abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159800290
Is het normaal dat je, voordat je begint met het daadwerkelijk schrijven van je scriptie, eerst je begeleider je exacte plan moet goedkeuren?

Ik heb voor mijn bachelorscriptie al even contact gehad over het onderwerp, wat ongeveer de vraag zou worden en mij werd toen verteld dat de ideeën goed waren en ik eerst even data moest gaan zoeken. Dat heb ik nu gedaan en ik heb nu alle data en een uitgewerkt plan, waarin precies staat wat ik ga doen, wat de onderzoeksvragen zijn, etc.

Dat heb ik mijn begeleider gemaild, maar hij heeft nu, een week later, nog niet gereageerd. Is het gebruikelijk dat dit plan eerst helemaal 'goedgekeurd' moet worden?
pi_159800474
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 10:53 schreef ulq het volgende:
Is het normaal dat je, voordat je begint met het daadwerkelijk schrijven van je scriptie, eerst je begeleider je exacte plan moet goedkeuren?

Ik heb voor mijn bachelorscriptie al even contact gehad over het onderwerp, wat ongeveer de vraag zou worden en mij werd toen verteld dat de ideeën goed waren en ik eerst even data moest gaan zoeken. Dat heb ik nu gedaan en ik heb nu alle data en een uitgewerkt plan, waarin precies staat wat ik ga doen, wat de onderzoeksvragen zijn, etc.

Dat heb ik mijn begeleider gemaild, maar hij heeft nu, een week later, nog niet gereageerd. Is het gebruikelijk dat dit plan eerst helemaal 'goedgekeurd' moet worden?
Je hebt toch wel iets van een syllabus van je opleiding over de regels/richtlijnen van het scriptieschrijven?
pi_159800611
Het is gebruikelijk ja, niet minder irritant daarom, maar wel gebruikelijk. Om te voorkomen dat mensen niet met de meest debiele plannen aan de haal gaan om er vervolgens achter te komen dat dat nooit diploma-waardig is ;)
Ja doei.
pi_159805294
Mijn verdediging gehaald :D. Presentatie een 7 en de verdediging een 8. De taalcheck komt over een week binnen. Maar dat is voor mijn idee nog het minst belangrijke. Einde komt in zicht :).
Of saté?
pi_159805500
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 11:04 schreef MCH het volgende:

[..]

Je hebt toch wel iets van een syllabus van je opleiding over de regels/richtlijnen van het scriptieschrijven?
Ja, zoiets heb ik wel. Maar daar staat niets in over de vraag die ik net beschreef.
pi_159805520
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 14:23 schreef ulq het volgende:

[..]

Ja, zoiets heb ik wel. Maar daar staat niets in over de vraag die ik net beschreef.
Dan maar eens je begeleider achter de broek aanzitten. Fysiek of per mail.
pi_159805784
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 14:15 schreef De-Hamster het volgende:
Mijn verdediging gehaald :D. Presentatie een 7 en de verdediging een 8. De taalcheck komt over een week binnen. Maar dat is voor mijn idee nog het minst belangrijke. Einde komt in zicht :).
Gefeliciteerd.
Ja doei.
pi_159862393
Hallo mede scriptie-genoten!

Daar ben ik weer :). Een halfjaar geleden heb ik me hier kort gemeld omdat ik in de eindfase van mijn bachelorscriptie economie zat. Inmiddels zit ik in mijn master 'policy economics' en ben ik begonnen met het schrijven van de masterthesis. Dit combineer ik met een afstudeerstage bij de ACM. Ondertussen volg ik de komende 2 maanden ook nog seminars. De laatste 3 maanden van het academisch jaar kan ik dan gebruiken om de scriptie helemaal af te maken. Ik hoop dus de master in 1 jaar af te ronden :)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_159868645
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 14:15 schreef De-Hamster het volgende:
Gefeliciteerd! Ook fijn om echt klaar te zijn, of was dit niet het laatste?
pi_160168477
Mijn begeleiders zijn nog steeds tevreden over wat ik oplever. Er zou volgens hen geen twijfel moeten bestaan waarom ik het niet zou halen, mits ik op dezelfde manier door blijf gaan natuurlijk.

Vandaag over een maand is de deadline om alles definitief in te leveren. Ben nu bijna klaar met mijn adviesrapport en daarna rest alleen nog het Extended Abstract. *O*

Eitje!
pi_160168702
Da's mooi!
Ja doei.
pi_160177144
Vanmiddag een review ontvangen van mijn schoolbegeleider op de eerste versie van mijn analyserapport, hij had 1 correctie op 106 pagina's tekst. _O-

Het ging ook nog niet eens over de inhoud maar over de benaming van een aantal paragrafen. _O_
pi_160177294
Ik vind het bizar dat de thesis proposal letterlijk de eerste hoofdstukken zijn van de complete thesis (introduction, literature review, methodology). Hoe dat zo?
FR1908
pi_160177300
quote:
6s.gif Op woensdag 24 februari 2016 15:16 schreef Mandéra het volgende:
Vanmiddag een review ontvangen van mijn schoolbegeleider op de eerste versie van mijn analyserapport, hij had 1 correctie op 106 pagina's tekst. _O-

Het ging ook nog niet eens over de inhoud maar over de benaming van een aantal paragrafen. _O_
Goed bezig!
FR1908
pi_160179097
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 15:23 schreef Katoenplukkert het volgende:
Ik vind het bizar dat de thesis proposal letterlijk de eerste hoofdstukken zijn van de complete thesis (introduction, literature review, methodology). Hoe dat zo?
Dan heb je een kader toch?! Ik vind het nogal logisch. Al zijn de introduction en methodology natuurlijk wel ongoing work als in dat er continue wat bijkomt.
pi_160179391
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 15:23 schreef Katoenplukkert het volgende:
Hangt af van je instituut waarschijnlijk. In principe is het logisch dat je voorstel je methoden bevat en dan is een theoretische inkadering toch ook best praktisch. :P Maar het hangt af van je instituut of je hele hoofdstukken in moet leveren, of dat je theoretische inkadering relatief beknopt is en je methoden wat uitgebreider moeten worden beschreven.
pi_160213350
Dus. Druk bezig met literatuuronderzoek en de outline van m'n these, en nu heb ik een vraag. Er is op zich best veel literatuur te vinden over mijn analysemethode, maar dat is allemaal geschreven door mijn begeleider. :') Ik probeer ook wat artikelen van anderen te vinden, maar die van hem zijn verreweg het beste en het interessantste. In z'n eigen artikelen (8p oid) citeert hij zichzelf ook rustig zestien keer. _O-

Hoeveel moeite moet ik doen om toch ook andere referenties te vinden? Ik wil niet overkomen als een suck-up of het doen lijken alsof ik biased ben, maar mijn begeleider is gewoon één van de weinige experts in deze niche.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sarasi op 25-02-2016 21:46:09 ]
Your opinion of me is none of my business.
pi_160214646
Dat ligt aan je begeleider. Ik heb wel eens een comment van iemand gelezen die een stuk citeerde van z'n begeleider en daar stond zoiets van je doet dit alleen om mij te pleasen. :D

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2016 21:45:25 ]
pi_160361831
Straks vragen of ik goed zit met m'n methode. Ik ben oprecht stikzenuwachtig. :')
pi_160361849
self-citation *fapfap*
Ja doei.
pi_160371699
Ik had goede ideeën! :D En ik ben hier en daar een beetje bijgestuurd omdat ik het al veel te ingewikkeld wilde maken. Ook direct even gebabbeld met een promotiestudent die me wel even kon laten zien hoe je een bepaalde analyse in R deed, wat resulteerde in een supertof overleg waarin we eigenlijk al zo'n beetje het hele geraamte van mijn code hebben geschreven. En ik mocht altijd mailen als ik nog vragen had over andere dingen. O+

En mijn begeleider is echt idioot awesome flexibel. Ik heb het zo ontzettend getroffen met die vent. :D Ik heb alle vrijheid om iets mee te nemen wat ik interessant vind, ik hoefde niet per se afspraken te maken elke keer maar mag gewoon langslopen als ik ergens niet uit kom en hij kon wel lachen om mijn feedbackplanning. Ik maakte me zorgen of dat wel haalbaar was, want ik rekende twee weken voor het nakijken van elk stuk (we hebben drie officiële feedbackmomenten). Hij dacht dat hij niet meer dan twee dagen nodig had per inlevermoment. :') En ik moest het maar gewoon sturen als ik wat had, volgens mij vond hij die hele planning niet zo nodig. _O-

Echt. O+ Zeker omdat ik in mijn bijbaantje aan de universiteit (soort methodologisch adviesbureau voor scriptieschrijvers) teveel andere verhalen hoor over begeleiders die niet te bereiken zijn, een anova willen doen op alleen categorische data, maanden doen over feedback geven... Volgens mij heb ik echt geluk gehad. :P

Dus vanavond lekker enthousiast aanklooien met de data en m'n code uitbreiden/netjes uitschrijven en dan morgen eens beginnen met schrijven. *O* Ik ben nu anderhalve week bezig en heb al een concept van m'n inleiding en methode en een halve resultatensectie liggen. :')
  woensdag 2 maart 2016 @ 20:27:27 #97
303928 GotChange
Legen.....wait for it.....dary
pi_160375584
-sorry, lees de regels voor het plaatsen van enquêtes even door-

[ Bericht 90% gewijzigd door motorbloempje op 03-03-2016 11:01:18 ]
pi_160741081
Ik ben sinds afgelopen dinsdag klaar! Met schrijven althans. Het geprinte werk komt morgen binnen en volgende week woensdag ga ik het inleveren op school. Daarna is het 3 weekjes wachten tot de presentatie.

Vol goede moed naar het einde toe. :)
pi_161258215
Volgende week woensdag eindzitting.
pi_161571053
Vorige week woensdag afgestudeerd met een 7. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')