ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
Op zondag 24 januari 2016 19:09 schreef derLudolf het volgende: Het ging om een stoplicht vlak na een overweg. Sowieso, als je elke situatie uit de theorieboeken een keer zou moeten hebben meegemaakt, dat lijkt me een beetje kostbaar.
Dat kun je goed genoeg nabootsen zonder daadwerkelijk stoplicht. Ben je echt ZO dom ja?
Aanwijzing SB kreeg ik twee weken geleden zelfs tweemaal met dezelfde trein. Beide keren ivm de infrastructuur, bij Amsterdam Muiderpoort en daarna bij Geldermalsen weer. Bij Geldermalsen ging daarna direct het spoor buiten dienst voor reparatie. De werktreinen stonden al klaar (het was inmiddels dan ook al 1 uur, had de laatste trein naar Eindhoven).
Dat kun je goed genoeg nabootsen zonder daadwerkelijk stoplicht. Ben je echt ZO dom ja?
Ja joh, we doen even in de lesauto of er na de spoorwegovergang een weg van rechts komt waar een militaire collone met groene lampen komt. Dan gaan mensen de lesautp inhalen over de overweg. Dáár wordt het lekker veilig van.
In de rijlessen kun je toch niet alles leren. Daarvoor moet je gewoon even enkele tienduizenden km's maken denk ik
Op zondag 24 januari 2016 20:00 schreef MTL het volgende: Aanwijzing SB kreeg ik twee weken geleden zelfs tweemaal met dezelfde trein. Beide keren ivm de infrastructuur, bij Amsterdam Muiderpoort en daarna bij Geldermalsen weer. Bij Geldermalsen ging daarna direct het spoor buiten dienst voor reparatie. De werktreinen stonden al klaar (het was inmiddels dan ook al 1 uur, had de laatste trein naar Eindhoven).
Als je deze krijgt dan is het gelijk goed raak met die aanwijzing. Zeker al als je meerdere keren over datzelfde baanvak komt op die dag.
Lachen met Belgen (of juist janken): Twee spoorlijnen rond Brussel worden nu verdubbeld van twee naar vier sporen om het GEN te kunnen rijden, maar het geld is op en de bouw zal minstens vier jaar stilliggen en misschien wel langer Clique voor bron.
"Bepaalde keuzes die in 2013 werden gemaakt, hadden nog maar weinig te maken met de realiteit", zegt het kabinet van minister van Mobiliteit Jacqueline Galant, die daar aan toevoegt dat nieuw geld voor het GEN momenteel niet op de agenda staat.
In Nederland zou er inderdaad geld in zo'n bodemloze put gegooid blijven worden. "Want we zijn al begonnen en er is al zoveel geld aan uitgegeven." Sunken cost fallacy heet dat, trekken aan een dood paard in het Nederlands.
In dit geval zou dat ook volkomen terecht zijn, op het grootste deel van de trajecten ligt al een nieuwe betonnen bak met plaats voor vier sporen. Vooral op de lijn naar Ottignies liggen nog wel wat bijzondere constructies in verband met hoogteverschillen. Kostenstijgingen zijn het probleem ook niet echt, eerder een waardeloze planning.
[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2016 09:28:28 ]
In Nederland zou er inderdaad geld in zo'n bodemloze put gegooid blijven worden. "Want we zijn al begonnen en er is al zoveel geld aan uitgegeven." Sunken cost fallacy heet dat, trekken aan een dood paard in het Nederlands.
Dat is dus een fabel, heb ik afgelopen week in mijn project management book gelezen.
Dat is dus een fabel, heb ik afgelopen week in mijn project management book gelezen.
De sunken cost fallacy een fabel? Interessant, kan je die uitleggen?
Voor dat geval van België is het wel een relatief klein bedrag (voor een spoor-infrastructuur project). Dan is even door bijten en de extra investering het waarschijnlijk wel waard.