abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159401327
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:26 schreef Chai het volgende:

[..]

Maar je bent toch te autistisch om 's avonds aan je scriptie te werken? Waarom begin je dan 's ochtends niet wat eerder?
Waarschijnlijk is hij ook 'geen ochtendmens'. ;(
pi_159401332
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:26 schreef Chai het volgende:

[..]

Maar je bent toch te autistisch om 's avonds aan je scriptie te werken? Waarom begin je dan 's ochtends niet wat eerder?
Omdat ik de motivatie/drive mis. Normaal had ik les of stage. Moest ik wel om half 7 mijn bed uit. Nu kraait er geen haan naar.
pi_159401338
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:27 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is hij ook 'geen ochtendmens'. ;(
Het is ook allemaal niet makkelijk. Voor hem. Met hem.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_159401352
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:27 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Omdat ik de motivatie/drive mis. Normaal had ik les of stage. Moest ik wel om half 7 mijn bed uit. Nu kraait er geen haan naar.
Als je zo slecht bent in zelfstandig werken ben je dat papiertje ook niet waard.
pi_159401412
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:29 schreef Chai het volgende:

[..]

Als je zo slecht bent in zelfstandig werken ben je dat papiertje ook niet waard.
Zou me best wel schamen als ik zo deed en mijn ouders zouden het kunnen zien.
pi_159401431
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:29 schreef Chai het volgende:

[..]

Ik zit gewoon niet lekker in mijn vel en werk graag samen. Niet om werk af te schuiven, maar omdat sociaal contact mij op de been houdt. Ik zou dus nooit een baan kiezen waar ik niet met andere collega's zou werken. Heb al geen vriendschappen gehad sinds de basisschool, dus deed overal maar een beetje mee maar pasten nooit echt in de groep.
pi_159401450
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:33 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Zou me best wel schamen als ik zo deed en mijn ouders zouden het kunnen zien.
Die zijn met hun eigen leven en werk bezig, net zoals de rest van de wereld. Ze kunnen me niet helpen met scriptie en straffen heeft geen zin meer op deze leeftijd.
pi_159401466
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:36 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Die zijn met hun eigen leven en werk bezig, net zoals de rest van de wereld. Ze kunnen me niet helpen met scriptie en straffen heeft geen zin meer op deze leeftijd.
Ik snap ook wel dat ze niet ingrijpen. Maar ze moeten toch door hebben dat jij al tijden een beetje zit te slacken terwijl je wel bij hen in huis blijft rondhangen.
pi_159401477
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:34 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik zit gewoon niet lekker in mijn vel en werk graag samen. Niet om werk af te schuiven, maar omdat sociaal contact mij op de been houdt. Ik zou dus nooit een baan kiezen waar ik niet met andere collega's zou werken. Heb al geen vriendschappen gehad sinds de basisschool, dus deed overal maar een beetje mee maar pasten nooit echt in de groep.
Als je lekker genoeg in je vel zit om te FOK!ken kun je ook wel iets aan je scriptie doen.

(ja kort door de bocht, maar hier wel van toepassing imo)
pi_159401480
Voorlopig ben je nog steeds niet op weg naar de bibliotheek en zit je weer te fappen op de reacties op je eindeloze gezwelg.

Dat je niet moe van jezelf wordt zeg.
Ja doei.
pi_159401487
quote:

[..]

Stop nou met het zelfmedelijden. Gewoon aan je scriptie werken. Punt.
pi_159401596
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:39 schreef motorbloempje het volgende:
Voorlopig ben je nog steeds niet op weg naar de bibliotheek en zit je weer te fappen op de reacties op je eindeloze gezwelg.

Dat je niet moe van jezelf wordt zeg.
Ik denk dat hij aan randje fietsen doet, zo kun je eindeloos doorfappen zonder dat je postorgastische dip krijgt.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_159401610
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:37 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ik snap ook wel dat ze niet ingrijpen. Maar ze moeten toch door hebben dat jij al tijden een beetje zit te slacken terwijl je wel bij hen in huis blijft rondhangen.
Dat hebben ze ook wel, maar alternatief is gedwongen uit huis en dat willen ze niet weer meemaken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159401629
quote:

[..]

ECHT WEL!!!

Als je mijn kind had geweest, had ik je een deadline gesteld. Of je zorgt dat je het afmaakt, of je zoekt maar een baantje en hoepelt lekker op (jezelf)

Beetje als een lui stuk varken op je louweren zitten op mijn kosten, dacht het even niet!!!!

Ze falen als ouders op dat vlak. Zegt dat maar tegen ze. Dat triggert ze wel
pi_159401639
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:50 schreef j1nxnl het volgende:

[..]

ECHT WEL!!!

Als je mijn kind had geweest, had ik je een deadline gesteld. Of je zorgt dat je het afmaakt, of je zoekt maar een baantje en hoepelt lekker op (jezelf)

Beetje als een lui stuk varken op je louweren zitten op mijn kosten, dacht het even niet!!!!
Ik denk dat zijn ouders in de categorie enablers vallen.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 09:51:58 #291
453280 krulbrullie
Ik ga weer naar buiten!
pi_159401654
Is het dan ook dat je niet geïnteresseerd bent in jouw vakgebied? De inhoud van je scriptie kan je toch naar eigen voorkeur invullen, mits binnen de eisen van het vakgebied uiteraard. Ik heb zelf ook scripties van anderen doorgelezen om tot de conclusie te komen dat ze allemaal op elkaar gelijken en weinig opbrachten. Ik heb toen een andere weg ingeslagen, bij andere vakgebieden afgekeken en vervolgens was de materie dermate vernieuwend dat ik het uiteindelijk op een conferentie mocht presenteren en het gepubliceerd is in een scientific journal. Volledig tegen mijn eigen verwachtingen in omdat ik aan de uni soms ook totale desinteresse had. Maar het schrijven van mijn scriptie zorgde wel voor een soort geldingsdrang waardoor de werkethos omhoog ging.

Nu mijn voorstel voor een PhD voorlopig is afgekeurd, laat ik me ook volledig hangen. Dus dan vraag ik me af of jij ook de motivatie hebt verloren door negatieve tussentijdse beoordelingen tijdens evaluatie gesprekken? Zou dat de reden zijn dat je de motivatie kwijt bent? Ik had in het begin van mijn scriptie ook niet de meest optimale werkethos en drive met als gevolg matige beoordelingen. Maar zoals gezegd heb ik halverwege het traject een tandje bij geschakeld en gekeken hoe ik het beter kon doen dan mijn voorgaande studiegenoten.

Je schrijft namelijk ook dat het sociale aspect mist, maar mogelijk dat het ook samenhangt omdat de competitie er niet meer is. In werkgroepen moet je immers een bijdrage leveren, nu in je eentje valt die stimulans ineens weg. Dus ook al is de materie niet interessant, dan kan een soort van geldingsdrang om het beter te doen dan andere studenten, misschien helpen.
pi_159401668
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:48 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat hebben ze ook wel, maar alternatief is gedwongen uit huis en dat willen ze niet weer meemaken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:')_!!!

Ja jullie zijn allebei lamme takken, maar dat jij zo bent is gewoon het gevolg van je eigen keuzes waar je volledig verantwoordelijk voor bent.

Neem de regie nou eens in eigen handen.
pi_159401672
quote:

[..]

Kan en mag je allemaal vinden, maar opleiding en werk zijn geen therapie. Zeggen dat je niet zonder samenwerken kan of wil, is toegeven dat je op het HBO niet op je plek zit. Dan mag je de hersencapaciteit wel hebben, maar dan mis je de zelfstandigheid om de scriptie en de opleiding af te ronden.
quote:

[..]

Behalve jijzelf dus. Als je als volwassene behandelt wil worden, dan kun je je niet blijven verschuiven en moet je verantwoording nemen voor wat je wel of niet wil doen, inclusief de consequenties die daar aan vast hangen. Dat is zeg maar je straf.
pi_159401695
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:48 schreef Deezertje het volgende:

[..]

SPOILER
Het is niet besmettelijk, hoogstens aanstekelijk. Zou je ook als extra motivator kunnen zien, aangezien jij met mensen wil samenwerken en zijn tactiek daar niet bij helpt..
  dinsdag 26 januari 2016 @ 09:57:19 #295
453280 krulbrullie
Ik ga weer naar buiten!
pi_159401710
Dus wat ik in mijn lange post wilde zeggen, als je de intrinsieke motivatie binnen de materie van je vakgebied niet aanwezig is, zoek dan naar andere motivatie zoals een mate van geldingsdrang om beter te willen presteren dan je studiegenoten. Misschien niet de meest correcte motivatie, maar het helpt wel om dingen gedaan te krijgen. Maar dan moet je niet voor een 6 willen gaan, maar voor een 10.
pi_159401722
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:51 schreef krulbrullie het volgende:
Is het dan ook dat je niet geïnteresseerd bent in jouw vakgebied? De inhoud van je scriptie kan je toch naar eigen voorkeur invullen, mits binnen de eisen van het vakgebied uiteraard. Ik heb zelf ook scripties van anderen doorgelezen om tot de conclusie te komen dat ze allemaal op elkaar gelijken en weinig opbrachten. Ik heb toen een andere weg ingeslagen, bij andere vakgebieden afgekeken en vervolgens was de materie dermate vernieuwend dat ik het uiteindelijk op een conferentie mocht presenteren en het gepubliceerd is in een scientific journal. Volledig tegen mijn eigen verwachtingen in omdat ik aan de uni soms ook totale desinteresse had. Maar het schrijven van mijn scriptie zorgde wel voor een soort geldingsdrang waardoor de werkethos omhoog ging.

Nu mijn voorstel voor een PhD voorlopig is afgekeurd, laat ik me ook volledig hangen. Dus dan vraag ik me af of jij ook de motivatie hebt verloren door negatieve tussentijdse beoordelingen tijdens evaluatie gesprekken? Zou dat de reden zijn dat je de motivatie kwijt bent? Ik had in het begin van mijn scriptie ook niet de meest optimale werkethos en drive met als gevolg matige beoordelingen. Maar zoals gezegd heb ik halverwege het traject een tandje bij geschakeld en gekeken hoe ik het beter kon doen dan mijn voorgaande studiegenoten.

Je schrijft namelijk ook dat het sociale aspect mist, maar mogelijk dat het ook samenhangt omdat de competitie er niet meer is. In werkgroepen moet je immers een bijdrage leveren, nu in je eentje valt die stimulans ineens weg. Dus ook al is de materie niet interessant, dan kan een soort van geldingsdrang om het beter te doen dan andere studenten, misschien helpen.
Bijschakelen is 1 woord. Hoe wil je nou serieus genomen worden als je de Nederlandse taal niet beheerst?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_159401731
*gniffel*
Ja doei.
pi_159401736
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:51 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik denk dat zijn ouders in de categorie enablers vallen.
Lastig wel hoor, als mijn zoon autistisch zou zijn, met niet de sociale skills om een leven op te bouwen, zou ik hem ook niet zomaar op straat flikkeren.

Deezer, praten jullie thuis wel eens? Weten ze dat je zo verschrikkelijk op zoek bent?
pi_159401751
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:59 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Lastig wel hoor, als mijn zoon autistisch zou zijn, met nek de sociale skills om een leven p te bouwen, zou ik hem ook niet zomaar op straat flikkeren.

Deezer, praten jullie thuis wel eens? Weten ze dat je zo verschrikkelijk op zoek bent?
Het gaat toch niet om zijn Autisme. Het gaat om zijn luie instelling.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 10:01:06 #300
453280 krulbrullie
Ik ga weer naar buiten!
pi_159401769
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:58 schreef habitue het volgende:

[..]

Bijschakelen is 1 woord. Hoe wil je nou serieus genomen worden als je de Nederlandse taal niet beheerst?
Klopt, dat had ik oorspronkelijk ook, maar dat werd rood onderlijnd. Probeer maar uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')