Zou je dat dan in één hoofdstuk doen? Ik vind opdelen in 3 weer zo wat...quote:Op maandag 8 februari 2016 11:41 schreef Operc het volgende:
[..]
En wat als je het volgende doet:
x A/B
y A/B
z A/B
En ga je uiteindelijk A en B onderzoeken of xyz van A en B en dan vergelijken voor A/B?
Als de combinatie interessant is zou ik juist A en B steeds vergelijken per xyz, omdat je dan kunt laten zien hoe ze verschillende invalshoeken hebben zonder een hoofdstuk later het hele gebeuren weer te moeten samenvatten.quote:Op maandag 8 februari 2016 11:42 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Zou je dat dan in één hoofdstuk doen? Ik vind opdelen in 3 weer zo wat...
En uiteindelijk is het de combinatie van A en B die interessant is, wat niet zoveel gedaan wordt.
Niet al te lang. Althans, ik zit eigenlijk op een max van 15,000/20,000 voor het geheel, met liever 15,000 dan 20,000. Heb namelijk 3 geplande data hoofdstukkenquote:Op maandag 8 februari 2016 11:43 schreef Operc het volgende:
[..]
Als de combinatie interessant is zou ik juist A en B steeds vergelijken per xyz, omdat je dan kunt laten zien hoe ze verschillende invalshoeken hebben zonder een hoofdstuk later het hele gebeuren weer te moeten samenvatten.Hoeveel hoofdstukken hangt een beetje af van hoe lang je lit rev wordt denk? Heb je daar een idee van/ijkpunt voor?
Ik zou er dan gewoon 1 hoofdstuk van maken, maar als xyz allemaal even lang zijn, kunnen het ook aparte hoofdstukken zijn. (Het is wat vreemder als xy bijvoorbeeld beide 6.000 woorden zijn en z 3.000.) Maar qua hoeveelheid hoofdstukken misschien met je begeleiders overleggen? (Misschien dat je examinatoren 1 lit rev hoofdstuk psychologisch gezien wel het fijnste vinden trouwens.quote:Op maandag 8 februari 2016 11:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Niet al te lang. Althans, ik zit eigenlijk op een max van 15,000/20,000 voor het geheel, met liever 15,000 dan 20,000. Heb namelijk 3 geplande data hoofdstukken
Ja, ik wil het ook niet nodeloos ingewikkeld maken zeg maar. Eerst had ik twee vrij verschillende inhouden en opzetten, maar gaandeweg erachter gekomen dat er teveel overlap is in overkoepelende 'powers that be', dus dat moet wel gewoon gekoppeld worden, maar wel zo dat het overzichtelijk blijft. Straks maar 's skype aanzwengelen en hopen dat een van beide tijd heeftquote:Op maandag 8 februari 2016 11:47 schreef Operc het volgende:
[..]
Ik zou er dan gewoon 1 hoofdstuk van maken, maar als xyz allemaal even lang zijn, kunnen het ook aparte hoofdstukken zijn. (Het is wat vreemder als xy bijvoorbeeld beide 6.000 woorden zijn en z 3.000.) Maar qua hoeveelheid hoofdstukken misschien met je begeleiders overleggen? (Misschien dat je examinatoren 1 lit rev hoofdstuk psychologisch gezien wel het fijnste vinden trouwens.)
Ja snap ik.quote:Op maandag 8 februari 2016 11:49 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, ik wil het ook niet nodeloos ingewikkeld maken zeg maar. Eerst had ik twee vrij verschillende inhouden en opzetten, maar gaandeweg erachter gekomen dat er teveel overlap is in overkoepelende 'powers that be', dus dat moet wel gewoon gekoppeld worden, maar wel zo dat het overzichtelijk blijft. Straks maar 's skype aanzwengelen en hopen dat een van beide tijd heeft
Schrijfplan.quote:Op maandag 8 februari 2016 11:55 schreef motorbloempje het volgende:
nee, precies. Argh, ergens in m'n hoofd is 't al duidelijk, het moet er alleen nog even uit komen
Schrijfplan in je lit rev plakken, dan per kopje 1 kernzin typen. Als je daarmee klaar bent, per kopje een koppel zin tussen je ene kopje een je andere kopje schrijven. Als je daarmee klaar bent, de stukje uitschrijven. Je kunt het.quote:Op maandag 8 februari 2016 12:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, waar denk je da tik nu naar zit te staren![]()
Ja, dat schrijfplan is dus nu in 'ontwikkeling'quote:Op maandag 8 februari 2016 12:11 schreef Operc het volgende:
[..]
Schrijfplan in je lit rev plakken, dan per kopje 1 kernzin typen. Als je daarmee klaar bent, per kopje een koppel zin tussen je ene kopje een je andere kopje schrijven. Als je daarmee klaar bent, de stukje uitschrijven. Je kunt het.
Precies dit.quote:Op maandag 8 februari 2016 12:35 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb het nooit gedaan, voelt als valsspelen en vind 't ook zonde geld...
Valsspelen is het sowieso niet omdat een corrector inhoudelijk niks aan je werk kan en mag veranderen. Het blijft je eigen product. Zonde van het geld is het waarschijnlijk wel.quote:Op maandag 8 februari 2016 12:35 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb het nooit gedaan, voelt als valsspelen en vind 't ook zonde geld...
Ik heb het prima op orde, had het gewoon eens in gedachten genomen als extra stok achter de deur. Niet nodig blijkt nu.quote:Op maandag 8 februari 2016 12:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Zorg dan dat JIJ het op orde hebt, en niet een of ander extern bureau.
Yup, ik was het (zoals gewoonlijk) veel te veel aan het overcomplicerenquote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:47 schreef Operc het volgende:
Leuk! Wat meer duidelijkheid over de indeling dus?
Ben je nou aan het promoveren of een scriptie aan het schrijven?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:43 schreef motorbloempje het volgende:
Gut hemel, mijn begeleiders zijn geweldig.
"even een half uurtje skypen?"
--> zowat anderhalf uur later goede sparring sessie gehad over de lit review en alles. Ja, zo komen we er!
Promoverenquote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:52 schreef MCH het volgende:
[..]
Ben je nou aan het promoveren of een scriptie aan het schrijven?
Je hebt toch wel iets van een syllabus van je opleiding over de regels/richtlijnen van het scriptieschrijven?quote:Op woensdag 10 februari 2016 10:53 schreef ulq het volgende:
Is het normaal dat je, voordat je begint met het daadwerkelijk schrijven van je scriptie, eerst je begeleider je exacte plan moet goedkeuren?
Ik heb voor mijn bachelorscriptie al even contact gehad over het onderwerp, wat ongeveer de vraag zou worden en mij werd toen verteld dat de ideeën goed waren en ik eerst even data moest gaan zoeken. Dat heb ik nu gedaan en ik heb nu alle data en een uitgewerkt plan, waarin precies staat wat ik ga doen, wat de onderzoeksvragen zijn, etc.
Dat heb ik mijn begeleider gemaild, maar hij heeft nu, een week later, nog niet gereageerd. Is het gebruikelijk dat dit plan eerst helemaal 'goedgekeurd' moet worden?
Ja, zoiets heb ik wel. Maar daar staat niets in over de vraag die ik net beschreef.quote:Op woensdag 10 februari 2016 11:04 schreef MCH het volgende:
[..]
Je hebt toch wel iets van een syllabus van je opleiding over de regels/richtlijnen van het scriptieschrijven?
Dan maar eens je begeleider achter de broek aanzitten. Fysiek of per mail.quote:Op woensdag 10 februari 2016 14:23 schreef ulq het volgende:
[..]
Ja, zoiets heb ik wel. Maar daar staat niets in over de vraag die ik net beschreef.
Gefeliciteerd.quote:Op woensdag 10 februari 2016 14:15 schreef De-Hamster het volgende:
Mijn verdediging gehaald. Presentatie een 7 en de verdediging een 8. De taalcheck komt over een week binnen. Maar dat is voor mijn idee nog het minst belangrijke. Einde komt in zicht
.
Gefeliciteerd! Ook fijn om echt klaar te zijn, of was dit niet het laatste?quote:Op woensdag 10 februari 2016 14:15 schreef De-Hamster het volgende:
Mijn verdediging gehaald. Presentatie een 7 en de verdediging een 8. De taalcheck komt over een week binnen. Maar dat is voor mijn idee nog het minst belangrijke. Einde komt in zicht
.
Goed bezig!quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:16 schreef Mandéra het volgende:
Vanmiddag een review ontvangen van mijn schoolbegeleider op de eerste versie van mijn analyserapport, hij had 1 correctie op 106 pagina's tekst.![]()
Het ging ook nog niet eens over de inhoud maar over de benaming van een aantal paragrafen.
Dan heb je een kader toch?! Ik vind het nogal logisch. Al zijn de introduction en methodology natuurlijk wel ongoing work als in dat er continue wat bijkomt.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:23 schreef Katoenplukkert het volgende:
Ik vind het bizar dat de thesis proposal letterlijk de eerste hoofdstukken zijn van de complete thesis (introduction, literature review, methodology). Hoe dat zo?
Hangt af van je instituut waarschijnlijk. In principe is het logisch dat je voorstel je methoden bevat en dan is een theoretische inkadering toch ook best praktisch.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:23 schreef Katoenplukkert het volgende:
Ik vind het bizar dat de thesis proposal letterlijk de eerste hoofdstukken zijn van de complete thesis (introduction, literature review, methodology). Hoe dat zo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |