Ik zat al te wachtenquote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:12 schreef RobinOok het volgende:
Ik ga hier eens gewoon lekker niks zeggen.....
Ik ook niet...quote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:12 schreef RobinOok het volgende:
Ik ga hier eens gewoon lekker niks zeggen.....
Pauper. Vervang het dan gewoon door kreeft. Al komt die dan weer uit het water...quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:48 schreef emil23 het volgende:
Ik zou de kippenborst vervangen door ossenhaas. Dan heb je geen last van waterige kip.
Voor de duidelijkheid: het gaat hier om dezelfde pakjes kip van dezelfde aanbieder. Er zit gewoon veel variatie tussen. Dus als ik op één of andere manier aan de buitenkant zou kunnen zien welke kip veel water bevat en welke niet dan kan ik daar op letten als ik het uit het rek pak.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 20:54 schreef technofreak86 het volgende:
Vergelijk anders verschillende aanbieders met een weegschaal voor en na het bakken.
Klopt, er staat een vrouwtje aan de lijn (Ria, 57) die willekeurig de kip volspuit met water. Ze zijn te herkennen aan de gaatjes waar de naald uitkomt.quote:Op woensdag 20 januari 2016 08:19 schreef SeLang het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid: het gaat hier om dezelfde pakjes kip van dezelfde aanbieder. Er zit gewoon veel variatie tussen. Dus als ik op één of andere manier aan de buitenkant zou kunnen zien welke kip veel water bevat en welke niet dan kan ik daar op letten als ik het uit het rek pak.
Duur in de zin van prijs per kilo, maar die kilo is inclusief ingespoten water. 6 euro de kilo lijkt mij vrij duur voor water, aangezien ik normaal gesproken voor 6 euro zo'n 10.000 kilo water koop. Toen ik op een gegeven moment het beste spek van de stad had gevonden vond ik iets van 16 euro de kilo ook wel duur, maar het smaakt niet alleen beter, er zit ook gewoon méér smaak per kilo in, en veel minder water. Gewoon gerookt, niet in de pekel met rookaroma gehangen.quote:Op woensdag 20 januari 2016 11:47 schreef HarveySpecter het volgende:
Tegenwoordig spuiten ze alle soorten vlees in met water en eiwitten. Inderdaad om het gewicht te verhogen.
Biologisch is een optie, maar dat is dan weer duur.
Denk dat we ermee moeten leren leven
Consumenten bond kwam met dit verhaalquote:Op woensdag 20 januari 2016 14:05 schreef habitue het volgende:
Overigens als het niet op het etiket staat, is de kip niet ingespoten. Het water dat in je pan zit komt omdat de kip ingevroren is geweest en de structuur van de cellen daardoor anders is.
Tik dan in een spoiler!quote:
DMquote:
Heel Nederland heeft ook jarenlang onbewust paardenvlees gegeten, en als daar al zo lang niemand achter komt..quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:40 schreef Myraela het volgende:
Ze spuiten geen vocht in vlees. Vlees bestaat uit vocht en het is een natuurproduct dus het kan variëren. Het is niet toegestaan om vocht toe te voegen wanneer dit niet op de verpakking staat.
Offtopic: waar precies, als ik vragen mag?quote:Op woensdag 20 januari 2016 13:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Duur in de zin van prijs per kilo, maar die kilo is inclusief ingespoten water. 6 euro de kilo lijkt mij vrij duur voor water, aangezien ik normaal gesproken voor 6 euro zo'n 10.000 kilo water koop. Toen ik op een gegeven moment het beste spek van de stad had gevonden vond ik iets van 16 euro de kilo ook wel duur, maar het smaakt niet alleen beter, er zit ook gewoon méér smaak per kilo in, en veel minder water. Gewoon gerookt, niet in de pekel met rookaroma gehangen.
Het is de fixatie op kiloprijs die dit soort dingen veroorzaakt.
Zo heb ik kilo's spek uit Kroatie meegenomen, goddelijk lekker.quote:Op woensdag 20 januari 2016 13:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Duur in de zin van prijs per kilo, maar die kilo is inclusief ingespoten water. 6 euro de kilo lijkt mij vrij duur voor water, aangezien ik normaal gesproken voor 6 euro zo'n 10.000 kilo water koop. Toen ik op een gegeven moment het beste spek van de stad had gevonden vond ik iets van 16 euro de kilo ook wel duur, maar het smaakt niet alleen beter, er zit ook gewoon méér smaak per kilo in, en veel minder water. Gewoon gerookt, niet in de pekel met rookaroma gehangen.
Het is de fixatie op kiloprijs die dit soort dingen veroorzaakt.
Dat was bij Van Dijk in de Steentilstraat, maar die is een paar jaar geleden afgebrand. Nu zit hij in Uithuizermeeden en dat doet mijn winkelgemak geen goed, maar hij ligt hij niet goed in het dorp dus misschien komt hij wel terug naar stad.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:28 schreef citywok het volgende:
[..]
Offtopic: waar precies, als ik vragen mag?
naast Ferwerda?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat was bij Van Dijk in de Steentilstraat, maar die is een paar jaar geleden afgebrand. Nu zit hij in Uithuizermeeden en dat doet mijn winkelgemak geen goed, maar hij ligt hij niet goed in het dorp dus misschien komt hij wel terug naar stad.
Welke winkel zat daar niet naast Ferwerda? Hij zat aan de zuidkant, een of twee panden van de Winschoterkade af.quote:
Ok, da's wat minder handig ja. Ik had de laatste keer spek van de worstman uit Pekela die 's zaterdags tegenover de viskramen staat (of stond, laatste weken staat-ie er niet). Ook prima spul. Al weet ik niet hoe die het 'rookt'. Hoe onderscheid je dat? [/topic hack]quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat was bij Van Dijk in de Steentilstraat, maar die is een paar jaar geleden afgebrand. Nu zit hij in Uithuizermeeden en dat doet mijn winkelgemak geen goed, maar hij ligt hij niet goed in het dorp dus misschien komt hij wel terug naar stad.
Het is droog, ik koop eigenlijk nooit stukken spek in de supermarkt dus dan zie je het niet zo goed, maar de plakjes zijn gewoon nattig. Enerzijds door de pekel, anderzijds door het niet verdampen van vocht tijdens het roken (extra gewicht voor een 'goede' prijs per kilo). Gerookt spek kun je ook gewoon buiten de koelkast bewaren als het vocht maar kan verdampen, hangen dus. Daar wordt het wel hard en taai van en dat moet je willen, maar het kán wel.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:09 schreef citywok het volgende:
[..]
Ok, da's wat minder handig ja. Ik had de laatste keer spek van de worstman uit Pekela die 's zaterdags tegenover de viskramen staat (of stond, laatste weken staat-ie er niet). Ook prima spul. Al weet ik niet hoe die het 'rookt'. Hoe onderscheid je dat? [/topic hack]
poelier een idee?quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:46 schreef Fer het volgende:
Gewoon bij KFC halen.
Maar serieus, ik weet geen winkels te vinden waar je altijd fatsoenlijke kip filet koopt, eet het daarom weinig. Kipdijfilet is wel aardig. Maar goed ik woon in Amsterdam West, hier heb je alleen Jumbo en AH, div Turkse en Marokkaanse winkels en goedkope slagers en het is allemaal rommel. De keurslager is een oplichter en de enige fatsoenlijke is achterlijk duur en teringdruk.
Ik zal die Aldi filet eens proberen.
Wat ik wel te pruimen vind, zelf de filet van een hele kip afrukken, heb je ook, gelijk twee bouten en vleugel.
Zal niet van dezelfde aanbieder zijn. Je moet even naar de eg nummers kijken. Kip mag je sowieso 18% water in spuitenquote:Op woensdag 20 januari 2016 08:19 schreef SeLang het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid: het gaat hier om dezelfde pakjes kip van dezelfde aanbieder. Er zit gewoon veel variatie tussen. Dus als ik op één of andere manier aan de buitenkant zou kunnen zien welke kip veel water bevat en welke niet dan kan ik daar op letten als ik het uit het rek pak.
Zelfde winkel, zelfde verpakking, zelfde etiket, allemaal identiekquote:Op zaterdag 23 januari 2016 12:45 schreef Redster1984 het volgende:
[..]
Zal niet van dezelfde aanbieder zijn. Je moet even naar de eg nummers kijken. Kip mag je sowieso 18% water in spuiten
Dan eens een andere winkel proberen?quote:Op zaterdag 23 januari 2016 12:47 schreef SeLang het volgende:
[..]
Zelfde winkel, zelfde verpakking, zelfde etiket, allemaal identiek
De vraag in dit topic is hoe ik waterige kip kan herkennen. Die vraag blijft ook staan als je je kip in een andere winkel zou kopen.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 12:50 schreef Vijzel het volgende:
[..]
Dan eens een andere winkel proberen?
Hoe te herkennen: niet.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 12:57 schreef SeLang het volgende:
[..]
De vraag in dit topic is hoe ik waterige kip kan herkennen. Die vraag blijft ook staan als je je kip in een andere winkel zou kopen.
Er zijn nog maar een paar, zoals in Zuid waar veel welgestelde joden wonen en Zuidoost in een buurt meet heel veel zwarte bevolking.quote:
maar heb je daar wel de 'garantie' op fatsoenlijke kip?quote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:07 schreef Fer het volgende:
[..]
Er zijn nog maar een paar, zoals in Zuid waar veel welgestelde joden wonen en Zuidoost in een buurt meet heel veel zwarte bevolking.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |