Om ook aan weet ik veel welke instantie te late zien dat ik het echt niet meer kan... ze zullen dan ook wel zien dat het vrij heftig isquote:Op woensdag 20 januari 2016 23:40 schreef Fokker89 het volgende:
Hoe oud ben je? In welke stad of gemeente woon je? Waarom vannacht en niet morgenochtend?
Ga dan slapen en morgenvroeg op pad, maar zoek eerst eens uit waar je terecht kan voor je overhaaste beslissingen neemt, er is 's nachts echt geen crisisopvang meer open voor je, dus dat wordt in de ijskou bivakeren.quote:Op woensdag 20 januari 2016 23:43 schreef Zomaareengast het volgende:
[..]
Om ook aan weet ik veel welke instantie te late zien dat ik het echt niet meer kan... ze zullen dan ook wel zien dat het vrij heftig is
Je krijgt wss te maken met of jeugdzorg, of afdeling kinderbescherming. Maar je zal uiteindelijk toch terug naar huis moeten als het volgens hun geoorloofd is.quote:Op woensdag 20 januari 2016 23:47 schreef Zomaareengast het volgende:
[..]
omgeving breda - tilburg... 15, over paar maanden 16
waarom wil je nu en niet bijvoorbeeld morgen?quote:Op woensdag 20 januari 2016 23:47 schreef Zomaareengast het volgende:
[..]
omgeving breda - tilburg... 15, over paar maanden 16
Ik wil hier gewoon geen seconde meer blijven.... ik kan t niet meer hier thuisquote:Op woensdag 20 januari 2016 23:48 schreef tailfox het volgende:
[..]
waarom wil je nu en niet bijvoorbeeld morgen?
Als ik absoluut nie naar huis wil, dan dwingen ze me dus toch om na huis te gaan?quote:Op woensdag 20 januari 2016 23:48 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Je krijgt wss te maken met of jeugdzorg, of afdeling kinderbescherming. Maar je zal uiteindelijk toch terug naar huis moeten als het volgens hun geoorloofd is.
Fysiek geweld? Zoja, bel 112.quote:Op woensdag 20 januari 2016 23:50 schreef Zomaareengast het volgende:
[..]
Ik wil hier gewoon geen seconde meer blijven.... ik kan t niet meer hier thuis
Je kunt vannacht nergens naartoe. Buiten duren de secondes met dit soort weer ook best lang.quote:Op woensdag 20 januari 2016 23:50 schreef Zomaareengast het volgende:
Ligt echt aan de situatie. Kan ik dus ook niet zeggen, ik ben zelf een keer weggelopen, was toen iets jonger dan jij, maar ben toen toch naar huis gestuurd door de politie.quote:Op woensdag 20 januari 2016 23:51 schreef Zomaareengast het volgende:
[..]
Als ik absoluut nie naar huis wil, dan dwingen ze me dus toch om na huis te gaan?
wij weten allemaal niet wat er is.quote:Op woensdag 20 januari 2016 23:50 schreef Zomaareengast het volgende:
[..]
Nog net niet...(helaas) anders was t een stuk makkelijker....quote:Op woensdag 20 januari 2016 23:51 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Fysiek geweld? Zoja, bel 112.
Dat zit er wel in. Tenzij het thuis onveilig is.quote:Op woensdag 20 januari 2016 23:51 schreef Zomaareengast het volgende:
Als ik absoluut nie naar huis wil, dan dwingen ze me dus toch om na huis te gaan?
Zo werkt het echt niet. Ze zullen hooguit zien dat je vrij heftig reageert.quote:Op woensdag 20 januari 2016 23:43 schreef Zomaareengast het volgende:
Om ook aan weet ik veel welke instantie te late zien dat ik het echt niet meer kan... ze zullen dan ook wel zien dat het vrij heftig is
Niet te snel oordelen dat het aan ouders ligt he, voor het zelfde geldt is TS opstandig omdat ie op tijd thuis moet zijn of geen PS4 of iPhone krijgt (en ja zulke gevallen zijn er)quote:Op woensdag 20 januari 2016 23:46 schreef BredeBroeder het volgende:
Bel de politie, niet 112. Die helpen je (tijdelijk) verder. Als je nog onder de 18 bent kan je wellicht in een pleeggezin terecht.
Weet niet wat er gebeurd is maar triest dat ouders het zover kunnen schoppen dat kinderen er niet meer bij willen wonen...
vinden ze je OP straat of bij zo een opvang denk dat ze meteen je ouders bellen.quote:Op woensdag 20 januari 2016 23:51 schreef Zomaareengast het volgende:
[..]
Als je toch tegen 't advies hier in besluit te gaan, neem voldoende eten en water mee. Kleed je warm aan 't liefst ook nog een regenjas o.i.d met handschoenen. Het kan echt flink koud worden buiten, neem anders thermoskan mee met hete thee, maakt je lichaam gelijk warmer.quote:Op woensdag 20 januari 2016 23:53 schreef Zomaareengast het volgende:
[..]
Nog net niet...(helaas) anders was t een stuk makkelijker....
voor het zelfde geldT nog wel, haha maar nee. Zo is het niet. ik werk bijna 20 uur naast me school en daar moet ik zowat alles van betalen... dus dat verwende opstandige gedrag ben ik niet mee bekend.quote:Op woensdag 20 januari 2016 23:53 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Niet te snel oordelen dat het aan ouders ligt he, voor het zelfde geldt is TS opstandig omdat ie op tijd thuis moet zijn of geen PS4 of iPhone krijgt (en ja zulke gevallen zijn er)
komt goed man, je vind wel een manier. stay safequote:Op woensdag 20 januari 2016 23:55 schreef Zomaareengast het volgende:
[..]
voor het zelfde geldT nog wel, haha maar nee. Zo is het niet. ik werk bijna 20 uur naast me school en daar moet ik zowat alles van betalen... dus dat verwende opstandige gedrag ben ik niet mee bekend.
Dat is geen reden voor instanties om in beweging te komen. Wat is er eigenlijk aan de hand?quote:Op woensdag 20 januari 2016 23:55 schreef Zomaareengast het volgende:
ik werk bijna 20 uur naast me school en daar moet ik zowat alles van betalen...
Heel verstandig.quote:Op woensdag 20 januari 2016 23:55 schreef Fokker89 het volgende:
TS heeft in DM al laten weten dat hij dan 's ochtends vroeg weg gaat, lijkt me een stuk verstandiger, kan hij er een nachtje over slapen, en heeft hij morgen de hele dag om wat uit te zoeken.
Nee, ofcourse is dat geen beweging om in beweging te komen. Maar een huisarts en psycholoog die geestelijke mishandeling hebben vastgesteld hopelijk wel.quote:Op woensdag 20 januari 2016 23:58 schreef Queller het volgende:
[..]
Dat is geen reden voor instanties om in beweging te komen. Wat is er eigenlijk aan de hand?
Dat is leuk voor een nachtje, maar geen oplossing, en in die omgeving zullen die nu op dit tijdstip echt geen mensen (laat staan minderjarig) meer aannemen.quote:
Zou ik er ver mee komen om ze allemaal een mailtje te sturen en de situatie uitgebreid uit te leggen en vragen wat ze me kunnen bieden?quote:Op woensdag 20 januari 2016 23:51 schreef Fokker89 het volgende:
http://www.idris.nl/
http://www.smobreda.nl/
http://www.smo-traverse.nl/
http://www.kompaanendebocht.nl/
Hier kun je even kijken, maar ook daarvoor geldt dat je niet 's nachts zomaar terecht kan, daar gaat vaak wel wat uren overheen, en 's nachts is er doorgaans niemand die je kan helpen.
Op korte termijn niet, dan moet je echt bellen of langsgaan, maar voor een duidelijker beeld zou dat misschien wel helpen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 00:03 schreef Zomaareengast het volgende:
[..]
Zou ik er ver mee komen om ze allemaal een mailtje te sturen en de situatie uitgebreid uit te leggen en vragen wat ze me kunnen bieden?
http://www.fier.nl/kinder(...)pBRz8l05waAuac8P8HAQquote:Op woensdag 20 januari 2016 23:59 schreef Zomaareengast het volgende:
[..]
Nee, ofcourse is dat geen beweging om in beweging te komen. Maar een huisarts en psycholoog die geestelijke mishandeling hebben vastgesteld hopelijk wel.
Als ik zo naar je nick kijk heb ik daar toch mijn twijfels over of TS daar al dan niet wat aan heeftquote:Op donderdag 21 januari 2016 02:31 schreef Anus_Cocainus het volgende:
misschien kan ik je wat tips geven.
Misschien dat een jonge knul van 15 wat minder kortzichtig is, Geralt.quote:Op donderdag 21 januari 2016 02:42 schreef Geralt het volgende:
[..]
Als ik zo naar je nick kijk heb ik daar toch mijn twijfels over of TS daar al dan niet wat aan heeft
Dat hangt er helemaal vanaf wat de problemen zijn natuurlijkquote:Op donderdag 21 januari 2016 07:09 schreef Piet__Piraat het volgende:
Er zitten een hoop stappen tussen problemen en van huis vluchten, maar ik vraag me af of die ook allemaal gezet zijn. Begin eens met naar je huisarts rennen en daar je problemen te bespreken. Die kan me je meedenken wat wijsheid is (welke hulpverlening mogelijk geschikt is), want uit huis vluchten is geen oplossing. Al lijkt het dat soms voor de korte termijn wel.
Nee hoor. Zomaar het dak boven je hoofd verlaten is niet wijs. 15 jaar, blijkbaar vooral een uit de hand gelopen situatie en TS geeft al aan dat het meer een noodkreet is om aan te geven dat het zo niet verder kan nadat het al heel lang oploopt, dan dat er acuut (levens)gevaar is. Dat is geen reden om buiten te gaan slapen, maar dan is de huisarts de eerste stap.quote:Op donderdag 21 januari 2016 07:11 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat hangt er helemaal vanaf wat de problemen zijn natuurlijk
Dank!quote:
Dit. Nu is het belangrijk dat je even ergens bent waar je je 'thuis' kunt voelen. Daarna kun je volgende stappen zetten.quote:Op donderdag 21 januari 2016 13:16 schreef Kreator het volgende:
Ik zou het toch bij vrienden of familie proberen. De meeste mensen hebben echt wel begrip voor de situatie, als ze die kennen.
Dan kun je van daaruit beslissen wat je kunt en moet. Nu buiten slapen is geen pretje (ben net buiten geweest)
Ik snap de aanbeveling dit te doen, maar handig is het niet (die mensen kunnen er zelfs nog problemen door krijgen wegens onttrekking aan het ouderlijk gezag).quote:Op donderdag 21 januari 2016 13:16 schreef Kreator het volgende:
Ik zou het toch bij vrienden of familie proberen. De meeste mensen hebben echt wel begrip voor de situatie, als ze die kennen.
Dan kun je van daaruit beslissen wat je kunt en moet. Nu buiten slapen is geen pretje (ben net buiten geweest)
Omdat de huisarts hier ten eerste al een meldplicht in heeft.quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:19 schreef Kreator het volgende:
Huisarts zou voor mij overigens 1 van de laatste opties zijn. Geen idee waarom ik daar heen zou moeten als ik thuis weg wil.
Ik ben het daar niet mee eens. Er gaat niemand in de problemdn komen, als je een paar nachten bij een vriend of oom slaapt om je zaken op de rit te krijgen; zeker als blijkt dat het thuis ellende is.quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:11 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Ik snap de aanbeveling dit te doen, maar handig is het niet (die mensen kunnen er zelfs nog problemen door krijgen wegens onttrekking aan het ouderlijk gezag).
Beter is desnoods via de huisarts verdere hulpverlening op gang te krijgen. Daar zijn je al veel adressen van gegeven.
Sterkte!
dit.quote:Op donderdag 21 januari 2016 13:16 schreef Kreator het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |