quote:Vrouwelijke werknemer gedood in Zweeds opvangcentrum voor minderjarige vluchtelingen
In het westen van Zweden is maandag een 22-jarige vrouwelijke werknemer van een opvangcentrum voor niet-begeleide minderjarige vluchtelingen doodgestoken. Dat meldt de Zweedse politie. De vrouw is in een ziekenhuis aan haar verwondingen overleden.
De politie heeft een inwoner van het opvangcentrum gearresteerd. Hij wordt verdacht van moord of doodslag. Over de identiteit van de verdachte en over de omstandigheden van de steekpartij werd geen informatie vrijgegeven.
De politie is nu in het opvangcentrum in Mölndal, vlakbij de kuststad Göteborg, bezig met het ondervragen van getuigen.
Zweden kreeg vorig jaar 163.000 asielaanvragen te verwerken, een verdubbeling in vergelijking met 2014. Zowat 35.400 aanvragen werden ingediend door niet-begeleide minderjarigen. De meeste daarvan waren afkomstig uit Afghanistan.
De jongeren die in het opvangcentrum van Mölndal wonen, zijn tussen de 14 en 19 jaar oud. Sommigen van hen hebben al asiel gekregen, voor anderen is de asielaanvraag nog in behandeling.
Gek he, je zou bijna zeggen dat er een patroon in de nieuwsberichten zit.quote:Op maandag 25 januari 2016 19:26 schreef bamibij het volgende:
Je kan dit topic alweer invullen t/m pagina 13.
Vluchtelingen die zich normaal gedragen in een AZC schijnen niet zo snel in het nieuws te komen.quote:Op maandag 25 januari 2016 19:27 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Gek he, je zou bijna zeggen dat er een patroon in de nieuwsberichten zit.
Even gefixed voor je.quote:Op maandag 25 januari 2016 19:27 schreef bamibij het volgende:
[..]
Vluchtelingen die zich normaal gedragen in een AZC schijnen niet zo snel voor te komen.
Die armlengte gaat nog eens heel groot / lang worden in 2016.quote:Op maandag 25 januari 2016 19:24 schreef MAHL het volgende:
http://www.thelocal.se/20(...)ker-dead-in-stabbing
Incidentje, jongens. Getraumatiseerd. Had de medewerker maar meer afstand moeten houden. Arm + meslengte ofzo.
Nah, vechtpartijen enzo vind ik ook niet heel boeiend. Maar iemand die wordt doodgestoken bij zijn of haar taak vind ik best wel nieuwswaardigquote:
Dat is er ook, men meldt hier liever een steekpartij in Zweden met een asielzoeker dan andere steekpartijen in Nederland:quote:Op maandag 25 januari 2016 19:27 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Gek he, je zou bijna zeggen dat er een patroon in de nieuwsberichten zit.
je weet dat nieuws 'nieuws' is juist omdat het niet alledaags is he? Of is dat nieuws voor je?quote:
Welke 22-jarige domme koe gaat daar dan ook werken.quote:Op maandag 25 januari 2016 19:30 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Het zal toch je dochter van 22 jaar jong zijn. Het leven uitgestoken door een vluchteling terwijl zij bezig was hun hulp te bieden.![]()
En dit is nog maar het begin. De komende jaren gaat Europa dit in toenemende mate meemaken. En we staan erbij en kijken ernaar![]()
Dat is het ook, maar het is geen patroon..quote:Op maandag 25 januari 2016 19:30 schreef Lothiriel het volgende:
. Maar iemand die wordt doodgestoken bij zijn of haar taak vind ik best wel nieuwswaardig
Ontkennen, bagatelliseren, wie biedt nog meer?quote:Op maandag 25 januari 2016 19:31 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is er ook, men meldt hier liever een steekpartij in Zweden met een asielzoeker dan andere steekpartijen in Nederland:
https://www.politie.nl/ni(...)a-steekincident.html
https://www.politie.nl/ni(...)t-goldonistraat.html
https://www.politie.nl/ni(...)ent-a12-utrecht.html
Gewoon ijskoud extreem rechts in de kaart spelen inderdaad, schaamteloos.quote:Op maandag 25 januari 2016 19:34 schreef MisterCe het volgende:
Kunnen ze daar niet gewoon even wegkijken. Dit werkt zo stigmatiserend en polariserend voor die arme vluchtelingen.
Nee klopt, maar iemand post hier een linkje naar politie.nl, over een steek partij in relationele sfeer. Ik vind het logischer dat dit incident in de media komt dan een gast die ruzie had met z'n vrouw (eerlijk is eerlijk).quote:Op maandag 25 januari 2016 19:34 schreef bamibij het volgende:
[..]
Dat is het ook, maar het is geen patroon..
Klopt, de verantwoordelijke zal ook op het matje geroepen worden voor het in de kaart spelen van extreem rechts.quote:Op maandag 25 januari 2016 19:35 schreef Physsic het volgende:
Trouwens.
Er was toch een verbod in Zweden op het noemen van afkomst ed?
Ah dan zijn we het eens, ik vind het niet raar dat dit in het nieuws komt idd, reageerde alleen op iemand die gelijk weer (post 5 ofzo) over 'patroon in het nieuws' begon te huilen.quote:Op maandag 25 januari 2016 19:36 schreef Lothiriel het volgende:
Voor zover ik weet ook het eerst incident van deze orde in een Zweeds AZC, dus van een patroon kun je bezwaarlijk spreken.
Van die types die onder een spandoek "welkom in mijn land" gaan zingen.quote:Op maandag 25 januari 2016 19:34 schreef Physsic het volgende:
[..]
Welke 22-jarige domme koe gaat daar dan ook werken.
AMA's zijn juist de ergste. Die hebben in Italie ook al een medewerkster doodgestoken en verkracht (volgorde onbekend).
Ik ontken toch niet dat die steekpartij in Zeden is geweest, ik bagatelliseer de ernst ook niet. Ik geef gewoon aan dat er vrij veel berichten worden geplaatst om de afkomst van de dader.quote:Op maandag 25 januari 2016 19:34 schreef MAHL het volgende:
[..]
Ontkennen, bagatelliseren, wie biedt nog meer?
Om dit te kunnen weten moet je in het hoofd van de plaatser kunnen kijken. Correct?quote:Op maandag 25 januari 2016 19:38 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik ontken toch niet dat die steekpartij in Zeden is geweest, ik bagatelliseer de ernst ook niet. Ik geef gewoon aan dat er vrij veel berichten worden geplaatst om de afkomst van de dader.
Ik heb de OP gelezen, dan is er toch weinig twijfel meer.quote:Op maandag 25 januari 2016 19:41 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Om dit te kunnen weten moet je in het hoofd van de plaatser kunnen kijken. Correct?
quote:Op maandag 25 januari 2016 19:34 schreef Physsic het volgende:
[..]
Welke 22-jarige domme koe gaat daar dan ook werken.
AMA's zijn juist de ergste. Die hebben in Italie ook al een medewerkster doodgestoken en verkracht (volgorde onbekend).
Dan nog kun je niet weten wat de reden van plaatsing is. Je hebt een (sterke) vermoeden, meer niet.quote:Op maandag 25 januari 2016 19:43 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik heb de OP gelezen, dan is er toch weinig twijfel meer.
Laat me raden, een minderjarige wordt niet teruggestuurd. En na een aantal jaar spreekt de immigrant Zweeds, is geworteld, en wordt ook niet meer teruggestuurd?quote:Zowat 35.400 aanvragen werden ingediend door niet-begeleide minderjarigen. De meeste daarvan waren afkomstig uit Afghanistan.
quote:Op maandag 25 januari 2016 19:47 schreef Mani89 het volgende:
Arm meisje die met de beste bedoelingen mensen wilde helpen. Gewoon afgeslacht in een AZC. Vreselijk.
Arm meisje? Waarschijnlijk heeft ze racistische dingen geroepen want zoiets doe je niet zomaar.quote:Op maandag 25 januari 2016 19:47 schreef Mani89 het volgende:
Arm meisje die met de beste bedoelingen mensen wilde helpen. Gewoon afgeslacht in een AZC. Vreselijk.
Klopt. En de Afghaanse jongens zijn ook heel groot voor hun leeftijd. Sommigen hebben zelfs al baarden!quote:Op maandag 25 januari 2016 19:46 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Laat me raden, een minderjarige wordt niet teruggestuurd. En na een aantal jaar spreekt de immigrant Zweeds, is geworteld, en wordt ook niet meer teruggestuurd?
Je bent vrij om topics te starten over de andere steekincidenten, net zoals TS vrij is om een topic te starten over dit steekincident.quote:Op maandag 25 januari 2016 19:43 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik heb de OP gelezen, dan is er toch weinig twijfel meer.
Ben ook wel benieuwd ja.quote:Op maandag 25 januari 2016 19:52 schreef bamibij het volgende:
MisterCe, mag ik eens vragen vanuit welke positie jij eigenlijk de hele dag door maar een beetje op vluchtelingen zit te haten? Werk je? ben je gepensioneerd? Dan kan ik je uitspraken een beetje in perspectief zien.
quote:Op maandag 25 januari 2016 19:52 schreef bamibij het volgende:
MisterCe, mag ik eens vragen vanuit welke positie jij eigenlijk de hele dag door maar een beetje op vluchtelingen zit te haten? Werk je? ben je gepensioneerd? Dan kan ik je uitspraken een beetje in perspectief zien.
ze ging waarschijnlijk niet in op zijn avances, die arme jongen heeft ook behoeftenquote:Op maandag 25 januari 2016 19:49 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Arm meisje? Waarschijnlijk heeft ze racistische dingen geroepen want zoiets doe je niet zomaar.
Laten we het erop houden dat ik een productief lid van de samenleving ben. Verder zit ik helemaal niet de hele dag op vluchtelingen te haten. En als ik dat al doe dan is dat op vluchtelingen die zich misdragen.quote:Op maandag 25 januari 2016 19:52 schreef bamibij het volgende:
Niet helemaal, wat voor werk/ branche doe je/ ben je werkzaam in?quote:Op maandag 25 januari 2016 19:57 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Laten we het erop houden dat ik een productief lid van de samenleving ben. Verder zit ik helemaal niet de hele dag op vluchtelingen te haten. En als ik dat al doe dan is dat op vluchtelingen die zich misdragen.
Is jouw vraag zo voldoende beantwoord?
ja hoor, rustig maar. Gewoon interesse.quote:Op maandag 25 januari 2016 19:57 schreef MisterCe het volgende:
Is jouw vraag zo voldoende beantwoord?
Worden berichten verwijderd ja.quote:Op maandag 25 januari 2016 20:01 schreef Geralt het volgende:
Wordt dit topic nou steeds korter of hoe heb ik dat?
Hoezo rustig? Ik heb jouw vraag toch op een normale toon beantwoord? Of proefde je een mate van agressie in mijn antwoord?quote:Op maandag 25 januari 2016 20:00 schreef bamibij het volgende:
[..]
ja hoor, rustig maar. Gewoon interesse.
Hoezo, wil je me met jouw vriendjes opzoeken ofzo?quote:Op maandag 25 januari 2016 19:59 schreef Abed het volgende:
[..]
Niet helemaal, wat voor werk/ branche doe je/ ben je werkzaam in?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |