De snackbar is niet duurquote:Op maandag 18 januari 2016 21:49 schreef TigerXtrm het volgende:
Eens met Rob, maar die mensen zijn wel gewoon tyfus lui. En met het gewicht van dat wijf kan je niet in armoede leven
Als je een beperkt budget hebt is de snackbar het duurste eten wat je kan vinden. Eén vullende maaltijd is dik 5 tot 10 euro.quote:
Die gebruiken gewoon de frietpanquote:Op maandag 18 januari 2016 21:51 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Als je een beperkt budget hebt is de snackbar het duurste eten wat je kan vinden. Eén vullende maaltijd is dik 5 tot 10 euro.
Nee dit moet ik wel tegen spreken. Ongezond eten is veel goedkoper dan gezond eten. Het staat er allemaal lekker gekleurd op. Maar haal een zak friet van 2 kilo kun je met je hele gezin van avondeten.quote:Op maandag 18 januari 2016 21:49 schreef TigerXtrm het volgende:
Eens met Rob, maar die mensen zijn wel gewoon tyfus lui. En met het gewicht van dat wijf kan je niet in armoede leven
Ik zit gelukkig niet in een situatie waar ik op geld hoef te letten, maar dat wil niet zeggen dat ik het niet zou kunnen. Voor het geld dat een zak friet kost kan je net zo makkelijk rijst met saus op tafel zetten als je een beetje slim inkoopt. Om het dan nog maar niet te hebben over de kosten van zo'n friteuse, elektriciteit die zo'n ding slurpt en het vet wat je om de zoveel tijd zou moeten vervangen a 5 euro per fles. En op termijn ben je meer geld kwijt aan gezondheidsklachten door zo'n dieet dan aan gezond eten dat op een slechte dag een euro per dag duurder is.quote:Op maandag 18 januari 2016 22:00 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee dit moet ik wel tegen spreken. Ongezond eten is veel goedkoper dan gezond eten. Het staat er allemaal lekker gekleurd op. Maar haal een zak friet van 2 kilo kun je met je hele gezin van avondeten.
Ik kook elke avond vers en let bewust op biologische of duurzame keurmerken. Eerlijk is eerlijk, 100 eu per week boodschappen is geen uitzondering. Goed gezond en bewust eten is echt duurder.
Maar goed, mensen 14 euro per week uitgeven aan wijn en dan klagen hoe arm ze zijn hebben een lesje budgetbeheer nodig.
Die potten zijn ook echt slecht etenquote:Op maandag 18 januari 2016 22:04 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ik zit gelukkig niet in een situatie waar ik op geld hoef te letten, maar dat wil niet zeggen dat ik het niet zou kunnen. Voor het geld dat een zak friet kost kan je net zo makkelijk rijst met saus op tafel zetten als je een beetje slim inkoopt. Om het dan nog maar niet te hebben over de kosten van zo'n friteuse, elektriciteit die zo'n ding slurpt en het vet wat je om de zoveel tijd zou moeten vervangen a 5 euro per fles. En op termijn ben je meer geld kwijt aan gezondheidsklachten door zo'n dieet dan aan gezond eten dat op een slechte dag een euro per dag duurder is.
Ik vond het anders een zeer terechte opmerking, misschien hypocriet omdat ze zelf rookt, maar het draaide op dat moment ook niet om haar. Als je in huilen uitbarst omdat je al 23 jaar in de armoede moet leven, maar wel periodiek het wijnhuis binnenloopt spreek je jezelf behoorlijk tegen.quote:Op maandag 18 januari 2016 21:56 schreef fetX het volgende:
Mevrouw zeurt over de wijnhuishouding van in totaal 14euro, maar rookt zelf. Iets wat waarschijnlijk (veel) meer dan 14 euro in de week kost. Niet werken (jezelf er ook niet voor inzetten) en klagen over dat je het niet breed hebt. Dat gaat er bij mij niet in. Mensen die er alles aan doen om uit de armoede komen, maar simpelweg niet lukt heb ik veel meer respect voor.
Ik kreeg het niet helemaal mee, maar dat Wijnhuis is buitengewoon prijzig? Is die 14 euro per week of per maand?quote:Op maandag 18 januari 2016 22:16 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Ik vond het anders een zeer terechte opmerking, misschien hypocriet omdat ze zelf rookt, maar het draaide op dat moment ook niet om haar. Als je in huilen uitbarst omdat je al 23 jaar in de armoede moet leven, maar wel periodiek het wijnhuis binnenloopt spreek je jezelf behoorlijk tegen.
Maar goed, die man en vrouw hebben niet het verstandelijk vermogen om uit deze shit te komen, en te blijven, en de keuze om het wijnhuis binnen te lopen komt dan ook niet heel vreemd over.
Natuurlijk was die opmerking terecht, daar ben ik het mee eens. Ik doelde inderdaad op de hypocrisie. Mevrouw zeurt zelf ook dat ze het niet breed heeft, maar rookt wel. Iets wat makkelijk 100e per maand kan schelen.quote:Op maandag 18 januari 2016 22:16 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Ik vond het anders een zeer terechte opmerking, misschien hypocriet omdat ze zelf rookt, maar het draaide op dat moment ook niet om haar. Als je in huilen uitbarst omdat je al 23 jaar in de armoede moet leven, maar wel periodiek het wijnhuis binnenloopt spreek je jezelf behoorlijk tegen.
Maar goed, die man en vrouw hebben niet het verstandelijk vermogen om uit deze shit te komen, en te blijven, en de keuze om het wijnhuis binnen te lopen komt dan ook niet heel vreemd over.
Wellicht drinkt ze ook goedkope wijn. Maar als ze dagelijk een pak wijn van 2 eu zou wegdrinken is dat ook gewoon 14 euro.quote:Op maandag 18 januari 2016 22:19 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik kreeg het niet helemaal mee, maar dat Wijnhuis is buitengewoon prijzig? Is die 14 euro per week of per maand?
Ik kon op zich de opmerking van mevrouw best begrijpen dat ze nog wel enig plezier wilde hebben in haar leven, en zichzelf dus een wijntje gunt als 'luxe'. Dus met de keuze voor een flesje wijn lijkt mij niet persé iets mis, maar koop dan een wijn van ¤ 4,- ofzo.
Das waar. Maar dagelijks een pak wijn leegdrinken lijkt me ook niet gezond (neigt wellicht al naar alcoholisme, of overdrijf ik nu)?quote:Op maandag 18 januari 2016 22:26 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wellicht drinkt ze ook goedkope wijn. Maar als ze dagelijk een pak wijn van 2 eu zou wegdrinken is dat ook gewoon 14 euro.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |