Wij, de burgers uit Geldermalsen, zouden inspraak krijgen met betrekking tot de inrichting van het AZC.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 16:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is precies de arrogantie, men doet lekker zonder de burger te raadpleggen, en dat werkt ze hier tegen, terrecht dat men zo tekeer is gegaan in Geldermalsen.
En dat zou politiek gezien helemaal verkeerd zijn, dan word de bevolking nog minder serieus genomen dan nu.quote:Op maandag 25 januari 2016 09:16 schreef Keltie het volgende:
Al met al heeft de burger uit Geldermalsen zichzelf in de voet geschoten en laten zien dat ze niet met moeilijke vraagstukken om kunnen gaan en dus eigenlijk het beste, politiek gezien, genegeerd kunnen worden.
Je wordt niet serieuzer genomen als je je verlaagt tot geweld. Integendeel.quote:Op maandag 25 januari 2016 13:32 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
En dat zou politiek gezien helemaal verkeerd zijn, dan word de bevolking nog minder serieus genomen dan nu.
Dat is een recept voor rellen en demonstraties.
Dus de oplossing is om maar gewoon standaard te luisteren naar rellers en demonstranten? Lijkt me ook niet erg haalbaar. Dan gaat geen enkele ontwikkeling ooit ergens nog door...quote:Op maandag 25 januari 2016 13:32 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
En dat zou politiek gezien helemaal verkeerd zijn, dan word de bevolking nog minder serieus genomen dan nu.
Dat is een recept voor rellen en demonstraties.
Op democratische wijze kan je juist zeer veel bereiken. Maar dat gaat dan wel beschaafd en zonder stenen door ruiten of opgehangen varkens. Mal idee natuurlijk...quote:Op maandag 25 januari 2016 13:42 schreef bluemoon23 het volgende:
Op democratische wijze bereik je ook niks in veel gevallen.
Of de bevolking wordt niet eens gevraagd of ze het wel willen.
En ja, dat lijkt mij wel wenselijk om draagvlak te hebben onder je naaste buren.
Niet als je maar met een paar man bent, nee. Dat zou nog al rare situaties opleveren.quote:Op maandag 25 januari 2016 13:42 schreef bluemoon23 het volgende:
Jawel. 'De bevolking', in Geldermalsen in dit geval, heeft gestemd op partijen in de gemeenteraad. De gemeenteraad zou hier nog over moeten beslissen. Dus de rellende tokkies hebben het democratische proces überhaupt niet in gang laten zetten en op de uitkomst van de stemming gewacht.quote:Of de bevolking wordt niet eens gevraagd of ze het wel willen.
Ja zal allemaal best dat de bevolking van Geldermalsen de gemeenteraad heeft gekozen, en dat dus de gemeenteraad mag beslissen.quote:Op maandag 25 januari 2016 13:47 schreef Xa1pt het volgende:
Jawel. 'De bevolking', in Geldermalsen in dit geval, heeft gestemd op partijen in de gemeenteraad. De gemeenteraad zou hier nog over moeten beslissen. Dus de rellende tokkies hebben het democratische proces überhaupt niet in gang laten zetten en op de uitkomst van de stemming gewacht.
Dan is het zaak om die lokale partijen te benaderen en je standpunt daarover te delen. Daartoe bestaan allerlei mogelijkheden. Zeker binnen een kleine gemeenschap als Geldermalsen.quote:Op maandag 25 januari 2016 13:58 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ja zal allemaal best dat de bevolking van Geldermalsen de gemeenteraad heeft gekozen, en dat dus de gemeenteraad mag beslissen.
Maar bij dit soort zeer ingrijpende zaken zouden een paar gemeenteraadsleden niet voor de rest van de gemeente mogen bepalen wat er gebeurt.
Dat valt wat mij betreft onder schijndemocratie (nee, mij nu niet als PVVer bestempelen, ik stem niet op de PVV)
Bij de gemeenteraadsverkiezingen was er immers nog helemaal geen sprake van deze massale immigratie en opvang.
In het verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen hadden de meeste lokale afdelingen van de partijen in NL geen standpunt of max aantallen van emigranten die opgevangen moesten worden opgenomen.
Je kunt er dus helemaal niet van uitgaan dat de lokale partij waar jij toen op hebt gestemd jou belangen behartigd.
Als je vindt dat de gemeenteraad over minder zaken beslissingsbevoegdheid zou moeten hebben is dat iets wat je aan moet pakken. Dat los je niet op door te gaan rellen.quote:Op maandag 25 januari 2016 13:58 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ja zal allemaal best dat de bevolking van Geldermalsen de gemeenteraad heeft gekozen, en dat dus de gemeenteraad mag beslissen.
Maar bij dit soort zeer ingrijpende zaken zouden een paar gemeenteraadsleden niet voor de rest van de gemeente mogen bepalen wat er gebeurt.
De bevolking snapt niet dat politiek vaak een keuze is uit twee kwaden en blijft door hameren op het ideale plaatje.quote:Op maandag 25 januari 2016 13:42 schreef bluemoon23 het volgende:
Of de bevolking wordt niet eens gevraagd of ze het wel willen.
En ja, dat lijkt mij wel wenselijk om draagvlak te hebben onder je naaste buren.
In het geval van Geldermalsen was er wel al jaren sprake van een spinnenwebbenverzameling waar vroeger het geld lag. Dan weet je dat zulke beslissingen genomen kunnen gaan worden om de tekorten aan te vullen. Gewoon een kwestie van vooruitdenken en 1 bij 1 optellen.quote:Op maandag 25 januari 2016 13:58 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Dat valt wat mij betreft onder schijndemocratie (nee, mij nu niet als PVVer bestempelen, ik stem niet op de PVV)
Bij de gemeenteraadsverkiezingen was er immers nog helemaal geen sprake van deze massale immigratie en opvang.
In het verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen hadden de meeste lokale afdelingen van de partijen in NL geen standpunt of max aantallen van emigranten die opgevangen moesten worden opgenomen.
Je kunt er dus helemaal niet van uitgaan dat de lokale partij waar jij toen op hebt gestemd jou belangen behartigd.
Zou het oprecht demonstreren de doorslag hebben gegeven waardoor het er niet komt?quote:Op maandag 25 januari 2016 14:12 schreef Re het volgende:
ik vind het zo sneu voor die mensen die oprecht willen demonstreren tegen het centrum, die worden lekker vertrapt door slopend IQ-loos tuig... sta je dan met je slogan
Oh nee? In Frankrijk leek het anders behoorlijk goed te werken in 1789, dus presenteer je mening niet als een feit.quote:Op maandag 25 januari 2016 13:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je wordt niet serieuzer genomen als je je verlaagt tot geweld. Integendeel.
Nogmaals: lees je wat dieper in en baseer je mening niet op Les Mis.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:25 schreef D1990 het volgende:
Oh nee? In Frankrijk leek het anders behoorlijk goed te werken in 1789, dus presenteer je mening niet als een feit.
Grappig dat je dat tegen mij zegt, aangezien Le Mis over de opstand ging van 1831, en niet de revolutie van 1789.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:26 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nogmaals: lees je wat dieper in en baseer je mening niet op Les Mis.
Vandaar!quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:27 schreef D1990 het volgende:
Grappig dat je dat tegen mij zegt, aangezien Le Mis over de opstand ging van 1831, en niet de revolutie van 1789.
De les is dat je niet wegkomt met geweld. Niks stasi.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 20:39 schreef Vallon het volgende:
Schijnt nogal belangrijk te zijn... want zelfs op TV opsporing verzocht brengen nu een aantal gezichten in beeld. Ik vermoed dat de protesteerders een lesje moet worden geleerd.....dat zal ze leren.
* Vallon krijgt hierbij een Stasi gevoel
Dat zal ze leren dus....quote:Op dinsdag 2 februari 2016 20:46 schreef Ceberut het volgende:
[..]
De les is dat je niet wegkomt met geweld. Niks stasi.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |