abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159230219
Ik heb niet het idee dat TS hier al zo heel veel met zijn vriendin over gepraat heeft. Uiteindelijk moeten jullie beiden een goed gevoel hebben over de keuzes die jullie samen maken. Elkaars 'leed' tegen elkaar wegstrepen en voor de meest pijnloze oplossing gaan vind ik geen oplossing.
pi_159230224
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:47 schreef MutsMiep het volgende:

[..]

Dit dus.

TS heeft een NLse vriendin, van Chinese afkomst. En ja, hij had zich een uit kunnen zoeken met een vergelijkbare culturele achtergrond, maar TS lijkt bereid zich op elke mogelijke manier aan te passen. Dat kan ik over zijn vriendin niet zeggen. Dus ja, als zij zo vast houdt aan haar cultuur, moet ze zich een zoeken met dezelfde ideeën.
Hoe weet jij nou dat ts zijn vriendin zich niet aan de Nederlandse cultuur/TS aanpast? :')
pi_159230227
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:51 schreef TC03 het volgende:

[..]

Je maakt het wolliger dan nodig.

TS wordt Afgeperst voor duizenden euro's onder het mom van cultuur. Dat kan je toch niet goed praten?
Het is niet wolliger dan nodig, dat is wat het is. Een uitwisseling. Bruidegom geeft verlovingscadeautjes, bruid geeft bruidsschat. (even grofweg gesteld). De bedoeling is dat dat om en nabij en evenwicht is.

Dit gaat niet om hij moet duizenden euro's dokken en verder niets. Het gaat om het uitwisselen van giften waarbij geld staat voor geluk en dus ook uitgewisseld wordt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_159230251
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:52 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zucht. TS weet precies wat het is. Maar alsnog gaat het tegen zijn principes in. Daar gaat het om.
Omdat hij dat gevoel (emotie!) niet van zich af kan schudden. Dat gevoel dat hem verteld dat het vrouwenhandelzooi is. Wat het dus niet is!!!!

Waar hij tegen is is niet aan de orde, dat is het hele punt van het verhaal. Zijn gevoel erbij klopt niet bij wat het werkelijk is en hoe het beleefd wordt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 15:55:30 #155
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159230254
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:54 schreef erodome het volgende:

[..]

Het is niet wolliger dan nodig, dat is wat het is. Een uitwisseling. Bruid geeft verlovingscadeautjes, bruidegom geeft bruidsschat. (even grofweg gesteld). De bedoeling is dat dat om en nabij en evenwicht is.

Dit gaat niet om hij moet duizenden euro's dokken en verder niets. Het gaat om het uitwisselen van giften waarbij geld staat voor geluk en dus ook uitgewisseld wordt.
Het daadwerkelijke probleem gaat ver, ver over jouw hoofd heen. Het maakt geen bal uit wat er nou in detail allemaal gebeurt, het punt is dat TS er een principieel probleem mee heeft.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_159230266
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:52 schreef TC03 het volgende:

[..]

Wanneer?
Verloving--> man geeft giften
Trouwerij--> vrouw geeft giften (of haar familie dan).
pi_159230268
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:53 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waarom zou ik? Jouw gelijk zal me aan m'n reet roesten. Jouw opmerkingen in dit topic zijn simpelweg contraproductief.
Omdat je waarschijnlijk geen een gaat vinden. Ondertussen roep jij dat ik racistisch ben, ik generaliseer wel, want er zijn vast paar uitzonderingen. Hoeveel weet je nou over de Aziatische cultuur?
  dinsdag 19 januari 2016 @ 15:56:23 #158
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_159230279
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:52 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

[..]

:')
Prima dat je je eigen mening hebt. Maar dat verandert nog steeds niks aan andere culturen en tradities :*
Jawel hoor. Principieel zijn en met z'n allen concluderen dat bepaalde culturele gewoontes best wel belachelijk zijn kan zeker wat veranderen.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_159230293
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:55 schreef erodome het volgende:

[..]

Omdat hij dat gevoel (emotie!) niet van zich af kan schudden. Dat gevoel dat hem verteld dat het vrouwenhandelzooi is. Wat het dus niet is!!!!

Waar hij tegen is is niet aan de orde, dat is het hele punt van het verhaal. Zijn gevoel erbij klopt niet bij wat het werkelijk is en hoe het beleefd wordt.
Jij snapt het.

HET IS GODVERDOMME GEEN MENSENHANDEL
pi_159230300
quote:

[..]

Gevoelens staan los van feiten. Het is niet per se zo dat TS gevoelens niet overeenkomen met de realiteit. Zijn realiteit is ook realiteit.
pi_159230309
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het daadwerkelijke probleem gaat ver, ver over jouw hoofd heen. Het maakt geen bal uit wat er nou in detail allemaal gebeurt, het punt is dat TS er een principieel probleem mee heeft.
Nee, het gaat juist te ver boven jouw hoofd.
Ts zijn idee erbij is foutief, hij ziet het als vernederende vrouwenhandel terwijl het een uitwisseling is die niets met vrouwenhandel van doen heeft.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 15:57:51 #162
53267 TC03
pi_159230314
quote:

[..]

Verloving--> man geeft giften
Trouwerij--> vrouw geeft giften (of haar familie dan).
Begrijp ik niet. TS heeft 5k aan schoonfamilie. Wanneer krijgt hij dat terug van wie?
pi_159230315
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:56 schreef TC03 het volgende:

[..]

Jawel hoor. Principieel zijn en met z'n allen concluderen dat bepaalde culturele gewoontes best wel belachelijk zijn kan zeker wat veranderen.
Ja klopt, maar dat duurt nog ff, ik neem aan dat ts voor zijn dood nog wil trouwen
  dinsdag 19 januari 2016 @ 15:58:02 #164
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159230319
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:55 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Omdat je waarschijnlijk geen een gaat vinden.
Nogmaals, dat maakt me geen reet uit. Die ouders mogen zo racistisch zijn als ze willen, TS en zijn vriendin hebben blijkbaar voor elkaar gekozen en daar gaat het hier om.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 15:58:26 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159230329
quote:

[..]

Als TS werkelijk principieel wil zijn moet hij gewoon niet met haar trouwen, hij vindt haar de bruidsschat kennelijk niet eens waard.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_159230348
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:57 schreef TC03 het volgende:

[..]

Begrijp ik niet. TS heeft 5k aan schoonfamilie. Wanneer krijgt hij dat terug van wie?
Bij de verloving geeft hij 5k aan schoonfamilie, bij de trouwerij geeft de schoonfamilie rond dat bedrag aan giften terug.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 15:59:57 #167
53267 TC03
pi_159230378
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:57 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee, het gaat juist te ver boven jouw hoofd.
Ts zijn idee erbij is foutief, hij ziet het als vernederende vrouwenhandel terwijl het een uitwisseling is die niets met vrouwenhandel van doen heeft.
Lol. TS wil gewoon niet gedwongen geld betalen en verzint wat inhoudelijke argumenten om het voor zichzelf goed te praten, niks meer niks minder.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 15:59:58 #168
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159230380
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:57 schreef erodome het volgende:

[..]

Ts zijn idee erbij is foutief, hij ziet het als vernederende vrouwenhandel
En dat is een geldige zienswijze. Staat op dezelfde voet als hoe jij het ziet, of hoe die schoonouders dat zien.

Je spreekt jezelf ook lekker tegen. Nu ineens een harde claim dat TS fout zit. Na een hoop gewauwel over emoties en compromissen komt de aap uit de mouw :').
pi_159230402
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:59 schreef TC03 het volgende:

[..]

Lol. TS wil gewoon niet gedwongen geld betalen en verzint wat inhoudelijke argumenten om het voor zichzelf goed te praten, niks meer niks minder.
Ik ga uit van wat de TS zegt, dat het geld niet het probleem is, maar de nasmaak die hij ervan heeft het probleem is.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 16:00:48 #170
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_159230407
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:36 schreef Norma_Jeane het volgende:
En misschien valt het allemaal wel mee aangezien die ouders ook geaccepteerd hebben dat het zusje niet trouwt.

Ik ben benieuwd of ts ook voor een traditionele Chineese trouwerij gaat. :)
Dan mag hij ook nog eens aan de deur als brugman lullen waarom hij de geschikte man voor de job is. Ouders van de bruidgom zijn dan niet welkom bij de theeceremonie.
Nou ja zo ging het bij de trouwerij waar ik als 'best (wo)man' bij was.
Zijn nog veel meer gekkigheden joh, dat ze de voordeur op slot doen en de sleutel weggooien, moet je met een hakbijl de deur inslaan. En de schoenen verstoppen van de bruid of iets, moet je mensen gaan omkopen om hints te geven waar de schoenen zijn.

Allemaal vet anders, maar daarom ook wel weer een stuk boeiender dan in Nederland waar de creativiteit ophoudt bij het in een Amerikaanse hoerensloep naar het stadhuis rijden.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_159230430
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:58 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nogmaals, dat maakt me geen reet uit. Die ouders mogen zo racistisch zijn als ze willen, TS en zijn vriendin hebben blijkbaar voor elkaar gekozen en daar gaat het hier om.
Ja dus wanneer je voor iemand kiest, mag je ook moeite voor diegene doen en dingen doen die je niet perse altijd leuk vindt, maar je doet het omdat je van haar houdt. Je respecteert haar cultuur en haar ouders (omdat haar ouders nog steeds een belangrijk rol spelen in haar leven). En andersom natuurlijk ook. Alleen wij weten niet hoeveel zijn vriendin aan hem aanpast.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 16:02:04 #172
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159230448
quote:

[..]

Maar als een Amerikaanse aanstaande echtgenote een verlovingsring met een diamant van minstens ¤ 10.000 verwacht dan hebben we het ook allemaal over "achterlijke culturele gewoontes?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 19 januari 2016 @ 16:02:07 #173
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_159230449
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:59 schreef erodome het volgende:

[..]

Bij de verloving geeft hij 5k aan schoonfamilie, bij de trouwerij geeft de schoonfamilie rond dat bedrag aan giften terug.
Het geld ben je wel kwijt he. Want je moet wel echt aan de grond zitten om die 5k aan goud naar postalgold te brengen natuurlijk. En het is zo patserig groot allemaal dat je 't verder nooit meer zult dragen.
pi_159230454
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:59 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En dat is een geldige zienswijze. Staat op dezelfde voet als hoe jij het ziet, of hoe die schoonouders dat zien.

Je spreekt jezelf ook lekker tegen. Nu ineens een harde claim dat TS fout zit. Na een hoop gewauwel over emoties en compromissen komt de aap uit de mouw :').
Dat is het niet, want het klopt niet.

En nee, de aap komt niet nu uit de mouw, al vanaf het begin zeg ik dat zijn beeld niet klopt met het beeld van die traditie. Dat daar dus een oplossing zit voor hem als het geld het probleem niet is.
Hij ziet het als vuige vrouwenhandel en dat IS HET NIET. Begrijpen wat het dan wel is zou zijn gemoedsrust kunnen verbeteren.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 16:03:29 #175
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_159230480
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 16:01 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Ja dus wanneer je voor iemand kiest, mag je ook moeite voor diegene doen en dingen doen die je niet perse altijd leuk vindt, maar je doet het omdat je van haar houdt. Je respecteert haar cultuur en haar ouders (omdat haar ouders nog steeds een belangrijk rol spelen in haar leven). En andersom natuurlijk ook. Alleen wij weten niet hoeveel zijn vriendin aan hem aanpast.
Plus dat de mate waarin iemand het gevoel heeft zich aan te passen HEEL subjectief is. Zo was het een big deal dat mijn vrouw en ik voor het huwelijk al in 1 bed sliepen bijvoorbeeld, terwijl dat in westerse ogen geen klap voorstelt natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')