Wat gebeurt er dan met die kinderen? Worden ze opeens homo als ze een gelukkig stel zien?quote:Op woensdag 20 januari 2016 17:56 schreef Calcio het volgende:
Niks mis met homo's of homohuwelijk oid maar zoenende mannen in het openbaar vind ik niet kunnen. Zeker omdat er ook kinderen langs kunnen komen dat gaat gewoon te ver.
quote:Op woensdag 20 januari 2016 17:52 schreef berko13 het volgende:
tegelijkertijd moet rekening gehouden worden met de sociale normen binnen een samenleving en horen
quote:Op woensdag 20 januari 2016 17:56 schreef Calcio het volgende:
zoenende mannen in het openbaar vind ik niet kunnen.
Vraagje, en dan heel serieus bedoeld, hoe vaak zie je mannen zoenen, tongzoenen, klef doen in het openbaar? Gewoon, in je stad of dorp waar je woont, een kleffend stelletje homomannen, hoe vaak zie je dat?quote:Op woensdag 20 januari 2016 17:57 schreef vigen98 het volgende:
Zoenende mannen zijn fucking goorStel dat je kinderen hebt, hoe moet je dat uitleggen?
Dat komt omdat je jaloers bentquote:Op woensdag 20 januari 2016 17:59 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Wat gebeurt er dan met die kinderen? Worden ze opeens homo als ze een gelukkig stel zien?
Alle slobberende stelletjes in het openbaar vind ik goor, maar om alle haat dan meteen op homo's te focussen...
Bijna nietquote:Op woensdag 20 januari 2016 18:00 schreef YuckFou het volgende:
[..]
[..]
[..]
Vraagje, en dan heel serieus bedoeld, hoe vaak zie je mannen zoenen, tongzoenen, klef doen in het openbaar? Gewoon, in je stad of dorp waar je woont, een kleffend stelletje homomannen, hoe vaak zie je dat?
Niet vaak, 4 keer per jaar misschien. Maar elke keer dat een kind zoiets moet zien is er een te veel. En nogmaals, verder niks tegen dat soort mensen maar we moeten niet alles maar normaal gaan vindenquote:Op woensdag 20 januari 2016 18:00 schreef YuckFou het volgende:
[..]
[..]
[..]
Vraagje, en dan heel serieus bedoeld, hoe vaak zie je mannen zoenen, tongzoenen, klef doen in het openbaar? Gewoon, in je stad of dorp waar je woont, een kleffend stelletje homomannen, hoe vaak zie je dat?
quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:01 schreef vigen98 het volgende:
Bijna nietMaar wanneer het gebeurd tja ik vind het gewoon niet kunnen. En dat hebben wel meer mensen
Kortom, vrijwel nooit, maar zodra het kan wel gelijk je mening dumpen om maar aan te geven hoe geweldig heteroseksueel je bent en dat homo's maar vies zijn...quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:01 schreef Calcio het volgende:
Niet vaak, 4 keer per jaar misschien. Maar elke keer dat een kind zoiets moet zien is er een te veel. En nogmaals, verder niks tegen dat soort mensen maar we moeten niet alles maar normaal gaan vinden
Het huwelijk betekent voor mij meer dan 2 of meer mensen die elkaar graag zien.quote:Op woensdag 20 januari 2016 17:56 schreef Calcio het volgende:
Niks mis met homo's of homohuwelijk oid maar zoenende mannen in het openbaar vind ik niet kunnen. Zeker omdat er ook kinderen langs kunnen komen dat gaat gewoon te ver.
Amper, desalniettemin is het goed dat zo'n wet er komt. Wellicht zou je zonder het verbod op exhibitionisme ook amper naakte mannen of vrouwen tegenkomen op straat, maar daar is er toch ook een wet voor. De frequentie van hoe vaak iets voorkomt is niet van belang om dat in wetten om te gieten, wel of het binnen de sociale normen van een samenleving past.quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:00 schreef YuckFou het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dat mogen we ons afvragen, TS.quote:Op woensdag 20 januari 2016 17:52 schreef berko13 het volgende:
Ik draag vrijheid hoog in het vaandel
Dat is lekker jouw probleem.quote:Op woensdag 20 januari 2016 17:57 schreef vigen98 het volgende:
Zoenende mannen zijn fucking goorStel dat je kinderen hebt, hoe moet je dat uitleggen?
quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:09 schreef berko13 het volgende:
Amper, desalniettemin is het goed dat zo'n wet er komt.
Ben je het daar dan ook mee eens? Zoenende mannen moeten 2 weken de bak in, bekkende vrouwen zijn geen gevaar dus mogen wel tongen?quote:Op woensdag 20 januari 2016 17:52 schreef berko13 het volgende:
he added the new law would not affect women because they believed ‘women are more reasonable’.
Dan zeg je dat die twee mannen van elkaar houden zoals papa en mama van elkaar houden. Niet zo moeilijk, heur. Als die uitleg jou zwaar valt, dan heb jíj een probleem; niet het zoenende stel en ook niet jouw kinderen.quote:Op woensdag 20 januari 2016 17:56 schreef Calcio het volgende:
Dat is natuurlijk een gekke uitleg die ik niet begrijp, ook bij vrouwen zou dit tot de privésfeer moeten behoren.quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:11 schreef YuckFou het volgende:
[..]
[..]
Ben je het daar dan ook mee eens? Zoenende mannen moeten 2 weken de bak in, bekkende vrouwen zijn geen gevaar dus mogen wel tongen?
Mag ik vragen hoe oud je bent en wat voor achtergrond je hebt? Nederlands? Kom je uit een buitenlandse cultuur?quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:21 schreef berko13 het volgende:
Dat is natuurlijk een gekke uitleg die ik niet begrijp, ook bij vrouwen zou dit tot de privésfeer moeten behoren.
Die moraal hoeft niet aangepast te worden; vrijheid is het sleutelwoord. Niemand wordt er slechter van als homo's dezelfde rechten hebben als hetero's.quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:14 schreef Confetti het volgende:
Ik vind dat de Staat de verplichting heeft om richting te geven aan de geldende waarden en normen in het land.
De seksuele moraal is natuurlijk niet in beton gegoten en aan veranderingen onderhevig. Maar dat betekent niet dat een kleine minderheid die moraal even kan aanpassen ten koste van een grote meerderheid die dat niet wil.
Minderheden zullen zich altijd meer moeten aanpassen aan de meerderheid dan andersom. Voor LHBT'ers geen uitzondering.
Waarom moet de minderheid aan het kortste eind trekken? Misschien moet de meerderheid beseffen dat iedereen het recht heeft vrij te leven. En kinderen? Die leg je gewoon uit dat die twee mensen van elkaar houden. Wat is er mis met een beetje liefde tonen.quote:Op woensdag 20 januari 2016 17:52 schreef berko13 het volgende:
Goede zaak of niet?
Voor mij als rechtse conservatief is het een dubbeltje op zijn kant.
Ik draag vrijheid hoog in het vaandel, echter moeten de afweging gemaakt worden of iets maatschappelijk aanvaardbaar is.
Net zoals bijvoorbeeld een blote vrouwentepel maatschappelijk niet aanvaardbaar is, zijn volgens mij uitingen van niet-traditionele samenlevingsvormen in het openbaar ook niet wenselijk.
Dus ja; goede maatregel, homo's moeten vrij kunnen leven (Jezus zei: "verwerp de zonde, niet de zondaar"), tegelijkertijd moet rekening gehouden worden met de sociale normen binnen een samenleving en horen kinderen niet in verwarring gebracht te verworden. Een volwassene zal zoiets makkelijker kunnen plaatsen dan een kind.
Conservatieve katholieke Vlaming.quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:27 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe oud je bent en wat voor achtergrond je hebt? Nederlands? Kom je uit een buitenlandse cultuur?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |