Je hebt het voornaamste voordeel al genoemd. Op vrijwel iedere buitenlandse shop kan je met een creditcard betalen. Echter hebben veel Nederlanders zo'n ding niet. Doordat ze er niet voor in aanmerking komen (inkomen) of omdat ze principieel tegen zo'n ding zijn.quote:Op zondag 24 januari 2016 22:13 schreef Gerard_Geit het volgende:
Maar los van online iets kopen alsof je een creditcard hebt, wat zijn hier nou de voordelen van?
Is die 180 dagen verzekering ook van toepassing met een prepaid cc?quote:Op zondag 24 januari 2016 22:20 schreef nikky het volgende:
Het product is automatisch 180 dagen verzekerd.
Op vakantie werkt de cc vaker in winkels dan de pinpas
Dat is een goede. Denk het niet.quote:Op zondag 24 januari 2016 22:21 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
Is die 180 dagen verzekering ook van toepassing met een prepaid cc?
Oh, ik dacht al..quote:Op zondag 24 januari 2016 22:22 schreef nikky het volgende:
[..]
Dat is een goede. Denk het niet.
Mijn antwoord is gebaseerd op de op naam gestelde cc.
Sorry.
Verzekerd? Dat verschilt per leverancier dunkt me (MasterCard, 3v, Americain Express) en de kaart die je gekozen hebt.quote:Op zondag 24 januari 2016 22:20 schreef nikky het volgende:
Het product is automatisch 180 dagen verzekerd.
Op vakantie werkt de cc vaker in winkels dan de pinpas
Je pappa en mamma hebben jou nog nooit mee op een buitenlandse vakantie meegenomen?quote:Op zondag 24 januari 2016 22:32 schreef Aardbei16 het volgende:
Credit Cards zijn vreselijk voor laagopgeleiden omdat die denken dat ze gratis geld hebben.. Tot ze opeens aan het einde van de maand zijn en 20.000 euro moeten dokken
Meerdere keren per jaar, en die betalen gewoon met debet card hoor.quote:Op zondag 24 januari 2016 22:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je pappa en mamma hebben jou nog nooit mee op een buitenlandse vakantie meegenomen?
Dat iemand niet hoog is opgeleid wil niet zeggen dat diegene dom is.quote:Op zondag 24 januari 2016 22:32 schreef Aardbei16 het volgende:
Credit Cards zijn vreselijk voor laagopgeleiden omdat die denken dat ze gratis geld hebben.. Tot ze opeens aan het einde van de maand zijn en 20.000 euro moeten dokken
Als je naar het buitenland gaat zorgt een creditcard voor gemak.quote:Op zondag 24 januari 2016 22:32 schreef Aardbei16 het volgende:
Dat soort mensen kunnen helemaal niet zo'n absurd hoog limiet hebbenquote:Op zondag 24 januari 2016 22:32 schreef Aardbei16 het volgende:
Want? Als ik naar het buitenland ga zet ik m'n debat card gewoon op internationaal en kan ik overal pinnenquote:Op zondag 24 januari 2016 22:51 schreef zarGon het volgende:
[..]
Als je naar het buitenland gaat zorgt een creditcard voor gemak.
Welquote:Op zondag 24 januari 2016 22:47 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
Dat iemand niet hoog is opgeleid wil niet zeggen dat diegene dom is.
Jeetje, wat slim. Dan zit je alleen nog met het probleem van hotels, autoverhuurbedrijven, kleine binnenlandse luchtvaartmaatschappijen etc etc die een creditcard verlangen.... Dat is al meerdere keren in dit topic aangegevenquote:Op zondag 24 januari 2016 23:05 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
Want? Als ik naar het buitenland ga zet ik m'n debat card gewoon op internationaal en kan ik overal pinnen
Vluchten en hotels gewoon van te voren boeken. En een auto hurenquote:Op zondag 24 januari 2016 23:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jeetje, wat slim. Dan zit je alleen nog met het probleem van hotels, autoverhuurbedrijven, kleine binnenlandse luchtvaartmaatschappijen etc etc die een creditcard verlangen....
Cc's brengen ook nog extra kosten in rekening op het moment dat je ze gebruikt. Op bv wisselkoersen en als ik me niet vergis sommige ook op alle andere afschriften.quote:Op zondag 24 januari 2016 22:53 schreef yosander het volgende:
Creditcard is handig voor op vakantie, met name voor het boeken van accommodaties en het huren van auto's. Borg gaat vaak via je cc, cash kan vaak alleen tegen meerkosten.
Online aankopen uit het buitenland plus de aankoopverzekering zoals eerder genoemd.
Voor de kosten hoef je het niet te laten: bij de Rabobank (studentenpakket) kost het ¤1,20 per maand. Ter vergelijking: heb laatst een appartement geboekt in Berlijn en ze vragen 15 euro extra als je de borg cash of per bankoverschrijving wil betalen.
Ik betaal niks extra als ik in euro's betaal hoor. Bij een andere valuta betaal je wel een opslag idd. Maar dat heb je ook als je geld pint of wisselt.quote:Op zondag 24 januari 2016 23:15 schreef embedguy het volgende:
[..]
Cc's brengen ook nog extra kosten in rekening op het moment dat je ze gebruikt. Op bv wisselkoersen en als ik me niet vergis sommige ook op alle andere afschriften.
De maandkosten zeggen dus niet alles. Sowieso is bv. een 3v kaart alsnog goedkoper dan de rabobank studenten cc als je hem maar eens per jaar gebruikt. 1,20 per maand is niet per definitie goedkoop.
Ow maar daar heb je zeker gelijk in. Mogelijkheden zijn dan wel beperkter en dan kom je weer op dat "gemak" waar die andere fokker het over had maar ook zonder creditcard overleef je het wel in deze wrede wereld en kan je zelfs op vakantiequote:Op zondag 24 januari 2016 23:10 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
Vluchten en hotels gewoon van te voren boeken. En een auto huren
stop eens met dat getrol joh.quote:Op zondag 24 januari 2016 23:10 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
Vluchten en hotels gewoon van te voren boeken. En een auto huren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |