Elke monitor heetf zijn eigen principe, FTIR etc mogen wij niet gebruikevanwege de hogere onnauwkeurigheid... Wij zijn de standaard referentie methode... klanten meten wel met (FT)IRquote:Op donderdag 14 januari 2016 16:58 schreef zeer het volgende:
[..]
Soort van NIRS dan of zo? Zijn geen chemische analyses iig?
Hoi soepkip!quote:
Morgen dit makenquote:Op donderdag 14 januari 2016 16:58 schreef zeer het volgende:
[..]
Soort van NIRS dan of zo? Zijn geen chemische analyses iig?
Maar iig niet chemisch?quote:Op donderdag 14 januari 2016 17:01 schreef Working_Class_Hero het volgende:
[..]
Elke monitor heetf zijn eigen prncipe, FTIR etc mogen wijniet gebruikevanwege de hogere onnauwkeurigheid... Wij zijn de standaard referentie methode... klante meten wel met (FT)IR
Ik krijg zulke dingen nooit écht nice, heb altijd het idee dat ik de tofu niet droog genoeg maak oidquote:
Chemische analyses doen we ook, inderdaad stikstof (NH3) maar ook HCl/Cl2quote:Op donderdag 14 januari 2016 17:02 schreef zeer het volgende:
[..]
Maar iig niet chemisch?
Ik rock altijd de Kjeldahl.
logisch dat je het niet begrijpt als slechts een vmbo opleiding hebt gedaanquote:Op donderdag 14 januari 2016 17:02 schreef deadprez het volgende:
waar hebben jullie het allemaal over man stelletje nerds
oh wil jij het me anders even uitleggen?quote:Op donderdag 14 januari 2016 17:04 schreef Calcio het volgende:
[..]
logisch dat je het niet begrijpt als slechts een vmbo opleiding hebt gedaan
Ik laat mn tofu altijd een nacht n de koelkast uitlekken tussen twee theedoeken als ik ze al heb gesneden in plakken. En dan ook iets zwaars erop.quote:Op donderdag 14 januari 2016 17:02 schreef zeer het volgende:
[..]
Ik krijg zulke dingen nooit écht nice, heb altijd het idee dat ik de tofu niet droog genoeg maak oid. Wat voor saus zit er op?
nee ik snap er ook niks van. ik was dan ook alles behalve serieusquote:Op donderdag 14 januari 2016 17:04 schreef deadprez het volgende:
[..]
oh wil jij het me anders even uitleggen?
Maar daar on the spot zeg maar kun je dat soort shit niet doen toch? Weet niet zo goed hoe en wat met gas e.d. maar ik vind die NIRS techniek altijd maar beetje sam sam, je meet uiteindelijk niet wat je wilt meten, slechts afgeleiden met honderdbiljoen correctie factoren en bla bla bla. Of denk jij daar anders over?quote:Op donderdag 14 januari 2016 17:03 schreef Working_Class_Hero het volgende:
[..]
Chemische analyses doen we ook, inderdaad stikstof (NH3) maar ook HCl/Cl2
Dioxinen, zware metalen/kwik cadmium thallium
PAK PCB
Ja jeetje noem maar op, maar dat si allemaal discontinu... dus echt een man die bij het afgas zit en de bemonsteringen uitvoert
quote:Op donderdag 14 januari 2016 17:05 schreef Calcio het volgende:
[..]
nee ik snap er ook niks van. ik was dan ook alles behalve serieus
Nou kijk, bij verbranding of raffinage of andere processen in fabrieken komen slechte stoffen vrij, daar krijg je kanker van of wordt de regen zuurquote:Op donderdag 14 januari 2016 17:04 schreef deadprez het volgende:
[..]
oh wil jij het me anders even uitleggen?
En dan in de koekenpan? Of frituren? Wanneer kan ik aanschuiven?quote:Op donderdag 14 januari 2016 17:05 schreef Crip het volgende:
[..]
Ik laat mn tofu altijd een nacht n de koelkast uitlekken tussen twee theedoeken als ik ze al heb gesneden in plakken. En dan ook iets zwaars erop.
Voordat ik ze ga bakken haal ik ze ook door de aardappelzetmeel/maizena. Zijn ze van de buitenkant crispy en binnen zacht
Mix van soja, chili, bosui, sesamolie en klein beetje honing of suiker.
Wel fijn dat de grenzen in Belgie compleet anders zijn, toch?quote:Op donderdag 14 januari 2016 17:06 schreef Working_Class_Hero het volgende:
[..]
Nou kijk, bij verbranding of raffinage of andere processen in fabrieken komen slechte stoffen vrij, daar krijg je kanker van of wordt de regen zuur
In nederland mag je in principe wel die stoffen uitstoten, maar tot een grens
wij controleren dat
weet ik, doelde meer op al die rare afkortingenquote:Op donderdag 14 januari 2016 17:06 schreef Working_Class_Hero het volgende:
[..]
Nou kijk, bij verbranding of raffinage of andere processen in fabrieken komen slechte stoffen vrij, daar krijg je kanker van of wordt de regen zuur
In nederland mag je in principe wel die stoffen uitstoten, maar tot een grens
wij controleren dat
Daar denk ik anders over... Koolwaterstoffen kun je prima online meten met een FID bijvoorbeeld. Of zuurstof met een paramagnetische cel. CO met een gasfiltercorelatie en noem maar opquote:Op donderdag 14 januari 2016 17:05 schreef zeer het volgende:
[..]
Maar daar on the spot zeg maar kun je dat soort shit niet doen toch? Weet niet zo goed hoe en wat met gas e.d. maar ik vind die NIRS techniek altijd maar beetje sam sam, je meet uiteindelijk niet wat je wilt meten, slechts afgeleiden met honderdbiljoen correctie factoren en bla bla bla. Of denk jij daar anders over?
en de meetnormenquote:Op donderdag 14 januari 2016 17:07 schreef zeer het volgende:
[..]
Wel fijn dat de grenzen in Belgie compleet anders zijn, toch?
Tot 1 ppm nauwkeurig zegt niks over je meetzekerheid, n'est pas?quote:Op donderdag 14 januari 2016 17:07 schreef Working_Class_Hero het volgende:
[..]
Daar denk ik anders over... Koolwaterstoffen kun je prima online meten met een FID bijvoorbeeld. Of zuurstof met een paramagnetische cel. CO met een gasfiltercorelatie en noem maar op
Wij meten die online stoffen tot op 1 ppm nauwkeurig
We controleren met kalibratiegassen die op 1 ppm nauwkeurig zijn
verder kom je meestal wel intelligent over hoor hoewel ik niet altijd eens ben maar over dit soort dingen moet je verstand hebben en dat hebben we beiden niet gok ikquote:
NOx 20%quote:Op donderdag 14 januari 2016 17:08 schreef zeer het volgende:
[..]
Tot 1 ppm nauwkeurig zegt niks over je meetzekerheid, n'est pas?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |