quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:56 schreef Perrin het volgende:
Final days of the EU’s refugee strategy
(alhoewel de term 'strategie' wel een duur eufemisme is voor deze bestuurlijke en maatschappelijke puinzooi)
mark vraagt de ambtenaren wel te zoeken naar een raming waarbij het aantal minder word, no problemoquote:Op donderdag 21 januari 2016 10:21 schreef Houtenbeen het volgende:
Welke daling in de migrantenstroom?twitter:IOM_news twitterde op woensdag 20-01-2016 om 07:19:19In 2016, 31,244 #migrants & refugees arrived in Greece by sea, a 2100% spike from a year ago https://t.co/ZgGdkLO4VN https://t.co/4pT278phpa reageer retweet
Het is een invasie
Ook hier had Wilders gelijk met zijn tsunamiquote:Op donderdag 21 januari 2016 10:21 schreef Houtenbeen het volgende:
Welke daling in de migrantenstroom?twitter:IOM_news twitterde op woensdag 20-01-2016 om 07:19:19In 2016, 31,244 #migrants & refugees arrived in Greece by sea, a 2100% spike from a year ago https://t.co/ZgGdkLO4VN https://t.co/4pT278phpa reageer retweet
Het is een invasie
De oplossing is simpel, Duitsland moet dezelfde voorwaarden overnemen van de Baltische staten.quote:Op donderdag 21 januari 2016 07:09 schreef Buster24 het volgende:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)ielzoekers-uit.dhtml
Opmerkelijk verhaal:
Het kost sommige Europese landen moeite om vluchtelingen het land in te krijgen. Vorige week arriveerden Letse ambtenaren in Griekenland op zoek naar asielzoekers. Naast vluchtverhalen aanhoren en registratieprocedures doorlopen gaan ze mensen enthousiasmeren om in het kader van een verdeelprogramma van de Europese Unie naar het Baltische land te komen. Bijna iedereen wil naar Duitsland, of Zweden.
De asieleisers willen zelf bepalen waar ze heen gaan, klinkt mij niet in de oren als wanhopige mensen op zoek naar veiligheid.
quote:Macedonië laat alleen nog vluchtelingen binnen die afkomstig zijn uit oorlogslanden en als eindbestemming Duitsland of Oostenrijk opgeven. Asielzoekers die dat weigeren of andere landen als doel opgeven, worden niet toegelaten. Dat meldt hulporganisatie Artsen zonder Grenzen.
Ook volgens vluchtelingenorganisatie Are You Serious? worden asielzoekers verplicht om papieren te ondertekenen waarop staat waar ze vandaan komen en waar ze heen willen. Alleen vluchtelingen uit Syrië, Irak of Afghanistan maken kans om toegelaten te worden in Macedonië.
Gisteren sloot Macedonië de grens met Griekenland. Vandaag is deze weer geopend, maar volgens verschillende organisaties dus alleen voor vluchtelingen die aan de gestelde voorwaarden voldoen.
En terecht. Die 'gelukszoekers' hebben niets te zoeken in Europa.quote:Op donderdag 21 januari 2016 14:38 schreef deedeetee het volgende:
Grens gewoon helemaal dicht houden voor de migranten.
[..]
Ik ben t met je eens maar zij denken er anders over.quote:Op donderdag 21 januari 2016 14:39 schreef Infection het volgende:
[..]
En terecht. Die 'gelukszoekers' hebben niets te zoeken in Europa.
Tja, vluchtelingenwerk.quote:Op donderdag 21 januari 2016 14:42 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik ben t met je eens maar zij denken er anders over.
Ze hebben er idd nog niet veel van begrepen....quote:Op donderdag 21 januari 2016 14:45 schreef Infection het volgende:
[..]
Tja, vluchtelingenwerk.
Als ze dat verplichten zullen er nog veel meer rellen ontstaan, tot een burgeroorlog aan toe.
Lekker handig nu juist Oostenrijk een bovengrens heeft vastgesteld. Komt er nog meer op het bordje van Duitsland.quote:Op donderdag 21 januari 2016 14:38 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ja, hallo! Lekker makkelijk lullen. Die keren dat hij het zei was er helemaal geen sprake van.quote:Op donderdag 21 januari 2016 12:18 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ook hier had Wilders gelijk met zijn tsunami
Ik ben voor helemaal niemand meer doorlaten. De volksverhuizing is al veel te ver door gevoerd. Daar moet gewoon een stop op komen. Als Duitsland ze wil hebben gaan ze ze maar uit Turkije of Libanon halen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 14:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Lekker handig nu juist Oostenrijk een bovengrens heeft vastgesteld. Komt er nog meer op het bordje van Duitsland.
Ook Irak en Afghanistan mogen wat mij betreft van de lijst af. Enkel nog Syriërs doorlaten. Irakezen en Afghanen zijn ook vaak kansloos voor een vergunning. Zelfs Duitsland wil deze groepen veel sneller gaan afwijzen.
Wat ook nog wel eens vergeten wordt is dat grote delen van Syrië relatief veilig zijn. Alleen in IS-gebied wil je nog niet dood gevonden worden als je geen haatbaard bent.quote:Op donderdag 21 januari 2016 14:58 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik ben voor helemaal niemand meer doorlaten. De volksverhuizing is al veel te ver door gevoerd. Daar moet gewoon een stop op komen. Als Duitsland ze wil hebben gaan ze ze maar uit Turkije of Libanon halen.
quote:Op donderdag 21 januari 2016 14:53 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ja, hallo! Lekker makkelijk lullen. Die keren dat hij het zei was er helemaal geen sprake van.
Als hij nou had gezegd: "Er KOMT een tsunami." Maar dat zei hij niet.
Ik begrijp ook niet waarom iedereen net doet alsof er in heel Syrië aan de lopende band bommen vallen. Syrië is gróót. Het zijn in mijn ogen voornamelijk migranten op zoek naar materiële zaken.quote:Op donderdag 21 januari 2016 15:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat ook nog wel eens vergeten wordt is dat grote delen van Syrië relatief veilig zijn. Alleen in IS-gebied wil je nog niet dood gevonden worden als je geen haatbaard bent.
Koerdistan, Assadgebied, gebieden onder FSA, allemaal relatief veilig. En zelfs voor de vluchtelingen veilig genoeg om hun vrouwen en kinderen achter te laten.
Ik snap dat je het verschil tussen zaken voorspellen en zaken verkeerd voorstellen niet begrijpt.quote:
quote:Nieuwkomers | AD volgde drie gevluchte gezinnen in hun eerste maanden in Nederland
Hoop op vrede in Syrië is weg, hun toekomst ligt hier
De uit Syrië gevluchte gezinnen Moussa, Alhariri en Othman proberen in ons land een nieuw bestaan op te bouwen. Blijdschap en zorgen wisselen elkaar daarbij af. Deze krant volgde de afgelopen maanden hun belevenissen.
CYRIL ROSMAN
Een miljoen vluchtelingen kwamen er in 2015 naar Europa. Meer mensen dan er in Amsterdam wonen. De meesten kwamen in volgepropte rubberbootjes de zee over. Gevlucht voor de bommen van het leger van president Assad en de terreur van Islamitische Staat, maar ook voor regimes in andere landen, zoals Eritrea, of 'gewoon' voor armoede. Al zeker 3700 mensen overleefden de tocht niet. Ze stierven in de golven.
59.000 asielzoekers kozen vorig jaar voor Nederland. Meer mensen dan er in, pakweg, Terneuzen wonen. De meesten zijn afkomstig uit Syrië en Eritrea en kregen een voorlopige verblijfsvergunning.
Nederland verwelkomt én verwenst hen. We bieden ons aan als vrijwilligers. Maar we gooien ook vuurwerk naar opvanglocaties en hangen een dode big op de plek van een toekomstig asielzoekerscentrum.
Honderden Syrische gezinnen bouwen ongeacht alle heisa en politieke discussies gestaag verder aan hun toekomst in Nederland. Deze krant volgde het afgelopen jaar drie van die gezinnen. Hoorde de hartverscheurende verhalen over hun vlucht, zag de blijdschap na hun hereniging én besprak hun zorgen over de toekomst. U kwam sommigen van hen al eens eerder tegen in verhalen die in deze krant verschenen.
Het zijn heel verschillende families. De ene vader werkte in Syrië voor een international bedrijf in Damascus, de ander als veehandelaar in een klein Koerdisch dorpje. Maar ze zijn allemaal dankbaar en zeggen de hulp en de warmte van Nederland meer te voelen dan de protesten. Ze drinken koffie met de buren. En als ze afspreken voor een interview, willen ze dat graag aan het eind van de middag. Eerst naar Nederlandse les.
Vastbesloten
Maar het zijn vooral gezinnen zoals gezinnen zijn: waar de kinderen vaak sneller nieuwe dingen oppikken dan hun ouders en waarin de ouders simpelweg het beste willen voor die kinderen. Ze zijn vastbesloten er de komende jaren iets van te gaan maken. Hier in Nederland. ,,Want de hoop op vrede in Syrië hebben we opgegeven."
De Othmans: Voor plattelandsgezin is het wennen op één hoog achter
Het is een donkere middag en in een appartementencomplex in Wageningen staat in de woning op één hoog de tv aan. Vanaf de bank proberen vier van de zeven kinderen van de Syrische familie Othman de Nederlandse televisie te volgen. Tussen zijn kinderen zit Khudida Othman. Naast hem ligt een grijs kussentje, 'Don't worry, be happy' staat erop. Ja, Khudida is best wel happy, maar heeft toch ook nogal wat zorgen.
Want daar zit hij dan. Een Koerdische veehandelaar uit een klein dorpje in het Al-Hasakahdistrict in Noordoost-Syrië. Khudida verkocht zijn laatste koeien om zijn vlucht naar Europa te betalen. Het ging niet meer, zegt hij. ,,Er werd te veel gevochten, door allerlei verschillende partijen. We moesten in gaten in de grond schuilen."
Laadruimte
Dag Syrië, Khudida gaat. In Turkije kroop hij in de laadruimte van een vrachtwagen, een paar dagen later was hij in Nederland. ,,Hier komen voelde als opnieuw geboren worden."
Khudida zat hier 9 maanden geleden ook al, op dezelfde bank. Toen waren er nog veel meer 'worries', vertelde hij. Twee van zijn zonen waren nog in Turkije. De oudste, Osman (21), is geestelijk gehandicapt. De een na oudste broer bleef bij hem, om voor Osman te zorgen. ,,We waren niet compleet. Hadden elke dag contact met onze zoons. En continu zorgen over het met hen ging."
Tot afgelopen najaar. Toen mochten door een wetswijziging ook volwassen kinderen hun al gevluchte ouders 'nareizen'. ,,Mijn eerste grote moment was dat ik zelf in Nederland aankwam, het tweede moment dat mijn vrouw met vijf kinderen op Schiphol landde, en nu, nu zijn we compleet."
Met de blijdschap kwam ook verdriet. Alle kinderen van het gezin gaan naar school, maar Osman niet. Er is ook nog geen dagopvang voor hem. ,,Ik wandel elke dag 1 of 2 uur met hem. Als ik naar Nederlandse les ben, zorgt mijn vrouw voor Osman, en omgekeerd,'' verzucht Khudida.
Toekomst
Hoe nu verder? Wat gaat een Syrische veehandelaar van bijna 50 jaar, gewend aan ruimte om hem heen, met de rest van zijn leven doen in een krap appartement in Wageningen? ,,Ik zal werk moeten gaan zoeken. Maar ik weet nog niet goed hoe en wat."
De taal blijft een probleem voor de Syriër. ,,Het voelt als een blokkade tussen mij en Nederland."
Bij VluchtelingenWerk in Wageningen denken ze mee. Een andere Syrische vluchteling verdient nu de kost door op de markt telefoonhoesjes te verkopen. Khudida: ,,De toekomst is voor mijn kinderen. Ik ben hier voor hun veiligheid."
De Moussa's: 'Komt u hier wonen, vroeg de douanier. Welkom dan!'
Het kost Houssam Moussa (35) de eerste keer enige moeite om via de telefoon duidelijk te maken wat zijn nieuwe woonplaats is. ,,Ouwmoude.'' Houssam, een statenloze Palestijn uit Syrië, poseert in oktober voor de AD-fotograaf in zijn appartement in... IJmuiden. Hij is druk bezig de laatste dingen te regelen zodat ook zijn vrouw en hun vier kinderen (15, 13, 11 en 9 jaar) er kunnen komen wonen. Die verblijven dan nog in het asielzoekerscentrum in het Drentse dorpje Oranje. Vrouw Lobna is het daar wel zat: ,,Iedereen zit hier boven op elkaar en Oranje ligt heel afgelegen. Er is niets te doen."
Twee maanden later zet Houssam foto's op Facebook van zijn kinderen op het strand. In hun inmiddels ingerichte portiekwoning vertelt hij over zijn vlucht uit Syrië. Hij vertelt over hoe hij 'gewoon' de bus pakte. ,,Steeds als er weer een roadblock kwam, vertelde de chauffeur welke strijders er stonden. Waren het militairen, dan vertelde ik dat ik ingenieur van telecombedrijf Ericsson was en ergens iets moest gaan repareren. Waren het IS-strijders, dan zeiden we dat we op de vlucht waren voor het leger. Ik lach er nu om, maar het was doodeng."
Zo bereikte hij Turkije en later, met een rubberbootje, Griekenland. Als ingenieur bij Ericsson (dat verhaal klopte) was hij al vaker naar Europa geweest, op zakenreizen naar Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk. Dit keer kiest hij voor Nederland. ,,Iedereen was altijd positief over Nederland, het leek me hier fijner wonen dan in Duitsland."
Ze zijn niet teleurgesteld. Lobna, met een groene hoofddoek en een prachtige glimlach: ,,Toen ik een paar maanden later met de kinderen aankwam op Schiphol vroeg de man bij de douane heel vriendelijk: komt u hier wonen? Ja? Welkom in Nederland! Alle stress van de reis zakte toen in één keer weg. Ik was zo blij."
Goede Syriërs
Over wonen in IJmuiden zegt Lobna: ,,We hebben geleerd dat de buren hier niet naar jou toe komen, als je ergens nieuw bent. Ze respecteren je privacy. Wij hebben hen uitgenodigd om koffie te komen drinken, dat was heel leuk. Daarna hebben zij weer aan andere buren verteld: dit zijn goede Syriërs!"
Houssam gaat 4 dagen per week naar Nederlandse les en wil verder leren om zo snel mogelijk een baan te vinden. Liefst iets technisch. Maar het allerbelangrijkst? ,,We voelen ons hier veilig. We hoeven niet meer bang te zijn, zoals in Damascus. We hebben weer een normaal leven."
De Alhariri's: Tieren op 'grote leugenaar' Assad én 'neomoslims' IS
In september stond Ahmad Alhariri (41) met zijn vrouw Malak (33) en hun vier kinderen (15, 13, 11 en 9) in het overdekte winkelcentrum in Etten-Leur. Tussen Grillerij Schrauwen en de ANWB-winkel. Samen met andere Syrische families deelden ze er rozen en chocolaatjes uit. Om dankjewel te zeggen tegen de Nederlanders. ,,We zijn zo blij met Nederland. Dat gevoel willen we overbrengen,'' zei Ahmad toen in de krant. ,,We voelden ons meer welkom dan we hadden verwacht." De meeste mensen namen de bloemen graag aan. ,,Er waren er maar een paar bij die doorliepen."
Hij woont sinds een paar maanden in Etten-Leur, maar is al jaren weg uit Syrië. Ahmad en zijn gezin komen uit een dorpje in het zuiden van Syrië. In de regio waar in 2011 de eerste protesten tegen het regime van president Assad begonnen.
Geheime dienst
Ahmad kwam in het vizier van de geheime dienst en zat een paar dagen in de gevangenis. Daarna vluchtte hij met zijn gezin naar buurland Jordanië. Toen hij de hoop op vrede in zijn eigen land verloor, trok Ahmad verder: via Algerije met een boot naar Italië en van daar naar Nederland. Via de azc's in Ter Apel, Budel, Overloon. Hij moet lachen als hij de namen uitspreekt.
Later kwamen zijn vrouw en kinderen over en kregen ze een huis in Etten-Leur. Daar laat Ahmad nog steeds zijn dankbaarheid zien. Bijvoorbeeld als de mensen van de lokale welzijnsorganisatie Surplus hem bellen of hij kan helpen in de tuin van oudere inwoners. Dat doet hij graag. ,,Om die mensen te helpen en om wat te doen te hebben."
Ahmad en twee vrienden doen hun verhaal bij de Alhariri's thuis. Een rijtjeshuis in een hofje. Een tweedehands eiken wandmeubel langs de muur en dito leren banken. Als de mannen roken, moet van Malak de deur op een kier. Zelf luistert ze, vanaf een krukje in de keuken. Een van de vrienden tolkt. Ahmad ziet op televisie de verwoestingen in Syrië en is blij dat hij daar weg is. ,,Nu ben ik blij met mijn leven. We zijn veilig hier in Etten-Leur en dat was de bedoeling. De kinderen gaan naar school. Nu nog op een speciale school waar ze Nederlandse les krijgen, maar ze maken hier al vriendjes. Het gaat goed. Ik hoop dat ze later gaan studeren."
Taalbarrière
Zelf wil hij aan de slag. In Syrië werkte hij voor een bedrijf dat apparatuur voor ziekenhuizen verzorgde. ,,Maar eerst moet ik Nederlands leren, de taal is nu mijn grootste probleem." Zijn gebrekkige kennis van het Nederlands belet hem contacten te leggen.
Dus praten de mannen samen maar over politiek. Tieren ze op Assad, 'de grote leugenaar'. En op IS: ,,Moslims? Ze denken alleen maar dat ze moslims zijn." Ja, natuurlijk missen Ahmad en Malak Syrië. Het is hun land, er woont nog familie daar. Maar ooit teruggaan? Vrede in Syrië? ,,Er is geen oplossing. Er is geen hoop meer, daarom zijn we hier."
twitter:TPOnl twitterde op donderdag 21-01-2016 om 20:45:11Koerden verkopen Duitse wapens om naar Europa te kunnen vluchten https://t.co/YF0KAZrKXV 'In originele verpakking in de etalage' reageer retweet
tsja dat is ook en manier om je problemen op te lossen hé....quote:Op donderdag 21 januari 2016 20:57 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:TPOnl twitterde op donderdag 21-01-2016 om 20:45:11Koerden verkopen Duitse wapens om naar Europa te kunnen vluchten https://t.co/YF0KAZrKXV 'In originele verpakking in de etalage' reageer retweet
Nog even terugkomend op mijn vorige post. Een statenloze Palestijn uit Syrië?quote:Houssam, een statenloze Palestijn uit Syrië, poseert in oktober voor de AD-fotograaf in zijn appartement in IJmuiden.
Dat komt wel meer voor. Syrië heef in het verleden veel mensen uit de Palestijnse gebieden onderdak geboden maar was nooit echt happig op om hen een Syrische nationaliteit te geven. Nu het ook in Syrië zelf een bende is vluchten ze weer verder.quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nog even terugkomend op mijn vorige post. Een statenloze Palestijn uit Syrië?
Ik zie geen enkele reden om Palestijnen een Nederlandse verblijfsvergunning te geven.quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat komt wel meer voor. Syrië heef in het verleden veel mensen uit de Palestijnse gebieden onderdak geboden maar was nooit echt happig op om hen een Syrische nationaliteit te geven. Nu het ook in Syrië zelf een bende is vluchten ze weer verder.
Dat mag natuurlijk. Wat mij betreft wordt iedere vluchteling uit Syrië op vergelijkbare wijze beoordeeld. De plek waar hun ouders zijn geboren maakt mij dan niet zo uit.quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zie geen enkele reden om Palestijnen een Nederlandse verblijfsvergunning te geven.
''Ik ben een stateloze Palestijn uit Syrië. Ik wil asiel in Nederland.'' We worden met ons softe beleid zo in de maling genomen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat mag natuurlijk. Wat mij betreft wordt iedere vluchteling uit Syrië op vergelijkbare wijze beoordeeld. De plek waar hun ouders zijn geboren maakt mij dan niet zo uit.
Wat ik niet snap is dat eindbestemmingen D en O worden geaccepteerd maar andere EU eind bestemmingen niet?quote:Op donderdag 21 januari 2016 14:38 schreef deedeetee het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 21 januari 2016 14:42 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik ben t met je eens maar zij denken er anders over.
Dit klinkt niet alsof er ooit werk gemaakt wordt van terugkeer. Zoveelste bewijs dat het niet gaat om het helpen van mensen maar het vervangen van de autochtone bevolking door buitenlanders. Tijdje terug pleitte ik al voor een coup door het leger om dit te voorkomen. Maar toen schakelde de AIVD zijn cellen op FOK in om mij belachelijk te maken en het idee uit de lucht te helpen.quote:Ze zegt dat het in het belang van vluchtelingen, maar ook van de samenleving is, dat zij zo snel mogelijk een nieuw bestaan kunnen opbouwen "in vrijheid en veiligheid, met respect voor onze waarden en normen".
Cultureel marxisme speelt al decennia lang in Europa. We worden constant gehersenspoeld, constant beschaamd, constant erop geattendeerd dat wij slecht zijn. Dat wij de uitbuiters van de hele wereld zijn en de rest braaf was. Achterlijke (neo)hippies die onze politieke klimaat hebben verpest. Dit mondt uit of in totalitarisme of in een regelrechte burgeroorlog. In beide situaties verliezen we hard. We hebben geeneens wapens om onszelf te verdedigen. En maar Amerika uitlachen want ze zijn zo dom en paranoïde, he...quote:Op donderdag 21 januari 2016 23:09 schreef BlauweSporttas het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Tijdelijke opvang zoals hier op een vakantiepark in Loon op Zand zou niet meer moeten ANP
Dus in de zomer kunnen Nederlands niet meer in eigen land op vakantie? PvdA bedankt!
Uberhaupt:
[..]
Dit klinkt niet alsof er ooit werk gemaakt wordt van terugkeer. Zoveelste bewijs dat het niet gaat om het helpen van mensen maar het vervangen van de autochtone bevolking door buitenlanders. Tijdje terug pleitte ik al voor een coup door het leger om dit te voorkomen. Maar toen schakelde de AIVD zijn cellen op FOK in om mij belachelijk te maken en het idee uit de lucht te helpen.
quote:'I decapitate you'
Women workers threatened and forced to DRESS DOWN at refugee centre
A FRUSTRATED refugee centre worker has revealed shocking incidents of cheating, death threats and demands for a luxury life from migrants.
By ALLAN HALL
PUBLISHED: 04:31, Thu, Jan 21, 2016 | UPDATED: 10:44, Thu, Jan 21, 2016
In a searing indictment of the behaviour of some refugees, the woman said her idealism has been eroded and virtually destroyed.
At first she said was enthusiastic in her role of helping process tens of thousands of migrants arriving in Germany on a weekly basis.
Now, she says she is disillusioned, disheartened and on the verge of quitting due to demands and sexual harrassment.
She told Welt am sonntag newspaper she took on the role at the refugee centre in Hamburg last Autumn and was "overjoyed" at the thought of "helping the refugees".
But after a few days, she said, her enthusiasm was drained away.
The woman, whose identity has been protected, said: "Of course you may not assess all refugees the same: there are many who are very friendly, happy to be here, very grateful, very willing to be integrated.
"But if I am honest, working with 90 per cent of them is rather awkward and unfortunately not as I previously thought.
"First of all, many of them are extremely demanding. They come to me and ask to get an apartment and a fancy car and, best of all, even a really good job for them.
"If I try to explain to them that's not possible, they are often noisy or even really aggressive.
"An Afghan only recently threatened to kill himself. And a few Syrians and a group of Afghans have declared they would go on hunger strike unless I would help them to move to another place.
"Some from an Arab region recently yelled at a colleague of mine: 'We decapitate you!'.
"Because of these and other things, the police were called to us several times a week."
She said she has also been horrified by refugees attitudes towards women.
She said: "It is well known that it is mainly single men who come here - about 65 per cent, many less than 25-years-old.
"And some of them do not respect women at all. They accept that we're there but they don't take us seriously at all.
"If I tell them or give them a statement, as a woman they barely listen to me, dismiss it as irrelevant and just contact one of our male colleagues.
"For us women they have often only scornful looks - or just intrusive. They whistle loudly, say something to one another in a foreign language, laugh.
"It's really very unpleasant. It even happened that they have photographed us with their Smartphone.
"They do it without asking even if one has protested. I once walked up some steep stairs and some of the men walked behind me and they were laughing the whole time and, I guess, talking about me. They shouted something at me.
"Colleagues have told me similar things have happened to them. But they said that there's nothing you can do.
"If they whistled at me or said something to me I said nothing to encourage them - to make them feel they can hurt me or influence me.
"But that has not helped; It is even worse - honestly: especially in the last few weeks, as more and more men from North Africa, from Morocco, Tunisia or Libya are arriving here.
"They were more aggressive. I could ignore them no longer - and reacted."
She said she has gone from wearing close-fitting clothes to "wide-cut trousers" and tops with high necklines. She also wears little make-up.
She added she has also made mental changes, adding: "I avoid, for example, going to those places at our site where I know single men gather.
"And if I do have some business there I try to get through it very quickly and smile.
"But mostly I spend all day if possible in my little office. And I no longer go by train to work or back - because the other day a colleague of mine was pursued by some of the young men and harassed, even in the railway carriage.
"I spare myself that and come to work in the car.
"I think it's horrible that I do this and I consider it necessary. But what should I do, what would be the alternative?"
The upset worker went on to claim information given by the refugees is often unreliable.
She said their papers and their story regularly do not match up.
She added: "For example, a resident, who came with his deportation notice to me wanted to know what would happen now. I told him he would have to leave the country.
"Soon after, he went before my colleague and showed an entirely new set of documents under a different name, claiming he was this man with the different name.
"He was not expelled, but only moved to another camp.
"They rarely stick to things that have been agreed. They don't show up for medical appointments that have been made for them.
"This happened so often that doctors asked us not to schedule any more appointments."
Quitting her role is the only option left she said but she sees this as failure.
She said: "Termination is really the only thing left for me. But I originally excluded that because I like my colleagues very much, the refugee children also.
"And I was previously so very convinced of the job and the whole refugee thing in itself; it is a little different than anyone has imagined. And the termination would of course recognize this admission.
"Now I think more specifically about it. Many colleagues also want to quit.
"Because they can stand it no longer."
http://www.express.co.uk/(...)rkers-refugee-centre
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |