abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 januari 2016 @ 09:16:54 #251
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_159374443
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 16:25 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat is precies de arrogantie, men doet lekker zonder de burger te raadpleggen, en dat werkt ze hier tegen, terrecht dat men zo tekeer is gegaan in Geldermalsen.
Wij, de burgers uit Geldermalsen, zouden inspraak krijgen met betrekking tot de inrichting van het AZC.
Waarom zou je de burger gaan mee laten lullen over de inrichting als je nog niet weet of je het als dorpsraad wenselijk vind dat er een AZC komt? De eerste vergadering was om te zien of het bestuur het wenselijk zou vinden, dan de burgers mbt inrichting. Prima proces lijkt mij?

Al met al heeft de burger uit Geldermalsen zichzelf in de voet geschoten en laten zien dat ze niet met moeilijke vraagstukken om kunnen gaan en dus eigenlijk het beste, politiek gezien, genegeerd kunnen worden.
pi_159379854
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 09:16 schreef Keltie het volgende:
Al met al heeft de burger uit Geldermalsen zichzelf in de voet geschoten en laten zien dat ze niet met moeilijke vraagstukken om kunnen gaan en dus eigenlijk het beste, politiek gezien, genegeerd kunnen worden.
En dat zou politiek gezien helemaal verkeerd zijn, dan word de bevolking nog minder serieus genomen dan nu.
Dat is een recept voor rellen en demonstraties.
pi_159380103
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 13:32 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

En dat zou politiek gezien helemaal verkeerd zijn, dan word de bevolking nog minder serieus genomen dan nu.
Je wordt niet serieuzer genomen als je je verlaagt tot geweld. Integendeel.
pi_159380161
Op democratische wijze bereik je ook niks in veel gevallen.
Of de bevolking wordt niet eens gevraagd of ze het wel willen.
En ja, dat lijkt mij wel wenselijk om draagvlak te hebben onder je naaste buren.
pi_159380271
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 13:32 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dus de oplossing is om maar gewoon standaard te luisteren naar rellers en demonstranten? Lijkt me ook niet erg haalbaar. Dan gaat geen enkele ontwikkeling ooit ergens nog door...
pi_159380290
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 13:42 schreef bluemoon23 het volgende:
En ja, dat lijkt mij wel wenselijk om draagvlak te hebben onder je naaste buren.
Op democratische wijze kan je juist zeer veel bereiken. Maar dat gaat dan wel beschaafd en zonder stenen door ruiten of opgehangen varkens. Mal idee natuurlijk...
pi_159380297
quote:
Niet als je maar met een paar man bent, nee. Dat zou nog al rare situaties opleveren.

quote:
Jawel. 'De bevolking', in Geldermalsen in dit geval, heeft gestemd op partijen in de gemeenteraad. De gemeenteraad zou hier nog over moeten beslissen. Dus de rellende tokkies hebben het democratische proces überhaupt niet in gang laten zetten en op de uitkomst van de stemming gewacht.
pi_159380648
quote:
14s.gif Op maandag 25 januari 2016 13:47 schreef Xa1pt het volgende:
Jawel. 'De bevolking', in Geldermalsen in dit geval, heeft gestemd op partijen in de gemeenteraad. De gemeenteraad zou hier nog over moeten beslissen. Dus de rellende tokkies hebben het democratische proces überhaupt niet in gang laten zetten en op de uitkomst van de stemming gewacht.
Ja zal allemaal best dat de bevolking van Geldermalsen de gemeenteraad heeft gekozen, en dat dus de gemeenteraad mag beslissen.
Maar bij dit soort zeer ingrijpende zaken zouden een paar gemeenteraadsleden niet voor de rest van de gemeente mogen bepalen wat er gebeurt.
Dat valt wat mij betreft onder schijndemocratie (nee, mij nu niet als PVVer bestempelen ;( , ik stem niet op de PVV)

Bij de gemeenteraadsverkiezingen was er immers nog helemaal geen sprake van deze massale immigratie en opvang.
In het verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen hadden de meeste lokale afdelingen van de partijen in NL geen standpunt of max aantallen van emigranten die opgevangen moesten worden opgenomen.
Je kunt er dus helemaal niet van uitgaan dat de lokale partij waar jij toen op hebt gestemd jou belangen behartigd.
pi_159380811
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 13:58 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ja zal allemaal best dat de bevolking van Geldermalsen de gemeenteraad heeft gekozen, en dat dus de gemeenteraad mag beslissen.
Maar bij dit soort zeer ingrijpende zaken zouden een paar gemeenteraadsleden niet voor de rest van de gemeente mogen bepalen wat er gebeurt.
Dat valt wat mij betreft onder schijndemocratie (nee, mij nu niet als PVVer bestempelen ;( , ik stem niet op de PVV)

Bij de gemeenteraadsverkiezingen was er immers nog helemaal geen sprake van deze massale immigratie en opvang.
In het verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen hadden de meeste lokale afdelingen van de partijen in NL geen standpunt of max aantallen van emigranten die opgevangen moesten worden opgenomen.
Je kunt er dus helemaal niet van uitgaan dat de lokale partij waar jij toen op hebt gestemd jou belangen behartigd.
Dan is het zaak om die lokale partijen te benaderen en je standpunt daarover te delen. Daartoe bestaan allerlei mogelijkheden. Zeker binnen een kleine gemeenschap als Geldermalsen.
Het kan echt slimmer en beschaafder dan met rellen en spreekkoren.
pi_159380882
Mooi zo. Zulk smerig tuig moet je direct aanpakken.
And remember, respect is everything!
pi_159380903
quote:

[..]

Als je vindt dat de gemeenteraad over minder zaken beslissingsbevoegdheid zou moeten hebben is dat iets wat je aan moet pakken. Dat los je niet op door te gaan rellen.
  maandag 25 januari 2016 @ 14:12:12 #262
262 Re
Kiss & Swallow
pi_159381066
ik vind het zo sneu voor die mensen die oprecht willen demonstreren tegen het centrum, die worden lekker vertrapt door slopend IQ-loos tuig... sta je dan met je slogan ;(
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 25 januari 2016 @ 14:12:18 #263
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_159381074
quote:
De bevolking snapt niet dat politiek vaak een keuze is uit twee kwaden en blijft door hameren op het ideale plaatje.
In dit geval lijken de neeroepers bijvoorbeeld niet te begrijpen dat iedere euro die gemeente Geldermalsen misloopt bij dezelfde burger gehaald gaat worden onder het mom van een noodzakelijke lastenverzwaring (oid).
  maandag 25 januari 2016 @ 14:16:05 #264
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_159381178
quote:

[..]

In het geval van Geldermalsen was er wel al jaren sprake van een spinnenwebbenverzameling waar vroeger het geld lag. Dan weet je dat zulke beslissingen genomen kunnen gaan worden om de tekorten aan te vullen. Gewoon een kwestie van vooruitdenken en 1 bij 1 optellen.
pi_159545174
quote:
3s.gif Op maandag 25 januari 2016 14:12 schreef Re het volgende:
ik vind het zo sneu voor die mensen die oprecht willen demonstreren tegen het centrum, die worden lekker vertrapt door slopend IQ-loos tuig... sta je dan met je slogan ;(
Zou het oprecht demonstreren de doorslag hebben gegeven waardoor het er niet komt?
pi_159593575
Verdachten Geldermalsen in Opsporing Verzocht
GELDERMALSEN -

De politie is nog op zoek naar zes verdachten die betrokken waren bij de rellen in Geldermalsen op 16 december. Omdat ze zich nog steeds niet hebben gemeld, worden dinsdag volledig herkenbare foto's van deze personen getoond in Opsporing Verzocht.

,,Wie zich nog voor de uitzending meldt, kan uit het rijtje worden gehaald,'' zegt een woordvoerder van de politie. Van de 24 verdachten hebben zich inmiddels achttien gemeld. Foto's van een aantal verdachten waren al eerder in het opsporingsprogramma van Omroep Gelderland verschenen. Deze werden in eerste instantie grotendeels onherkenbaar gemaakt. De verdachten konden zich zelf wel herkennen en zich daardoor aangeven.

Er braken op de bewuste avond in december rellen uit tijdens een raadsvergadering. Daar werd gesproken over de eventuele komst van een asielzoekerscentrum. Twee agenten en enkele demonstranten raakten gewond.

http://www.telegraaf.nl/b(...)utm_campaign=twitter
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_159599936
Zijn ze er nog niet achter dan?
pi_159600021
quote:
7s.gif Op maandag 25 januari 2016 13:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je wordt niet serieuzer genomen als je je verlaagt tot geweld. Integendeel.
Oh nee? In Frankrijk leek het anders behoorlijk goed te werken in 1789, dus presenteer je mening niet als een feit.
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
  dinsdag 2 februari 2016 @ 17:26:50 #269
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159600058
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 17:25 schreef D1990 het volgende:

Oh nee? In Frankrijk leek het anders behoorlijk goed te werken in 1789, dus presenteer je mening niet als een feit.
Nogmaals: lees je wat dieper in en baseer je mening niet op Les Mis.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_159600066
Vraag me af, zijn de mensen hier die de rellen veroordelen ook consequent? Oftewel, zijn diegene ook zo negatief over Jitse Akse?
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
pi_159600080
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 17:26 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nogmaals: lees je wat dieper in en baseer je mening niet op Les Mis.
Grappig dat je dat tegen mij zegt, aangezien Le Mis over de opstand ging van 1831, en niet de revolutie van 1789.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 17:28:31 #272
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159600095
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 17:27 schreef D1990 het volgende:

Grappig dat je dat tegen mij zegt, aangezien Le Mis over de opstand ging van 1831, en niet de revolutie van 1789.
Vandaar!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 2 februari 2016 @ 20:39:41 #273
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_159605513
Schijnt nogal belangrijk te zijn... want zelfs op TV opsporing verzocht brengen nu een aantal gezichten in beeld. Ik vermoed dat de protestanten een lesje moet worden geleerd.....dat zal ze leren.

* Vallon krijgt hierbij een Stasi gevoel

[ Bericht 2% gewijzigd door Vallon op 02-02-2016 23:23:34 (protestanten) ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_159605771
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 20:39 schreef Vallon het volgende:
Schijnt nogal belangrijk te zijn... want zelfs op TV opsporing verzocht brengen nu een aantal gezichten in beeld. Ik vermoed dat de protesteerders een lesje moet worden geleerd.....dat zal ze leren.

* Vallon krijgt hierbij een Stasi gevoel
De les is dat je niet wegkomt met geweld. Niks stasi.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 21:15:23 #275
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_159606967
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 20:46 schreef Ceberut het volgende:
[..]
De les is dat je niet wegkomt met geweld. Niks stasi.
Dat zal ze leren dus.... ~O> niet aanwezig mogen zijn bij een vergadering waar je belangen worden besproken. De volgende, laat het wel uit z'n hoofd om ooit samengeschoold van protest te (willn) gaan dienen.

Het geweld zelf vind ik ook niet goed maar in de, ik zou bijna zeggen :O geënsceneerde, aanleiding nauwelijks serieus te noemen.
Beetje trekken, lostaande hekken omduwen, twee ingegooide ruiten en een paar charges. Niet goed, maar je moet dat qua ernst ook weer niet overdrijven.

Ik ben nog steeds op zoek naar een ander middel om je als "demonstrant" serieus te kunnen laten horen.
Wanneer die mensen een briefje hadden gestuurd, hadden die 100% zeker weten niets gehoord noch beoordeeld en had Geldermalsen z'n AZC operationeel en kon "de Vries" moeder Teresa spelen.
De gedachte dat "ze" het in Geldermalsen c_/ er wel even met 3 uur aanhoren van "bange burgers" er vanaf waren, bleek dus een misvatting. Het bestuur blijft zitten en de politie met media ingezet om de heiligschenners op te pakken.

Om voor de tracering, de landelijke media in te gaan schakelen om zo'n (zeker, onder water) triviaal politiek geladen onderwerp, zo je gelijk aan je zijde te gaan krijgen vind ik echt verwerpelijk. Het geweld is fout maar de bron daarvan is zeker te verdedigen.
Het zou de politie(k) hebben kunnen volstaan, nota te nemen en de volgende keer wat beter beslagen ten ijs te komen... en zoals we helaas nu ook zien, door vergaderingen meer besloten te maken.

Ik heb ook wat moeite met het tendentieus gebruikte woord relschoppers waarbij bij lange na niet duidelijk is noch was of mensen daar op het rellen als doel uit waren.... Dat er extremisten bij waren zal niet uitgesloten zijn maar (ook) dat gedachtegoed (hoe verwerpelijk ook) is niet verboden en moet je juist bespreekbaar maken. Dat heet ook het willen/kunnen :7 regisseren van een publiek....
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')