abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159277301

reedtimmerTVN twitterde op maandag 18-01-2016 om 13:42:50 Confidence increasing for major nor'easter to impact parts of Northeast U.S. Friday PM to Sat incl. DC, NYC, Boston! https://t.co/Ppa4ibW8QE reageer retweet
quote:
Oostkust VS maakt zich op voor historische winterstorm
De Amerikaanse oostkust zet zich schrap voor de strengste winterstorm in jaren. De Amerikaanse weerdienst verwacht dat de storm, die gepaard zal gaan met hevige sneeuwval en felle windstoten, morgen de kust treft. Er is een officiële waarschuwing afgegeven. Zo zou er binnen enkele uren tijd 30 centimeter sneeuw kunnen vallen.
In de Amerikaanse media wordt alvast gesproken over een sneeuwstorm - Jonas gedoopt - die mogelijk historische proporties zal aannemen. Volgens televisiezender CNN moet mogelijk het sneeuwrecord uit 1922 er aan geloven.

In de grote steden als New York, Washington en Boston bereiden de autoriteiten zich voor op een enorme hoeveelheid sneeuw, en in Washington hebben zich inmiddels 2.000 vrijwilligers aangemeld om ouderen en mindervaliden te helpen bij het sneeuwruimen.

In het verleden zorgden dergelijke stormen in de Verenigde Staten voor grote stroomstoringen doordat de elektriciteitsleidingen het onder de enorme sneeuwmassa begeven. Indien het 24 uur aan een stuk sneeuwt, zoals vele meteorologen voorspellen, dan zou ook het vliegverkeer lam liggen, bericht CNN.
We hadden het al besproken in het Wintertopic voor NoordAmerika maar Jonas komt er nu toch echt aan. Het zal me benieuwen welke delen nu weer de meeste sneeuw zullen gaan krijgen. Ik kan me herinneren dat vorig jaar Boston werd getroffen door sneeuwstorm Juno die voor ongekende proporties sneeuw zorgde

Zie ook: (Januari)
WKN / WKN: JAAROVERZICHT 2015

Daarmee lijkt deze storm echter qua sneeuwval in het niet te vallen of vergis ik me dan?

Zie ook
WKN / Winter in Noord-Amerika 2015/2016
Blizzards: Facts and Myths

LIVE-streams/Updates
Accuweather
NBC News

[ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 22-01-2016 13:36:08 ]
pi_159277363
Voorspelling sneeuwval t/m zondag in inches

† In Memoriam † donderdag 21 januari 2016 @ 12:05:10 #3
137949 Disana
pi_159277611
Dat is niet mis. Wel mooi dat er onmiddellijk mensen klaarstaan om ouderen en minder validen uit de sneeuw te graven.
  donderdag 21 januari 2016 @ 12:09:13 #4
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_159277701
Ik wil ook zoveel sneeuw! :(
UI Made bij VanilleKwark.
pi_159277916
Bij nader inzien even de gegevens van Juno erbij gezocht:

http://www.weather.com/st(...)no-historic-blizzard

Boston kreeg 24,4 inch vorig jaar... maar Worcester kreeg 34,5 inc (87 centimeter!!!!) aan sneeuw...

Tussen Washington en Elkins verwachten ze nu ook gebieden met meer dan 24 inch volgens bovenstaand kaartje.

Lijkt me toch best eens leuk om dat ooit ook eens mee te maken :@
Gewoon één keertje ofzo
pi_159286827
Was er vorig jaar ook niet zo iets als een horror winter storm in New York.

Uiteindelijk een cm sneeuw ofzo.

Beter vragen ze het Piet Paulusma ff
Do what you love, love what you do!
pi_159286926
Coming up: full coverage of the big mid-Atlantic snowstorm
We’ll have a full update Thursday afternoon on the mammoth winter storm that will be developing from the central Appalachians onward to the East Coast over the next several days. Computer models remain insistent that snow amounts of 15-25” are quite possible over large parts of Virginia, West Virginia, Maryland, and the District of Columbia. High-impact snows may extend further north, but the uncertainty there is greater, and the amounts should drop off rapidly toward the north edge of the storm (see embedded tweet below for one forecaster’s unofficial take). If you are in the targeted areas, now is the time to make any needed preparations. To find out the odds that a given amount of snow will fall in your area, check out the innovative probabilistic maps being generated by the NWS offices serving the Baltimore-Washington and New York City areas. We’ll be covering the storm with a WU liveblog on Friday and Saturday; watch for details.

http://www.wunderground.c(...)t.html?entrynum=3228
pi_159286950
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 18:37 schreef kree het volgende:
Was er vorig jaar ook niet zo iets als een horror winter storm in New York.

Uiteindelijk een cm sneeuw ofzo.

Beter vragen ze het Piet Paulusma ff
Viel voor New York toen mee idd. Andere delen werden toen bedolven onder de sneeuw.
pi_159287101
pi_159287196
quote:
14s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:09 schreef RingBewoner het volgende:
Ik wil ook zoveel sneeuw! :(
Dat wil je echt niet want daar zijn we hier totaal niet op voorbereid.
pi_159295363
pi_159295752
Zo lekker.
Zonder wrijving geen glans
pi_159300797
Daar komt de sneeuw aan vanuit het zuiden.
De noordoostkust heeft massaal water ingeslagen. Vliegvelden en de meeste scholen gaan dicht.

quote:
WASHINGTON — At a grocery store on H Street, not far from the Capitol, the shelves were nearly picked clean of water bottles by Thursday afternoon. Lawmakers, fearful of the coming blizzard, scurried to catch early flights out of town. And the region’s mass transit system took the rare step of announcing it would shut down for the weekend.

“Washington is not a snow town,” former Mayor Marion S. Barry Jr. once famously said, and with forecasters predicting a mid-Atlantic weekend storm of historic proportions, with the capital as its center, officials and citizens here and across the region are scurrying to prepare.

http://www.nytimes.com/20(...)-city-area.html?_r=0
pi_159300835
Ook hier bedriegen de media de mensen, immers we krijgen warme winters door de klimaatverandering 8)7
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_159300841
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 10:19 schreef Oud_student het volgende:
Ook hier bedriegen de media de mensen, immers we krijgen warme winters door de klimaatverandering 8)7
:') . Meer kan ik er niet van maken, sorry.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator vrijdag 22 januari 2016 @ 13:32:32 #17
8781 crew  Frutsel
pi_159304286
In Amerika gebeurt er tenminste wel eens wat qua weer. :D Waarom hebben wij nou nooit eens een goeie sneeuwstorm? :'(
  vrijdag 22 januari 2016 @ 13:50:39 #19
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_159304681
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:34 schreef Roberta_J het volgende:
In Amerika gebeurt er tenminste wel eens wat qua weer. :D Waarom hebben wij nou nooit eens een goeie sneeuwstorm? :'(
Pff, na 1 regeldruppel kan half NL al niet eens meer normaal auto rijden. En jij wil een eckte sneeuwstorm? :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_159311472
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 10:19 schreef Oud_student het volgende:
Deze winter is tot nu toe minder koud dan voorgaande jaren. Die sneeuwstormen heb je elk jaar in de VS.
pi_159311549
quote:
Natuurgeweld zoekt zoals zovaak een ontwikkelingsland uit dat het niet aankan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 19:39:57 #22
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_159312083
Ik wil ook wel eens een fatsoenlijk sneeuwdek :(. Niet steeds van die vieze drab.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 22 januari 2016 @ 21:45:10 #23
862 Arcee
Look closer
pi_159315816
quote:
http://www.volkskrant.nl/(...)uwstorm-vs~a4230573/

Het nationale weerstation waarschuwt dat het wel eens de zwaarste winterstorm ooit kan worden.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_159316578
Waarom ben ik jaloers? ~:)
pi_159317324
quote:
Immense sneeuwstormen, grote hurricanes,wintertornado's, hittegolven, grote droogtes en flinke overstromingen.
Amerika krijgt wat dat betreft heel wat meer te verduren dan het Europese vasteland. In Europa is het bijna nooit zo extreem.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')