Droom verder, niet alles het je zelf in de hand.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:43 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Yip. Die instelling zal ervoor zorgen dat ze zich niet in de schulden steken en leven van wat ze hebben, spartaans als het moet.
Nee, ga gewoon werken. Letterlijk van 8 tot 5 de stad in om bij elke winkel te soliciteren is nog beter dan je tijd verdoen met vrijwilligerswerk.quote:
Zeker, maar godverjumes, zo'n marij die verdient het toch om helemaal geen uitkering meer te krijgen... Tyfus.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:44 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Droom verder, niet alles het je zelf in de hand.
ik heb er geen enkele moeite mee als iemand met een uitkering vrijwilligerswerk gaat doen. maar niet 4 uur per week.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:44 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Nee, ga gewoon werken. Letterlijk van 8 tot 5 de stad in om bij elke winkel te soliciteren is nog beter dan je tijd verdoen met vrijwilligerswerk.
debat uitlokken denk ik.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:47 schreef donald_dick het volgende:
Ik vraag mij ondertussen af wat de EO wilde bereiken met dit programma
Ze doet sekschat voor haar sigaretten...quote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:47 schreef egeltje1985 het volgende:
Altijd zo'n kutsmoes, 'dit is nog het enige wat ik heb'.
Ze hadden allebei allerlei baantjes...quote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:47 schreef Spanky78 het volgende:
Roken en niet willen werken.... tsja...
Top. Lekker elke avond beetje geil chatten.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:48 schreef donald_dick het volgende:
[..]
http://www.werkviahuis.nl/thuiswerk-sms-chatoperator.html
Mag ik je eerste klant zijnquote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:49 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Top. Lekker elke avond beetje geil chatten.
Kan ze ook vaker naar haar vader.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:47 schreef TigerXtrm het volgende:
Leuk dat je ook pleziertjes in je leven wil, maar zoek dan wat goedkopers inplaats van fucking roken. Hoe wil je je geld weggooien zeg.
quote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:51 schreef Negentiendertig het volgende:
Die vrouw is aan de meth. Kan niet anders.
Serieus?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:48 schreef TigerXtrm het volgende:
Haha die online oplichtingsites operators. Dat is een bazen manier als je aan de grond zit, ik ken iemand die daar hun hele maandelijks inkomen uithaalt, huur van betaald, alles. Doen ze gewoon van 9 tot 5
18cnt per sms. Gemiddeld 4 tot 6 eu per uur. Dat valt best tegen.quote:
Ja, stelletje die allebei voor meerdere van die sites werken en harken samen ruim 1200 euro per maand binnen met alleen dat doen. En daar bovenop nog een ander baantje en ze kunnen er goed van levenquote:
exclusief btwquote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
18cnt per sms. Gemiddeld 4 tot 6 eu per uur. Dat valt best tegen.
Lekker duidelijk jaquote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:46 schreef monkyyy het volgende:
Waarom wil je geen baan, dan zeggen ze ervaring, 55 jaar, blablabla.
Erik is echt een VVD lulletje, word later vast een grote graaierquote:
quote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:00 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Erik is echt een VVD lulletje, word later vast een grote graaier
Zelf altijd de grootste bek en dan niet eens goed op de hoogte zijn.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:[/b]
[..]
Je krijgt niet zomaar hup een boete er overheen hoor.
Daar gaat eerst nog het een en ander aan vooraf. Zoals een gerechtelijke uitspraak.
Jaja bla bla.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:05 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zelf altijd de grootste bek en dan niet eens goed op de hoogte zijn.
Wanneer het om een bedrag van > ¤ 10.000,- gaat ga je gewoon de gerechtelijke molen in.quote:Al meer dan 10 jaar is de regel- en wetgeving binnen de sociale zekerheid dusdanig streng dat men bij iedere fout uitgaat van voorwaardelijke opzet en men rücksichtslos een maatregel krijgt, tegenwoordig zelfs met een boete van 100% van het teveel ontvangen bedrag daar bovenop.
Daar komt geen nuance, laat staan een gerechtelijke uitspraak aan te pas.
Haha, je bent als gewoonlijk weer erg zeker van je zaak, maar ook dat is niet waar.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Jaja bla bla.
[..]
Wanneer het om een bedrag van > ¤ 10.000,- gaat ga je gewoon de gerechtelijke molen in.
Nee klopt. Ze doen dan voor de lol aangifte.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:12 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Haha, je bent als gewoonlijk weer erg zeker van je zaak, maar ook dat is niet waar.
Die grens ligt al jaren boven ¤ 50.000.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:38 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee klopt. Ze doen dan voor de lol aangifte.
https://www.rijksoverheid(...)gen-uitkeringsfraudequote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:44 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Die grens ligt al jaren boven ¤ 50.000.
Voortaan even je feiten op orde hebben voordat je hoog van de toren blaast.
Jij eerst.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:44 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Die grens ligt al jaren boven ¤ 50.000.
Voortaan even je feiten op orde hebben voordat je hoog van de toren blaast.
Ik had deze bron: http://wetten.overheid.nl/BWBR0032602/geldigheidsdatum_02-01-2016quote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:50 schreef nikky het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)gen-uitkeringsfraude
10.000 Euro.
Er wordt wel aangifte gedaan maar wordt per geval bekeken of er wordt vervolgd.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:55 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik had deze bron: http://wetten.overheid.nl/BWBR0032602/geldigheidsdatum_02-01-2016
Daar staat ¤ 50.000,-.
Net als deze Kamerbrief trouwens:
https://www.google.nl/url(...)GGYJV5EXEqz27JLGpgMw
Bitterheid hè. Ze heeft vast flink wat kuts meegemaakt in haar leven en is zachtjes gezegd nogal afgunstig naar iedereen die dat niet heeft en omdat zij er blijkbaar uit is gekomen kan iedereen dat natuurlijk ook. Iedereen kent wel van die tantes die alleen maar kunnen zeiken over hoe kut ze het hebben en hoe kut het met NL gaat en nooit meer lachen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:39 schreef roos85 het volgende:
Die Marije heeft echt een ontevreden zure kop he.
Nee. Heb geen tokkiefamilie.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:34 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Bitterheid hè. Ze heeft vast flink wat kuts meegemaakt in haar leven en is zachtjes gezegd nogal afgunstig naar iedereen die dat niet heeft en omdat zij er blijkbaar uit is gekomen kan iedereen dat natuurlijk ook. Iedereen kent wel van die tantes die alleen maar kunnen zeiken over hoe kut ze het hebben en hoe kut het met NL gaat en nooit meer lachen.
quote:Miljoen huishoudens komen lastig rond
Ruim een miljoen huishoudens komen moeilijk rond. Zij stellen de aankoop van kleding uit, blijven op versleten meubels zitten en verwarmen hun huis nauwelijks meer.
Dat meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek.
Begin deze week werd al bekend dat mensen tussen de 55 en 65 jaar het hoogste risico lopen om langdurig in armoede te moeten leven. Zij zijn steeds vaker afhankelijk van een uitkering wegens werkloosheid en arbeidsongeschiktheid. Van langdurige armoede is sprake als iemand minstens vier jaar een laag inkomen heeft.
Zij stellen de aankoop van kleding uit, blijven op versleten meubels zitten en verwarmen hun huis nauwelijks meerquote:Op woensdag 20 januari 2016 08:56 schreef Ticootje het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)n_lastig_rond__.html
[..]
Ik vond die schaamte/zich te goed voelen voor dat prikwerk ook echt niet kunnen. Lijkt wel een pubertje die dat echt niet gaat doen want wat vinden de anderen daar wel niet van.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:34 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Bitterheid hè. Ze heeft vast flink wat kuts meegemaakt in haar leven en is zachtjes gezegd nogal afgunstig naar iedereen die dat niet heeft en omdat zij er blijkbaar uit is gekomen kan iedereen dat natuurlijk ook. Iedereen kent wel van die tantes die alleen maar kunnen zeiken over hoe kut ze het hebben en hoe kut het met NL gaat en nooit meer lachen.
Dat vond ik ook ergerlijk van dat mens. Zonder mensen die dat werk doet word het een zooitje overal.quote:Op woensdag 20 januari 2016 10:01 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ik vond die schaamte/zich te goed voelen voor dat prikwerk ook echt niet kunnen. Lijkt wel een pubertje die dat echt niet gaat doen want wat vinden de anderen daar wel niet van.
Heb meer respect voor mensen die dat doen voor 900 euro. Dan voor mensen met een uitkering van 800 euro.
Eens. ik zou dat ook wel willen zien ja.quote:Op woensdag 20 januari 2016 10:38 schreef Ticootje het volgende:
Ik mag hopen dat het programma ook nog echte armoede laat zien, want tot nu toe de gezinnen die we hebben gezien zitten in de situatie doordat ze zelf de zaken niet op orde hebben, maar wel menen recht te hebben op bepaalde luxe die ze zich niet kunnen permiteren.
Marije is echt een verzuurd bitter mens.quote:Op woensdag 20 januari 2016 10:39 schreef JediMasterLucia het volgende:
[..]
Dat vond ik ook ergerlijk van dat mens. Zonder mensen die dat werk doet word het een zooitje overal.
Ze zal best het een en ander hebben meegemaakt, maar zij en wij kunnen niet oordelen of de andere deelnemers niets hebben meegemaakt.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:34 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik kon de opmerking van Tim daarover dan ook wel waarderen.quote:Op woensdag 20 januari 2016 10:01 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ik vond die schaamte/zich te goed voelen voor dat prikwerk ook echt niet kunnen. Lijkt wel een pubertje die dat echt niet gaat doen want wat vinden de anderen daar wel niet van.
Heb meer respect voor mensen die dat doen voor 900 euro. Dan voor mensen met een uitkering van 800 euro.
Dat vind ik echt zo'n dooddoener. Bovendien nog kort door de bocht ook.quote:Op woensdag 20 januari 2016 11:53 schreef nikky het volgende:
In elk geval kwam het erop neer dat de mentaliteit ervoor zorgt dat mensen arm blijven.
Ik vond het wel weer een beetje apart van Tim dat hij die oliebollen niet wilde omdat hij dat weer bedelen vond. Misschien was de manier zoals dat gevraagd werd ook wel bedelen. Maar als je gewoon zegt dat het er netjes uit zegt en dat dat wel een oliebol verdient heeft dan vind ik het niet echt bedelen.quote:Op woensdag 20 januari 2016 11:53 schreef nikky het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik kon de opmerking van Tim daarover dan ook wel waarderen.
Kan alleen niet meer woordelijk herinneren wat hij zei.
In elk geval kwam het erop neer dat de mentaliteit ervoor zorgt dat mensen arm blijven.
Maar in de gevallen hier was het wel de harde waarheid, behalve misschien die hoogopgeleide vrouw die zonder werk zat. Maar wat wil je anders als je niet werkt? Als je zoiets buiten het westen zou doen dan leef je gewoon op straat en heb je niks te eten.quote:Op woensdag 20 januari 2016 12:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat vind ik echt zo'n dooddoener. Bovendien nog kort door de bocht ook.
Het zal ongetwijfeld voor een deel opgaan, maar is absoluut geen universele waarheid.
Erg makkelijk gezegd.
Overigens zijn er genoeg werkende armen - zoals je van het papierprikken ook niet uit de armoede komt - waarbij op de mentaliteit weinig tot niets valt aan te merken.
Het valt mij op hoe zeer armoede tegenwoordig als een individueel moreel probleem wordt gezien en niet meer als maatschappelijk probleem, als legitimatie om met het vingertje te kunnen wijzen en vooral niets te hoeven veranderen aan ons vangnet of aan hun eigen - veelal - simplistische denkbeelden over hoe de wereld in elkaar zit.
Wij doen met 2 personen en een kat voor 50 euro per week, dat lukt eigenlijk altijd prima, en dan hebben we ook gewoon genoeg chips, koekjes etc in huis. Alleen drinken we beide geen frisdrank, dat scheelt denk ik wel.quote:Op maandag 18 januari 2016 21:33 schreef roos85 het volgende:
[..]
Das wel heel weinig..
Ik probeer het met 50 euro per week (in mijn eentje) te doen. Lukt de ene week wel, andere niet.
In dat geval is arm zijn een keuze. En dan nog is het vooral relatieve armoede.quote:
twitter:geenstijl twitterde op woensdag 20-01-2016 om 15:44:36Rectificatie! 'Arme' EO vrouw blijkt actrice https://t.co/QsTyWDdXVV reageer retweet
quote:
Er is ook geen universele waarheid op sociologisch/psychologisch en maatschappelijk gebied. Je kan er alleen een kansverdeling opgooien en op die manier zeggen dat iets vaker voorkomt bij een bepaald gedrag.quote:Op woensdag 20 januari 2016 12:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat vind ik echt zo'n dooddoener. Bovendien nog kort door de bocht ook.
Het zal ongetwijfeld voor een deel opgaan, maar is absoluut geen universele waarheid.
Erg makkelijk gezegd.
Overigens zijn er genoeg werkende armen - zoals je van het papierprikken ook niet uit de armoede komt - waarbij op de mentaliteit weinig tot niets valt aan te merken.
Het valt mij op hoe zeer armoede tegenwoordig als een individueel moreel probleem wordt gezien en niet meer als maatschappelijk probleem, als legitimatie om met het vingertje te kunnen wijzen en vooral niets te hoeven veranderen aan ons vangnet of aan hun eigen - veelal - simplistische denkbeelden over hoe de wereld in elkaar zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |