abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 januari 2016 @ 16:29:32 #226
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159150628
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 16:23 schreef OostenrijkseSchilder het volgende:

[..]

Neem daarnaast in acht dat die landen vele jaren onder Ottomaans juk geleefd hebben, of er tegen gevochten hebben. Die mensen kijken wel uit om de wereldvreemde Brusselse dictaten over te nemen.
Bulgarije vangt anders genoeg vluchtelingen op en heeft als 1 van de weinige landen al z'n deel van de 180.000 vluchtelingen die over Europa verdeeld gaan worden volledig opgevangen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 16 januari 2016 @ 16:29:47 #227
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159150632
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 16:24 schreef Pielemenneke het volgende:

[..]

De islam, of beter gezegd moslims zijn de bron van het kwaad, zij zijn op dit moment verantwoordelijk voor de massale aanrandingen in verschillende Duitse steden.
Dus is het nu geheel terecht om naar hen te wijzen.
Mijn god, wat een pauper :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 16 januari 2016 @ 16:29:58 #228
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_159150638
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 16:28 schreef Dven het volgende:

[..]

Houd je aannames maar voor je manneke.
Aanames ? Manneke ?
Leg eens uit dan.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 16:35:40 #229
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_159150758
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 16:29 schreef Dven het volgende:

[..]

Pauper ? Je vind het nodig om mij persoonlijk aan te vallen ?
Ik benoem gewoon de problemen zoals die er nu zijn, en wat jij nu doet is een typische reactie van een persoon die andermans mening niet in zijn/haar straatje vind passen.
pi_159150842
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 14:25 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hm. Ik weet niet waar jij vandaan komt, maar bij ons gebeurden dat soort dingen niet of nauwelijks. Ik heb het in ieder geval nooit gezien en ik heb er nooit over gehoord.
Dan heb je echt onder een steen geleefd, sorry hoor.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_159150854
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 16:39 schreef erodome het volgende:

[..]

Dan heb je echt onder een steen geleefd, sorry hoor.
Wauw. Je hebt je gebruikelijke niveau weer direct gevonden.
pi_159150863
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 14:33 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Open er een topic over of ga verder met koken.
En hopla, dit moet dan 1 van de verdedigers van vrouwen zijn zogenaamd.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_159150864
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 16:29 schreef Dven het volgende:

[..]

Normaal reageren, zonder op de man te spelen, is geen optie?
pi_159150905
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 15:02 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Ondanks dat mannen en wij dus ook dit soort dingen schijnen te doen kunnen wij er toch omdat we dus mannen zijn niks nuttigs over zeggen en tellen onze ervaringen blijkbaar niet. Opmerkelijk.
Zodra jij als man denkt dat het allemaal niet voorkomt en ervaringen van vele vrouwen zo wegwuift, niet eens serieus wil nemen dan mag je je best eens op je achterhoofd gaan krabben of je ervaringen wel kloppen.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 16:43:33 #235
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_159150906
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 16:40 schreef erodome het volgende:

[..]

En hopla, dit moet dan 1 van de verdedigers van vrouwen zijn zogenaamd.
Ik ben dan ook geen verdediger van de vrouwen. Die bekijken het maar.
Fade to Black
pi_159150927
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 16:19 schreef Pielemenneke het volgende:

[..]

Welke oorlogen ??
Op de situatie in Oekraïne na is het 15 jaar geleden dat de balkanoorlog woedde.
Bulgarije, Roemenië, Polen enz. enz. allemaal veilige landen hoor.
Enig verschil met het westen is dat ze daar niet zo van buitenlanders houden en dus niet zo hun best zullen doen om het de gelukszoeker, pardon asielzoeker naar de zin te maken.
Wat anders? Asielzoekers kiezen niet het land waar ze de meeste (financiële) voordelen genieten. Dat is waanzin.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 16:45:13 #237
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159150945
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 16:29 schreef Pielemenneke het volgende:

[..]

Aanames ? Manneke ?
Leg eens uit dan.
Je hele post slaat gewoon compleet nergens op. Polen is geen Balkanland en Roemenie enkel in de ruime zin van het woord. Buiten dat is geen enkel land dat je noemt onderdeel geweest van de strijdende machten in de Balkanoorlog. Daarbij, Bulgarije vangt al genoeg vluchtelingen op. Relatief gezien meer dan Nederland. Zelfs absoluut scheelt het maar weinig.
pi_159150947
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 15:39 schreef IndigoCrystal het volgende:

[..]

Dan krijg ik persoonlijk toch wat vraagtekens bij je kledingstijl...

Ik trek mij overigens weinig van zulke lui aan, blank of paars. Ben zelf beige btw... Het is maar hoe graag je je zelf het 'slachtoffertje' wilt zijn of wilt blijven.

Wist je wel dat er ook allochtonen zijn met roomblanke huidjes?
Echt, zeg je nu serieus wat over kleding? Het is haar eigen schuld, had ze maar geen rokje moeten dragen?
pi_159150950
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 15:07 schreef Elzies het volgende:

[..]

Al die politieagenten die in de media de leugens van hun leiding aan de kaak stelde. Het aftreden van die leiding als gevolg hiervan in combinatie met de bekentenis dat er verkeerde informatie is verstrekt spreekt mijnsinziens boekdelen.

De aantallen en de doelgerichtheid van die aanrandingen. De taal die hierbij werd gebezigd als het gegeven dat het in meerdere steden voorkwam wekt de indruk dat hier sprake was van een gecoördineerde aanval. Vergeet ook niet al die honderden getuigen en slachtoffers, die verbijsterend zagen wat er gebeurde. De machteloosheid van het politieapparaat die volkomen werd overrompeld.

Bovendien zijn tijdens demonstraties gedurende de Arabische Lente vergelijkbare incidenten geweest van dergelijke aanrandingen, zoals in Egypte. Aanranding en seksueel misbruik op grote schaal is een tactiek die wordt ingezet om angst en vernedering te zaaien. Veel vrouwen in Keulen gaan dit jaar anders het Carnaval in.
Geen bron dus.

In dit NRC-artikel komen verscheidene experts aan het woord. Speciaal voor jou citeer ik dit stuk:
quote:
De sociaal-psycholoog ziet: extreem groepsgedrag dat indivduen meesleept

„Duizend à vijftienhonderd mannen van Arabische of Noord-Afrikaanse komaf, samen op één plein. Het kan niet anders of mensen hebben afgesproken samen te komen. Maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat men vooraf in alle nuchterheid afsprak: jongens, we gaan met z’n allen vrouwen aanranden.

Groepen met gelijke gevoelens en achtergrond kunnen, eenmaal op zo’n plein, steeds extremer gedrag gaan vertonen. Heviger dan men als afzonderlijk persoon zou doen. ‘De-individuatie’ heet dat. Bij ontgroeningen gebeurt het ook. Doordat men elkaar als het ware aansteekt, kan de norm steeds verder verschuiven. Dat leidt soms tot vreselijke uitwassen.

In Keulen speelde die de-individuatie waarschijnlijk ook. Door de massa, door de drukte, doordat het donker was. Men was beschonken, vuurpijlen vlogen in het rond. In zoveel chaos voel je je extra anoniem.

Mogelijk leefde er een lang gekoesterde seksuele wens onder een deel van de jonge mannen. De reuring en de rondvliegende vuurpijlen kunnen hun opwinding hebben vergroot. Hun zelfbeheersing nam af, hun risicobereidheid nam toe. En mannen van 15 tot 30 zijn al meer risicobereid dan wie ook.

Dan sta je daar, je ziet anderen steeds verder gaan. Zij rekken de norm op, worden agressief, raken vrouwen aan, sluiten ze in. Als je dat ziet, is het mogelijk dat je meegaat. Je wilt bij de groep horen. Dat zit diep in ons systeem. Niet meedoen aan de handtastelijkheden is een bijna tegendraadse keuze geworden, ingrijpen al helemaal.

De normloosheid is norm geworden. Men voelt zich niet meer een afzonderlijk persoon die de ander schade berokkent. Anoniem betast men vrouwen, randt hen aan, zonder een spoor van medelijden. Alsof men niet iets weerzinwekkends doet.”

- Paul van Lange (hoogleraar sociale psychologie aan de Vrije Universiteit Amsterdam)
Maar houd vooral stellig vast aan je op dit moment veel te voorbarige mening, ongenuanceerde randdebielen hebben we namelijk nog niet genoeg op FOK!
  zaterdag 16 januari 2016 @ 16:45:54 #240
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159150955
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 16:35 schreef Pielemenneke het volgende:

[..]

Pauper ? Je vind het nodig om mij persoonlijk aan te vallen ?
Ik benoem gewoon de problemen zoals die er nu zijn, en wat jij nu doet is een typische reactie van een persoon die andermans mening niet in zijn/haar straatje vind passen.
Ik val je niet aan. Ik classificeer je slechts als pauper. Heb je volledig aan jezelf te wijten met uitspraken als : "Moslims zijn de bron van het kwaad"
pi_159151057
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 16:40 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wauw. Je hebt je gebruikelijke niveau weer direct gevonden.
Het is zo, het spijt me om het te moeten zeggen.

Al vele jaren wordt hierover gepraat en wordt het weggewuifd door sommigen. Dit is geen nieuw iets en vrijwel elke vrouw kan je meerdere ervaringen met seksueel lastig vallen in verschillende gradatie's vertellen.

Als jij daar echt nog nooit wat over hebt gehoord of gezien heb je gewoon onder een steen geleefd. Ik zou zo zeggen probeer er eens met vrouwen in je omgeving over te praten. Vooral op een open manier waardoor ook de zaken die ze zelf wegwuiven als niet ernstig boven water komen.
Begin maar eens een praatje over de verschillende type's in het uitgaansleven die aan je zitten, van de "glijder"(iemand die bewust langs je lijf glijdt, zo lekker met zijn heupen langs je kont gaat of langs je tieten schuurt) tot de jolige bilknijper waarbij als je je omdraait je in een gezicht met een brede grijns kijkt, vaak met nog een paar van dat soort gezichten erachter/ernaast. Kijk maar eens of ze nog wat type's kunnen benoemen die er op vrijwel elk weekend wel zijn in het uitgaansleven.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 16:51:36 #242
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_159151059
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 16:44 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Wat anders? Asielzoekers kiezen niet het land waar ze de meeste (financiële) voordelen genieten. Dat is waanzin.
Klopt ! Daarom doorkruisen ze al die landen, vandaar ook dat ze bij Calais de ene na de andere vrachtwagen tot stoppen willen dwingen door er van alles voor, en tegenaan te gooien zodat ze misschien mee kunnen liften naar Engeland. Waarom zouden ze dat doen denk jij ?
Omdat Frankrijk onveilig is, of omdat Griekenland en Oostenrijk onveilig zijn ?

Dat doen ze simpelweg omdat er in bepaalde landen betere voorzieningen zijn.
Ben je de beelden vergeten waar vluchtelingen zelf aangeven naar het Nederland, Duitsland of Zweden te willen omdat het daar beter is ?
  zaterdag 16 januari 2016 @ 16:52:02 #243
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_159151064
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 16:45 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Geen bron dus.

In dit NRC-artikel komen verscheidene experts aan het woord. Speciaal voor jou citeer ik dit stuk:

[..]

Maar houd vooral stellig vast aan je op dit moment veel te voorbarige mening, ongenuanceerde randdebielen hebben we namelijk nog niet genoeg op FOK!
Vandaar ook die briefjes.
Fade to Black
pi_159151072
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 16:51 schreef erodome het volgende:

[..]

Het is zo, het spijt me om het te moeten zeggen.

Best hoor. Maak er maar iets van wat je goed uitkomt.
pi_159151095
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 16:52 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Best hoor. Maak er maar iets van wat je goed uitkomt.
Negeer de rest vooral maar weer. Kan je weer lekker doorgaan met je oogkleppen op hebben.
Al die vrouwen die snappen het gewoon niet blijkbaar.
pi_159151105
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 16:53 schreef erodome het volgende:

[..]

Negeer de rest vooral maar weer.
Niet eens gelezen zelfs.
pi_159151121
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 16:45 schreef erodome het volgende:

[..]

Echt, zeg je nu serieus wat over kleding? Het is haar eigen schuld, had ze maar geen rokje moeten dragen?
Anders lees je even verder....

Nafluiten/roepen is heel wat anders als actie ondernemen. En ja, bepaalde kleding triggert dat en sommigen gaan helaas dan fluiten of roepen. Drama! Of valt dat tegenwoordig ook al onder aanranden?

Wij vrouwen zijn heilig zeker?
pi_159151129
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 16:54 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Niet eens gelezen zelfs.
Wat een verrassing zeg. Tja, zo kan je lekker vasthouden aan je eigen kusjekroelbeeld of niet soms?
Je hebt niet opgemerkt dat meerdere vrouwen hier dit zeggen? Zou er dan niet gewoon wat in zitten?

Maar nee, jij gaat liever weer trollen zoals altijd, vooral het niet serieus nemen.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 16:56:12 #249
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_159151144
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 16:45 schreef Dven het volgende:

[..]

Je hele post slaat gewoon compleet nergens op. Polen is geen Balkanland en Roemenie enkel in de ruime zin van het woord. Buiten dat is geen enkel land dat je noemt onderdeel geweest van de strijdende machten in de Balkanoorlog. Daarbij, Bulgarije vangt al genoeg vluchtelingen op. Relatief gezien meer dan Nederland. Zelfs absoluut scheelt het maar weinig.
Waar zeg ik dat Polen een Balkanland is, of dat de door mij genoemde landen onderdeel zijn geweest van de strijdende machten in de Balkanoorlog ? Ik geef aan dat buiten de huidige situatie in Oekraïne er in Oost Europa (waar toevallig ook de Balkanlanden liggen) al 15 jaar geen oorlog meer is geweest.

Iets met begrijpend lezen ;)
pi_159151162
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 16:55 schreef erodome het volgende:

[..]

Wat een verrassing zeg.
Nee, niet echt. Doe ik eigenlijk altijd met mensen die een gesprek beginnen door de ander te diskwalificeren. Dus inderdaad, dat zul jij inmiddels wel herkennen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')