Heb je de schijf al gecontroleerd/gerepareerd met Schijfbeheer / Disk Utility?quote:Op woensdag 27 januari 2016 17:27 schreef Norrage het volgende:
Ik heb het halve internet ervoor afgestruind, maar kom er niet uit. Kunnen jullie mij helpen?
Ik heb een externe harde schrijf aan mijn macbook zitten. Echter, deze geeft continu de melding dat ik hem "Not properly ejected" heb. Dit als ik mijn tijdmachine backup wil maken, of simpelweg een bestand naar de harde schijf wil schrijven. Ik heb alles geprobeerd, al mijn devices gereset, disk utility gebruikt etc. Maar telkens verdwijnt mijn harde schijf na een aantal minuten uit mijn finder en kan ik er niks meer mee doen. Ook formatteren lukt niet, gezien hij connectie moet blijven maken met mijn harde schijf en hij deze connectie steeds verliest.
Heel vaag probleem. De harde schijf doet het gedurende die 5 minuten ofzo namelijk wel. Kna er bestanden afhalen of naartoe schrijven, maar als dit grotere bestanden zijn redt ie dat niet in die korte tijd.
Is er iets dat ik kan doen om deze 'bug' te verhelpen?
Als die externe harde schijf z'n stroom krijgt via een usb-aansluiting moet je er een usb-hub met eigen stroomvoorziening tussen zetten, anders krijgt ie kennelijk te weinig stroom.quote:Op woensdag 27 januari 2016 17:27 schreef Norrage het volgende:
Ik heb het halve internet ervoor afgestruind, maar kom er niet uit. Kunnen jullie mij helpen?
Ik heb een externe harde schrijf aan mijn macbook zitten. Echter, deze geeft continu de melding dat ik hem "Not properly ejected" heb. Dit als ik mijn tijdmachine backup wil maken, of simpelweg een bestand naar de harde schijf wil schrijven. Ik heb alles geprobeerd, al mijn devices gereset, disk utility gebruikt etc. Maar telkens verdwijnt mijn harde schijf na een aantal minuten uit mijn finder en kan ik er niks meer mee doen. Ook formatteren lukt niet, gezien hij connectie moet blijven maken met mijn harde schijf en hij deze connectie steeds verliest.
Heel vaag probleem. De harde schijf doet het gedurende die 5 minuten ofzo namelijk wel. Kna er bestanden afhalen of naartoe schrijven, maar als dit grotere bestanden zijn redt ie dat niet in die korte tijd.
Is er iets dat ik kan doen om deze 'bug' te verhelpen?
Nee, is de oudere versie van de Magsafe 1. De magsafe 2 is aluminiumkleurig.quote:Op woensdag 27 januari 2016 16:32 schreef Studiotje het volgende:
[..]
De 2e lijkt op een MagSafe 2, die werken toch niet op MagSafe 1 poorten?
Uiteraard. Leek niet te werken...quote:Op woensdag 27 januari 2016 17:36 schreef Aether het volgende:
[..]
Heb je de schijf al gecontroleerd/gerepareerd met Schijfbeheer / Disk Utility?
Heeft zijn eigen stroomvoorziening. En heeft het het eerste pakweg jaar prima gedaan. Nu ineens niet meer....quote:Op woensdag 27 januari 2016 18:29 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Als die externe harde schijf z'n stroom krijgt via een usb-aansluiting moet je er een usb-hub met eigen stroomvoorziening tussen zetten, anders krijgt ie kennelijk te weinig stroom.
Dan vermoed ik dat de schijf fysiek is beschadigd.quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:24 schreef Norrage het volgende:
[..]
Uiteraard. Leek niet te werken...
[..]
Heeft zijn eigen stroomvoorziening. En heeft het het eerste pakweg jaar prima gedaan. Nu ineens niet meer....
Heh yep:quote:Op donderdag 28 januari 2016 16:05 schreef Pino112 het volgende:
Terugroepactie voor iOS/Mac-laders:
http://www.apple.com/support/ac-wallplug-adapter/
Dat zijn er nogal wat.
Dit.quote:Op donderdag 28 januari 2016 19:17 schreef Gutmensch het volgende:
Ook maar even twee nieuwe gratis adapters aangevraagd
Je mag ze terugsturen in de verpakking van de vervangers. Maar je mag ze ook in de kliko flikkeren.quote:Op donderdag 28 januari 2016 19:24 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Dit.
Moet je die oude terug sturen? Of mag je ze ook wegmikken er na..
Mooiquote:Op donderdag 28 januari 2016 19:27 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Je mag ze terugsturen in de verpakking van de vervangers. Maar je mag ze ook in de kliko flikkeren.
Dat denk ik ook. Alleen opzetstukje dus.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 07:35 schreef DaMook het volgende:
Zijn het niet alleen de opzetstukjes die vervangen worden ? Ik lees bijna overal dat mensen zeggen/denken dat heel de voeding vervangen word, terwijl ik het idee heb dat ze met adapter juist alleen dat opzetstukje bedoelen..
Waar koop je die en wat is een aanrader?quote:Op woensdag 27 januari 2016 14:42 schreef usernaamvergeten het volgende:
Lekker, lader weer stuk, dag voor het tentamen. Vorige week kabelbreuk, nog een week mee kunnen werken na wat soldeerwerk tot de chip ook naar de klote was.
Maar weer even drie replacement kabels gekocht. Ik heb zo'n pleurishekel aan die laders, ze gaan altijd binnen een jaar stuk. Maar ik gun Apple geen cent, nieuwe lader kost 80 euro ofzo, gaat binnen een jaar naar de klote. Die chinese kabeltjes kosten 4 euro per stuk, die gaan een half jaar tot een jaar mee. Reken maar uit...![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Twee varianten dit keer, eens kijken welke langer meegaat.
Ja het is ook alleen het opzetstukje volgens mij.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 07:35 schreef DaMook het volgende:
Zijn het niet alleen de opzetstukjes die vervangen worden ? Ik lees bijna overal dat mensen zeggen/denken dat heel de voeding vervangen word, terwijl ik het idee heb dat ze met adapter juist alleen dat opzetstukje bedoelen..
Dit. Op de site van Apple staat ook alleen maar een foto van dat stukje. Deel met kabel is anders gegoten en lijkt wel goed ontworpen te zijn.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 08:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Alleen opzetstukje dus.
Snap niet helemaal wat je bedoelt met "wat is een aanrader". Ik heb ze besteld op Ebay, duurt wel 3-4 weken voor je ze in huis hebt. Indien de kabel bij de lader stuk is hoef je geen nieuwe kabels te kopen, als het aan de Magsafe kant kapot is wel. Bij een origineel snoer is een tijdelijke reparatie bij de Magsafe soms nog wel mogelijk als je een beetje handig bent.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 10:22 schreef Godtje het volgende:
[..]
Waar koop je die en wat is een aanrader?
Ik heb ook twee stukke laders voor macbooks en 86 euro.... pfff
Vergeet de btw in VS niet.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 19:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe groot is het prijsverschil voor een iPhone in Nederland en de VS? 10% ongeveer, verschil dollar-euro?
NYC, wat levert het dan ongeveer op?quote:
Alleen opzetstuk inderdaad.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 08:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
twitter:MacRumors twitterde op donderdag 28-01-2016 om 16:13:27Here's what happens when the adapter breaks, leaving metal pins sticking out of the socket. https://t.co/YpFnLnQL64 https://t.co/XWfAMJfUrl reageer retweet
Iphone 6S 64gb kost met 8,875% tax en een dollar van 92ct 750,- en hier kost deze 859,-quote:Op vrijdag 29 januari 2016 20:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
NYC, wat levert het dan ongeveer op?
Dat is nog lang geen ticket NY waard, maar als je er toch bent...quote:Op vrijdag 29 januari 2016 20:46 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Iphone 6S 64gb kost met 8,875% tax en een dollar van 92ct 750,- en hier kost deze 859,-
16gb = 650,- ipv 750
quote:Op vrijdag 29 januari 2016 08:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 29 januari 2016 10:26 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ja het is ook alleen het opzetstukje volgens mij.
Toch jammer voor de mensen die denken een geheel nieuwe voeding te krijgenquote:Op vrijdag 29 januari 2016 10:46 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dit. Op de site van Apple staat ook alleen maar een foto van dat stukje. Deel met kabel is anders gegoten en lijkt wel goed ontworpen te zijn.
Thanksquote:Op vrijdag 29 januari 2016 20:46 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Iphone 6S 64gb kost met 8,875% tax en een dollar van 92ct 750,- en hier kost deze 859,-
16gb = 650,- ipv 750
Ben er toch, althans misschienquote:Op vrijdag 29 januari 2016 23:18 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat is nog lang geen ticket NY waard, maar als je er toch bent...
Ik neem aan dat je niet apple orgineel koopt? Dus 3rd party merk? Dat bedoelde ik of daar een tip was.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 16:20 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Snap niet helemaal wat je bedoelt met "wat is een aanrader". Ik heb ze besteld op Ebay, duurt wel 3-4 weken voor je ze in huis hebt. Indien de kabel bij de lader stuk is hoef je geen nieuwe kabels te kopen, als het aan de Magsafe kant kapot is wel. Bij een origineel snoer is een tijdelijke reparatie bij de Magsafe soms nog wel mogelijk als je een beetje handig bent. [ afbeelding ]
Zo'n 3 maanden geleden gerepareerd. Je kan dat rubberen randje wegsnijden, dan heb je net genoeg ruimte om de boel weer te solderen. Krimpkous eromheen en voor de stevigheid nog even aftapen.
Ga je ze gewoon halverwege aan elkaar solderen of helemaal tot in de lader? Indien je voor het laatste kiest kan ik je wel uitleggen hoe je ze open krijgt zonder de boel te slopen, daarna kan je 'm weer dicht lijmen met secondenlijm. 'T is wel handig om een lijmklem erbij te hebben, zo'n snelspantang koop je voor 2 euro bij de Action.
Vergeet ook niet om krimpkous te kopen, die heb je zowel voor reparatie halverwege als voor een reparatie in de lader zelf nodig. Ook een soldeerbout en soldeertin heb je zeker nodig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |