abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160004887
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 21:59 schreef ChrisCarter het volgende:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dode_Zee-rollen

De Dode Zee-rollen zijn overigens best relevant hierin. [b]Ook daaruit blijkt dat vroeger al joden werden onderdrukt/weggezet als de boemannen.
[/b]
Let wel; dat geldt alleen voor de regio's zoals wij ze nu kennen. Buiten de EurArabische wereld is het weer totaal irrelevant.
Hier weet ik weinig vanaf. Kan je het verder toelichten?

De wiki link is zo goed als nutteloos
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 22:14 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Zie modpost-edit

BNW / -The Protocols Of The Learned Elders Of Zion-

Gewoon doorgaan :')

Voor je weer een nep-verklaring geeft, het heeft niks te maken met mijn post of het topic-onderwerp.
In de protocollen heerst een sterk anti chriselijk sentiment dus helemaal offtopic is het niet ;)
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_160004911
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 22:18 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Alle reli-gekkies mogen weleens kritisch naar zichzelf kijken. Ik zie niet in hoe dat interessant/relevant is om op te focussen?
Heb je de vid niet gekeken ofzo? Jij begint over de dode zeerollen en dat de Joden altijd maar zielig zijn, maar krijg je het tegendeel van een Jood zelf te zien en dan heb je ineens geen inhoudelijke reactie? Typisch.
-
pi_160004992
Beste lieve Chrisenen. Jezus komt zo goed als niet voor in de talmud. Waar jezus dan wel in de talmud voorkomt wordt hij als niet goddelijk , een gewone man en geen Messias gezien. En dat zijn niet de juiste of de ware is. En dat is natuurlijk helemaal niet veemd omdat die talmud- stroming deze leer eerder had verworpen en is daar dus nooit meer op terug gekomen.

Jezus moest dus als afvallige worden gezien die de tora zelf had verworpen anderen had verleidt hetzelfde te doen (aldus volgens de talmud)

Dus door de komst van de dogmatische christendom werd Jezus naar voren gebracht als goddelijk ectera. Terwijl de afgescheiden Joden het tegenovergestelde begonnen te vertellen: dus geen wonderlijke geboorte maar juist een bastaard kind ( ben ik ook!) , geen wonderen maar toverije en heksen praktijken die hij uit Egypte had geleerd
Geen heil zou brengen maar een dood eenvoudige executie heeft gehad op de dag voor het paasfeest plaats zou plaatsvinden.
Dat Jezus 5 leerlingen had (waarvan alleen Mattheus bekend is de rest onbekende namen voor het christendom)
En dat zijn naam niet uitgesproken mocht worden.

En één passage in de Babylonische talmud beweerd één rabbijntje dat Jezus een zware straf in de hel ondergaat. Met uitwerpselen ja.

Een regelrechte bestrijding van de christelijke leer komt in de talmud NERGENS voor. Ook niet dat Jezus wordt bespot, Allemaal Christelijke fabels.

Pas in de 3e eeuw na gewone jaartelling begon het christendom op te zetten. En ook in Palestina kreeg deze Christendom voet aan de grond ( vooral in Caesarea). Dat gebied was het middelpunt van de opkomst van het Christendom aldaar maar in diezelfde stad waren ook verschillende Joodse geleerden scholen gevestigd. En DAT schijnt meerde malen de aanleiding geweest te zijn tot oneindigheden tussen Bar Kappara , Yoshua ben Levi en de Christenen.

En dat vindt je terug in de talmud deze discussie punten. De Babyloniërs die ver van het de christelijke centra onder een bevolking van Parthen en Perzen leefden hadden nog minder dan inwoners van Judea aanleiding om zich met deze Jezus en leer van de Christenen te bemoeien. Zij wisten van Jezus en het Christendom niet meer af dan een gewone mens weet van Mohammed en de Islam.

Het is daarom dat er in de babylonische talmud zo weinig te vinden is over deze Jezus en de latere Christelijke sekte

De anti christelijke geschriften en de hatelijke teksten zijn pas gekomen door de verschillende houdingen tussen Joden en Christenen in de MIddeleeuwen. Toen ontstonden deze hatelijke tekskten bij de Joden. Maar dat heeft natuurlijk niets met de talmud te maken.

Ik denk hé dat complot denken gegrond zit in Christendom en Islam. Ik merk dat vele users hier religieus zijn of religieuse achtergrond hebben. Jezus dit en talmud dat.

Jezus is dood. Accepteer het nou eens
pi_160005008
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 22:19 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Hier weet ik weinig vanaf. Kan je het verder toelichten?

De wiki link is zo goed als nutteloos

Voor de ontdekking van deze geschriften was er niet veel echt bekend over de tijd waarin het Oude Testament zich afspeelt. Veel hearsay en teksten van mensen buiten de gebieden maar geen echte lokale geschiedenis.

Wat het interessant maakt is dat hierin opgenomen eigenlijk ook de vele verwijzingen zitten naar de andere religies/culturen in die tijd waar alle grote huidige religies (in onze regio dan) leentjebuur mee hebben gespeeld.

Het is ook de voedingsbodem geweest voor veel latere werken, waaronder ook zeker deze Learned Elders bullcrap. :)
  woensdag 17 februari 2016 @ 22:30:37 #205
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_160005310
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 21:59 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Het filmpje is in geknipt. Want het komt van Corey (shill shuster) project zie spoiler.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op het einde worden de citaten (die jaren terug blijven komen) één voor één keurig uitgelegd door een anti Zionist. ( op 25:39)
Ik heb de woorden anti zionist vetgedrukt omdat jij deze mensen wel wil geloven over het algemeen.
Dank weer dat geeft een heel ander genuanceerder beeld.
There is only one religion
  donderdag 18 februari 2016 @ 11:47:34 #206
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_160013415
Could The Protocols Of The Elders Zion be responsible for the deaths of over 6 million Jews? Let's take a look at the theory.
what a year!, and its only Januari!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')