abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 januari 2016 @ 21:48:11 #51
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_159214317
quote:
4s.gif Op maandag 18 januari 2016 21:47 schreef donald_dick het volgende:

[..]

ik neem er nog een
  Eindredactie Games maandag 18 januari 2016 @ 21:48:27 #52
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_159214341
ik zag een sixpack :D
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  maandag 18 januari 2016 @ 21:48:33 #53
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_159214344
:')
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_159214377
Eens met Rob, maar die mensen zijn wel gewoon tyfus lui. En met het gewicht van dat wijf kan je niet in armoede leven :')
No amount of money ever bought a second of time.
  maandag 18 januari 2016 @ 21:49:59 #55
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_159214409
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 21:49 schreef TigerXtrm het volgende:
Eens met Rob, maar die mensen zijn wel gewoon tyfus lui. En met het gewicht van dat wijf kan je niet in armoede leven :')
De snackbar is niet duur
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  maandag 18 januari 2016 @ 21:50:07 #56
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_159214415
Groen hoor.
  maandag 18 januari 2016 @ 21:50:11 #57
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_159214418
Shag ook niet
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_159214461
Wat een zooi :X
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_159214468
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 21:49 schreef richolio het volgende:

[..]

De snackbar is niet duur
Als je een beperkt budget hebt is de snackbar het duurste eten wat je kan vinden. Eén vullende maaltijd is dik 5 tot 10 euro.
pi_159214482
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 21:51 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Als je een beperkt budget hebt is de snackbar het duurste eten wat je kan vinden. Eén vullende maaltijd is dik 5 tot 10 euro.
Die gebruiken gewoon de frietpan
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  Milf maandag 18 januari 2016 @ 21:51:48 #61
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_159214494
Oh wat erg :o

Daar wonen dus ook kinderen. ...
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  maandag 18 januari 2016 @ 21:52:15 #62
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_159214516
Die mensen moeten leren geld te budgetteren.
pi_159214544
Jammer, al afgelopen. Wel interessant, maar niet om de redenen die de EO hoopt. Is meer een bevestiging van vooroordelen afgezien van die hoogopgeleide vrouw die pas enkele maanden in een dipje zit.
  Eindredactie Games maandag 18 januari 2016 @ 21:53:40 #64
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_159214587
Morgen nog eentje _O_
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  maandag 18 januari 2016 @ 21:56:38 #65
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_159214716
Mevrouw zeurt over de wijnhuishouding van in totaal 14euro, maar rookt zelf. Iets wat waarschijnlijk (veel) meer dan 14 euro in de week kost. Niet werken (jezelf er ook niet voor inzetten) en klagen over dat je het niet breed hebt. Dat gaat er bij mij niet in. Mensen die er alles aan doen om uit de armoede komen, maar simpelweg niet lukt heb ik veel meer respect voor.
pi_159214872
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 21:49 schreef TigerXtrm het volgende:
Nee dit moet ik wel tegen spreken. Ongezond eten is veel goedkoper dan gezond eten. Het staat er allemaal lekker gekleurd op. Maar haal een zak friet van 2 kilo kun je met je hele gezin van avondeten.
Ik kook elke avond vers en let bewust op biologische of duurzame keurmerken. Eerlijk is eerlijk, 100 eu per week boodschappen is geen uitzondering. Goed gezond en bewust eten is echt duurder.

Maar goed, mensen 14 euro per week uitgeven aan wijn en dan klagen hoe arm ze zijn hebben een lesje budgetbeheer nodig.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_159215050
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 22:00 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee dit moet ik wel tegen spreken. Ongezond eten is veel goedkoper dan gezond eten. Het staat er allemaal lekker gekleurd op. Maar haal een zak friet van 2 kilo kun je met je hele gezin van avondeten.
Ik kook elke avond vers en let bewust op biologische of duurzame keurmerken. Eerlijk is eerlijk, 100 eu per week boodschappen is geen uitzondering. Goed gezond en bewust eten is echt duurder.

Maar goed, mensen 14 euro per week uitgeven aan wijn en dan klagen hoe arm ze zijn hebben een lesje budgetbeheer nodig.
Ik zit gelukkig niet in een situatie waar ik op geld hoef te letten, maar dat wil niet zeggen dat ik het niet zou kunnen. Voor het geld dat een zak friet kost kan je net zo makkelijk rijst met saus op tafel zetten als je een beetje slim inkoopt. Om het dan nog maar niet te hebben over de kosten van zo'n friteuse, elektriciteit die zo'n ding slurpt en het vet wat je om de zoveel tijd zou moeten vervangen a 5 euro per fles. En op termijn ben je meer geld kwijt aan gezondheidsklachten door zo'n dieet dan aan gezond eten dat op een slechte dag een euro per dag duurder is.
  maandag 18 januari 2016 @ 22:07:05 #68
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_159215140
Gezond staat ook niet gelijk aan duur. Gewoon wat pasta kan je goed en niet duur van eten. 4¤ pk.
pi_159215200
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 22:04 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Ik zit gelukkig niet in een situatie waar ik op geld hoef te letten, maar dat wil niet zeggen dat ik het niet zou kunnen. Voor het geld dat een zak friet kost kan je net zo makkelijk rijst met saus op tafel zetten als je een beetje slim inkoopt. Om het dan nog maar niet te hebben over de kosten van zo'n friteuse, elektriciteit die zo'n ding slurpt en het vet wat je om de zoveel tijd zou moeten vervangen a 5 euro per fles. En op termijn ben je meer geld kwijt aan gezondheidsklachten door zo'n dieet dan aan gezond eten dat op een slechte dag een euro per dag duurder is.
Die potten zijn ook echt slecht eten :D vette troep vol suikers. Das niet echt de betere optie. Maar ik denk inderdaad dat ze friet met rijst en potten saus afwisselen ja.
pi_159215232
Interessant programma! ^O^

Morgen komt het weer (volgens mij komt het de hele week).

Ik denk dat ze een heel genuanceerd beeld willen laten zien van mensen in armoede, en volgens mij slagen ze daar vrij goed in.

Ik denk dat dat ook reëel is, natuurlijk zitten er mensen in armoede die het aan luiheid en/of onverstandige keuzes te danken hebben, net zo goed als dat er mensen in armoede leven door een vervelende samenloop van omstandigheden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_159215428
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 21:56 schreef fetX het volgende:
Mevrouw zeurt over de wijnhuishouding van in totaal 14euro, maar rookt zelf. Iets wat waarschijnlijk (veel) meer dan 14 euro in de week kost. Niet werken (jezelf er ook niet voor inzetten) en klagen over dat je het niet breed hebt. Dat gaat er bij mij niet in. Mensen die er alles aan doen om uit de armoede komen, maar simpelweg niet lukt heb ik veel meer respect voor.
Ik vond het anders een zeer terechte opmerking, misschien hypocriet omdat ze zelf rookt, maar het draaide op dat moment ook niet om haar. Als je in huilen uitbarst omdat je al 23 jaar in de armoede moet leven, maar wel periodiek het wijnhuis binnenloopt spreek je jezelf behoorlijk tegen.

Maar goed, die man en vrouw hebben niet het verstandelijk vermogen om uit deze shit te komen, en te blijven, en de keuze om het wijnhuis binnen te lopen komt dan ook niet heel vreemd over.
BlaBlaBla
pi_159215521
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 22:16 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Ik vond het anders een zeer terechte opmerking, misschien hypocriet omdat ze zelf rookt, maar het draaide op dat moment ook niet om haar. Als je in huilen uitbarst omdat je al 23 jaar in de armoede moet leven, maar wel periodiek het wijnhuis binnenloopt spreek je jezelf behoorlijk tegen.

Maar goed, die man en vrouw hebben niet het verstandelijk vermogen om uit deze shit te komen, en te blijven, en de keuze om het wijnhuis binnen te lopen komt dan ook niet heel vreemd over.
Ik kreeg het niet helemaal mee, maar dat Wijnhuis is buitengewoon prijzig? Is die 14 euro per week of per maand?

Ik kon op zich de opmerking van mevrouw best begrijpen dat ze nog wel enig plezier wilde hebben in haar leven, en zichzelf dus een wijntje gunt als 'luxe'. Dus met de keuze voor een flesje wijn lijkt mij niet persé iets mis, maar koop dan een wijn van ¤ 4,- ofzo.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 18 januari 2016 @ 22:21:00 #73
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_159215561
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 22:16 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Natuurlijk was die opmerking terecht, daar ben ik het mee eens. Ik doelde inderdaad op de hypocrisie. Mevrouw zeurt zelf ook dat ze het niet breed heeft, maar rookt wel. Iets wat makkelijk 100e per maand kan schelen.

Gezien de reactie van de man accepteren ze trouwens ook moeilijk(er) hulp, want wat die Erik zei was natuurlijk volledig terecht. Meneer is dan meteen beledigd en duikt in de slachtofferrol.
pi_159215739
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 22:19 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik kreeg het niet helemaal mee, maar dat Wijnhuis is buitengewoon prijzig? Is die 14 euro per week of per maand?

Ik kon op zich de opmerking van mevrouw best begrijpen dat ze nog wel enig plezier wilde hebben in haar leven, en zichzelf dus een wijntje gunt als 'luxe'. Dus met de keuze voor een flesje wijn lijkt mij niet persé iets mis, maar koop dan een wijn van ¤ 4,- ofzo.
Wellicht drinkt ze ook goedkope wijn. Maar als ze dagelijk een pak wijn van 2 eu zou wegdrinken is dat ook gewoon 14 euro.
pi_159215833
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 22:26 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wellicht drinkt ze ook goedkope wijn. Maar als ze dagelijk een pak wijn van 2 eu zou wegdrinken is dat ook gewoon 14 euro.
Das waar. Maar dagelijks een pak wijn leegdrinken lijkt me ook niet gezond (neigt wellicht al naar alcoholisme, of overdrijf ik nu)?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')