abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159192693
quote:
'Meer Europeanen voor ruimhartig asielbeleid'

In veel Europese landen, waaronder Nederland, neemt de bereidheid toe om mensen met een andere huidskleur of andere etnische achtergrond op te nemen. In Polen en Tsjechië neemt die bereidheid juist af.

Dat blijkt uit onderzoek van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) in vijftien landen, dat maandag is verschenen.

Vooral Duitsland, Frankrijk, Zweden en Noorwegen stonden in 2014 en vorig jaar positief tegenover het opnemen van moslimmigranten. Tussen 2002 en 2015, net voor de grote vluchtelingencrisis, is in bijna alle deelnemende landen de overtuiging toegenomen dat de overheid in asielprocedures ruimhartig moet zijn.

Maar de onderlinge verschillen zijn groot, in Tsjechië is 20 procent voorstander van een ruimhartiger beleid, in Zweden en Polen gaat het om zo'n 60 procent.

Jongeren en hoger opgeleiden blijken in het algemeen meer open te staan voor migranten en vluchtelingen met een moslimachtergrond dan ouderen en laagopgeleiden.

http://www.nu.nl/binnenla(...)tig-asielbeleid.html
pi_159192770
Tja tokkies blijven achtergesteld wat verlichting betreft.
pi_159192792
:')
pi_159192795
De staatspropaganda doet zijn werk.
  maandag 18 januari 2016 @ 00:35:40 #5
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_159192798
Ik geloof er geen hol van.

De PVV staat op 41 zetels in de peilingen.

Dankzij Stapel weten we dat je elk gewenst resultaat uit zo'n "onderzoek" kunt krijgen.
pi_159192821
Ik las het net op nu.nl en ik geloof er geen biet van. Lijkt mij juist net andersom
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_159192838
De Speld :r
pi_159192845
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 00:35 schreef Nintex het volgende:
De staatspropaganda doet zijn werk.
Overduidelijker kan het bijna niet. Ik had van Nu.nl wel anders verwacht eigenlijk, die zijn vaak net iets rechtser dan de rest.
  maandag 18 januari 2016 @ 00:39:57 #9
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_159192851
quote:
Tussen 2002 en 2015, net voor de grote vluchtelingencrisis, is in bijna alle deelnemende landen de overtuiging toegenomen dat de overheid in asielprocedures ruimhartig moet zijn.
  maandag 18 januari 2016 @ 00:40:00 #10
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_159192853
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 00:37 schreef maryen65 het volgende:
Ik las het net op nu.nl en ik geloof er geen biet van. Lijkt mij juist net andersom
Ze zullen het onderzoek hebben gedaan op een willekeurige groep personen die ze bij de EO-jongerendag tegenkwamen, of zoiets.
pi_159192865
quote:
15s.gif Op maandag 18 januari 2016 00:27 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Ik geloof het gewoon niet :Z
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_159192870
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 00:39 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ah daar komt de aap uit de mouw.
pi_159192892
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 00:40 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ze zullen het onderzoek hebben gedaan op een willekeurige groep personen die ze bij de EO-jongerendag tegenkwamen, of zoiets.
Gaat over 2014/15, laat ze het onderzoek nu nog eens doen en kijken wat dan de uitslag is :P
pi_159192897
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 00:38 schreef J0kkebr0k het volgende:
De Speld :r
Wat heeft De Speld er mee te maken? Of mis je die :)
  Admin maandag 18 januari 2016 @ 00:44:26 #15
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_159192914
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 00:39 schreef hugecooll het volgende:

[..]

^O^
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_159192916
Dit is achterhaald nieuws. Dwz de resultaten voordat in 2016 bekend werd wat er in Keulen en in andere grote steden heeft plaatsgevonden. Sindsdien gaan in de peilingen de partijen die achter een ruimhartig asielbeleid staan flink naar beneden. In Duitsland zelfs zodanig dat ook de SPD nu een heel andere toon is gaan aanslaan.

Sigmar Gabriel SPD im Gespräch mit Caren Miosga
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 18 januari 2016 @ 00:47:45 #17
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_159192940
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 00:42 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Gaat over 2014/15, laat ze het onderzoek nu nog eens doen en kijken wat dan de uitslag is :P
Dan nog hecht ik er geen waarde aan. Het SCP is een linkse kliek. Met wetenschappelijk onderzoek heeft dat helemaal niets te maken. Wel met, zoals hierboven al vermeld, staatspropaganda. Het SCP brengt naar buiten wat jij geacht wordt te geloven.
pi_159192956
lol dit onderzoek is toch allang niet meer actueel _O-
pi_159192967
quote:
15s.gif Op maandag 18 januari 2016 00:27 schreef Houtenbeen het volgende:
Tussen 2002 en 2015, net voor de grote vluchtelingencrisis, is in bijna alle deelnemende landen de overtuiging toegenomen dat de overheid in asielprocedures ruimhartig moet zijn.
Vraag exact diezelfde mensen dat nu nog eens :')

Overigens wil ruimhartig in de asielprocedure niet zeggen zet alle grenzen wagenwijd open en laat iedereen ongecontroleerd binnen en vertel de politie dat ze de afkomst niet mogen vermelden als dat tuig zich vergrijpt aan onze vrouwen.

}:|
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_159192983
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 00:49 schreef Odaiba het volgende:
lol dit onderzoek is toch allang niet meer actueel _O-
Precies, en alleen al daarom zou het ķf overnieuw moeten ķf niet openbaar gemaakt moeten worden.

De onderzoekers weten zelf ook heus wel dat die uitslag nu heel anders zou zijn.

Ergo: er is maar 1 reden waarom dit onderzoek naar buiten gebracht wordt en dat is om proberen te zorgen dat mensen die faliekant tegen zijn gaan denken van schit, ik ben kennelijk een van de weinige die tegen is, nouja dan zal het wel aan mij liggen en hou ik me gedeisd.

Pure propaganda dit en walgelijk dat een dergelijk onderzoek geplugged wordt door de media }:|

:r :r :r
pi_159193002
En zelfs de telegraaf gaat er in mee. Ik dacht dat zij meer aan de rechterkant van het politieke spectrum stonden?

http://www.telegraaf.nl/b(...)_asielbeleid___.html

Of worden deze berichten expres op rechtse media gepost om zo de lezers op andere gedachten te brengen?
pi_159193003
quote:
13s.gif Op maandag 18 januari 2016 00:53 schreef Geralt het volgende:

[..]

Precies, en alleen al daarom zou het ķf overnieuw moeten ķf niet openbaar gemaakt moeten worden.

De onderzoekers weten zelf ook heus wel dat die uitslag nu heel anders zou zijn.

Ergo: er is maar 1 reden waarom dit onderzoek naar buiten gebracht wordt en dat is om proberen te zorgen dat mensen die faliekant tegen zijn gaan denken van schit, ik ben kennelijk een van de weinige die tegen is, nouja dan zal het wel aan mij liggen en hou ik me gedeisd.

Pure propaganda dit en walgelijk dat een dergelijk onderzoek geplugged wordt door de media }:|

:r :r :r
Ja, er moet natuurlijk nog wel iets positiefs te melden zijn, ook al is het oud nieuws...

Kan me niet voorstellen dat mensen nu nog steeds zo denken, dan ben je echt voor vernietiging van je eigen gemeenschap.
pi_159193024
quote:
In veel Europese landen, waaronder Nederland, neemt de bereidheid toe om mensen met een andere huidskleur of andere etnische achtergrond op te nemen.
quote:
Jongeren en hoger opgeleiden blijken in het algemeen meer open te staan voor migranten en vluchtelingen met een moslimachtergrond dan ouderen en laagopgeleiden.
Dat is niet hetzelfde }:|
pi_159193062
quote:
Trust, life satisfaction and opinions on immigration in 15 European countries
Zo heet dat onderzoek.

Ik gok zomaar dat als ze het opnieuw zouden doen dat zowel trust, life satisfaction en meningen over immigration een heel ander beeld zouden laten zien.

:X
pi_159193064
Volkomen ongeloofwaardig bericht. Onlangs was er nog een onderzoek waarbij juist het tegenovergestelde werd beweerd. Er is totaal geen draagvlak meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')