quote:
Op donderdag 14 januari 2016 21:43 schreef lampjespizza het volgende:Hoi! Ik ben een 15 jarige jongen en ik denk heel misschien dat ik een meisje ben. Ik voel me niet echt ongemakkelijk met het zijn van een jongen, maar ik denk wel heel soms dat ik wel een meisje zou willen zijn. Ik ben ook eigenlijk best wel vrouwelijk: ik kan het beter vinden met meisjes dan met jongens (misschien is dit omdat ik twee zussen heb en geen broers), het liefst loop ik vrouwelijk met mijn voeten in een rechte lijn, maar dit doe ik nooit en probeer ik een jongens-loopje te 'faken'. Ook moet ik soms wel een beetje mezelf inhouden om mij niet te vrouwelijk te gedragen.
Vaak kijk ik ook video's van transgender youtubers zoals Gigi Gorgeous, Princessjoules, Aurora Andrews, etc. Ook kijk ik soms wel vrouwenkleding video's en make-up tutorials.
Ook vind ik het super leuk om voor De Sims 4 kleding te downloaden, maar dat is dan eigenlijk alleen vrouwenkleding. Ik heb nog nooit mannenkleding voor De Sims gedownload. Ik heb dan ook bij de vrouw voor elke outfit stijl alle vijf de opties. Ik heb ook echt twintig hakken gedownload voor dit spel, omdat ik ze zo mooi vond staan.
Ik heb eigenlijk nog nooit geprobeerd om me om te kleden als meisje en make-up te doen, omdat ik nooit ff een dagje thuis ben en mijn zussen hebben geen make-up. Ik vond het vroeger wel leuk om in hakken te lopen en nu pak ik soms de hakken van mijn zus en dan loop ik daar een paar minuutjes in als ik alleen thuis ben voor een uurtje. Dit vind ik ook best wel leuk.
Maar nog steeds, ik voel me niet echt ongemakkelijk als jongen, maar ik denk wel eens dat ik meer mezelf zou kunnen zijn als ik een meisje was. Kan iemand mij helpen?, want soms denk ik hier zo vaak aan dat ik lang in mijn bed lig te woelen.
Wat is de huidige samenleving toch vreselijk.
Dat je hoge hakken, make up en jurkjes leuk vindt, betekent toch niet meteen dat je een meisje bent?!

Het feit dat die dingen aan 'vrouwelijk' worden gekoppeld, en overalls, tanktops, laarzen, v-halzen en andere 'stoere' dingen aan 'mannelijk', is puur een sociaal construct.
Misschien ben je wel gewoon een jongen die van jurkjes, make up en hoge hakken houdt. Dat heet ook wel 'drag' en je zult je verbazen hoe veel mannen zich stiekem als vrouw verkleden in hun vrije tijd.
Weet je al of je homo of hetero bent?
En wat betreft je loopje, doe gewoon normaal en loop zoals je loopt. Ben je ooit al eens uitgelachen om hoe je loopt? Juist het overdreven letten op dat soort alledaagse dingen maakt je onzeker.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)