als je honing in kokend water oftewel thee doet, gaan de werkzame stoffen kapot heb ik van mijn opa die Imker is geleerd. Die zegt dat je beter een theelepel kan laten smelten in je mond.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 00:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, nee dus.
Het is paracetamol met vitamine c. Paracetamol is een pijnstiller. Geen van beide ingrediënten doet iets tegen een hoestprikkel of vastzittend slijm. Hooguit geeft de hete drank tijdelijk wat verlichting voor hoes en slijm maar dat doet bijv. hete thee met citroen en/of honing ook.
Ja net zo goed idd. Zelfde geldt voor producten als neusspray (xylometazoline)quote:Op dinsdag 26 januari 2016 02:53 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Of huismerk broomhexine HCl van dezelfde sterkte als bisolvon.
Kost ongeveer de helft ten opzichte van Bisolvon bij de Albert Heijn.
Dit was de Nederlandse versie.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 07:48 schreef BrandX het volgende:
[..]
Dit
is BAAAAZENSPUL!
Dit spul werkt echt heel goed. Je moet het niet ruiken (ruikt wat bijzonder) maar het werkt geweldig!
Helaas, het mag dus niet meer verkocht worden.quote:Het in Canada meest gebruikte middel bij hoest en verkoudheid
Buckley's mixtura is sedert 35 jaar een geliefd en beproefd middel in Canada en daarbuiten om zijn verlichtende werking bij verschillende aandoeningen van de luchtwegen zoals hoest en heesheid tengevolge van verkoudheid.
De bestanddelen van Buckley's mixtura zijn zķ gekozen, dat zij tezamen een optimale verlichting bij genoemde verschijnselen geven. Van het middel gaat een snel optredende verzachtende werking op de slijmvliezen uit. De gevoeligheid van de prikkelzones wordt verminderd, terwijl tevens van de voornaamste werkzame bestanddelen in de aangegeven dosering een duidelijke slijmoplossende werking uitgaat. Bovendien zorgen ook de in het middel verwerkte vluchtige plantaardige oliën onder meer voor verruiming van de ademhaling.
dat dus, het werkt gewoonquote:Op dinsdag 26 januari 2016 01:33 schreef FlyDutchMan het volgende:
Jazeker, hoestdranken op recept, die codeīne bevatten. Anders gewoon een grammetje bruin scoren. Opiaten hebben als leuk bij-effect dat ze de neiging tot hoesten onderdrukken.
mij is verteld dat het zit in het gegeven dat het voor meerdere 'aandoeningen' helpt, en daarom mag het niet verkocht worden. In Nederland (zo is het mij dus verteld) wordt alleen medicatie toegestaan die officieel maar één 'aandoening' kan verhelpen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 16:07 schreef Lienekien het volgende:
Heel vies spul, maar wel effectief, Buckley's.
Kan zo gauw niet vinden waarom het niet meer wordt verkocht in Nederland.
quote:Op woensdag 27 januari 2016 16:17 schreef Ole het volgende:
Zat daar niet een soort brandlucht aan? Heel vies idd
je kon de ammonia goed ruiken die er in zit.quote:
ja ik weet het, je eerste post zijn de ronde donkerbruin doorzichtige plastic flesjes, deze van deze post zijn de vierkante donkerbruine glazen flesjes.quote:Op woensdag 27 januari 2016 16:04 schreef Mylene het volgende:
[..]
Dit was de Nederlandse versie.
[ afbeelding ]
[..]
Helaas, het mag dus niet meer verkocht worden.
Ja, die optie is het dus niet geworden, dus online gekeken, Amazon.co.uk niet. Bij Ebay was er wel een verkoper met gratis verzendkosten voor een fles Buckley's waardoor je onder de 22 euro kwam en je geen naheffingen (invoerrechten) enzo hoefde te betalen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 17:36 schreef BrandX het volgende:
[..]
ja ik weet het, je eerste post zijn de ronde donkerbruin doorzichtige plastic flesjes, deze van deze post zijn de vierkante donkerbruine glazen flesjes.
Je kan die eerste overigens ook in Engeland gewoon kopen, dus mocht je een keer een citytrip naar londen doen kan je het zo meenemen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |