Onnodig? Dat is zijn bezwaar! Dat idee is waar hij een probleem mee heeft.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:48 schreef TC03 het volgende:
[..]
Het is zeker chantage en onderdrukking.
Vrouwenhandel is een term die gekozen werd door TS omdat hij (onnodig) inhoudelijk op de zaak in ging.
quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:51 schreef Lienekien het volgende:
Tuurlijk kunnen ze wel trouwen. Niemand houdt ze tegen.
Jij vindt "ik wil doen wat ik zelf wil" dus emotionele chantage? Dayumn.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:55 schreef Scary_Mary het volgende:
Jaja, en als ts hun cultuur niet wil respecteren door aan dat gebruik mee te doen, dan is het geen emotionele chantage of manipulatie als die ouders daar niet hun mening over mogen laten merken en moeten ze maar gewoon doen waar zij niet achter staan..
Als dit emotionele chantage is, dan ontkomt bijna niemand daar aan. Niemand zal achter al jouw keuzes staan.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:56 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat is dus emotionele chantage. "Als je niet doet wat ik wil, word ik heel verdrietig." Ondanks dat er geen enkele moreel aanvaardbare reden is om verdrietig te zijn.
Je kan hen zeker niet dwingen, maar je kan wel constateren dat hun gedrag moreel onwenselijk is omdat zij het geluk van schoonzoon en dochter in de weg staan op basis van drie keer niks.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee hoor, dan laten ze zich tegenhouden als ze daarom niet zouden trouwen.
Je kan die schoonouders niet dwingen om het geen probleem te vinden dat hun dochter van hun tradities wil afwijken.
Tuurlijk, ga jij maar trouwen zonder je schoonouders een belangrijke plaats te geven op je bruiloft. Dan zullen ze gewoon het heel aardig vinden van je...quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:51 schreef TC03 het volgende:
[..]
"Niet trouwen" is nog steeds geen oplossing, want dan pas je je nog steeds aan aan anderen om drie keer niks.
Je moet gewoon kunnen trouwen zoals je zelf wilt zonder dat je bang bent dat je schoonfamilie boos wordt omdat je niet meedoen aan hun achterhaalde tradities.
Dat geluk hangt toch niet af van hoe er getrouwd wordt?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:58 schreef TC03 het volgende:
[..]
Je kan hen zeker niet dwingen, maar je kan wel constateren dat hun gedrag moreel onwenselijk is omdat zij het geluk van schoonzoon en dochter in de weg staan op basis van drie keer niks.
Dat zegt hij, ik geloof hem niet. Hij klinkt als een beetje een pushover die voor zichzelf argumenten gaat verzinnen om het goed te praten. Geen enkel weldenkende man uit de 21e eeuw denkt bij zichzelf "owww wat een goed idee om mijn schoonouders 5k te geven, doe ik direct".quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:57 schreef erodome het volgende:
[..]
Onnodig? Dat is zijn bezwaar! Dat idee is waar hij een probleem mee heeft.
Hij geeft aan dat het geld en dat uitwisselen van giften het probleem niet is, dat het die gedachte die hij heeft wat het een probleem maakt.
Als wij doen wat wij willen en daar mogen jullie niet verdrietig om zijn is dan weer wel helemaal toppiejoppie..quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:56 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat is dus emotionele chantage. "Als je niet doet wat ik wil, word ik heel verdrietig." Ondanks dat er geen enkele moreel aanvaardbare reden is om verdrietig te zijn.
Dat klopt, maar de meeste keuzes zijn niet bijzonder. Maar de persoon met wie je wil trouwen, een redelijk belangrijk moment in een leven, daar niet achterstaan, is even iets anders hè.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als dit emotionele chantage is, dan ontkomt bijna niemand daar aan. Niemand zal achter al jouw keuzes staan.
Ik vind het principieel vasthouden aan een verkeerd beeld van een traditie waarbij je zegt die traditie minderwaardig te vinden gebakken lucht ja.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:52 schreef TC03 het volgende:
[..]
Gebakken lucht?Hoe kom je erbij? Mijn principe is dat iedereen vrij moet zijn om te doen wat hij of zij wilt. Wat is daar gebakken lucht aan?
Sorry hoor, maar waar zeg ik dat?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:58 schreef erodome het volgende:
[..]
Tuurlijk, ga jij maar trouwen zonder je schoonouders een belangrijke plaats te geven op je bruiloft. Dan zullen ze gewoon het heel aardig vinden van je...
Zo werkt de wereld nu eenmaal niet.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:52 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Niet trouwen is geen compromis, TS moet gewoon kunnen trouwen zonder consequenties van wie dan ook.
Jawel. Hun trouwen op de manier zoals zij willen zal leiden tot onenigheid met de schoonfamilie. Onenigheid met mensen die dicht bij je staan leidt in de regel tot minder levensgeluk.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat geluk hangt toch niet af van hoe er getrouwd wordt?
Ja, maar dat doe jij ook, net als ieder ander.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:53 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Jij geeft dus expliciet een waardeoordeel over andermans principes.
Jij bepleit exact hetzelfde feitelijk, zijn we het toch nog ergens over eensquote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:57 schreef TC03 het volgende:
[..]
Jij vindt "ik wil doen wat ik zelf wil" dus emotionele chantage? Dayumn.
Verkeerd beeld?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 19:01 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik vind het principieel vasthouden aan een verkeerd beeld van een traditie waarbij je zegt die traditie minderwaardig te vinden gebakken lucht ja.
Daarin ben ik dan weer vrij om dat te vinden.
Zo was het voor mijn vader belangrijk om me "weg te geven", ik aan zijn arm naar het altaar (nou ja, tafel van de gemeente dan). Als jij dan als partner zegt dat wens ik niet want dat is vrouwenhandel (want dat komt van het letterlijk weggeven) zou dat mij absoluut erg dwars zitten.
Cultuur is niet drie keer niks, ook niet als jij die achterlijk vindt.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:58 schreef TC03 het volgende:
[..]
Je kan hen zeker niet dwingen, maar je kan wel constateren dat hun gedrag moreel onwenselijk is omdat zij het geluk van schoonzoon en dochter in de weg staan op basis van drie keer niks.
klopt, er is nog nooit een blanke man met een aziaat getrouwd, om die redenquote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:59 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat zegt hij, ik geloof hem niet. Hij klinkt als een beetje een pushover die voor zichzelf argumenten gaat verzinnen om het goed te praten. Geen enkel weldenkende man uit de 21e eeuw denkt bij zichzelf "owww wat een goed idee om mijn schoonouders 5k te geven, doe ik direct".
Jij vindt het drie keer niks en vindt dat zij dat ook maar moeten vinden.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:58 schreef TC03 het volgende:
[..]
Want alle Aziaten zijn debiele conservatieven die 5k eisen? Euh nee.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 19:05 schreef fs180 het volgende:
[..]
klopt, er is nog nooit een blanke man met een aziaat getrouwd, om die reden
Hou nou maar op, iedereen weet nu wel wat jij er van VINDT.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 19:02 schreef TC03 het volgende:
[..]
Verkeerd beeld?
De traditie is als volgt: jij doet wat wij willen, anders heb je fittie. Toch?
Gek he dat ik het daar niet mee eens ben.
Dat is dan ook helemaal niet aan de orde, snap niet waarom je daaraan vast blijft houden terwijl je duidelijk is uitgelegd dat het een uitwisseling van is.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:59 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat zegt hij, ik geloof hem niet. Hij klinkt als een beetje een pushover die voor zichzelf argumenten gaat verzinnen om het goed te praten. Geen enkel weldenkende man uit de 21e eeuw denkt bij zichzelf "owww wat een goed idee om mijn schoonouders 5k te geven, doe ik direct".
Je moet echt leren begrijpend lezenquote:Op dinsdag 19 januari 2016 19:05 schreef TC03 het volgende:
[..]
Want alle Aziaten zijn debiele conservatieven die 5k eisen? Euh nee.
Leg uit.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 19:07 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Je moet echt leren begrijpend lezen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |