quote:'Meer Europeanen voor ruimhartig asielbeleid'
In veel Europese landen, waaronder Nederland, neemt de bereidheid toe om mensen met een andere huidskleur of andere etnische achtergrond op te nemen. In Polen en Tsjechië neemt die bereidheid juist af.
Dat blijkt uit onderzoek van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) in vijftien landen, dat maandag is verschenen.
Vooral Duitsland, Frankrijk, Zweden en Noorwegen stonden in 2014 en vorig jaar positief tegenover het opnemen van moslimmigranten. Tussen 2002 en 2015, net voor de grote vluchtelingencrisis, is in bijna alle deelnemende landen de overtuiging toegenomen dat de overheid in asielprocedures ruimhartig moet zijn.
Maar de onderlinge verschillen zijn groot, in Tsjechië is 20 procent voorstander van een ruimhartiger beleid, in Zweden en Polen gaat het om zo'n 60 procent.
Jongeren en hoger opgeleiden blijken in het algemeen meer open te staan voor migranten en vluchtelingen met een moslimachtergrond dan ouderen en laagopgeleiden.
http://www.nu.nl/binnenla(...)tig-asielbeleid.html
Overduidelijker kan het bijna niet. Ik had van Nu.nl wel anders verwacht eigenlijk, die zijn vaak net iets rechtser dan de rest.quote:
quote:Tussen 2002 en 2015, net voor de grote vluchtelingencrisis, is in bijna alle deelnemende landen de overtuiging toegenomen dat de overheid in asielprocedures ruimhartig moet zijn.
Ze zullen het onderzoek hebben gedaan op een willekeurige groep personen die ze bij de EO-jongerendag tegenkwamen, of zoiets.quote:Op maandag 18 januari 2016 00:37 schreef maryen65 het volgende:
Ik las het net op nu.nl en ik geloof er geen biet van. Lijkt mij juist net andersom
Gaat over 2014/15, laat ze het onderzoek nu nog eens doen en kijken wat dan de uitslag isquote:Op maandag 18 januari 2016 00:40 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ze zullen het onderzoek hebben gedaan op een willekeurige groep personen die ze bij de EO-jongerendag tegenkwamen, of zoiets.
Wat heeft De Speld er mee te maken? Of mis je diequote:
quote:
Dan nog hecht ik er geen waarde aan. Het SCP is een linkse kliek. Met wetenschappelijk onderzoek heeft dat helemaal niets te maken. Wel met, zoals hierboven al vermeld, staatspropaganda. Het SCP brengt naar buiten wat jij geacht wordt te geloven.quote:Op maandag 18 januari 2016 00:42 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Gaat over 2014/15, laat ze het onderzoek nu nog eens doen en kijken wat dan de uitslag is
Vraag exact diezelfde mensen dat nu nog eensquote:Op maandag 18 januari 2016 00:27 schreef Houtenbeen het volgende:
Tussen 2002 en 2015, net voor de grote vluchtelingencrisis, is in bijna alle deelnemende landen de overtuiging toegenomen dat de overheid in asielprocedures ruimhartig moet zijn.
Precies, en alleen al daarom zou het ķf overnieuw moeten ķf niet openbaar gemaakt moeten worden.quote:Op maandag 18 januari 2016 00:49 schreef Odaiba het volgende:
lol dit onderzoek is toch allang niet meer actueel
Ja, er moet natuurlijk nog wel iets positiefs te melden zijn, ook al is het oud nieuws...quote:Op maandag 18 januari 2016 00:53 schreef Geralt het volgende:
[..]
Precies, en alleen al daarom zou het ķf overnieuw moeten ķf niet openbaar gemaakt moeten worden.
De onderzoekers weten zelf ook heus wel dat die uitslag nu heel anders zou zijn.
Ergo: er is maar 1 reden waarom dit onderzoek naar buiten gebracht wordt en dat is om proberen te zorgen dat mensen die faliekant tegen zijn gaan denken van schit, ik ben kennelijk een van de weinige die tegen is, nouja dan zal het wel aan mij liggen en hou ik me gedeisd.
Pure propaganda dit en walgelijk dat een dergelijk onderzoek geplugged wordt door de media![]()
![]()
quote:In veel Europese landen, waaronder Nederland, neemt de bereidheid toe om mensen met een andere huidskleur of andere etnische achtergrond op te nemen.
Dat is niet hetzelfdequote:Jongeren en hoger opgeleiden blijken in het algemeen meer open te staan voor migranten en vluchtelingen met een moslimachtergrond dan ouderen en laagopgeleiden.
Zo heet dat onderzoek.quote:Trust, life satisfaction and opinions on immigration in 15 European countries
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |