Je bent in die periode al op jezelf aangewezen (jij moet m schrijven) dus geen geliefde en geen vrienden sta je er ècht alleen voor en als je dan om je heen wel happy people ziet...quote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:29 schreef Bananenpap het volgende:
Het hebben van een vriend/vriendin kan natuurlijk voor een steuntje in de rug zorgen in tijden dat je het even niet ziet zitten met je PhD/scriptie. Maar het is natuurlijk bullshit dat je het uitstellen/falen van zo iets gaat steken op het feit dat je single bent. Dan vind je vooral jezelf heel zielig.
Daarmee bedoelen mensen dat ze het op prijs stelden dat hun vriend/vriendin er geen probleem van maakte als ze voor de zoveelste keer de halve nacht of het weekend op het lab doorbrachten.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:16 schreef krulbrullie het volgende:
[..]
Nog even terugkomend hierop. Als dit waar zou zijn, waarom bedankt dan elke student of PhD student in zijn scriptie zijn vriendin / haar vriend? Meestal is in het voorwoord ruimte hiervoor en dan zeggen "Als laatste en zeker niet het onbelangrijkste, wil ik mijn vriend / vriendin bedanken voor hun onvoorwaardelijke steun als ik het even niet meer zag zitten." Meestal in het Engels dan, maar goed, de boodschap is duidelijk.
Nou, dat heb ik nooit gehad. Ik heb mijn scriptie in mijn eentje geschreven. Is ook mogelijk, maar ik kijk er niet naar uit om mijn PhD in mijn eentje te gaan schrijven.
Mijn ogen begeven zich iedere dag wel meer naar een rivier die bijna overstroomt.. Emotioneel wrak als een meid bijnaquote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:36 schreef ElDinosaur het volgende:
Ik blijf het zeggen; professionele hulp is een stap in de goede richting, deezertje.
Inderdaad die laatste drie maanden voor het inleveren van mijn PhD thesis dat ik een vriend had hebben mijn PhD in zijn geheel mogelijk gemaakt.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:16 schreef krulbrullie het volgende:
[..]
Zeker, dat is ook wat ik wil. Gewoon iemand om iets mee te gaan doen. Maakt niet uit wat. Als ze met meerdere mannen omgaat, vind ik dat ook geen probleem.
[..]
Nog even terugkomend hierop. Als dit waar zou zijn, waarom bedankt dan elke student of PhD student in zijn scriptie zijn vriendin / haar vriend? Meestal is in het voorwoord ruimte hiervoor en dan zeggen "Als laatste en zeker niet het onbelangrijkste, wil ik mijn vriend / vriendin bedanken voor hun onvoorwaardelijke steun als ik het even niet meer zag zitten." Meestal in het Engels dan, maar goed, de boodschap is duidelijk.
Nou, dat heb ik nooit gehad. Ik heb mijn scriptie in mijn eentje geschreven. Is ook mogelijk, maar ik kijk er niet naar uit om mijn PhD in mijn eentje te gaan schrijven.
Oftewel 4 op de 5 is aan het werk. Dat zijn behoorlijke cijfers.quote:Op maandag 18 januari 2016 13:55 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Zou je denken, maar mijn sector ligt enorm op zijn gat en 1 op de 5 zit werkloos thuis (ook veel afgestudeerde studenten van mijn en andere opleidingen, werkervaringsplekken e.d.). Dus dat komt mijn motivatie niet ten goede.
Ook dat is overal zo.quote:Ook telt ervaring meer dan je papiertje als ik de vacatureteksten mag geloven, want bijna nergens vragen ze om een afgeronde studie. Je hebt het in je of niet in deze sector
Op de dedication pagina van mijn proefschrift staat gewoon "this is for me".quote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:42 schreef MissGump het volgende:
[..]
Inderdaad die laatste drie maanden voor het inleveren van mijn PhD thesis dat ik een vriend had hebben mijn PhD in zijn geheel mogelijk gemaakt.
Kom op zeg, het dankwoord is gewoon de mogelijkheid om in gedrukte vorm een keer iets liefs te zeggen tegen iedereen in je leven.
Maar die 'happy people' kunnen net zo goed een scriptie niet halen of ongemotiveerd zijn. Waarom denk jij toch zo dat een vriendin gelijk staat aan motivatie en geluk. Het komt echt wel goed hoor, maar je moet echt nodig eens in de spiegel kijken.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:31 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Je bent in die periode al op jezelf aangewezen (jij moet m schrijven) dus geen geliefde en geen vrienden sta je er ècht alleen voor en als je dan om je heen wel happy people ziet...
Muah, dat vind ik wat overdreven. Zo zeldzaam is een 25-jarige student ook weer niet. Het is wat anders als er gigantische gaten in een CV zitten of als iemand acht jaar over één opleiding heeft gedaan.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:43 schreef avotar het volgende:
Je bent 25 en nog steeds aan het studeren. Ik neem regelmatig sollicitatie gesprekken af en beoordeel CV's voor vacatures intern. Iemand die met 25 net klaar is met school, moet voor mij al met een goed verhaal komen.
Schuld niet maar heb weinig zelfvertrouwen. Zie dus niet in wat ik te bieden heb of wat mensen waarderen in mij omdat ik met niemand meer contact heb. Groepjes studenten die elkaar groeten, groeten mij niet want ze kennen mij niet en ik dring mezelf niet op.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:58 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Maar die 'happy people' kunnen net zo goed een scriptie niet halen of ongemotiveerd zijn. Waarom denk jij toch zo dat een vriendin gelijk staat aan motivatie en geluk. Het komt echt wel goed hoor, maar je moet echt nodig eens in de spiegel kijken.
Zou je alsjeblieft eens kunnen reageren op de volgende vraag: Waarom leg jij de schuld telkens bij anderen?
Aan zelfvertrouwen valt zeker wat te doen. Heb je wel eens een SWOT-analyse van jezelf gemaakt? Ik denk dat je genoeg talenten en goede punten hebt, maar dat je je teveel concentreert op je eenzaamheid en anti-socialiteit.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 14:02 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Schuld niet maar heb weinig zelfvertrouwen. Zie dus niet in wat ik te bieden heb of wat mensen waarderen in mij omdat ik met niemand meer contact heb. Groepjes studenten die elkaar groeten, groeten mij niet want ze kennen mij niet en ik dring mezelf niet op.
Dus moet je professionele hulp zoeken.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 14:02 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Schuld niet maar heb weinig zelfvertrouwen. Zie dus niet in wat ik te bieden heb of wat mensen waarderen in mij omdat ik met niemand meer contact heb. Groepjes studenten die elkaar groeten, groeten mij niet want ze kennen mij niet en ik dring mezelf niet op.
Het idee van de scriptie is juist dat je die zelfstandig schrijft. Tuurlijk is het fijn als een mogelijke relatie het tolereert dat je nachtenlang werkt aan je scriptie/onderzoek, maar dat is een fijne bijkomstigheid en geen must. Ik snap ook wel dat je doelt op steun van anderen, maar JIJ moet uiteindelijk die scriptie schrijven.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:31 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Je bent in die periode al op jezelf aangewezen (jij moet m schrijven) dus geen geliefde en geen vrienden sta je er ècht alleen voor en als je dan om je heen wel happy people ziet...
Om dezelfde reden als dat bv ouders worden bedankt fo gewone vrienden. Omdat ze je geholpen hebben of je chagrijnige staat hebben geaccepteerd of als bedankje dat ze je nog lief vidnen ondanks dat je geen tijd had omdat je zo druk was met je scriptie.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:16 schreef krulbrullie het volgende:
Mijn man knikt altijd liefquote:Op vrijdag 22 januari 2016 14:07 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Om dezelfde reden als dat bv ouders worden bedankt fo gewone vrienden. Omdat ze je geholpen hebben of je chagrijnige staat hebben geaccepteerd of als bedankje dat ze je nog lief vidnen ondanks dat je geen tijd had omdat je zo druk was met je scriptie.
Je PhD zal je ook in je eentje moeten schrijven, een partner gaat dat eecht niet voor je doen Die zal hoogstens het eens doorlezen of als praatpaal fungeren. Maar dat kan een vriendschap ook voor je doen.
Groeten als in goedendag bij de bushalte e.d. wel ja. Maar op andere locaties zijn mensen vaak in gezelschap met elkaar en als ik ze niet ken dring ik mij niet op, want die mensen kennen elkaar al.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 14:05 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Aan zelfvertrouwen valt zeker wat te doen. Heb je wel eens een SWOT-analyse van jezelf gemaakt? Ik denk dat je genoeg talenten en goede punten hebt, maar dat je je teveel concentreert op je eenzaamheid en anti-socialiteit.
En groet jezelf wel mensen? Neem je überhaupt wel eens het eerste initiatief? Er is niets zo irritant aan mensen die altijd maar afwachten.
Dit is al zovaak gezegd, maar meneer negeert liever de realistische oplossingen en blijft liever klagen op het forumquote:Op vrijdag 22 januari 2016 14:14 schreef DoubleDip het volgende:
Gast, ga gewoon eens schrijven, of er ten minste aan zitten. Want klagen op een forum kan je nuttige tips opleveren, maar in de tussentijd had je ook gewoon aan die scriptie kunnen zitten.
Misschien maar eens een ban aanvragen en schrijven met die handel? *hint*
Maar wat wil je nu eigenlijk horen? Dat je gelijk hebt en je beter je school even kunt laten voor wat het is? Dat de hoogste prioriteit nu toch wel het vinden van een vriendin is? Het liefste eentje die constant haar bek houdt en jou gelijk geeft? Iemand die er voor moet zorgen dat jij gemotiveerd raakt? Dat als je dat uiteindelijk eens voor elkaar hebt je dan pas moet beginnen met je scriptie, laten we zeggen over vijf jaar?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 14:11 schreef Deezertje het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd of ik ooit nog eens herkend wordt haha. Maar das ook het probleem: aan de buitenkant zie je niks aan mij. Brave student die netjes lijkt te werken.
Ik heb mijn doctoraat geschreven terwijl het uitging met mijn toenmalige vriendin. Je stopt dan gewoon al je woede en frustratie in dat dingquote:Op vrijdag 22 januari 2016 14:08 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Mijn man knikt altijd liefen zegt 'het komt wel goed schatje'. Meer kan 'ie ook niet doen.
Zeg ik ook niet dat het zelfzaam is. Maar er moet een verhaal bijhoren. Die vertraging komt ergens door.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 14:02 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Muah, dat vind ik wat overdreven. Zo zeldzaam is een 25-jarige student ook weer niet. Het is wat anders als er gigantische gaten in een CV zitten of als iemand acht jaar over één opleiding heeft gedaan.
Edit: Maar de tijd begint wel te tikken, dat vind ik wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |