Wanneer ik haar iets vertel zegt ze me dat ze het leuk vindt en thats it.quote:Op maandag 18 januari 2016 02:15 schreef hugecooll het volgende:
Je zou ook uit jezelf wat meer kunnen vertellen, misschien vraagt ze dan vanzelf door
Ja zeker hebben we het hier wel eens over. Ze heeft alleen moeite met kritiek of feedback ontvangen. Gesprekken over dit soort onderwerpen ontaarden dan ook vaak in een antwoord <> verdediging. Ze pakt dit soort onderwerpen nogal persoonlijk op. Als ik dit bespreekbaar probeer te maken verdedigd ze zich meteen en krijg ik iets terug als "maar jij bent toch veel slinmer".quote:
Oef. Ik denk dat je zelf ook best wel weet dat dit niet de vrouw van je leven isquote:Op maandag 18 januari 2016 08:23 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
[..]
Ja zeker hebben we het hier wel eens over. Ze heeft alleen moeite met kritiek of feedback ontvangen. Gesprekken over dit soort onderwerpen ontaarden dan ook vaak in een antwoord <> verdediging. Ze pakt dit soort onderwerpen nogal persoonlijk op. Als ik dit bespreekbaar probeer te maken verdedigd ze zich meteen en krijg ik iets terug als "maar jij bent toch veel slinmer".
quote:Op maandag 18 januari 2016 08:27 schreef SpecialK het volgende:
Dit wordt niet de moeder van je kinderen.
Maar je bent nog jong dus geniet van de lekkere seks en over een half jaartje oid zoek je iets anders
Vertel eens hoe je dit soort dingen aankaart. Misschien kan daar een verschil gemaakt worden..quote:Op maandag 18 januari 2016 00:55 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
Zij doet mbo en ik ben bijna klaar met een hbo opleiding. Ik weet dat ze over kennis, leren en dingen weten onzeker is. Ik denk soms dat ze een minderwaardigheidscomplex heeft. Ze heeft wel eens moeite met kritiek of feedback ontvangen. Gesprekken over dit soort onderwerpen ontaarden dan ook vaak in een antwoord <> verdedigings gesprek.
Willen fans niet zoveel mogelijk van hun idool weten?quote:Ze is absoluut dol op me en ik op haar, maar soms lijkt het alsof ze eerder mijn grootste fan is en ik haar de wereld laat zien. Ergens voelt onze relatie soms oppervlakkig en mis ik de inhoud. Ik mis het goede diepe gesprek soms. En dan vooral vanuit haar.
Als het er niet inzit, dan zul je dat moeten accepteren als je d'r niet kwijt wil. Maar je schrijft ook dat ze pas 18 is en dat er mogelijk meer mee speelt, dus je kan ook kijken naar andere tactieken van dit probleem aankaarten en proberen meer naar elkaar toe te groeien.quote:Kent iemand dit en weet iemand wat ik in deze situatie het beste kan doen? Ik wil haar niet kwijt en geniet van haar gezelligheid, maar ik weet dat dit voor mij ook niet gezond is als ik te weinig input krijg.
Dit werkt inderdaad alleen op de korte termijn. Dus TS gewoon er even van genieten , leer ervan wat je vooral wel en niet wil in een relatie en daarna verder gaan met jullie eigen leven.quote:Op maandag 18 januari 2016 09:48 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Tja misschien ben ik dan wel negatief, maar dit gaat hem niet worden, een partner waar je geen fatsoenlijk gesprek mee kan voeren en alleen geweldige seks mee kan hebben is nou niet echt iets waar je vrolijk van kan worden.
Als er iets is zeg ik dat meestal even na die tijd rustig. Dan leg ik meestal uit wat mij opvalt en hoe dat ook kan. Ik probeer dan niet haar gedrag af te keuren maar haar te laten weten hoe het ook kan. Ze legt dan snel zelf de link dat iemand anders iets anders doet, dus beter is. En dan schiet ze in de verdediging: "Jij doet ook wel eens (...)", "Je vindt dat ik altijd (...)", "Ik zeg wel nooit meer (...)"quote:Op maandag 18 januari 2016 08:57 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Vertel eens hoe je dit soort dingen aankaart. Misschien kan daar een verschil gemaakt worden..
[..]
Nouja, ik vind het wel interessant om over maatschappelijke en sociale onderwerpen te praten. Als we het naar aanleiding van een tv programma ergens over hebben gebeurt het nog wel eens dat we allebei even onze mening en ons standpunt uitleggen en dat we dat dan van elkaar weten. Eerder vroeg ik haar nog wel eens wat meer door, maar dan werd ze verdrietig omdat ze het gevoel had dat ze zich dan moet verantwoorden. Zo zie ik dat totaal niet, maar blijkbaar is ze bang om te horen dat ik daar iets (anders) van vind.quote:Willen fans niet zoveel mogelijk van hun idool weten?
Wat jij aan haar hebt laten zien, heeft dat nog enig effect gehad? Zeg maar, iets van een ontwikkeling teweeg gebracht? Wat laat je haar van de wereld zien eigenlijk? Pas je de onderwerpen enigszins aan haar aan?
[..]
En daarom open ik dit topic. Dat is het "probleem" het is niet alleen maar kommer en kwel als we samen zijn, we vinden het hartstikke leuk om lekker samen dingen te doen. Lekker een serie kijken, een stukje lopen of heerlijk knuffelen. We zeggen vaak genoeg dat we van elkaar houden en als ik haar aankijk weet ik dat ze dat oprecht meent. Maar ik zou zo graag willen dat ze het niet alleen zegt, maar mij ook nog beter wil leren kennen.quote:Als het er niet inzit, dan zul je dat moeten accepteren als je d'r niet kwijt wil. Maar je schrijft ook dat ze pas 18 is en dat er mogelijk meer mee speelt, dus je kan ook kijken naar andere tactieken van dit probleem aankaarten en proberen meer naar elkaar toe te groeien.
Misschien is dit inderdaad een hele goede omschrijving. Misschien wil ik wel dat ze gewoon een keer uit zichzelf nieuwsgierig is naar mij. Of dat ze vraagt waarom ik vind wat ik vind. Waarom mij interesseert wat mij interesseert.quote:Op maandag 18 januari 2016 09:48 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Tja misschien ben ik dan wel negatief, maar dit gaat hem niet worden, een partner waar je geen fatsoenlijk gesprek mee kan voeren en alleen geweldige seks mee kan hebben is nou niet echt iets waar je vrolijk van kan worden.
Lijkt mij dat je ook wel eens even wat wil bespreken, alleen maar om even een mening te horen, maar als je dan alleen krijgt, oh wat leuk, ja dan kun je ook wel de grootste onzin ophangen want het maakt haar toch niets uit.
Helpen impliceert ook wel iets meer dan haar alleen uit willen nodigen tot een verder gesprek en misschien wil ze juist van d'r partner dat het wel persoonlijk is. Als je haar probeert te maken tot iets wat ze niet is, dan hoeft dat bepaald niet persoonlijk aan te voelen, laat staan dat het daadwerkelijk als hulp ervaren wordt. Wat zijn de verwijten die je terug krijgt?quote:Op maandag 18 januari 2016 10:08 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
[..]
Als er iets is zeg ik dat meestal even na die tijd rustig. Dan leg ik meestal uit wat mij opvalt en hoe dat ook kan. Ik probeer dan niet haar gedrag af te keuren maar haar te laten weten hoe het ook kan. Ze legt dan snel zelf de link dat iemand anders iets anders doet, dus beter is. En dan schiet ze in de verdediging: "Jij doet ook wel eens (...)", "Je vindt dat ik altijd (...)", "Ik zeg wel nooit meer (...)"
Vervolgens wordt het een gesprek waarin ik duidelijk moet proberen te maken dat ik haar wil helpen en dat ik het niet persoonlijk bedoel.
Dus er is geen totale desinteresse, dat is mooi. Kijkt ze met jou mee? Zijn er bepaalde onderwerpen die haar meer aanspreken?quote:[..]
Nouja, ik vind het wel interessant om over maatschappelijke en sociale onderwerpen te praten. Als we het naar aanleiding van een tv programma ergens over hebben gebeurt het nog wel eens dat we allebei even onze mening en ons standpunt uitleggen en dat we dat dan van elkaar weten.
Of misschien ligt het aan je manier van doorvragen, dat je niet zo open overkomt maar sturend richting winst wil gaan ofzo? Heeft ze van huis uit een harmonieuze achtergrond waarin ruimte voor discussie was eigenlijk?quote:Eerder vroeg ik haar nog wel eens wat meer door, maar dan werd ze verdrietig omdat ze het gevoel had dat ze zich dan moet verantwoorden. Zo zie ik dat totaal niet, maar blijkbaar is ze bang om te horen dat ik daar iets (anders) van vind.
Definieer tegenkomen en wat je daar belangrijk in vindt?quote:We hebben ook wel eens gesprekken waarbij we allebei uitleggen wat we vinden, maar meestal zijn dat alleen de gesprekken dat we het eens zijn. Dat zijn ook fijne gesprekken, maar over zaken waar we niet hetzelfde vinden komen we elkaar ook niet snel tegen ben ik bang.
Misschien moet je dan een scheiding gaan maken tussen wat jij als liefde ervaart en hoe zij dat doet en elkaar daar wat meer in proberen tegemoet te komen. Niet doorvragen als minder houden van beschouwen kan betekenen dat je voorbij gaat aan de manieren waarop zij haar liefde aan jou betuigt en omgekeerd kan zij hetzelfde ervaren. Probeer eerst eens uit te vinden of het om het doorvragen in het algemeen gaat of de manier waarop je dat probeert te bereiken. In het laatste geval kun je meer ruimte vinden om nader tot elkaar te komen. Indien de liefde voor haar meer een harmonie dient te zijn, zal de nadruk leggen op verschillen (in opvattingen) wat moeilijker te ervaren zijn als iets positiefs..quote:[..]
En daarom open ik dit topic. Dat is het "probleem" het is niet alleen maar kommer en kwel als we samen zijn, we vinden het hartstikke leuk om lekker samen dingen te doen. Lekker een serie kijken, een stukje lopen of heerlijk knuffelen. We zeggen vaak genoeg dat we van elkaar houden en als ik haar aankijk weet ik dat ze dat oprecht meent. Maar ik zou zo graag willen dat ze het niet alleen zegt, maar mij ook nog beter wil leren kennen.
quote:Op maandag 18 januari 2016 08:27 schreef SpecialK het volgende:
Dit wordt niet de moeder van je kinderen.
Maar je bent nog jong dus geniet van de lekkere seks en over een half jaartje oid zoek je iets anders
Ja, gek man. Het stoort je toch niet in het algemeen, maar alleen van haar.quote:Op maandag 18 januari 2016 08:23 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
Ze pakt dit soort onderwerpen nogal persoonlijk op.
Nogal logisch als de vriendin van TS zich aangevallen voelt. Misschien moet hij daar eens iets aan doen.quote:Op maandag 18 januari 2016 10:37 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Misschien ben je gewoon intelligenter dan je vriendin. Dat idee heeft ze zelf al in ieder geval.
Als er iets wel een dooddoener is, is het wel elkaar niet kunnen aanvoelen en de juiste gespreksstof hebben. Al heb je nog zulke lekkere tieten, je moet er wel mee samenleven en als de ene wilt praten over tropische eilanden en jij over hoe jij carrière wilt maken gaat het al snel richting exit.quote:Op maandag 18 januari 2016 00:55 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
We hebben het gezellig samen en genieten van elkaar.
Ja natuurlijk is het persoonlijk. De kunst is het zo te brengen dat het niet persoonlijk overkomt. Maar zo'n invalshoek vinden kan lastig zijn. Het kan wel werken om het bij jezelf te houden en zo beschuldigingen te verwerpenquote:Op maandag 18 januari 2016 10:58 schreef MCH het volgende:
[..]
Nogal logisch als de vriendin van TS zich aangevallen voelt. Misschien moet hij daar eens iets aan doen.
Waar zou je dan aan moeten twijfelen? Als zij haar mening geeft is dat haar mening toch, daar hoef jij toch niet aan te twijfelen.quote:Op maandag 18 januari 2016 10:14 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
[..]
Misschien is dit inderdaad een hele goede omschrijving. Misschien wil ik wel dat ze gewoon een keer uit zichzelf nieuwsgierig is naar mij. Of dat ze vraagt waarom ik vind wat ik vind. Waarom mij interesseert wat mij interesseert.
Het boeit mij enorm wat zij vindt en hoe ze denkt, maar het lijkt alsof het haar niet uitmaakt hoe ik dan denk.
Ik vraag haar ook waarom zij een bepaalde opleiding wil doen, maar wanneer we het daar even over hebben heeft ze geloof ik het gevoel dat ik aan haar twijfel.
Dat is misschien best een goeie om mee te nemen. Onbewust heb ik in een discussie misschien iets teveel verwachtingen.quote:Op maandag 18 januari 2016 10:28 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Helpen impliceert ook wel iets meer dan haar alleen uit willen nodigen tot een verder gesprek en misschien wil ze juist van d'r partner dat het wel persoonlijk is. Als je haar probeert te maken tot iets wat ze niet is, dan hoeft dat bepaald niet persoonlijk aan te voelen, laat staan dat het daadwerkelijk als hulp ervaren wordt. Wat zijn de verwijten die je terug krijgt?
Bovenstaande is niet echt gedetailleerd dus echt concreet andere verwoordingen zijn dan moeilijk te geven.
Misschien werkt het activerender als je haar aan het denken zet hoe iets anders zou kunnen dan het als een hapklare brok aan te bieden?
[..]
Maar wanneer we dat van elkaar weten wordt er wel weinig door gevraagd. Het lijkt meer op een mededeling dan op een inhoudelijk gesprek soms haha!quote:Dus er is geen totale desinteresse, dat is mooi. Kijkt ze met jou mee? Zijn er bepaalde onderwerpen die haar meer aanspreken?
[..]
Thuis heerst voor mijn idee een sfeer waarin het afgekeurd wordt om je kop boven het maaiveld uit te steken. Enkele gezinsleden die wel erg onzeker zijn of zich minder voelen en dat proberen te verbergen. Daardoor zijn ze snel bang om iets nieuws of anders te vinden.quote:Of misschien ligt het aan je manier van doorvragen, dat je niet zo open overkomt maar sturend richting winst wil gaan ofzo? Heeft ze van huis uit een harmonieuze achtergrond waarin ruimte voor discussie was eigenlijk?
[..]
Daarmee bedoel ik dat zaken waarin we verschillen niet snel uitgepraat worden en dat die onderwerpen vermeden worden.quote:Definieer tegenkomen en wat je daar belangrijk in vindt?
[..]
quote:Misschien moet je dan een scheiding gaan maken tussen wat jij als liefde ervaart en hoe zij dat doet en elkaar daar wat meer in proberen tegemoet te komen. Niet doorvragen als minder houden van beschouwen kan betekenen dat je voorbij gaat aan de manieren waarop zij haar liefde aan jou betuigt en omgekeerd kan zij hetzelfde ervaren. Probeer eerst eens uit te vinden of het om het doorvragen in het algemeen gaat of de manier waarop je dat probeert te bereiken. In het laatste geval kun je meer ruimte vinden om nader tot elkaar te komen. Indien de liefde voor haar meer een harmonie dient te zijn, zal de nadruk leggen op verschillen (in opvattingen) wat moeilijker te ervaren zijn als iets positiefs..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |