Joh.. da's Tsjechisch...quote:Op dinsdag 26 januari 2016 23:54 schreef luxerobots het volgende:
Is er muziek wat jij niet kent.
Wat spreekt Jinek vreselijk Nederlands.
Ik stem watquote:Op dinsdag 26 januari 2016 23:56 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Dat/wat/wie... Wat was het nou?
Taalpuristen zijn harder nodig dan ooit. De taal verloedert in een schrikbarend tempo. Steeds meer foutief taalgebruik begint de norm te worden.quote:
Iedereen vertrouwt op autocorrectie.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 23:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Taalpuristen zijn harder nodig dan ooit. De taal verloedert in een schrikbarend tempo. Steeds meer foutief taalgebruik begint de norm te worden.
verloederdquote:Op dinsdag 26 januari 2016 23:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Taalpuristen zijn harder nodig dan ooit. De taal verloederd in een schrikbarend tempo. Steeds meer foutief taalgebruik begint de norm te worden.
Precies, de taalpuristen van nu zijn de gemiddelde taalgebruikers van 20 jaar geleden.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 23:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Taalpuristen zijn harder nodig dan ooit. De taal verloedert in een schrikbarend tempo. Steeds meer foutief taalgebruik begint de norm te worden.
Taal is sociaal geconstrueerd en altijd dynamisch geweest. Zo lang men verstaanbaar blijft vind ik het best. Mensen die puurheid in taal nastreven vind ik een beetje zielig en zitten wat mij betreft op hetzelfde niveau als postzegelverzamelaars en vliegtuigspotters.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 23:57 schreef Elfletterig het volgende:
Taal is niet alleen maar je verstaanbaar maken, het is veel meer dan dat.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 23:59 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Taal is sociaal geconstrueerd en altijd dynamisch geweest. Zo lang men verstaanbaar blijft vind ik het best. Mensen die puurheid in taal nastreven vind ik een beetje zielig en zitten wat mij betreft op hetzelfde niveau als postzegelverzamelaars en vliegtuigspotters.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |