quote:'Meer Europeanen voor ruimhartig asielbeleid'
In veel Europese landen, waaronder Nederland, neemt de bereidheid toe om mensen met een andere huidskleur of andere etnische achtergrond op te nemen. In Polen en Tsjechië neemt die bereidheid juist af.
Dat blijkt uit onderzoek van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) in vijftien landen, dat maandag is verschenen.
Vooral Duitsland, Frankrijk, Zweden en Noorwegen stonden in 2014 en vorig jaar positief tegenover het opnemen van moslimmigranten. Tussen 2002 en 2015, net voor de grote vluchtelingencrisis, is in bijna alle deelnemende landen de overtuiging toegenomen dat de overheid in asielprocedures ruimhartig moet zijn.
Maar de onderlinge verschillen zijn groot, in Tsjechië is 20 procent voorstander van een ruimhartiger beleid, in Zweden en Polen gaat het om zo'n 60 procent.
Jongeren en hoger opgeleiden blijken in het algemeen meer open te staan voor migranten en vluchtelingen met een moslimachtergrond dan ouderen en laagopgeleiden.
http://www.nu.nl/binnenla(...)tig-asielbeleid.html
Overduidelijker kan het bijna niet. Ik had van Nu.nl wel anders verwacht eigenlijk, die zijn vaak net iets rechtser dan de rest.quote:
quote:Tussen 2002 en 2015, net voor de grote vluchtelingencrisis, is in bijna alle deelnemende landen de overtuiging toegenomen dat de overheid in asielprocedures ruimhartig moet zijn.
Ze zullen het onderzoek hebben gedaan op een willekeurige groep personen die ze bij de EO-jongerendag tegenkwamen, of zoiets.quote:Op maandag 18 januari 2016 00:37 schreef maryen65 het volgende:
Ik las het net op nu.nl en ik geloof er geen biet van. Lijkt mij juist net andersom
Gaat over 2014/15, laat ze het onderzoek nu nog eens doen en kijken wat dan de uitslag isquote:Op maandag 18 januari 2016 00:40 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ze zullen het onderzoek hebben gedaan op een willekeurige groep personen die ze bij de EO-jongerendag tegenkwamen, of zoiets.
Wat heeft De Speld er mee te maken? Of mis je diequote:
quote:
Dan nog hecht ik er geen waarde aan. Het SCP is een linkse kliek. Met wetenschappelijk onderzoek heeft dat helemaal niets te maken. Wel met, zoals hierboven al vermeld, staatspropaganda. Het SCP brengt naar buiten wat jij geacht wordt te geloven.quote:Op maandag 18 januari 2016 00:42 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Gaat over 2014/15, laat ze het onderzoek nu nog eens doen en kijken wat dan de uitslag is
Vraag exact diezelfde mensen dat nu nog eensquote:Op maandag 18 januari 2016 00:27 schreef Houtenbeen het volgende:
Tussen 2002 en 2015, net voor de grote vluchtelingencrisis, is in bijna alle deelnemende landen de overtuiging toegenomen dat de overheid in asielprocedures ruimhartig moet zijn.
Precies, en alleen al daarom zou het óf overnieuw moeten óf niet openbaar gemaakt moeten worden.quote:Op maandag 18 januari 2016 00:49 schreef Odaiba het volgende:
lol dit onderzoek is toch allang niet meer actueel
Ja, er moet natuurlijk nog wel iets positiefs te melden zijn, ook al is het oud nieuws...quote:Op maandag 18 januari 2016 00:53 schreef Geralt het volgende:
[..]
Precies, en alleen al daarom zou het óf overnieuw moeten óf niet openbaar gemaakt moeten worden.
De onderzoekers weten zelf ook heus wel dat die uitslag nu heel anders zou zijn.
Ergo: er is maar 1 reden waarom dit onderzoek naar buiten gebracht wordt en dat is om proberen te zorgen dat mensen die faliekant tegen zijn gaan denken van schit, ik ben kennelijk een van de weinige die tegen is, nouja dan zal het wel aan mij liggen en hou ik me gedeisd.
Pure propaganda dit en walgelijk dat een dergelijk onderzoek geplugged wordt door de media![]()
![]()
quote:In veel Europese landen, waaronder Nederland, neemt de bereidheid toe om mensen met een andere huidskleur of andere etnische achtergrond op te nemen.
Dat is niet hetzelfdequote:Jongeren en hoger opgeleiden blijken in het algemeen meer open te staan voor migranten en vluchtelingen met een moslimachtergrond dan ouderen en laagopgeleiden.
Zo heet dat onderzoek.quote:Trust, life satisfaction and opinions on immigration in 15 European countries
Ik vroeg me ineens af; hoe kijk jij aan tegen de verislamisering van Europa; als homo zijnde zegmaar.quote:Op maandag 18 januari 2016 01:05 schreef Rezania het volgende:
Ook wel mooi om te zien dat bijna niemand het bericht echt leest.
Beetje het wij van WC eend verhaal dus.quote:Op maandag 18 januari 2016 01:10 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik heb ff gegoogled.
Editors van het rapport:
Ineke Stoop
Jeroen Boelhouwer: Vorige functie: Groenlinks
Gerbert Kraaykamp: Professor of Sociology Radboud University Nijmegen
Radboud, een universiteit die bekend staat als "links", waar ze zelfs vluchtelingen helpen. En bij "sociologie" moeten ook gelijk de alarmbellen gaan rinkelen.
Conclusie: progressieve propaganda.
http://www.scp.nl/Publica(...)5_European_countries
https://www.linkedin.com/in/jeroenboelhouwer
https://nl.linkedin.com/in/gerbertkraaykamp
Ik heb nog nooit, maar dan ook echt nog nooit, homofoob gedrag richting mij meegemaakt (buiten FOK! danquote:Op maandag 18 januari 2016 01:08 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik vroeg me ineens af; hoe kijk jij aan tegen de verislamisering van Europa; als homo zijnde zegmaar.
Maak je je daar druk over? Vraag je je af wanneer je in elkaar getimmerd wordt of van een flat afgetieft gaat worden? Of boeit het je totaal niet en denk je het zal zo een vaart wel niet lopen?
Serieuze vraag overigens.
Welke universiteit is niet links dan?quote:Op maandag 18 januari 2016 01:10 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik heb ff gegoogled.
Editors van het rapport:
Ineke Stoop
Radboud, een universiteit die bekend staat als "links", waar ze zelfs vluchtelingen helpen. En bij "sociologie" moeten ook gelijk de alarmbellen gaan rinkelen.
Welke moskee in niet rechts dan?quote:Op maandag 18 januari 2016 01:16 schreef Rezania het volgende:
[..]
Welke universiteit is niet links dan?
2014 dus, (data analyse in 2015) ... lekker recent dusquote:The most recent questionnaire, including showcards, is for ESS Round 7 (fielded in 2014)
Ben benieuwd of ze resultaten van de volgende ronde durven te publiceren.quote:Op maandag 18 januari 2016 03:06 schreef Kenzi het volgende:
Ze gebruiken data van een 2jaarlijkse questionnaire.
[..]
2014 dus, (data analyse in 2015) ... lekker recent dus
Nou zeg, het moet niet gekker worden. Vluchtelingen helpen, wat denken ze wel?quote:
Met als open-deur-sausje dat ook moslim vrouwen worden lastiggevallen.quote:Op maandag 18 januari 2016 00:54 schreef Infection het volgende:
Of worden deze berichten expres op rechtse media gepost om zo de lezers op andere gedachten te brengen?
We? Spreek voor jezelf.quote:Op maandag 18 januari 2016 08:40 schreef deedeetee het volgende:
Ik las het net op nu.nl en zag meteen dat t een oud onderzoek is. Wat denken ze te bereiken met het plaatsen van hiervan ?
Stelletje sukkels. We zijn de migranten zat en daar veranderd echt niks meer aan.
Ik geloof er geen reet van dat 60% an de Polen een "ruimharig asielbeleid" wil. Een simpele google laat zien dat Polen totaal niet positief tegenover deze immigranten staan.quote:Maar de onderlinge verschillen zijn groot, in Tsjechië is 20 procent voorstander van een ruimhartiger beleid, in Zweden en Polen gaat het om zo'n 60 procent.
Dus want? Als het in 2013 69% was en in 2002 bijvoorbeeld 70% dan is de tendens nog altijd méér. En er is blijkbaar in 2013 niet naar etniciteit gekeken.quote:Op maandag 18 januari 2016 09:18 schreef Pharmacist het volgende:
Uit bron:
[..]
Ik geloof er geen reet van dat 60% an de Polen een "ruimharig asielbeleid" wil. Een simpele google laat zien dat Polen totaal niet positief tegenover deze immigranten staan.
E.g. The political atmosphere reflects voter attitudes. The latest polls show that 55% of Poles are against the country hosting refugees (link in Polish). En dat was laat Oktober 2015, voor de aanslagen in Parijs, de massaaanrandingen in Keulen en de openingspost beweert ook nog eens "In Polen en Tsjechië neemt die bereidheid juist af."
Ook "According to a study in 2013 by the Centre for Research on Prejudice – a professional academic centre at the University of Warsaw – as many as 69% of Poles do not want non-white people living in their country."
Het punt is dat de Polen totaal niet positief tov die immigranten staan. Verder is die 69% TEGEN. Dat moet je dus vergelijken met een openingspost die beweert dat 60% van de Polen "voor ruimhartig asielbeleid" is.quote:Op maandag 18 januari 2016 10:08 schreef Lunatiek het volgende:
Dus want? Als het in 2013 69% was en in 2002 bijvoorbeeld 70% dan is de tendens nog altijd méér. En er is blijkbaar in 2013 niet naar etniciteit gekeken.
Kortom, als je niet hetzelfde onderzoekt, kun je resultaten niet vergelijken.
Hoezo racisme, noord afrikanen horen bij het blanke ras. Die racisme kaart is echt allang achterhaald hoor. Het heeft niks met ras te maken maar mensen uit een cultuur die hard botst met de onze.quote:Op maandag 18 januari 2016 10:20 schreef Confetti het volgende:
[..]
We moeten ze als groep zien, niet als individu.
Alsof alle asielzoekers sharia willenquote:Op maandag 18 januari 2016 11:32 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hoezo racisme, noord afrikanen horen bij het blanke ras. Die racisme kaart is echt allang achterhaald hoor. Het heeft niks met ras te maken maar mensen uit een cultuur die hard botst met de onze.
In beiden gevallen zullen er wel een hele hoop mitsen en maren missen.quote:Op maandag 18 januari 2016 10:47 schreef LievePoetin het volgende:
Meer Europeanen voor ruimhartig asiel terugstuur beleid, is de titel van het volgende onderzoek
Je geeft dus hiermee toe dat een groot deel van de asielzoekers het wel wil.quote:Op maandag 18 januari 2016 11:38 schreef Donnis het volgende:
[..]
Alsof alle asielzoekers sharia willen
Hoe haal jij precies uit zijn antwoord dat een groot deel dat wel wil?quote:Op maandag 18 januari 2016 12:04 schreef Europa100 het volgende:
[..]
Je geeft dus hiermee toe dat een groot deel van de asielzoekers het wel wil.
Alsof je perse diehard sharia-fanaten moet importeren om een maatschappij te ontwrichtenquote:Op maandag 18 januari 2016 11:38 schreef Donnis het volgende:
[..]
Alsof alle asielzoekers sharia willen
Als je stelt dat niet alle asielzoekers de sharia willen dan zeg je eigenlijk dat een deel dat wel wil alleen niet allemaal.quote:Op maandag 18 januari 2016 12:06 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hoe haal jij precies uit zijn antwoord dat een groot deel dat wel wil?
Ah, meneer de hyperintellectueel is er achter gekomen dat bij het grootste sociaalwetenschappelijk onderzoeksinstituut sociologen werken die aan universiteiten verbonden zijn. Straks kom je er nog achter dat bij CPB economen werken en bij de politie mensen die de politieacademie gedaan hebben.quote:Op maandag 18 januari 2016 01:10 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik heb ff gegoogled.
Editors van het rapport:
Ineke Stoop
klopt ik bedoelde 99% wil het niet, 1% wel.quote:Op maandag 18 januari 2016 12:12 schreef Europa100 het volgende:
[..]
Als je stelt dat niet alle asielzoekers de sharia willen dan zeg je eigenlijk dat een deel dat wel wil alleen niet allemaal.
quote:Op maandag 18 januari 2016 12:12 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ah, meneer de hyperintellectueel is er achter gekomen dat bij het grootste sociaalwetenschappelijk onderzoeksinstituut sociologen werken die aan universiteiten verbonden zijn. Straks kom je er nog achter dat bij CPB economen werken en bij de politie mensen die de politieacademie gedaan hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |