abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161092323
Wat is nou precies het belang van wel/geen toeter? Ik heb ook in trein gezeten waar iemand onder gesprongen is, kan me niet herinneren of er getoeterd is.
  vrijdag 1 april 2016 @ 11:07:37 #227
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_161092612
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 10:55 schreef computergirl het volgende:
Wat is nou precies het belang van wel/geen toeter? Ik heb ook in trein gezeten waar iemand onder gesprongen is, kan me niet herinneren of er getoeterd is.
De verklaring was dat er twee keer getoeterd zou zijn en dat Dascha met haar handen in de zij op het spoor stond. Daarvoor heb je tijd nodig, om dat te zien.
Maar dat kan niet omdat het pikkedonker was.

Aan de verklaring van de machinist is het hele zelfmoordverhaal opgehangen.

Maar bekijk anders de video...
pi_161092667
Die stem en al die taalfouten in die docu. :')
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_161092747
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 april 2016 11:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

De verklaring was dat er twee keer getoeterd zou zijn en dat Dascha met haar handen in de zij op het spoor stond. Daarvoor heb je tijd nodig, om dat te zien.
Maar dat kan niet omdat het pikkedonker was.

Aan de verklaring van de machinist is het hele zelfmoordverhaal opgehangen.

Maar bekijk anders de video...
ja want zelfmoord op het spoor is zoooooo zeldzaam en kan alleen plaatsvinden bij daglicht na getoeter?
niet toeteren is geen bewijs voor boze opzet
  vrijdag 1 april 2016 @ 11:13:58 #230
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_161092756
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 10:49 schreef RapaNui het volgende:
Ongelooflijk hoe men zich tegen de familie keert.

En wat maakt een spellingfout "d" of "t" nou uit? Het is niet fraai, dat geef ik toe, maar het gaat om de inhoud. Die twee jongens en de vader hebben onderzoek verricht en presenteren hun resultaten. Het gaat om de resultaten, niet om de spelling.

Ik heb al eens gepost dat ik jaaaaren geleden in een trein heb gezeten, toen een persoon werd aangereden. Dat was in de winter, in het donker. Er werd NIET geclaxoneerd. Heel plotseling ging keihard de rem erop en zoals dat meisje in de video beschrijft, stond de trein rap stil. Dat meisje zat ergens voorin, ik zat toen ergens achter of midden, dus ik heb geen klap gehoord of gevoeld. Wel herinner ik me nog als de dag van vandaag, dat we 1 uur en 40 minuten hebben stilgestaan.

Een machinist kan volgens mij niet op tijd in het donker claxoneren als de snelheid te hoog is. In het donker zie je het te laat, waarschijnlijk op het moment van impact.

De politie en het OM moesten zich schamen dat ze het beeld hebben geschetst dat Dascha huiswaarts liep ipv de andere kant op. Dát is pas respectloos.
Wat het uitmaakt, die d t fouten (en vergeet die ene ei - ij fout niet)...ik ben wel een beetje verliefd op de Nederlandse taal dus dat doet pijn, aan mijn ogen en in mijn hart ;)
Maar je hebt gelijk, dat betekent niet meteen dat de inhoud flut is.

Maar sommige redeneringen waren wel wat kort door de bocht. Bijvoorbeeld, Dascha ging naar de wc zonder jas. Had zij zelfmoord willen plegen dan zou ze haar jas niet hebben achtergelaten.
Kan natuurlijk ook zo zijn dat ze daarna pas dacht en nou ga ik mezelf van het leven beroven.

Of de bewering, het is onzin om de ruzie als reden te zien voor zelfmoord. Er zijn vaker ruzies en dat is niet meteen een reden om zelfmoord te plegen.
Kan natuurlijk ook de druppel zijn geweest.

Zo waren er nog een paar.

Desalniettemin, ik sluit moord ook niet geheel uit. Gewoon, omdat het (kan...) tegendeel niet is bewezen. Maar ik zie zelf weinig aanleiding voor dat scenario.

En als je dan zoveel moeite neemt om een docu te maken, vraag dan gewoon even iemand dat na te kijken op spelling en grammatica.
pi_161093120
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 11:13 schreef Marrije het volgende:

[..]

Wat het uitmaakt, die d t fouten (en vergeet die ene ei - ij fout niet)...ik ben wel een beetje verliefd op de Nederlandse taal dus dat doet pijn, aan mijn ogen en in mijn hart ;)

Maar sommige redeneringen waren wel wat kort door de bocht. Bijvoorbeeld, Dascha ging naar de wc zonder jas. Had zij zelfmoord willen plegen dan zou ze haar jas niet hebben achtergelaten.
Kan natuurlijk ook zo zijn dat ze daarna pas dacht en nou ga ik mezelf van het leven beroven.

Of de bewering, het is onzin om de ruzie als reden te zien voor zelfmoord. Er zijn vaker ruzies en dat is niet meteen een reden om zelfmoord te plegen.

Desalniettemin, ik sluit moord ook niet geheel uit. Gewoon, omdat het (kan...) tegendeel niet is bewezen. Maar ik zie zelf weinig aanleiding voor dat scenario.

En als je dan zoveel moeite neemt om een docu te maken, vraag dan gewoon even iemand dat na te kijken op spelling en grammatica.
Helemaal mee eens over spelling en grammatica. Als ze meelezen dan hoop ik dat ze dat voortaan zullen doen.
Inhoudelijk hebben ze belangrijke zaken aan het licht gebracht. Er kunnen veel vraagtekens worden gezet achter het "onderzoek" (welk onderzoek?) dat door politie is verricht.

Wel of geen ruzie, Dascha is hoe dan ook ruim 3 uur "unaccounted for" geweest. In die 3 uur kan van alles zijn gebeurd.

Er zijn interessante zaken naar voren gebracht, zoals de stappenteller, afgelegde afstand, loopsnelheid en het feit dat Dascha in de RUG is aangereden - dat staat haaks op wat de machinist heeft verklaard! En daar doet men niets mee?
  vrijdag 1 april 2016 @ 11:40:09 #232
40566 Ericr
Livewrong
pi_161093261
Is dat nou een soort van sport geworden om bij dit soort sterfgevallen er altijd maar iets sinisters achter te zoeken?
pi_161093297
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 11:32 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Helemaal mee eens over spelling en grammatica. Als ze meelezen dan hoop ik dat ze dat voortaan zullen doen.
Inhoudelijk hebben ze belangrijke zaken aan het licht gebracht. Er kunnen veel vraagtekens worden gezet achter het "onderzoek" (welk onderzoek?) dat door politie is verricht.

Wel of geen ruzie, Dascha is hoe dan ook ruim 3 uur "unaccounted for" geweest. In die 3 uur kan van alles zijn gebeurd.

Er zijn interessante zaken naar voren gebracht, zoals de stappenteller, afgelegde afstand, loopsnelheid en het feit dat Dascha in de RUG is aangereden - dat staat haaks op wat de machinist heeft verklaard! En daar doet men niets mee?
Afstand en stappenteller moet je met een korreltje zout nemen. Als je op je plek staat te dansen leg je volgens een stappenteller toch een aardige afstand af.

In een fractie van een seconde kan je je prima omdraaien.

Voor de politie is het gewoon simpel zelfmoord. De aanleiding hiervoor is niet de taak voor de Politie om dit te onderzoeken.
pi_161093308
quote:

Er worden ook fouten gemaakt in die gesproken tekst. Die ipv dat bijvoorbeeld.
pi_161093356
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 11:40 schreef Ericr het volgende:
Is dat nou een soort van sport geworden om bij dit soort sterfgevallen er altijd maar iets sinisters achter te zoeken?
Denk 't. Mede mogelijk gemaakt door Apple, het internet en bewakingscamera's.

Dit is trouwens wél een erg raar verhaal over een zelfmoord op het spoor:

http://www.parool.nl/binn(...)iemand-het~a3851642/
pi_161093604
quote:

[..]

zelfs de politie sluit moord niet uit

dit zegt een politieambtenaar in die docu

(screenshot)

[ Bericht 0% gewijzigd door StaceySinger op 01-04-2016 12:14:21 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_161093699
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 11:42 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Afstand en stappenteller moet je met een korreltje zout nemen. Als je op je plek staat te dansen leg je volgens een stappenteller toch een aardige afstand af.

Voor de politie is het gewoon simpel zelfmoord. De aanleiding hiervoor is niet de taak voor de Politie om dit te onderzoeken.
Het is wel hun taak om discrepanties tussen afgelegde verklaringen en resultaten verkregen uit forensisch onderzoek te onderzoeken.

Waarom meld je "omdraaien"? Bedoel je omdraaien op het spoor?
De stappenteller gaf stilstand aan vanaf 03.04 uur. Gebleken is ook dat ze haar mobieltje niet bij zich had op moment van de aanrijding, dus ik begrijp niet waarom je over "omdraaien" begint.
pi_161094776
Wtf, ik dacht dat het zelfmoord was? Maar uit die documentaire blijkt dat ze mogelijk lastig werd gevallen door een of twee personen die niet genoemd mogen worden. Misschien is ze op het spoor geduwd, werd ze achterna gezeten en zag ze de trein niet aankomen, of heeft ze toch zelfmoord gepleegd omdat ze lastig werd gevallen?

Waarom zoekt de politie niet uit waarom dat "kind" van 27 jaar liegt?
pi_161094816
De bewering dat de politie altijd uitgaat van zelfmoord bij een aanrijding met de trein klopt niet eens.

Een kennis van me had twee leerlingen op school zitten die in een week tijd allebei zijn aangereden door de trein. Eentje op de 21ste wat een ongeluk zou zijn, en eentje op de 24ste die iets van het spoor zou willen rapen. De politie ging bij beide uit van een ongeluk en heeft zelfmoord nooit genoemd.
pi_161094859
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 11:42 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Volgens de stappenteller liep ze iets van 200 meter en volgens de politie 900 meter meer.
Vind ik toch een groot verschil.

Daarnaast gaf de politie een tijd op die nog geen 20 verschilt van het tijdstip waarop Dascha de club verlaat. De afstand die ze zou hebben gelopen is te groot.
pi_161096291
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 11:45 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Denk 't. Mede mogelijk gemaakt door Apple, het internet en bewakingscamera's.

Dit is trouwens wél een erg raar verhaal over een zelfmoord op het spoor:

http://www.parool.nl/binn(...)iemand-het~a3851642/
Je zou dus eigk heel simpel iemand kunnen drogeren en dan op het spoor leggen... Binnen mum van tijd wordt het lichaam gewassen... Das best sick..
  vrijdag 1 april 2016 @ 15:44:28 #242
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_161097926
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 11:58 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

zelfs de politie sluit moord niet uit

dit zegt een politieambtenaar in die docu

(screenshot)

[ afbeelding ]
hmm, nu ik dit zo zie, vraag ik me af of ik wel dezelfde docu heb gezien.
  vrijdag 1 april 2016 @ 16:17:17 #243
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_161098547
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 11:13 schreef computergirl het volgende:

[..]

ja want zelfmoord op het spoor is zoooooo zeldzaam en kan alleen plaatsvinden bij daglicht na getoeter?
Er is geen enkele aanwijzing dat dit om een zelfmoord gaat.
Feit is dat er een meisje dood is en dat haar familie, naasten en vriendengroep niet denken aan een zelfmoord.

Wie ben jij dan om daar tegenin te gaan?
pi_161098739
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 11:13 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ik werd echt onpasselijk van dat stuk.

"Ja, ik weet niet waarom de machinist daarover heeft gelogen. Misschien probeerde hij zichzelf in te dekken.. Of.."

Ja, of misschien was de machinist na de aanrijding gewoon in shock omdat er zojuist iemand op zijn voorruit uitelkaar gespat is. Heeft hij bij dat herhalende beeld in zijn hoofd zelf het claxoneren erbij verzonnen.
Zoals er wel vaker dingen verzonnen of vergeten worden in een getuigenverklaring.

Of nee, de machinist zal met opzet gelogen hebben in zijn getuigenverklaring, omdat hij Dascha zelf op het spoor heeft geplaatst en met opzet heeft aangereden...
:r
pi_161098752
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 april 2016 16:17 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Feit is dat er een meisje dood is en dat haar familie, naasten en vriendengroep niet denken aan een zelfmoord.

Er is ook geen enkele aanwijzing dat het niet om zelfmoord gaat.
  vrijdag 1 april 2016 @ 16:59:40 #246
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_161099283
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 15:44 schreef Marrije het volgende:

[..]

hmm, nu ik dit zo zie, vraag ik me af of ik wel dezelfde docu heb gezien.
Ik heb deze gezien:
En dit is de goede:

vrijdag 1 april 2016 @ 17:04:52 #247
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_161099356
Dus RapaNui, sorry! Mijn antwoord mbt spelling etc was over een andere docu. Misschien had ik dezelfde reactie gegeven na het zien van de goede docu, maar dat weet ik nog niet.
pi_161099471
Ze zijn overigens ook een keer vergeten het telefoonnummer van Dascha weg te halen.
pi_161099506
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 17:04 schreef Marrije het volgende:
Dus RapaNui, sorry! Mijn antwoord mbt spelling etc was over een andere docu. Misschien had ik dezelfde reactie gegeven na het zien van de goede docu, maar dat weet ik nog niet.
Ja, ik begrijp nu dat we het over 2 verschillende films hebben gehad. Ik wist niet eens van het bestaan af van de film "Moordcomplot".

Best grappig om terug te lezen en te zien dat we -op een goede manier- eigenlijk langs elkaar heen hebben gepost... :)
pi_161099523
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 april 2016 16:17 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

tering zeg :D Ik wist niet dat ze van koninklijke afkomst waren.
Er is ook geen echte Alu-hoedjes vrije aanwijzing dat het niet om zelfmoord gaat wat mij betreft, maar ze mogen van mij uiteraard geloven wat ze willen zolang ze niet de machinist op achterbakse wijze in verdachtenbankje te zetten.
Dasha wordt er uiteraard niet minder dood van, dus of familie er nou beter wordt om zo druk over details te maken betwijfel ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')