http://nos.nl/nieuwsuur/a(...)linstroom-van-90-000quote:Dit jaar zouden er wel eens 90.000 asielzoekers naar Nederland kunnen komen. Vorig jaar stopte de teller op 58.000, en dat aantal werd ook voor dit jaar voorgespiegeld. Het kabinet heeft de hogere prognose naast zich neergelegd, melden bronnen aan Nieuwsuur.
Ambtenaren hebben in november doorgegeven dat ze verwachten dat er in 2016 zo'n 90.000 asielzoekers naar Nederland komen, maar het kabinet heeft ervoor gekozen met een lagere verwachting te werken. Volgens de bronnen van Nieuwsuur had het kabinet hier politieke redenen voor. Vooral de VVD vond het een onaanvaardbaar hoog getal.
Nieuwsuur spreekt erover met parlementair verslaggever Dominque van der Heyde, met ook reacties van VVD-fractievoorzitter Halbe Zijlstra en PvdA-leider Diederik Samsom.
Twee keer zoveel
Politiek Den Haag maakt zich achter de schermen grote zorgen over de gevolgen van de aanhoudende stroom asielzoekers. Heeft het kabinet een plan B als de instroom niet afneemt? En wanneer is voor Nederland de grens bereikt?
De opvang van asielzoekers, met of zonder verblijfsvergunning, vormt een zware last op de schouders van gemeenten. Het heeft grote gevolgen op het gebied van sociale zekerheid, onderwijs en woningen in gemeenten.
"Wij moeten twee keer zoveel mensen huisvesten als vorig jaar", zegt Herbert Raat, VVD-wethouder in Amstelveen. "Hier komen rond de 500 sociale huurwoningen vrij, een derde gaat nu naar asielzoekers die een verblijfsvergunning hebben gekregen. Als dat er nog meer worden, lopen we vast."
Balans kwijt
Volgens Raat kan de gemeente de instroom op dit moment nog aan. "Maar het is de vraag of het nog hanteerbaar is de komende jaren. Als we kijken naar 2015, denk ik dat gemeenten heel erg hun best hebben gedaan. Maar op een bepaald moment houdt het wel op."
Ook voor het draagvlak in de gemeente kan een hogere instroom asielzoekers nadelige gevolgen hebben. "Als woningen en onderwijs beheerst worden door mensen die hier naartoe komen en er geen aandacht meer is voor mensen die hier al wonen, raakt de balans kwijt", zegt Raat.
Ik denk dat je met gezinshereniging al gauw op een 400.000 extra Nederlanders uitkomt.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Genoeg kantoorpanden leeg. Kunnen asielzoekers prima in.
Niet van de ene op de andere dag, een kantoorpand zo aanpassen dat er mensen in kunnen wonen gaat nog behoorlijk wat tijd en geld in zitten.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Genoeg kantoorpanden leeg. Kunnen asielzoekers prima in.
Nog meer reden om gezinshereniging aan banden te leggen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:38 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Ik denk dat je met gezinshereniging al gauw op een 400.000 extra Nederlanders uitkomt.
Dan heb je iedere verdieping drie dubbel volgepropt.
Ik hou mn hart vast dit jaarquote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:45 schreef Hochwinter het volgende:
Prognoses zijn wel erg koffiedik tegen. Er zijn zoveel variabelen, in dit verdeelde instabiele Europa, waardoor een prognose echt natte vinger werk is.
Als we dan toch aan het gokken zijn, ik gok dat het er méér dan 90.000 worden!
quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:05 schreef luxerobots het volgende:
Wat ik al vaker heb gezegd. Waarschijnlijk komen er dit jaar meer asielzoekers dan vorig jaar, omdat de asielstroom vorig jaar pas vrij laat (halverwege) op gang kwam.
Lijkt me verstandig om een ontmoedigend beleid te voeren, maarja, verstand en politiek blijken keer op keer maar moeilijk te combineren.
We hebben het allemaal heel goed en de rest van de (derde) wereld wil dat ook. Dat is het probleem.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:07 schreef BlauweSporttas het volgende:
De grens was natuurlijk 25 jaar geleden al bereikt. Maar aan deze ellende lijkt maar geen eind te komen terwijl de oplossing zo eenvoudig is: grenzen potdicht gooien.
In mijn hoofd zit ik trouwens al een fase verder: remigratie van alles wat we hier de afgelopen 25 jaar hebben binnengelaten.
Kopt maar het is aan ons wat we willen delen, hoe en vooral waar.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:15 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
We hebben het allemaal heel goed en de rest van de (derde) wereld wil dat ook. Dat is het probleem.
Geldstromen blokkeren, sociale huizen voor de Nederlanders gebruiken en ze gaan vanzelf wel weg, naar Duitsland of Zweden ofzoquote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:21 schreef Nintex het volgende:
Geert wacht nog een hele klus om ze allemaal uit te zetten.
Ben je serieus? Daarna uit het huis jagen, in een wijk stoppen en op een trein zetten? Mijn god.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:23 schreef berko13 het volgende:
[..]
Geldstromen blokkeren, sociale huizen voor de Nederlanders gebruiken en ze gaan vanzelf wel weg, naar Duitsland of Zweden ofzo
Mooie beelden van NL die hele gezinnen uit huizen zet en op de trein pusht.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:25 schreef Abed het volgende:
[..]
Ben je serieus? Daarna uit het huis jagen, in een wijk stoppen en op een trein zetten? Mijn god.
Laat hem. Het is een troll.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:26 schreef agter het volgende:
[..]
Mooie beelden van NL die hele gezinnen uit huizen zet en op de trein pusht.
Gaat de wereld over.
Niemand wil dat.
Nee, ik hoop het ook niet.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:26 schreef agter het volgende:
[..]
Mooie beelden van NL die hele gezinnen uit huizen zet en op de trein pusht.
Gaat de wereld over.
Niemand wil dat.
Nee hoor.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:27 schreef meester82 het volgende:
gewoon niemand meer toelaten zo simpel is het, of de regerende partijen gaan zo zwaar de lul zijn straks, er is gewoon geen draagvlak voor onder de nederlandse bevoking. Nederland is gewoon te klein voor deze imigrantencrisis. En aangezien ze te laf zijn tot nu toe in Den Haag om maatregelen te nemen zie ik het somber in.
Vermenigvuldig dat getal maar met een 4 ofzo want de nareis moet er nog bij.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:57 schreef Abed het volgende:
90.000 is toch niet zoveel? Ik zie het probleem niet zo.
Niet zo bozig doen tegen mensen met een andere mening dan extreem rechts.quote:
Ja geweldig het overgrote deel nietquote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:28 schreef agter het volgende:
[..]
Nee hoor.
Ik ben voor een goede verdeling binnen de EU. En meer met mij.
Wil Oost-Europa niet, en daar hebben ze gelijk inquote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:28 schreef agter het volgende:
[..]
Nee hoor.
Ik ben voor een goede verdeling binnen de EU. En meer met mij.
Wat miij betreft zijn die ook welkom. Samen zullen we alles delen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:28 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Vermenigvuldig dat getal maar met een 4 ofzo want de nareis moet er nog bij.
Gelukkig heb jij niet zoveel te vertellen in dit land.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:29 schreef Abed het volgende:
[..]
Wat miij betreft zijn die ook welkom. Samen zullen we alles delen.
Met die 58K van dit jaar erbij moet je denken aan een complete stad ter grootte van een Den Bosch. Gewoon even erbij. Op tijd van 2 jaar.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:57 schreef Abed het volgende:
90.000 is toch niet zoveel? Ik zie het probleem niet zo.
Waarvan akte.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:30 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Gelukkig heb jij niet zoveel te vertellen in dit land.
Definieer ons? Jij of ik hebben er niks over te zeggen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:18 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Kopt maar het is aan ons wat we willen delen, hoe en vooral waar.
preciesquote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:32 schreef BarryOSeven het volgende:
VVD vraagt ambtenaren de waarheid zo te verdraaien dat er minder asielzoekers lijken komen. Echt hoe dom kun je zijn.
Struisvogel politiek op het hoogste niveau, naast dat het gewoon onacceptabel voorliegen is.
Hoe lang accepteren we dit nog?
Dit.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:32 schreef BarryOSeven het volgende:
VVD vraagt ambtenaren de waarheid zo te verdraaien dat er minder asielzoekers lijken komen. Echt hoe dom kun je zijn.
Struisvogel politiek op het hoogste niveau, naast dat het gewoon onacceptabel voorliegen is.
Hoe lang accepteren we dit nog?
Hier op -3:00 zeggen ze zelf: per man 4 vrouwen en per vrouw 7-8 kinderen. Per man 22 stuks kids. (of 32). En dat de volgende generatie opnieuw, etc.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:40 schreef KrappeAuto het volgende:
Iemand cijfers over nareizigers? Wat is het gemiddelde aan nareiziger per Islamitische/Arabische asielzoeker?
Extreem-rechts is misschien nog dommer dan extreem-links. Maar toch bedankt voor je weer hersenloze opmerking. Als je nou niet aan het trollen bent, ben je gewoon heel simpel.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:28 schreef Abed het volgende:
[..]
Niet zo bozig doen tegen mensen met een andere mening dan extreem rechts.
Misdadige struisvogelpolitiek. Staan we straks weer voor een voldongen feit.quote:Ambtenaren hebben in november doorgegeven dat ze verwachten dat er in 2016 zo'n 90.000 asielzoekers naar Nederland komen, maar het kabinet heeft ervoor gekozen met een lagere verwachting te werken.
Dat is waar.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:33 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Definieer ons? Jij of ik hebben er niks over te zeggen. Tenzij je heel veel centjes hebt.
Bedankt Hans.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:35 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Extreem-rechts is misschien nog dommer dan extreem-links. Maar toch bedankt voor je weer hersenloze opmerking. Als je nou niet aan het trollen bent, ben je gewoon heel simpel.
Zoals een gemiddelde bananenrepubliek in Afrika. De rijken en meeste blanken leven in gated communities. De zwarte Afrikanen en Arabieren in de achterstandswijken. Veel geweld maar geen burgeroorlog. Een land binnen een land.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:34 schreef Charleville het volgende:
Ben benieuwd hoe Nederland er over 80 jaar uitziet......
Die laat ze toch binnen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:34 schreef Abed het volgende:
Ah, het wijzen naar de regering is weer begonnen.
Het zijn wel mensen waar het over gaat. Het is zo kort door de bocht allemaal. Een sfeer van angst en daardoor haat. Wat hebben wij bijgedragen aan Nederland behalve hier geboren te zijn en een beetje te werken? Iedereen gelijke rechten.quote:
Dat blijft gissen. Maar waarschijnlijk hebben de meeste (jongeren) een mooie mocca-huidskleurtjequote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:34 schreef Charleville het volgende:
De Europese man stamt ook van de Afrikaan, dus wat dat betreft zijn we allemaal hetzelfde.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:38 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Dat blijft gissen. Maar waarschijnlijk hebben de meeste een mooie mocca-huidskleurtje![]()
Dat denk ik dus ook, lagere banen worden volop geautomatiseerd, die enorme aantallen inwoners die erbij komen zonder opleiding kunnen we gewoon niet voorzien van werk.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:36 schreef Confetti het volgende:
[..]
Zoals een gemiddelde bananenrepubliek in Afrika. De rijken en meeste blanken leven in gated communities. De zwarte Afrikanen en Arabieren in de achterstandswijken. Veel geweld maar geen burgeroorlog. Een land binnen een land.
Handjes genoeg in de zorg.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:38 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Dat blijft gissen. Maar waarschijnlijk hebben de meeste (jongeren) een mooie mocca-huidskleurtje![]()
Dat is spijtig van je broer natuurlijk, laat dat voorop staan. Maar anderzijds zijn de problemen van een vluchteling net zo erg, ook al is dat geen Nederlander.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:40 schreef Charleville het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook, lagere banen worden volop geautomatiseerd, die enorme aantallen inwoners die erbij komen zonder opleiding kunnen we gewoon niet voorzien van werk.
Subsidies worden automatisch ook steeds lager, waardoor je inderdaad echt armoede kan krijgen.
Mijn broer is verstandelijk beperkt, en heeft geen recht meer door de bezuinigingen op wajong of een sociale werkplaats, en zit nu noodgedwongen thuis, maar er is wel geld genoeg voor een ongelimiteerd aantal moslim immigranten....
Is dat een theorie die onomstotelijk is bewezen? Volgens mij (nog) niet. Neemt niet weg het plausibel is, maar dat waren meer theorieën die niet bleken te kloppen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:38 schreef Abed het volgende:
[..]
De Europese man stamt ook van de Afrikaan, dus wat dat betreft zijn we allemaal hetzelfde.
Het schip zinkt en nog steeds roepen politici om een Europese oplossing. Als die solidariteit er simpelweg niet is moet je nationale beslissingen nemen om het land te verdedigen. Je kunt niet een eeuwigheid op de EU wachten. Ik denk dat de regering gedwongen zal worden om de grenzen te sluiten in de zomer. Er is geen land meer over dat niet controleert maar wel een grote instroom heeft. Nederland staat alleen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:38 schreef George_Zina het volgende:
Het grootste probleem is misschien wel dat dat Europa geen eenheid is. Alle Europese landen bij elkaar geven meer uit aan defensie dan Rusland en China gezamenlijk maar nog kunnen ze hun grenzen niet bewaken.... Breng al die legers en geld bij elkaar en dan kun je de boel stevig dichtgooien.
Dat lijkt een beetje op het idee van een ghetto, eng.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:43 schreef Charleville het volgende:
GATED COMMUNITIES
Het lijkt inderdaad al gaande, in de Schilderswijk heb je ook projecten met afgesloten buitenruimtes, ik denk dat je nog wel eens gelijk kan hebben voor de toekomst..
https://zoetermeer.sp.nl/(...)09/gated-communities
Compleet gestoordquote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:38 schreef Abed het volgende:
[..]
Het zijn wel mensen waar het over gaat. Het is zo kort door de bocht allemaal. Een sfeer van angst en daardoor haat. Wat hebben wij bijgedragen aan Nederland behalve hier geboren te zijn en een beetje te werken? Iedereen gelijke rechten.
De grenzen hoeven niet eens dicht als er gestopt wordt met de opvang en procedure.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:07 schreef BlauweSporttas het volgende:
De grens was natuurlijk 25 jaar geleden al bereikt. Maar aan deze ellende lijkt maar geen eind te komen terwijl de oplossing zo eenvoudig is: grenzen potdicht gooien.
Betaalbare huurwoningen zijn ook niet meer te krijgen, maar wel met voorrang voor de asielzoeker. Speciaal onderwijs is wegbezuinigd, maar er gaan wel nieuwe scholen open voor asielkinderen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:40 schreef Charleville het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook, lagere banen worden volop geautomatiseerd, die enorme aantallen inwoners die erbij komen zonder opleiding kunnen we gewoon niet voorzien van werk.
Subsidies worden automatisch ook steeds lager, waardoor je inderdaad echt armoede kan krijgen.
Mijn broer is verstandelijk beperkt, en heeft geen recht meer door de bezuinigingen op wajong of een sociale werkplaats, en zit nu noodgedwongen thuis, maar er is wel geld genoeg voor een ongelimiteerd aantal moslim immigranten....
Nou onomstotelijk niet, wel zeer waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:43 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Is dat een theorie die onomstotelijk is bewezen? Volgens mij (nog) niet. Neemt niet weg het plausibel is, maar dat waren meer theorieën die niet bleken te kloppen.
Waar ben je zo bang voor? Serieuze vraag.quote:
Landen als Denemarken controleren al de grenzen. Denemarken heeft dat kortgeleden nog verlengd tot februari. Zwitserland neemt bezittingen in van vluchtelingen als ze meer dan 1000euro bij zich hebben etc. etc.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:43 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het schip zinkt en nog steeds roepen politici om een Europese oplossing. Als die solidariteit er simpelweg niet is moet je nationale beslissingen nemen om het land te verdedigen. Je kunt niet een eeuwigheid op de EU wachten. Ik denk dat de regering gedwongen zal worden om de grenzen te sluiten in de zomer. Er is geen land meer over dat niet controleert maar wel een grote instroom heeft. Nederland staat alleen.
quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:34 schreef Charleville het volgende:
Duitsland zou dat ook doen, ben van het weekend van Oostenrijk naar Duitsland gereden. Geen grenscontrole gezien.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:46 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Landen als Denemarken controleren al de grenzen. Denemarken heeft dat kortgeleden nog verlengd tot februari. Zwitserland neemt bezittingen in van vluchtelingen als ze meer dan 1000euro bij zich hebben etc. etc.
Duitsland heeft geen grenscontroles. In wezen is Duitsland nog het land dat het meeste wil vasthouden aan Schengen en heeft meermalen kritiek geleverd op een land als Denemarken.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:48 schreef BarryOSeven het volgende:
Duitsland zou dat ook doen, ben van het weekend van Oostenrijk naar Duitsland gereden. Geen grenscontrole gezien.
Het is niet helemaal onrealistisch dat plaatje natuurlijk.quote:
Ja, er kan ook een enorme komeet inslaan.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:49 schreef Charleville het volgende:
[..]
Het is niet helemaal onrealistisch dat plaatje natuurlijk.
Je ziet nu al hoeveel wapens ze hebben afgenomen van jihadisten in Parijs, na huiszoekingen.
Zelfs oorlogswapens waren te vinden, een jihad gerelateerde oorlog kan ook hier voorkomen.
Landen als bijvoorbeeld Syrië en Libië zijn geen godvergeten teringzooi vanwege de geografische ligging maar vanwege de inwoners. En die komen onze kant op.quote:
Ik heb de hoofddoekjes van mijn oma al klaar gelegd voor mijn dochter en mij.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:57 schreef Gerard_Geit het volgende:
Niet preventief bekeren tot de Islam
Dat is niet voldoen. Moet minstens een niqaab zijn.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:58 schreef agter het volgende:
[..]
Ik heb de hoofddoekjes van mijn oma al klaar gelegd voor mijn dochter en mij.
quote:Op woensdag 20 januari 2016 00:03 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is niet voldoende. Moet minstens een niqaab zijn.
Jouw link is een filmpje.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:35 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Hier op -3:00 zeggen ze zelf: per man 4 vrouwen en per vrouw 7-8 kinderen. Per man 22 stuks kids. (of 32). En dat de volgende generatie opnieuw, etc.
Ik denk dat dit meer mijn stijl is...quote:Op woensdag 20 januari 2016 00:03 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is niet voldoen. Moet minstens een niqaab zijn.
Waarom denk je dat die jihadisten die zware wapens hier in Europa in hun bezit hebben?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:50 schreef Abed het volgende:
[..]
Ja, er kan ook een enorme komeet inslaan.
Het gaat me nu iets te snel van asielzoekers naar gewapende jihadstrijders.quote:Op woensdag 20 januari 2016 00:11 schreef ToT het volgende:
[..]
Waarom denk je dat die jihadisten die zware wapens hier in Europa in hun bezit hebben?
Die zitten er echt wel tussen. Met name in Duitsland zijn er wapens aangetroffen in de bagage van vluchtelingen. Natuurlijk is het grootste deel geen jihadist, maar aanslagen worden door extremisten gepleegd, en die zitten er gewoon tussen.quote:Op woensdag 20 januari 2016 00:13 schreef Abed het volgende:
[..]
Het gaat me nu iets te snel van asielzoekers naar gewapende jihadstrijders.
Mensen die bij een AZC binnenkomen worden wel degelijk gechecked op persoon en bagage.quote:Op woensdag 20 januari 2016 00:14 schreef ToT het volgende:
[..]
Die zitten er echt wel tussen. Met name in Duitsland zijn er wapens aangetroffen in de bagage van vluchtelingen. Natuurlijk is het grootste deel geen jihadist, maar aanslagen worden door extremisten gepleegd, en die zitten er gewoon tussen.
Bagage valt zo wel te checken, maar voor je een persoon hebt doorgelicht ben je wel een tijdje verder en al die tijd mag men gewoon vrij rondlopen. In Parijs gaf dat duidelijk de nodige problemen.quote:Op woensdag 20 januari 2016 00:15 schreef Abed het volgende:
[..]
Mensen die bij een AZC binnenkomen worden wel degelijk gechecked op persoon en bagage.
Ja en deze in de prullenbak.quote:Op woensdag 20 januari 2016 00:11 schreef IndigoCrystal het volgende:
[..]
Ik denk dat dit meer mijn stijl is...
[ afbeelding ]
Daarom vermeldde ik de tijd erbij (-3:00 vanaf het einde).quote:Op woensdag 20 januari 2016 00:10 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Jouw link is een filmpje.
Per man 22 stuks?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |