quote:Op maandag 18 januari 2016 18:34 schreef FoolWithMokey het volgende:
Want dan is het net zo helder als de maan en zal het lastig worden om mooie foto's te maken van onze melkweg.
http://www.astroblogs.nl/(...)telgeuze-ontploffen/quote:Kaboem: Als we alle beschikbare gegevens samenvoegen, dan zal Betelgeuze over 100.000 jaar z’n heliumvoorraad in de kern verbruikt hebben. Daarna wordt het ingewikkelder, maar simpel gezegd zal Betelgeuze steeds zwaardere elementen gaan fuseren, waarbij iedere fase steeds korter zal duren. Eerst zal de ster 1000 jaar lang aan koolstoffusie doen, vervolgens drie jaar lang aan neonfusie, een paar maanden aan zuurstoffusie en vijf dagen aan siliciumfusie.2 Het inwendige van Betelgeuze zal dan overeenkomsten vertonen met een ui. Vervolgens vormt zich binnen een dag een inerte ijzerkern, die zal gaan instorten. Hierbij wordt de kern samengeperst tot een neutronenster en wordt de rest van de ster weggeblazen.
De nasleep: Maak je geen zorgen, als Betelgeuze supernova zal gaan, merken we daar helemaal niets van. Nou ja, Betelgeuze zal een paar weken lang even helder stralen als een volle maan (en daarna zal Orion ineens z’n schouder missen), maar er zal geen enkel risico zijn voor ons aardbewoners. Natuurlijk zal bij de explosie een gigantische schokgolf ontstaan, die een tijdje zal worstelen met de zonnewind. De schokgolf zal echter ruim buiten de omloopbaan van de aarde tot een halt komen. WE ZIJN DUS VEILIG!
Ik wil roken wat hij rooktquote:Eerst zal de ster 1000 jaar lang aan koolstoffusie doen, vervolgens drie jaar lang aan neonfusie, een paar maanden aan zuurstoffusie en vijf dagen aan siliciumfusie.2 Het inwendige van Betelgeuze zal dan overeenkomsten vertonen met een ui.
Daar bedoelen ze mee dat je dan allemaal schillen hebt rond een kern. In iedere schil zitten dan andere elementen. Daarom een ui.quote:Op maandag 18 januari 2016 18:49 schreef Pek het volgende:
[..]
Ik wil roken wat hij rookt![]()
Maar hoe is het eigenlijk met Rigel, dat is ook zo'n superrreus?
Nee.quote:Op maandag 18 januari 2016 18:49 schreef Pek het volgende:
[..]
Ik wil roken wat hij rookt![]()
Maar hoe is het eigenlijk met Rigel, dat is ook zo'n superrreus?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
quote:Op maandag 18 januari 2016 19:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee.Discriminatie op huidskleur? Dude!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
Wat bedoelen ze daarmee eigenlijk?quote:Op maandag 18 januari 2016 18:38 schreef Ryan3 het volgende:
(en daarna zal Orion ineens z’n schouder missen)
Welke dan precies?quote:
De linker of rechter? Komop man je snapt toch wel wat ik bedoel? Ik weet er niks van en jij kennelijk wel! Zeg gewoon ff.quote:
Ligt er toch aan hoe hij naar ons staat gedraaid?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 01:58 schreef Geralt het volgende:
[..]
De linker of rechter? Komop man je snapt toch wel wat ik bedoel? Ik weet er niks van en jij kennelijk wel! Zeg gewoon ff.
Ik heb toevallig maandje geleden iets gelezen over die betelgeuze, ik ben ook niet een sterrenkundige, come dude. Je kunt alles opzoeken tegenwoordig ook.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 01:58 schreef Geralt het volgende:
[..]
De linker of rechter? Komop man je snapt toch wel wat ik bedoel? Ik weet er niks van en jij kennelijk wel! Zeg gewoon ff.
Staan sterrenbeelden niet altijd hetzelfde naar ons gedraaid dan?! WTF!?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 01:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ligt er toch aan hoe hij naar ons staat gedraaid?
Ligt er maar aan hè wat ze vroeger daarover bedachten. Vind die sterrenbeelden sws bull crap. Uitgevonden in de tijd dat men dacht dat sterren invloed hadden op je dagelijkse beslommeringen en na lang turen zie je er vervolgens een patroon in. Flauwekul allemaal. Zelfde methode als je toekomst voorspellen aan de theeblaadjes in je leeg gedronken kopje thee of iemand open snijden en dan zijn lever proeven en vaststellen dat die persoon niet lang meer te leven heeft, nee echt joh?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 02:00 schreef Geralt het volgende:
[..]
Staan sterrenbeelden niet altijd hetzelfde naar ons gedraaid dan?! WTF!?
Precies. Die lul bekijkt het zich maar met zijn schouderquote:
Ik vermoed een verwijzing naar deze bazenfilm met de baas Rutger Hauer.quote:
Als je een simpele verrekijker hebt, kan je al de orion nevel ermee bekijken. Zeker proberen waard.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 01:58 schreef Geralt het volgende:
[..]
Linkerschouder, gele ster.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 01:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ligt er toch aan hoe hij naar ons staat gedraaid?
quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:38 schreef Meesternadim het volgende:
Heb een app gemaakt die aangeeft of betelgeuze al ontploft is:
https://play.google.com/s(...)eexplodeasasupernova
quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:38 schreef Meesternadim het volgende:
Heb een app gemaakt die aangeeft of betelgeuze al ontploft is:
https://play.google.com/s(...)eexplodeasasupernova
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |