Instabiliteit en plotselinge grote fluctuaties in de wisselkoers zijn over het algemeen slecht inderdaad.quote:Op woensdag 24 februari 2016 05:15 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Is dat opeens slecht? Het zou wel eens fijn zijn als dezelfde mensen een beetje consequent waren en niet constant tegenovergestelde argumenten gebruiken wanneer het ze uitkomt. Dus een goedkope euro is ook slecht? We moeten er naar streven dat de euro duurder wordt?
Kan ook de economie op gang helpen, lage koers trekt kapitaal aan?quote:Op woensdag 24 februari 2016 12:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Instabiliteit en plotselinge grote fluctuaties in de wisselkoers zijn over het algemeen slecht inderdaad.
In dit geval is het uiteraard vooral vanwege de verwachting dat het economisch minder zal gaan.quote:Op woensdag 24 februari 2016 12:07 schreef john2406 het volgende:
[..]
Kan ook de economie op gang helpen, lage koers trekt kapitaal aan?
Ligt er maar aan welke tak het minder mee gaat dan, eten zullen ze toch moeten de mensen, zorg zal ook niet minder worden, waar denk je aan dan?quote:Op woensdag 24 februari 2016 12:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
In dit geval is het uiteraard vooral vanwege de verwachting dat het economisch minder zal gaan.
Waar ik aan denk is algehele economische malaise dus economische krimp en daling van de welvaart. Dat is ook wat er voorspeld wordt door zo'n beetje alle deskundigen. Maar wat verwacht jij?quote:Op woensdag 24 februari 2016 12:17 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ligt er maar aan welke tak het minder mee gaat dan, eten zullen ze toch moeten de mensen, zorg zal ook niet minder worden, waar denk je aan dan?
Dat het Engeland beter zal gaan dan, dat de koers laag is en de staalwerkers daar zat op werk gaan krijgen door de lage koers.quote:Op woensdag 24 februari 2016 12:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waar ik aan denk is algehele economische malaise dus economische krimp en daling van de welvaart. Dat is ook wat er voorspeld wordt door zo'n beetje alle deskundigen. Maar wat verwacht jij?
Bijzonder dit, kan je dit soort stellingen ook wat nader onderbouwen? Het is immers iets anders dan welke deskundige dan ook weet te bedenken? Als het waar is, lijkt dit me Nobelprijsmateriaal.quote:Op woensdag 24 februari 2016 12:25 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat het Engeland beter zal gaan dan, dat de koers laag is en de staalwerkers daar zat op werk gaan krijgen door de lage koers.
Incl de bedrijfstakken die ervan mee draaien, voor mij is heel die EU een wassen neus, maar dat moge toch al duidelijk zijn dat ik zo al dacht voordat die ingevoerd was.
En waar haalt de UK zijn staal vandaan? Zal de UK meer of minder staal kunnen kopen met een lage koers?quote:Op woensdag 24 februari 2016 12:25 schreef john2406 het volgende:
Dat het Engeland beter zal gaan dan, dat de koers laag is en de staalwerkers daar zat op werk gaan krijgen door de lage koers.
Was het zo niet voor de invoering van de Euro dan, lage koersen trok kapitaal aan en werk voor de mensen in dat land, of en hoe het nou draait lees je toch dagelijks of niet?quote:Op woensdag 24 februari 2016 12:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Bijzonder dit, kan je dit soort stellingen ook wat nader onderbouwen? Het is immers iets anders dan welke deskundige dan ook weet te bedenken? Als het waar is, lijkt dit me Nobelprijsmateriaal.
Is dat niet het land waar nu een referendum over gaat komen?quote:Op woensdag 24 februari 2016 12:31 schreef Zith het volgende:
[..]
En waar haalt de UK zijn staal vandaan? Zal de UK meer of minder staal kunnen kopen met een lage koers?
Staalwerkers... als dat de UK moet redden....quote:Op woensdag 24 februari 2016 12:25 schreef john2406 het volgende:
[..]
Incl de bedrijfstakken die ervan mee draaien, voor mij is heel die EU een wassen neus, maar dat moge toch al duidelijk zijn dat ik zo al dacht voordat die ingevoerd was.
Ik hoop voor jouw dat je gelijk hebt, maar om in de oorlog hier Europa mee te redden waren ze wel goed he?quote:Op woensdag 24 februari 2016 12:56 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Staalwerkers... als dat de UK moet redden....
Je kan het dus niet onderbouwen, dan is dat duidelijkquote:Op woensdag 24 februari 2016 12:31 schreef john2406 het volgende:
[..]
Was het zo niet voor de invoering van de Euro dan, lage koersen trok kapitaal aan en werk voor de mensen in dat land, of en hoe het nou draait lees je toch dagelijks of niet?
En wat betreft deskundige, weten die het dan, of raden die maar wat?
En dan doel ik op de economen, weten ze het of weten ze het niet?
Kan jij het onderbouwen dan?quote:Op woensdag 24 februari 2016 13:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je kan het dus niet onderbouwen, dan is dat duidelijk.
Waar is jouw onderbouwing? Een zwakke munt = economische malaise?quote:Op woensdag 24 februari 2016 13:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je kan het dus niet onderbouwen, dan is dat duidelijk.
Jij claimt iets wat afwijkt van wat algemeen als logisch wordt beschouwd. Dan is het toch ook aan jou om te onderbouwen?quote:Op woensdag 24 februari 2016 13:01 schreef john2406 het volgende:
[..]
Kan jij het onderbouwen dan?
Zelfs de economen kunnen hier nog niks uitvinden maar jij weet het?
Ik weet wel hoe het was hoe het komt kan ik je niet zeggen!
Dit is ook een beetje van het niveau John2406. De Pond draalt uit angst voor instabiliteit en economische ellende. Ik ben wel benieuwd hoe je dat positief uit wil gaan leggen. Zeker bij een land als GB dat ook bij een lage Pond heel erg afhankelijk blijft van import omdat ze zelf amper wat produceren.quote:Op woensdag 24 februari 2016 13:01 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Waar is jouw onderbouwing? Een zwakke munt = economische malaise?
Jij claimt hetzelfde als mij en wat jij bent ben ik ook of dacht je van niet?quote:Op woensdag 24 februari 2016 13:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Jij claimt iets wat afwijkt van wat algemeen als logisch wordt beschouwd. Dan is het toch ook aan jou om te onderbouwen?
[..]
Als je je woorden in het dagelijks leven ook zo formuleert, dan snap ik wel dat er niets meer logisch isquote:Op woensdag 24 februari 2016 13:09 schreef john2406 het volgende:
[..]
Jij claimt hetzelfde als mij en wat jij bent ben ik ook of dacht je van niet?
Laat maar dat antwoord ik lap het toch aan mij laars.
Logisch is voor mij niks meer, dat krijg ik dagelijks bewezen!
Woorden in het dagelijjks leven laat ik eens wat noemen roken met kinderen op de achterbank verbieden in de auto.quote:Op woensdag 24 februari 2016 13:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als je je woorden in het dagelijks leven ook zo formuleert, dan snap ik wel dat er niets meer logisch is. Je bent echt weer onbegrijpelijk
De eventuele handelsbelemmeringen zijn zorgwekkender dan een lage pond.quote:Op woensdag 24 februari 2016 13:07 schreef 99.999 het volgende:
Dit is ook een beetje van het niveau John2406. De Pond draalt uit angst voor instabiliteit en economische ellende. Ik ben wel benieuwd hoe je dat positief uit wil gaan leggen. Zeker bij een land als GB dat ook bij een lage Pond heel erg afhankelijk blijft van import omdat ze zelf amper wat produceren.
De lage Pond is een gevolg van de angst voor minder toegang tot de gedeelde markt. En voor alle politieke en economische destabiliteit die een Brexit met zich meebrengt natuurlijk.quote:Op woensdag 24 februari 2016 13:22 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
De eventuele handelsbelemmeringen zijn zorgwekkender dan een lage pond.
Zou het werkelijk?quote:Op woensdag 24 februari 2016 13:22 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
De eventuele handelsbelemmeringen zijn zorgwekkender dan een lage pond.
Het drukt vooral de onzekerheid uit. Een Brexit kan prima ordelijk verlopen, met voortzetting van de handelsrelatie met het VK. Dat gaat ook zeker gebeuren bij een NEE. EU heeft geen belang bij handelsblokkade met VK.quote:Op woensdag 24 februari 2016 13:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De lage Pond is een gevolg van de angst voor minder toegang tot de gedeelde markt. En voor alle politieke en economische destabiliteit die een Brexit met zich meebrengt natuurlijk.
Als jij een wapen te koop aanbiedt, laat ik mij door de wet ervan weerhouden dat te kopen.quote:Op woensdag 24 februari 2016 13:28 schreef john2406 het volgende:
Zou het werkelijk?
Als ik iets te koop aanbied laat jij je dan weerhouden van iemand om dat te kopen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |