quote:Op maandag 18 januari 2016 12:05 schreef Chai het volgende:
Jullie hebben geen gelijkwaardige relatie, ik zou er een punt achter zetten.
quote:Op maandag 18 januari 2016 12:04 schreef Troublesx het volgende:
Ik mag overigens niet met andere gozers praten. Hij leest altijd al mn whatsappjes en wordt al chagrijnig bij het minste dingetje, als ik bijvoorbeeld met een mannelijke collega iets over werk bespreek.
Als ik dit probleem met hem bespreek, praat hij zich er vaak wel uit. Hij zegt altijd wel iets waar ik niet tegen op kan, of gaat de zielige uit hangen en zegt dat ik altijd gezeik heb. Hij zorgt er dan voor dat ik me schuldig ga voelen en ik het weer goed moet praten.quote:
Wat doe je nog met hem?quote:Op maandag 18 januari 2016 12:10 schreef Troublesx het volgende:
[..]
Als ik dit probleem met hem bespreek, praat hij zich er vaak wel uit. Hij zegt altijd wel iets waar ik niet tegen op kan, of gaat de zielige uit hangen en zegt dat ik altijd gezeik heb. Hij zorgt er dan voor dat ik me schuldig ga voelen en ik het weer goed moet praten.
Als hij zich niet wil committeren aan jou, derhalve geen serieuze relatie aan wil gaan dan is het simpelquote:Op maandag 18 januari 2016 12:10 schreef Troublesx het volgende:
[..]
Als ik dit probleem met hem bespreek, praat hij zich er vaak wel uit. Hij zegt altijd wel iets waar ik niet tegen op kan, of gaat de zielige uit hangen en zegt dat ik altijd gezeik heb. Hij zorgt er dan voor dat ik me schuldig ga voelen en ik het weer goed moet praten.
quote:Op maandag 18 januari 2016 12:05 schreef Chai het volgende:
Jullie hebben geen gelijkwaardige relatie, ik zou er een punt achter zetten.
nou, hij weet je in ieder geval goed te bespelen..quote:Op maandag 18 januari 2016 12:10 schreef Troublesx het volgende:
[..]
Die arrogante lul buiten flikkeren.quote:Op maandag 18 januari 2016 12:04 schreef Troublesx het volgende:
Zou ik iets kunnen doen om de situatie te veranderen?
Haha dat weet hij zeker, helaasquote:Op maandag 18 januari 2016 12:12 schreef gianni61 het volgende:
[..]
nou, hij weet je in ieder geval goed te bespelen..
Hij heeft geen relatie met jou.quote:Op maandag 18 januari 2016 12:04 schreef Troublesx het volgende:
Heyhoi!
Ik heb al ruim een jaar een vriend. Tenminste, zo was hoe mijn ouders, vriendinnen en ik zelf het zagen en hoe ik het ook had vertelt. Hij zelf zei ook dat ik het gerust zo kon vertellen aan andere, maar hij er geen echt "label" op wil plakken. Hij vertelt ook nooit tegen zijn collega's of ouders dat we in een relatie zitten. Niemand van zijn kant weet dus van ons af.
Waarom laat jij je controleren?quote:Verder flirt hij graag met andere meiden, hij stuurt kusjes en hartjes via whatsapp.. En met reden die hij mij geeft, "omdat ik het leuk vind om het spel te spelen, en kan kijken of ik haar kan krijgen". Het is niet met meer meiden, enkel met één waarmee hij echt actief praat, en volgens mij dolt hij ook heel af en toe met andere. Ik mag overigens niet met andere gozers praten. Hij leest altijd al mn whatsappjes en wordt al chagrijnig bij het minste dingetje, als ik bijvoorbeeld met een mannelijke collega iets over werk bespreek.
Dat je het wil geloven ok, maar niet anders kunnen mag je even uitleggen.quote:Hij zegt dat hij van me houdt en ik kan niet anders doen dan dat geloven.
Meer dan van jezelf?quote:Ook houd ik erg veel van hem.
Het punt is wel meer dan alleen dat, maar hij heeft geen relatie met jou dus wat verwacht je nou van hem?quote:Het punt is alleen dat we buiten de deur als vrienden gaan en alleen binnenshuis als we alleen zijn echt een setje zijn. Hij geeft me verder nooit complimenten of het gevoel dat hij nog blij met me is. Ook zoent hij nooit omdat hij daar simpelweg niet van houdt en als ik er een opmerking over maak zegt hij dat hij natuurlijk altijd alles weer verkeerd doet, en ik het rolmodel ben.
Praatjes vullen geen gaatjes. Waarom wil je überhaupt samenwonen met iemand die geen relatie met je heeft, die je meent te moeten controleren en die je nooit laat merken blij te zijn met je?quote:Ik weet echt niet meer wat ik hiermee aan moet. Hij zegt dat we niet echt samen zijn, maar ondertussen praat hij wel over samenwonen en samen op vakantie.
Ja, ophouden met verwachtingen te hebben van iemand die geen verantwoording wil nemen en zelf actie ondernemen met betrekking tot verbetering in het algemeen en niet hem in het bijzonder. Als hij zoiets kleins als een complimentje al teveel moeite vind en niet met je wil zoenen, dan moet je niet nog meer gaan pleasen.quote:Hij houdt wel van me en ik van hem, maar ik weet niet of ik zo gelukkig kan worden. Zou ik iets kunnen doen om de situatie te veranderen? Of zal ik me er bij neer moeten leggen?
Tsja, als deze energie slurpende relatie waar in jij je heel minderwaardig en nederig moet opstellen erg fijn vindt, moet je vooral lekker blijven zitten waar je zit.quote:
Helaas is dat jij je gewoon laat bespelen. Hij doet dat omdat hij het kan maken. Als jij niet jezelf het beste gunt, dan kun je dat moeilijk van een ander verwachten.quote:
Dat je je zo laat behandelen zeg...quote:Op maandag 18 januari 2016 12:04 schreef Troublesx het volgende:
Ik mag overigens niet met andere gozers praten. Hij leest altijd al mn whatsappjes en wordt al chagrijnig bij het minste dingetje, als ik bijvoorbeeld met een mannelijke collega iets over werk bespreek.
Dat blijkt dan ook wel, want waar meneer mag flirten met alles en iedereen, mag zijn speeltje haar mond niet open trekken tegen wie of wat dan ook.quote:Op maandag 18 januari 2016 12:30 schreef RingBewoner het volgende:
De whatsappjes van je partner lezen...... Ik snap echt niet dat er mensen zijn die daar akkoord mee gaan.
TS, ken je het spreekwoord "zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten".
Dat dus. Waarom laat je je zo beperken, en dat door iemand die jou niet eens erkent als vriendin?quote:
Stockholmsyndroom.quote:Op maandag 18 januari 2016 12:36 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat dus. Waarom laat je je zo beperken, en dat door iemand die jou niet eens erkent als vriendin?
Ik denk omdat ik toch bang ben hem kwijt te raken, ondanks dat ik zelf ook wel in zie dat het zo niet verder kan.quote:Op maandag 18 januari 2016 12:36 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat dus. Waarom laat je je zo beperken, en dat door iemand die jou niet eens erkent als vriendin?
Dus eigenlijk heb je al door dat je beter weg kunt gaan. Wat belet je? Doe het gewoon, dit is echt niet gezond.quote:Op maandag 18 januari 2016 12:42 schreef Troublesx het volgende:
[..]
Ik denk omdat ik toch bang ben hem kwijt te raken, ondanks dat ik zelf ook wel in zie dat het zo niet verder kan.
Dit!quote:Op maandag 18 januari 2016 12:30 schreef RingBewoner het volgende:
TS, ken je het spreekwoord "zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten".
Ik denk omdat ik ook zat leuke momenten met hem heb en die dan niet wil missen. Klinkt heel stom hoor, maar daar hecht ik me wel aan.quote:Op maandag 18 januari 2016 12:43 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Dus eigenlijk heb je al door dat je beter weg kunt gaan. Wat belet je? Doe het gewoon, dit is echt niet gezond.
En wat is zijn rol in dat 'samen' verbeteren precies?quote:Op maandag 18 januari 2016 12:46 schreef Troublesx het volgende:
Ik denk omdat ik ook zat leuke momenten met hem heb en die dan niet wil missen. Klinkt heel stom hoor, maar daar hecht ik me wel aan.
Ook heb ik al eens eerder geprobeerd om met hem te stoppen en het erover te hebben. Dan zegt hij dat het wel erg makkelijk is om ermee te stoppen, in plaats van samen te proberen de relatie te verbeteren.
Het is niet dat hij het echt geheim houdt tegenover zijn ouders. Het is meer dat als ze er naar vragen, hij zegt dat hij en ik het gewoon leuk hebben samen en verder zal hij het wel zien.quote:Op maandag 18 januari 2016 12:45 schreef Wizz-Art het volgende:
Is dit écht!?
Dan moet die zich ontzettend schamen voor je, hoe hou je dat een jaar lang geheim vraag ik me ook nog eens af? Vage shit allemaal.
Jij hebt hem nooit gehad. Hij is niet eens een vriend, als hij geen kut om jouw gevoelens en behoeftes geeft en jij niet eens met hem kan praten over je werk als er een mannelijke collega bij betrokken is. Hij houdt jou zoals het hem uitkomt en zolang hij er niet teveel moeite in hoeft te steken..quote:Op maandag 18 januari 2016 12:42 schreef Troublesx het volgende:
[..]
Ik denk omdat ik toch bang ben hem kwijt te raken, ondanks dat ik zelf ook wel in zie dat het zo niet verder kan.
En hoe hou je dat een jaar vol dan? Onzeker of...quote:Op maandag 18 januari 2016 12:48 schreef Troublesx het volgende:
[..]
Het is niet dat hij het echt geheim houdt tegenover zijn ouders. Het is meer dat als ze er naar vragen, hij zegt dat hij en ik het gewoon leuk hebben samen en verder zal hij het wel zien.
Hij ziet niet dat hij dat soort dingen verkeerd doet inderdaad. En zegt dat hij zo is, en niet aan romantische dingen doet. Als ik dan opnoem dat hij wel met meiden op die manier kan praten en ik niet, zegt hij iets in de trant van "Waarom zou je dat dan willen? Wil je vreemdgaan dan?"quote:Op maandag 18 januari 2016 12:48 schreef Copycat het volgende:
[..]
En wat is zijn rol in dat 'samen' verbeteren precies?
Hij manipuleert je als een malle, en jij laat het toe.
Jij bent zwak en hij is de sterkste. Of je accepteert zijn dominantie of je stopt met hem.quote:Op maandag 18 januari 2016 12:10 schreef Troublesx het volgende:
[..]
Gewoon een manier om zich onder dingen uit te lullen. Jij bent lekker makkelijk voor hem, hij doet geen moeite voor je en je slikt alles toch wel wat hij uitvreet.quote:Op maandag 18 januari 2016 12:51 schreef Troublesx het volgende:
[..]
Hij ziet niet dat hij dat soort dingen verkeerd doet inderdaad. En zegt dat hij zo is, en niet aan romantische dingen doet. Als ik dan opnoem dat hij wel met meiden op die manier kan praten en ik niet, zegt hij iets in de trant van "Waarom zou je dat dan willen? Wil je vreemdgaan dan?"
Nee.. Niet onzeker. Is denk ik omdat ik toch veel van hem houdt en moeilijk los kan laten.quote:Op maandag 18 januari 2016 12:50 schreef Wizz-Art het volgende:
[..]
En hoe hou je dat een jaar vol dan? Onzeker of...
Wat een lul.quote:Op maandag 18 januari 2016 12:51 schreef Troublesx het volgende:
Hij ziet niet dat hij dat soort dingen verkeerd doet inderdaad. En zegt dat hij zo is, en niet aan romantische dingen doet. Als ik dan opnoem dat hij wel met meiden op die manier kan praten en ik niet, zegt hij iets in de trant van "Waarom zou je dat dan willen? Wil je vreemdgaan dan?"
Moet je ja antwoorden lol, we hebben toch niks volgens jou...quote:Op maandag 18 januari 2016 12:51 schreef Troublesx het volgende:
[..]
Kijk niet raar op als ie vandaag of morgen ineens iets heeft met dat andere meisje en hij jou niet meer nodig heeft. Beter hou je alvast de eer aan jezelf.quote:Op maandag 18 januari 2016 12:48 schreef Troublesx het volgende:
[..]
Het is niet dat hij het echt geheim houdt tegenover zijn ouders. Het is meer dat als ze er naar vragen, hij zegt dat hij en ik het gewoon leuk hebben samen en verder zal hij het wel zien.
En wat zijn dat dan voor leuke momenten?quote:Op maandag 18 januari 2016 12:46 schreef Troublesx het volgende:
[..]
Ik denk omdat ik ook zat leuke momenten met hem heb en die dan niet wil missen. Klinkt heel stom hoor, maar daar hecht ik me wel aan.
Afgezien van jou controleren, hoe werken jullie verder dan aan jullie relatie die hij niet heeft?quote:Ook heb ik al eens eerder geprobeerd om met hem te stoppen en het erover te hebben. Dan zegt hij dat het wel erg makkelijk is om ermee te stoppen, in plaats van samen te proberen de relatie te verbeteren.
Niet eens speciaal leuk, maar gewoon leuk en in plaats van dat jullie het wel zien, ziet hij het wel. Ja, dat jij genoegen neemt met wat hij je wel geeft..quote:Op maandag 18 januari 2016 12:48 schreef Troublesx het volgende:
[..]
Daarmee geeft hij best een duidelijk signaal wat het doel is van zijn gesprekken met die andere meisjes.quote:Op maandag 18 januari 2016 12:51 schreef Troublesx het volgende:
Waarom zou je dat dan willen? Wil je vreemdgaan dan?"
Hij doet het verkeerd, goede gespreksopener en geen enkele consequenties daaraan verbinden..quote:Op maandag 18 januari 2016 12:51 schreef Troublesx het volgende:
[..]
Hij ziet niet dat hij dat soort dingen verkeerd doet inderdaad.
Dat is wel een punt ja, want je kan niet verwachten dat hij een ander mens wordt. Heeft ie in het begin wel enige moeite voor je gedaan eigenlijk?quote:En zegt dat hij zo is, en niet aan romantische dingen doet.
Met andere woorden, je moet vreemd willen gaan om een beetje leuk toegesproken te worden en dan is het pas interessant wat je wil, want dan ga je niet meer zo makkelijk mee in zijn gedoe..quote:Als ik dan opnoem dat hij wel met meiden op die manier kan praten en ik niet, zegt hij iets in de trant van "Waarom zou je dat dan willen? Wil je vreemdgaan dan?"
Ik heb met je te doen.quote:Op maandag 18 januari 2016 12:51 schreef Troublesx het volgende:
[..]
De leuke momenten zijn als we samen er op uit gaan. Steden bezoeken, of varen in zijn boot in de zomer. Ook vierde ik oud en nieuw bij hem dit jaar, samen met zijn ouders.quote:Op maandag 18 januari 2016 12:53 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
En wat zijn dat dan voor leuke momenten?
[..]
Afgezien van jou controleren, hoe werken jullie verder dan aan jullie relatie die hij niet heeft?
Leuk, maar dat is niet concreet natuurlijk.quote:Op maandag 18 januari 2016 12:58 schreef Troublesx het volgende:
Hoe we aan onze relatie werken.. Dat is een goede vraag. Vaak bespreken we wat er mis is gegaan en besluiten we om in het vervolg beter met elkaar te communiceren als er wat is, in plaats van gelijk woorden naar elkaar te gooien of boos te worden.
Het moest er nog eens bijkomen dat dit soort shit niet leuk zou zijn. Maar dan hebben we het over het erop uit gaan en niet iets leuks wat hij voor je doet of tegen je zegt.quote:Op maandag 18 januari 2016 12:58 schreef Troublesx het volgende:
[..]
De leuke momenten zijn als we samen er op uit gaan. Steden bezoeken, of varen in zijn boot in de zomer. Ook vierde ik oud en nieuw bij hem dit jaar, samen met zijn ouders.
Dat is niet zo concreet, dus dan is het ook moeilijker opvolgen. Klinkt als een zoethoudertje of heb je ook daadwerkelijk enige vooruitgang gemerkt nav deze gesprekken?quote:Hoe we aan onze relatie werken.. Dat is een goede vraag. Vaak bespreken we wat er mis is gegaan en besluiten we om in het vervolg beter met elkaar te communiceren als er wat is, in plaats van gelijk woorden naar elkaar te gooien of boos te worden.
Ik begin het vermoeden te krijgen dat jij dingen anders ziet dan ze zijn.quote:Op maandag 18 januari 2016 13:00 schreef Troublesx het volgende:
[..]
Ja, heel vaak. Elk weekend wel en 1 dag door de weeks.
In het begin kon hij vreemd genoeg wel moeite doen. Tot hij me had, toen kwam langzamerhand zijn slechtere kant tevoorschijn.quote:Op maandag 18 januari 2016 12:57 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Hij doet het verkeerd, goede gespreksopener en geen enkele consequenties daaraan verbinden..
[..]
Dat is wel een punt ja, want je kan niet verwachten dat hij een ander mens wordt. Heeft ie in het begin wel enige moeite voor je gedaan eigenlijk?
[..]
Met andere woorden, je moet vreemd willen gaan om een beetje leuk toegesproken te worden en dan is het pas interessant wat je wil, want dan ga je niet meer zo makkelijk mee in zijn gedoe..
Daarnaast kun je niet eens vreemdgaan als je geen relatie hebt, dus dit wijst nog meer erop dat jij een relatie hebt volgens jullie, maar hij niet..
Vreemd genoegquote:Op maandag 18 januari 2016 13:03 schreef Troublesx het volgende:
[..]
In het begin kon hij vreemd genoeg wel moeite doen. Tot hij me had, toen kwam langzamerhand zijn slechtere kant tevoorschijn.
quote:Op maandag 18 januari 2016 12:08 schreef Toto69 het volgende:
Dumpen die kwal. Wat een halve zool. Hij heeft echt 0,0 respect voor jou, je bent gewoon zijn neukertje. Meer niet.
Hoe oud ben jij?quote:Op maandag 18 januari 2016 13:03 schreef Troublesx het volgende:
In het begin kon hij vreemd genoeg wel moeite doen. Tot hij me had, toen kwam langzamerhand zijn slechtere kant tevoorschijn.
Dan wordt het langzamerhand eens tijd dat je vertrekt.quote:Op maandag 18 januari 2016 13:03 schreef Troublesx het volgende:
Mijn ouders bespreek ik dit soort dingen niet mee en mijn vriendinnen vinden het ook belachelijk van hem.quote:Op maandag 18 januari 2016 13:03 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Het moest er nog eens bijkomen dat dit soort shit niet leuk zou zijn. Maar dan hebben we het over het erop uit gaan en niet iets leuks wat hij voor je doet of tegen je zegt.
Wat vinden je ouders en vriendinnen eigenlijk van hem en hoe hij jou behandelt?
[..]
Dat is niet zo concreet, dus dan is het ook moeilijker opvolgen. Klinkt als een zoethoudertje of heb je ook daadwerkelijk enige vooruitgang gemerkt nav deze gesprekken?
en dat laat je je door hem vertellen?quote:Op maandag 18 januari 2016 12:04 schreef Troublesx het volgende:
Ik mag overigens niet met andere gozers praten.
en hoe lang laat je je al door hem gebruiken?quote:Op maandag 18 januari 2016 13:12 schreef Troublesx het volgende:
[..]
Ik ben 19 jaar. Mijn vriend is 22
Je kan zoveel beter meid.quote:Op maandag 18 januari 2016 13:12 schreef Troublesx het volgende:
[..]
Ik ben 19 jaar. Mijn vriend is 22
Je ouders zien niet wat er gebeurt of vinden ze dat je het zelf uit moet vinden ofzo?quote:Op maandag 18 januari 2016 13:12 schreef Troublesx het volgende:
[..]
Mijn ouders bespreek ik dit soort dingen niet mee en mijn vriendinnen vinden het ook belachelijk van hem.
Wat is goed? Genoeg om je in slaap te sussen zodat hij weer relaxt achterover kan hangen of daadwerkelijk beter?quote:Na zulke gesprekken gaat het goed voor ongeveer 1 á 2 weken. Daarna gaat het weer mis.
Oké. Tijd om je ogen te openen en, net als je vriendinnen, in te zien dat deze eikel nooit je vriend zal zijn en je waarschijnlijk bij de eerste gelegenheid in de steek laat. En dan staat hij moreel nog in zijn recht ook, want hij heeft altijd gezegd geen relatie te hebben met je. Jij laat je gebruiken. Doe iets aan je gevoel voor eigenwaarde, anders blijf je dit soort users aantrekken.quote:
Ja, inderdaad. Dit heb ik ook al meerdere keren bedacht. Helaas lukt het me nooit om hem zo te laten denkenquote:Op maandag 18 januari 2016 13:12 schreef RM-rf het volgende:
[..]
en dat laat je je door hem vertellen?
Als hij merkt dat hij ook moeite voor jou moet doen en jij niet noodzakelijk al je kaarten op hem zet, zal het mischien voor hem óók spannend wordt te kijken: "..of hij jou kan krijgen en behouden."
We zijn al ruim een jaar samenquote:Op maandag 18 januari 2016 13:13 schreef gianni61 het volgende:
[..]
en hoe lang laat je je al door hem gebruiken?
Jij moet anders gaan denken. Deze knul verandert niet.quote:Op maandag 18 januari 2016 13:15 schreef Troublesx het volgende:
Ja, inderdaad. Dit heb ik ook al meerdere keren bedacht. Helaas lukt het me nooit om hem zo te laten denken
Je bent niet samen.quote:
Als jij jezelf niet eens zo kan laten denken en handelen, dan moet je die verantwoording ook niet bij een ander neer willen leggen. Begin bij jezelf, trek een grens en verbind consequenties eraan als die niet gerespecteerd wordt.quote:Op maandag 18 januari 2016 13:15 schreef Troublesx het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Dit heb ik ook al meerdere keren bedacht. Helaas lukt het me nooit om hem zo te laten denken
misschien gaat het er initieel om dat je zelf ook anders moet gaan denken...quote:Op maandag 18 januari 2016 13:15 schreef Troublesx het volgende:
[..]
Helaas lukt het me nooit om hem zo te laten denken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |