abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159300072
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:19 schreef Chai het volgende:

[..]

Wat heb je gedaan nadat je die scripties anderen hebt gelezen? Heb je verder gewerkt aan je eigen stukken?
Ja, steekwoorden opgeschreven van dingen die ik moet uitwerken. Zit in mijn hoofd, maar er zitten zoveel dingen in mijn hoofd die mij afleiden (relatie, wat te doen vanavond, waar wil ik heen met mijn leven...) dat ik de goede gedachten over studie er niet uit krijg op papier.
pi_159300076
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 08:56 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Haha.. Ergens zou 't ook helpen als ik iemand heb die ik trots wil maken (behalve mezelf) dat ik wél aan mijn scriptie ga werken. Bijvoorbeeld mijn vriendin. Niemand kraait erna als ik het nu niet doe. Mijn vriendin zou anders kunnen zeggen: ik spreek pas met je af als je hoofdstuk 2 af hebt o.i.d. of gewoon werken aan mijn scriptie onder haar toezien als we samen zijn... (en zij bijvoorbeeld ook aan school werkt). Dat zie ik veel gebeuren, koppeltjes die samen in de bieb werken. Werkt blijkbaar goed als je partner het ook doet, dan doe je het ook maar.
Als je gebrek aan sociale skills en de onwil om daaraan te werken al geen complete turn off was, was het feit dat je mij gebruikt als stok achter de deur voor het afmaken van JOUW scriptie dat wel. 8)7
  vrijdag 22 januari 2016 @ 09:23:31 #103
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_159300079
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:18 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Op een gegeven moment zal ik wel inzien dat ik écht zelf aan de bak moet, worden 't kutmaanden en ineens kom ik iemand tegen... Maar voor nu is elke dag alleen eindigen nog kut. Ik wil ook een stille liefde, iemand die je al een tijdje leuk vind, uitkijken naar het weekend ipv denken 'kut, weekend. weer wachten tot het maandag is'
Ik wil ook een lieve vriendin, maar die heb ik nou eenmaal niet. Liefde laat zich niet voorspellen en staat niet van tevoren vast. Vaak is het toeval en je moet wat geluk hebben. Dat geforceerde helpt in ieder geval niet. Je moet je prioriteiten anders rangschikken.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 09:23:42 #104
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_159300083
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:19 schreef krulbrullie het volgende:
Ik snap deze man wel. Nu ga ik pas op mijn 25ste (misschien) aan mijn PhD kunnen beginnen. Als ik een lieve vrouw aan mijn zijde had gehad, dan had ik me daar minder druk over hoeven maken en had ik al op mijn 23ste mijn PhD gestart. Die ongein leidt alleen maar af. Zodra je iemand naast je hebt, maak je je minder druk.

Maar anderzijds snap ik niet dat je geen intrinsieke motivatie kent. Is het vakgebied / de studie dermate oninteressant dat je je niet weet te motiveren?
Volgens geeft iemand naast je juist eerder afleiding en evt extra gedoe. Dus dan zou je. PhD echt niet ineens eerder gestart zijn :')
  vrijdag 22 januari 2016 @ 09:24:14 #105
453280 krulbrullie
Ik ga weer naar buiten!
pi_159300091
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:21 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Banenvooruitzicht is ronduit belabberd, maar daar heeft iedereen last van hoor. En ik weet ook gewoon niet waar ik in mijn leven naar toe wil. Zou 't liefst mijn spullen pakken en de wereld doorreizen, maar ja... blijf een watje op dat gebied.
Tuurlijk, hoeft niet meteen een vaste relatie te zijn waarmee je Vinex-huisje, boompje beestje hebt. Beetje reizen met iemand is al super, maar met wie?

Ik weet juist wel waar ik in het leven naar toe wil, maar soms eens een beetje afleiding hebben in het weekend, het hoeft niet lang te duren, zou al helpen om beter te studeren. Nu kwakkel ik maar wat voor, net als jij. Ik heb mijn hobbies, ik speel piano, ik sport etc. Maar ik blijf 24/7 met de gedachte "wel of geen PhD" zitten. Dat is funest. Een beetje sociaal contact met een leuke vrouw zou de boel verlichten en mij op andere gedachten kunnen brengen.
pi_159300098
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:21 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Banenvooruitzicht is ronduit belabberd, maar daar heeft iedereen last van hoor. En ik weet ook gewoon niet waar ik in mijn leven naar toe wil. Zou 't liefst mijn spullen pakken en de wereld doorreizen, maar ja... blijf een watje op dat gebied.
Je kan altijd nog (tijdelijk) een ander vakgebied instromen, bij mijn vorige werkgever zat de hele testafdeling vol met biologen, scheikundigen, leraren etc. Het HBO/WO papiertje was voor hun alleen van belang om het denkniveau aan te tonen.

Qua reizen kan ik je alleen maar vertellen dat het aan te raden is. Gewoon doen en ga er een aantal maanden op uit.
pi_159300107
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:23 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Als je gebrek aan sociale skills en de onwil om daaraan te werken al geen complete turn off was, was het feit dat je mij gebruikt als stok achter de deur voor het afmaken van JOUW scriptie dat wel. 8)7
Ik moet 't nog steeds zelf doen, maar ga 't sneller doen als ik weet dat ik ergens heb om naar uit te kijken, een leuke avond.. samen weekje weg etc.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 09:25:44 #108
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_159300109
Zorg eerst maar dat je van jezelf houdt, want dat doe je niet.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 09:27:32 #109
453280 krulbrullie
Ik ga weer naar buiten!
pi_159300131
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:23 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Volgens geeft iemand naast je juist eerder afleiding en evt extra gedoe. Dus dan zou je. PhD echt niet ineens eerder gestart zijn :')
Is niet verkeerd om eens op andere gedachten te worden gebracht. Alleen maar aan studie en carrière denken is funest. Een soort langspeelplaat wordt het dan. Ik weet ook niet of ik een vriendin aan kan, maar ik wil iemand zo 1x per week en dat we dan wat leuks gaan doen.
pi_159300147
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:27 schreef krulbrullie het volgende:

[..]

Is niet verkeerd om eens op andere gedachten te worden gebracht. Alleen maar aan studie en carrière denken is funest. Een soort langspeelplaat wordt het dan. Ik weet ook niet of ik een vriendin aan kan, maar ik wil iemand zo 1x per week en dat we dan wat leuks gaan doen.
Girlfriend experience.
pi_159300157
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:27 schreef krulbrullie het volgende:

[..]

Dit ja. Een beetje afleiding kan geen kwaad. Nu ben ik ALTIJD op mezelf. Wordt gek van mijn eigen gedachten. Kan er nergens met niemand over praten behalve hier dan. Niemand om ervaringen uit te wisselen over scripties, het echte leven, dat het allemaal wel meevalt zonder vriendin etc.
pi_159300165
Je houdt wel van kersjes, niet?
Ja doei.
pi_159300167
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:29 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dit ja. Een beetje afleiding kan geen kwaad. Nu ben ik ALTIJD op mezelf. Wordt gek van mijn eigen gedachten. Kan er nergens met niemand over praten behalve hier dan. Niemand om ervaringen uit te wisselen over scripties, het echte leven, dat het allemaal wel meevalt zonder vriendin etc.
Ga vrienden maken dan. Of denk je dat je toekomstige vriendin altijd op je gemekker zit te wachten?
pi_159300168
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:23 schreef SonicVolcano het volgende:

[..]

Ik wil ook een lieve vriendin, maar die heb ik nou eenmaal niet. Liefde laat zich niet voorspellen en staat niet van tevoren vast. Vaak is het toeval en je moet wat geluk hebben. Dat geforceerde helpt in ieder geval niet. Je moet je prioriteiten anders rangschikken.
Dit.
pi_159300179
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:29 schreef Deezertje het volgende:

[..]

En toch wil je geen vrienden of doe je geen moeite om je sociale netwerk uit te breiden.
pi_159300190
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:23 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Precies. Minder tijd juist om aan bepaalde dingen te werken. Dan gaat Deezer liever met zijn vriendin samen zijn dan aan zijn scriptie werken.
pi_159300228
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:29 schreef motorbloempje het volgende:
Je houdt wel van kersjes, niet?
_O-
pi_159300246
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:25 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik moet 't nog steeds zelf doen, maar ga 't sneller doen als ik weet dat ik ergens heb om naar uit te kijken, een leuke avond.. samen weekje weg etc.
Je zegt net dat ze dan niet met je mag afspreken tot je hoofdstuk 2 af hebt. Anyway, advies om uit de sleur te komen, gewoon 7 dagen per week, 10 uur per dag aan je scriptie werken. Gegarandeerd binnen een maand klaar, dan kan je je dan focussen op je sociale leven.
pi_159300270
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:18 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Op een gegeven moment zal ik wel inzien dat ik écht zelf aan de bak moet, worden 't kutmaanden en ineens kom ik iemand tegen... Maar voor nu is elke dag alleen eindigen nog kut. Ik wil ook een stille liefde, iemand die je al een tijdje leuk vind, uitkijken naar het weekend ipv denken 'kut, weekend. weer wachten tot het maandag is'
Waarom uitstellen waar je ook vanaf vandaag naartoe kunt werken? Hou op met die passieve houding. Hopen dat dingen je overkomen, dat anderen je motiveren. Pak het leven bij de strot en maak er zelf wat van.
pi_159300303
Ik zou dit topic op slot kunnen gooien tot vanmiddag 4 uur, en je hebt maar aan je scriptie te werken ipv posten hier. Je kunt ook een studieban aanvragen door te mailen naar forum@fok.nl met uitleg tot wanneer je die ban wilt, zodat je in elk geval deze afleiding niet meer hebt.
Ja doei.
pi_159300325
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:40 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zou dit topic op slot kunnen gooien tot vanmiddag 4 uur, en je hebt maar aan je scriptie te werken ipv posten hier. Je kunt ook een studieban aanvragen door te mailen naar forum@fok.nl met uitleg tot wanneer je die ban wilt, zodat je in elk geval deze afleiding niet meer hebt.
Dit is net een girlfriend experience. _O-

sorry ;(
pi_159300344
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:18 schreef SonicVolcano het volgende:

[..]

Rumag vindt dit leuk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator vrijdag 22 januari 2016 @ 09:54:36 #123
5428 crew  miss_sly
pi_159300501
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:25 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Heb jij je hele leven alles gedaan en gelaten voor beloningen en straffen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_159300537
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:40 schreef motorbloempje het volgende:
Dit zou top zijn. Gewoon Deezer elke ochtend even bannen, en dan mag hij vanaf 20.00 uur weer posten, maar alleen als hij vooruitgang heeft laten zien met zijn scriptie.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_159300559
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:15 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dus ik moet maar accepteren dat ik niet weet wanneer ik liefde tegenkom en ondertussen mezelf moet motiveren om studie af te ronden terwijl er niemand op mij wacht? Het klikt ongelooflijk needy en kansloos, maar een relatie/geliefde als stok achter de deur houden om 't toch maar te doen werkt bij mij. Geen vooruitzicht op liefde/relaties in een tijd dat je toch al op jezelf bent aangewezen werkt dan niet mee.
Ja, dat moet je maar accepteren ja. Wat er niet is, dat is er niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')