Chanty, ik hoop dat het lukt een fijne oppas te vinden. Het is echt heel fijn!
Vanochtend was ik met I naar de open dag van het conservatorium. We wonen er heel dichtbij en ze geven ook muzieklessen aan kinderen vanaf 5 jaar. Ik was wel benieuwd. We hebben een open les gezien. Heel schattig, van die zesjarigen op mini-cello's en viooltjes en blokfluiten. I heeft een half uur ademloos op schoot zitten kijken en luisteren.
Daarna schopte ze nog wel even een mooi dramaatje. De trap naar beneden in het conservatorium was vrij hoog. Ze wilde wel graag zelf de trap af met een handje van mij. Maar toen durfde ze toch niet. Maar ze wilde ook niet opgetild worden. Maar ze durfde toch echt niet van de trap. Maar ze wilde toch ook echt niet opgetild worden. Etc. Dus uiteindelijk natuurlijk met spartelend kind in mijn armen de trap afgelopen en beneden aan de trap gooide zichzelf huilend op de grond. En dan natuurlijk zelf beetje vriendelijk blijven lachen naar de mensen om je heen.

.
Verder belde mijn moeder nog om te vertellen hoe teleurgesteld ze is dat we de verjaardag van I op zondag vieren. Want daardoor mist zij een kerkdienst. Dat ik met dat soort dingen altijd al rekening houd, bijvoorbeeld ook als ik op zondag op bezoek bij ze ga (dan moet ik dus altijd tussen twee kerkdiensten in komen) doet daar niets aan af. Tja, het is mijn kind en wij (ik ga er ook niet alleen over, maar mijn vriend natuurlijk ook) bepalen nu eenmaal wanneer we haar verjaardag vieren.. Ik ga verder niet erover in discussie of gesprek, hoor het aan, maar merk toch dat ik het vervelend blijf vinden hoe het feit dat zij zo gelovig zijn altijd iets is waar ik maar rekening mee moet houden, het moet altijd weer benadrukt worden, alsof dat altijd belangrijker is dan mijn leven en de manier waarop ik mijn leven inricht. Dat op zaterdag vieren voor I gewoon niet zo handig is, omdat ze na een paar dagen kdv op zaterdag behoefte heeft aan veel tijd met mij en aan rust, is een overweging die voor haar dan niet telt, maar voor mij toevallig wel doorslaggevend is.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"