Geruchten? waar.... op weerwoord zeker?quote:Op donderdag 28 januari 2016 15:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
Geruchten gaan alweer dat er volgende week winterse buien worden verwacht. Jezus we zijn het weekend nog niet eens genaderd
quote:Op donderdag 28 januari 2016 15:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
Gisteren een daggemiddelde van 45.9km/h, dikke 6bft dus. Kwam meer omdat aan het einde van de dag de wind ging draaien en afnam, anders had een 7bft er misschien wel ingezeten
Nu prachtig weertje, 6.9gr bij west 4/5bft, heel verschil met gisteren.
Geruchten gaan alweer dat er volgende week winterse buien worden verwacht. Jezus we zijn het weekend nog niet eens genaderd
quote:Op donderdag 28 januari 2016 15:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Geruchten? waar.... op weerwoord zeker?
quote:Winterse buien in nieuwe week
Van onze weerman
SOEST -
Het wordt volgende week opnieuw kouder. Later zouden er zelfs winterse buien kunnen gaan vallen met hagel en sneeuw.
Nederland komt begin februari meer en meer terecht in een meanderende stroming waarbij we in polaire luchtmassa’s terechtkomen. De wind waait in dat geval veelal uit het noordwesten.
Het koudere weer volgt op enkele dagen met veel regen. Vanaf vrijdag krijgen we daar tot na het weekeinde mee te maken. Daarbij waait er soms een stormachtige westenwind. In hoog tempo trekken storingen over ons land.
Vanaf woensdag krijgen we vervolgens te maken met een meer noordwestelijke stroming, temperaturen die richting 5-6 graden gaan en met winterse buien.
http://www.telegraaf.nl/t(...)in_nieuwe_week_.html
Weerwoord kan me gestolen wordenquote:
Tja eerst maar kijken of het wel zover komt, anders is mijn vriendin de klosquote:Op donderdag 28 januari 2016 15:35 schreef aloa het volgende:
Kan weer mooie foto's opleveren.
Winterse buien![]()
[ afbeelding ]
het is vooral donker.quote:Op donderdag 28 januari 2016 17:07 schreef KolonelBroodje het volgende:
Er is een kans dat rond 18:00 hier parelmoerwolken te zien zijn. Ik ben benieuwd. Als ik nu naar buiten kijk dan is er geen wolkje aan de lucht.
Tja, de drukverdelingen zoals je ze graag ziet komen altijd op momenten wanneer je ze liever niet hebt.. maart 2013quote:Op donderdag 28 januari 2016 07:43 schreef aloa het volgende:
[..]
waarschijnlijk gaat het halverwege februari weer eens vriezen, waarna een te koude maart volgt
Graagquote:Op donderdag 28 januari 2016 15:35 schreef aloa het volgende:
Kan weer mooie foto's opleveren.
Winterse buien![]()
[ afbeelding ]
Behalve dat januari en februari toen al een sterke oost/noordoost stroming hadden en deze nu en voorlopig niet in de kaarten zit. Dus een herhaling van maart 2013 lijkt me dit jaar niet waarschijnlijk.quote:Op donderdag 28 januari 2016 20:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Tja, de drukverdelingen zoals je ze graag ziet komen altijd op momenten wanneer je ze liever niet hebt.. maart 2013
Ik weet er niet veel meer van maar volgens mij was dat best wel een kansloze winter. Pas vanaf maart kwam de drukverdeling zo te liggen dat we een bulderende oostenwind van koude oorsprong kregen. Hadden we dat 2 maanden eerder, hadden we nu nog gepraat over die winter.quote:Op donderdag 28 januari 2016 21:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Behalve dat januari en februari toen al een sterke oost/noordoost stroming hadden en deze nu en voorlopig niet in de kaarten zit. Dus een herhaling van maart 2013 lijkt me dit jaar niet waarschijnlijk.
Hoop ikwant wat een hel van pijn was dat zeg
Gewoon altijd een eurohoog, alle problemen opgelost.quote:Op donderdag 28 januari 2016 20:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Tja, de drukverdelingen zoals je ze graag ziet komen altijd op momenten wanneer je ze liever niet hebt.. maart 2013
Inclusief warmtepomp rechtstreeks uit de Saharaquote:Op donderdag 28 januari 2016 21:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gewoon altijd een eurohoog, alle problemen opgelost.
Onweer des doodsquote:Op donderdag 28 januari 2016 21:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Inclusief warmtepomp rechtstreeks uit de Sahara
Daarom is weer uit het oosten zo kut. Het winderig in de winter en in de zomer is het meestal gortdroog zonder enige dynamiek. Plus dat de lucht ranzig is.quote:
Pinkpop des doods 2014 4everquote:Op donderdag 28 januari 2016 21:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Daarom is weer uit het oosten zo kut. Het winderig in de winter en in de zomer is het meestal gortdroog zonder enige dynamiek. Plus dat de lucht ranzig is.
Weet iemand die lvl 3 nog van een jaar of 5 terug? Dat was bes heftog
Ach nee man, pinkpoppannenkoek was dat. Zoog gvd alle energie weg uit zo'n beetje heel zuid NL. Ik zag dat ding gewoon groeien. Alle parameters stonden op groen ; uiteindelijk niet eens regen gehad.quote:
Dat was wel een bummer jaquote:Op donderdag 28 januari 2016 21:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ach nee man, pinkpoppannenkoek was dat. Zoog gvd alle energie weg uit zo'n beetje heel zuid NL. Ik zag dat ding gewoon groeien. Alle parameters stonden op groen ; uiteindelijk niet eens regen gehad.
En daar ging het er op, niet normaal.
In het zuiden onweert het vaker dan hier in het noorden. Af en toe een klap en wat geflitst, maar dat was het dan meestal. Valt altijd vies tegen hier!quote:Op donderdag 28 januari 2016 21:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ach nee man, pinkpoppannenkoek was dat. Zoog gvd alle energie weg uit zo'n beetje heel zuid NL. Ik zag dat ding gewoon groeien. Alle parameters stonden op groen ; uiteindelijk niet eens regen gehad.
Nee hoor, kiek moar:quote:Op donderdag 28 januari 2016 21:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik weet er niet veel meer van maar volgens mij was dat best wel een kansloze winter. Pas vanaf maart kwam de drukverdeling zo te liggen dat we een bulderende oostenwind van koude oorsprong kregen. Hadden we dat 2 maanden eerder, hadden we nu nog gepraat over die winter.
Nu was het rond 0 met een gore rotwind.. die het alleen maar onaangenaam maakte. Valt weinig plezier uit te halen lijkt me.
Gewoon in de auto stappen en gaanquote:Op donderdag 28 januari 2016 21:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
ohw wauwquote:Op donderdag 28 januari 2016 21:21 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Gewoon in de auto stappen en gaan!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Perfecte onderschepping!
Een maand eerder en je hebt gegarandeerd een Elfstedentocht...quote:Op donderdag 28 januari 2016 20:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 28 januari 2016 21:21 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Perfecte onderschepping!
Niet iedereen woont binnen een uur rijden van Limburgquote:Op donderdag 28 januari 2016 21:21 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Perfecte onderschepping!
is dat een eigen foto ?!quote:Op donderdag 28 januari 2016 21:23 schreef Koelkastje het volgende:
Recht onder de Pinkpop storm des doods!
[ afbeelding ]
ook hier .. zijn dit eigen foto's?quote:Op donderdag 28 januari 2016 21:21 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Perfecte onderschepping!
Ik ook niet, maar wel 45 minuten van Münsterquote:Op donderdag 28 januari 2016 21:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet iedereen woont binnen een uur rijden van Limburg
quote:
Jaquote:
...Of Duitslandquote:Op donderdag 28 januari 2016 21:43 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar wel 45 minuten van Münster!
[..]
[..]
Ja!
mag ik?! (ze gebruiken bij het weerbericht) ze zijn gaahaaf!quote:
Dan moet je maar verhuizenquote:
Dat magquote:Op donderdag 28 januari 2016 21:44 schreef DJMO het volgende:
[..]
mag ik?! (ze gebruiken bij het weerbericht) ze zijn gaahaaf!
Duitsland en onweerquote:Op donderdag 28 januari 2016 21:43 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar wel 45 minuten van Münster!
[..]
[..]
Ja!
quote:Op donderdag 28 januari 2016 21:45 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Dan moet je maar verhuizen!
[..]
Dat mag!
Vaak trekken de goede onweersbuien maar een uur rijden over de grensquote:Op donderdag 28 januari 2016 21:46 schreef aloa het volgende:
[..]
Duitsland en onweer![]()
Zijn nog best veel chasers die de grens overgaan als er slecht weer aankomt.
*inpiktquote:Op donderdag 28 januari 2016 21:51 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Vaak trekken de goede onweersbuien maar een uur rijden over de grens!
Al heb ik dit jaar niet ver hoeven rijden voor mooie beelden, kon gewoon in een dorp verderop staan en 3 uur lang genieten van een prachtig schouwspel!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Echt ver van Nederland zitten die buien idd niet.quote:Op donderdag 28 januari 2016 21:51 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Vaak trekken de goede onweersbuien maar een uur rijden over de grens!
Al heb ik dit jaar niet ver hoeven rijden voor mooie beelden, kon gewoon in een dorp verderop staan en 3 uur lang genieten van een prachtig schouwspel!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het zou hier dus natter worden dan normaal. We gaan het zien en meemaken. Februari mag het nog. Voorraad voor de zomerquote:Op donderdag 28 januari 2016 22:02 schreef Dven het volgende:
NOAA-verwachting voor de neerslag in februari
[ afbeelding ]
Ah, werkt nu wel? Had per ongeluk het verkeerde in het knipbord gezet.quote:Op donderdag 28 januari 2016 22:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Het zou hier dus natter worden dan normaal. We gaan het zien en meemaken. Februari mag het nog. Voorraad voor de zomer
Siquote:Op donderdag 28 januari 2016 22:04 schreef Dven het volgende:
[..]
Ah, werkt nu wel? Had per ongeluk het verkeerde in het knipbord gezet.
Klopt het dan wordt het zeker in noordelijk Nederland nat. Voor de temperatuur heb ik niet gevonden maar gezien de verwachting van de hoeveelheid neerslag zal de temperatuur ook wel bovengemiddeld liggen dan.quote:
El Nino effect...quote:Op donderdag 28 januari 2016 22:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Het zou hier dus natter worden dan normaal. We gaan het zien en meemaken. Februari mag het nog. Voorraad voor de zomer
Ja, natter voorjaar, las ik. Althans, hogere kans op, maar februari valt daar nog niet onderquote:
nee, maar kan wel effect ervan zijn.quote:Op donderdag 28 januari 2016 22:12 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, natter voorjaar, las ik. Althans, hogere kans op, maar februari valt daar nog niet onder
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |