Blablablablaaaaatquote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:15 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat zal ze leren dus....niet aanwezig mogen zijn bij een vergadering waar je belangen worden besproken. De volgende, laat het wel uit z'n hoofd om ooit samengeschoold van protest te (willn) gaan dienen.
Het geweld zelf vind ik ook niet goed maar in de, ik zou bijna zeggengeënsceneerde, aanleiding nauwelijks serieus te noemen.
Beetje trekken, lostaande hekken omduwen, twee ingegooide ruiten en een paar charges. Niet goed, maar je moet dat qua ernst ook weer niet overdrijven.
Ik ben nog steeds op zoek naar een ander middel om je als "demonstrant" serieus te kunnen laten horen.
Wanneer die mensen een briefje hadden gestuurd, hadden die 100% zeker weten niets gehoord noch beoordeeld en had Geldermalsen z'n AZC operationeel en kon "de Vries" moeder Teresa spelen.
De gedachte dat "ze" het in Geldermalsener wel even met 3 uur aanhoren van "bange burgers" er vanaf waren, bleek dus een misvatting. Het bestuur blijft zitten en de politie met media ingezet om de heiligschenners op te pakken.
Om voor de tracering, de landelijke media in te gaan schakelen om zo'n (zeker, onder water) triviaal politiek geladen onderwerp, zo je gelijk aan je zijde te gaan krijgen vind ik echt verwerpelijk. Het geweld is fout maar de bron daarvan is zeker te verdedigen.
Het zou de politie(k) hebben kunnen volstaan, nota te nemen en de volgende keer wat beter beslagen ten ijs te komen... en zoals we helaas nu ook zien, door vergaderingen meer besloten te maken.
Ik heb ook wat moeite met het tendentieus gebruikte woord relschoppers waarbij bij lange na niet duidelijk is noch was of mensen daar op het rellen als doel uit waren.... Dat er extremisten bij waren zal niet uitgesloten zijn maar (ook) dat gedachtegoed (hoe verwerpelijk ook) is niet verboden en moet je juist bespreekbaar maken. Dat heet ook het willen/kunnenregisseren van een publiek....
Ja, dat was inderdaad een foutloos gebeuren.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:25 schreef D1990 het volgende:
[..]
Oh nee? In Frankrijk leek het anders behoorlijk goed te werken in 1789, dus presenteer je mening niet als een feit.
Ik kan ook foto's laten zien van Nederlandse soldaten die afgehakte hoofden(ISIS style) gedurende de Atjeh oorlog, je punt? Het eerste gedeelte is overigens niet in 1789, dus nogmaals, je punt?quote:Op woensdag 3 februari 2016 08:42 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, dat was inderdaad een foutloos gebeuren.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Allemaal mooi volk.
Nee, dat is een gevolg van 1789. Mijn punt is dat een revolutie wellicht heel leuk klinkt, maar dat het vaak een nare, bloedige gebeurtenis is die niet leidt tot de gewenste doelen.quote:Op woensdag 3 februari 2016 11:52 schreef D1990 het volgende:
[..]
Ik kan ook foto's laten zien van Nederlandse soldaten die afgehakte hoofden(ISIS style) gedurende de Atjeh oorlog, je punt? Het eerste gedeelte is overigens niet in 1789, dus nogmaals, je punt?
Is dit dan niet eerder het gevolg van de problematiek met het opvullen van het doorgaans veroorzaakte machtsvacuüm en niet zozeer het concept van revolutie op zichzelf? Immers, een geweldloze Anjerrevolutie leidde wel degelijk tot succes bijvoorbeeld, idem voor de wel met vaak geweld doorspekte revoluties in 1989.quote:Op woensdag 3 februari 2016 11:53 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee, dat is een gevolg van 1789. Mijn punt is dat een revolutie wellicht heel leuk klinkt, maar dat het vaak een nare, bloedige gebeurtenis is die niet leidt tot de gewenste doelen.
Het succes van een revolutie is denk ik voor een groot gedeelte afhankelijk van het ontwikkelingsniveau van de burgers en de instellingen in een land en de reactie in buitenland. De Franse revolutie is een aantal keer gevolgd door keizerrijken en republieken, uiteindelijk ontstond er een democratie. Een revolutie is maar een moment opname aan het begin van een lange reeks gebeurtenissen die de afloop bepalen, uiteindelijk weet je pas na een lange stabiele tijd wat de uitkomst is.quote:Op woensdag 3 februari 2016 12:09 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Is dit dan niet eerder het gevolg van de problematiek met het opvullen van het doorgaans veroorzaakte machtsvacuüm en niet zozeer het concept van revolutie op zichzelf? Immers, een geweldloze Anjerrevolutie leidde wel degelijk tot succes bijvoorbeeld, idem voor de wel met vaak geweld doorspekte revoluties in 1989.
Echter, het zal vaker niet dan wel het gewenste effect hebben voor de meesten welke de revolutie aanvankelijk steunen.
Want ?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |