abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159327871
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 14:23 schreef Perrin het volgende:

[..]

Jij vindt het heel normaal dat als je uit eigen wil opstapt, je werkgever je nog drie jaar de volle mep betaalt?
Het is niet de volle mep. Maar dat er een wachtgeldregeling is voor volksvertegenwoordigers en bestuurders is natuurlijk niet meer dan logisch gezien de bijzondere werkomgeving. Dat snap je zelf toch ook wel?
En over de lengte van de regeling en sollicitatieplichten e.d. Kan je natuurlijk praten.
pi_159327882
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 14:23 schreef Perrin het volgende:

[..]

Jij vindt het heel normaal dat als je uit eigen wil opstapt, je werkgever je nog drie jaar de volle mep betaalt?
Als dat in de regels staat die horen bij de arbeidsovereenkomst wel ja.
  zaterdag 23 januari 2016 @ 14:29:37 #213
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_159327920
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 14:26 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Die mag dus wat mij betreft behoorlijk worden versoberd, zeker voor vrijwillige opstappers.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_159327954
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 14:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is niet de volle mep. Maar dat er een wachtgeldregeling is voor volksvertegenwoordigers en bestuurders is natuurlijk niet meer dan logisch gezien de bijzondere werkomgeving. Dat snap je zelf toch ook wel?
En over de lengte van de regeling en sollicitatieplichten e.d. Kan je natuurlijk praten.
Logisch als je wordt weggestemd ja, niet als je het vertrek aan jezelf te danken hebt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 14:26 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als er in de arbeidsovereenkomst had gestaan dat ze op kosten van de belastingbetaler een ruimteschip had gekregen bij vertrek had je het ook normaal gevonden. Heb je ook een mening over de inhoud van de overeenkomst, of alleen over de vorm?
pi_159327959
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 14:29 schreef Perrin het volgende:

[..]

Die mag dus wat mij betreft behoorlijk worden versoberd, zeker voor vrijwillige opstappers.
Van mij mag het helemaal gelijkgetrokken worden met het normale ontslagrecht.
pi_159327987
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 14:29 schreef Perrin het volgende:

[..]

Nee lijkt mij een slecht idee. Ik moet er niet aan denken dat mensen maar in de kamer blijven zitten om alleen het geld, als ze er dan al zitten.
  zaterdag 23 januari 2016 @ 14:35:51 #217
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_159328017
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 14:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik niet.
pi_159328037
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 14:35 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik niet.
Ik waardeer het dat je daar eerlijk voor uitkomt.
pi_159328041
Er is een reden voor die wachtgeldregeling voor politiek ambtsdragers, en die is helemaal niet zo gek. Maar goed, punt blijft dat iedereen hier bovenop duikt en dat niemand nou eigenlijk weet of het nou wel waar is dat Hachchi met wachtgeld betaald campagne gaat voeren voor Clinton.
pi_159328073
paulzornig twitterde op zaterdag 23-01-2016 om 14:37:57 Lang leve Allah Pechtold en zijn @D66 M Vr Gr van @wassilahachchi en dank voor de poen! https://t.co/Hz8Sr97tpJ reageer retweet
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zaterdag 23 januari 2016 @ 14:41:23 #221
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_159328082
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 14:37 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Er is een reden voor die wachtgeldregeling voor politiek ambtsdragers, en die is helemaal niet zo gek. Maar goed, punt blijft dat iedereen hier bovenop duikt en dat niemand nou eigenlijk weet of het nou wel waar is dat Hachchi met wachtgeld betaald campagne gaat voeren voor Clinton.
Pechthold zegt dat ze heeft gezegd afstand te zullen doen van haar wachtgeld. Dat moet dan toch goed zitten?
pi_159328085
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 13:34 schreef borisz het volgende:
We hebben een tweet. https://twitter.com/Wassi(...)680679362560/photo/1

[ afbeelding ]

Ze moet toch weten hoe dit soort dingen werken? Wees duidelijk dan voorkom je al deze speculatie :')
lammert twitterde op zaterdag 23-01-2016 om 14:33:31 Ik snap nu wel waarom D66 zich zo hard maakt voor beter onderwijs. https://t.co/bCFQ4ZQ1Bc reageer retweet
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_159328097
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 13:34 schreef borisz het volgende:
We hebben een tweet. https://twitter.com/Wassi(...)680679362560/photo/1

[ afbeelding ]

Ze moet toch weten hoe dit soort dingen werken? Wees duidelijk dan voorkom je al deze speculatie :')
De gemiddelde borderliner schrijft de afscheidsbriefjes zelfs nog beter.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_159328108
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 14:40 schreef StaceySinger het volgende:
paulzornig twitterde op zaterdag 23-01-2016 om 14:37:57 Lang leve Allah Pechtold en zijn @D66 M Vr Gr van @wassilahachchi en dank voor de poen! https://t.co/Hz8Sr97tpJ reageer retweet
[ afbeelding ]
Dat vind ik dus een achterlijk plaatje
pi_159328125
woestegrond twitterde op zaterdag 23-01-2016 om 14:42:25 Zo'n afscheidsbrief schrijf je alleen als er je er totaal lak an hebt. Het soort gedag na acht weken tomatenplukken. https://t.co/hQqFTJsyqa reageer retweet
  zaterdag 23 januari 2016 @ 14:45:29 #226
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_159328149
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 14:40 schreef StaceySinger het volgende:
[ afbeelding ]
Bedankt, Stacey.
pi_159328278
Wassila Hachchi aan het werk voor Clinton? 'Niet logisch'

De mysterieuze verdwijning van D66-Tweede Kamerlid Wassili Hachchi roept nogal wat vragen op. Ze zegt dat ze campagne gaat voeren voor Hillary Clinton in Boston. "Niet logisch", zegt Kirsten Verdel.

Kirsten werkte als eerste Nederlander op een landelijk partijbureau in verkiezingstijd in Amerika. Dat was in 2008, het jaar dat de huidige president Obama voor het eerst de verkiezingen won. Ze weet als geen ander hoe ingewikkeld het is om zoiets voor elkaar te krijgen. "Je komt er niet zomaar binnen, het duurt maanden voordat het geregeld is."

Uitzondering
Kirsten was in 2007 in Canada. Ze had een beurs waarmee ze onderzoek deed naar de Amerikaanse verkiezingen. Ze reisde veel heen en weer tussen Canada en de VS en kwam veel in contact met de campagneteams van Obama. Tijdens één van haar interviews kreeg ze plotseling een baan aangeboden op het landelijke partijbureau in Washington: "Ik zei meteen ja!"

Maar op dat moment was nog compleet onduidelijk welke consequenties het allemaal zou hebben. "De regel is dat als een Amerikaan hetzelfde werk kan doen, je als buitenlander geen werkvergunning krijgt." Maar Kirsten vond een uitzondering op de regel en probeerde het toch.

Aanvraag duurt maanden
In haar boek schrijft ze: "Ik kreeg rekening na rekening voorgeschoteld en was uiteindelijk 1500 dollar kwijt aan de aanvraag voor de werkvergunning, met geen enkele garantie dat ik die werkvergunning zou krijgen. Het Amerikaanse Consulaat zou mijn aanvraag gewoon af kunnen wijzen, waarna ik mijn geld kwijt zou zijn."

"Ook bleken er veel meer formulieren te zijn dan van tevoren gedacht en ik moest zo ongeveer mijn doopcertificaat opduikelen om aan alle documentatie-eisen te voldoen. Weken verstreken en nog steeds had ik geen enkele duidelijkheid." Maar na maanden werd haar werkvergunning toch goedgekeurd.

Boston onlogisch
Als Hachchi serieus voor Hillary Clinton aan de slag gaat, dan moet ze daar dus al heel lang mee bezig zijn. Maar dat is niet de enige reden dat haar verhaal niet logisch is. "Waarom zou je in Boston campagne willen voeren? Ik zou dat iedereen afraden. Dat is de staat Massachusetts, een staat die zeker voor de Democraten is. Totaal overbodig dus om daar campagne te voeren."

En de manier waarop Hachchi vertrokken is, past ook niet bij haar verhaal: "Waarom zou je niemand te woord willen staan en zelfs niet de tijd nemen om je spullen op te halen bij D66? Het klinkt toch alsof er iets anders aan de hand is."

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)clinton-niet-logisch
pi_159328620
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 14:32 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Van mij mag het helemaal gelijkgetrokken worden met het normale ontslagrecht.
Punt is dat de arbeidsrelatie ook niet bepaald gelijkwaardig is aan een normale betrekking.
Daarnaast moet je niet vergeten dat een volksvertegenwoordig slechts ontslagen wordt na nieuwe verkiezingen waarin hij of zij niet meer wordt verkozen, dus ook als zetel terecht opstappen na bv een of ander schandaal of een zware verkiezingsnederlaag, dan bieden ze zelf hun ontslag aan. Ook bewindslieden die tussentijds weg moeten nemen normaal gesproken zelf ontslag, ze bieden hun ontslag aan aan de koning.
pi_159328633
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 14:45 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Bedankt, Stacey.
Geweldig toch? Ik ga stuk om al die super zure reacties _O-
pi_159328860
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 14:37 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Als ze het zonder wachtgeld doet deugt het ook niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_159328865
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 14:22 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Niet. Ik ben homo en vind haar zelfs een lekker wijf. Dat ziet iedereen.
Gewoon een schele inteeltberber. Niks moois aan.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_159329196
KinderenA twitterde op zaterdag 23-01-2016 om 15:39:06 @WassilaHachchi Die brief, tenenkrommend slecht geschreven. Kunnen Jip en Janneke nog wat van leren. Hoop dat uw Engels van hoger niveau is! reageer retweet
pi_159329237
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 15:41 schreef StaceySinger het volgende:
KinderenA twitterde op zaterdag 23-01-2016 om 15:39:06 @WassilaHachchi Die brief, tenenkrommend slecht geschreven. Kunnen Jip en Janneke nog wat van leren. Hoop dat uw Engels van hoger niveau is! reageer retweet
Die brief is inderdaad triest. De opmaak is ook compleet achterlijk.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_159329255
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 15:41 schreef StaceySinger het volgende:
_O- Ga door met al die zure bende _O-
pi_159329390
advocaat Jan Vlug :)

JanVlug1 twitterde op zaterdag 23-01-2016 om 14:16:22 Wat een belabberde brief voor een parlementariėr. Lijkt wel onder dwang of door een ander geschreven. https://t.co/OsRoVz7NW4 reageer retweet
  zaterdag 23 januari 2016 @ 15:51:47 #236
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_159329396
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 15:44 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Die brief is inderdaad triest. De opmaak is ook compleet achterlijk.
Dit vooral. Dacht dat een formele brief schrijven onderdeel was van het eindexamen, of ook niet meer?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_159329689
Misschien is er toch iets ernstigs met deze vrouw aan de hand, echt een heel bizar verhaal wordt het langzamerhand, kan het kamp Clinton dan niet reageren om het laatste restje twijfel weg te nemen (of te vergroten)?
Algemene Voorwaarden
pi_159329815
JohnQuid twitterde op zaterdag 23-01-2016 om 16:05:18 Nog geen week weg en nu al Pechtold een hond noemen. (PS beterschap met de hondenbeet) https://t.co/yRGbGWInYu reageer retweet
Wassila Hachchi
‏@WassilaHachchi

Beste @geenstijl geen zorgen, alles wel, flink last van pijnlijke hondenbeet en ben aan t pakken voor NYC. Vertrekreden staat in kamerbrief.
pi_159330482
Hoeveel wachtgeld krijgen politici?

Een minister of een Kamerlid krijgt zelfs een uitkering bij het vrijwillig opstappen

http://mijn-kijk-op.infon(...)rijgen-politici.html
pi_159330564
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 16:38 schreef StaceySinger het volgende:
Hoeveel wachtgeld krijgen politici?

Een minister of een Kamerlid krijgt zelfs een uitkering bij het vrijwillig opstappen

http://mijn-kijk-op.infon(...)rijgen-politici.html
Dat komt omdat ontslaan bijna niet kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')