abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159143539
Trouwens, hij gaat niet vanzelf uit, maar mijn jongens kunnen niet zonder het uiltje van de ikea Kwak. Die geeft licht in verschillende kleuren, dus je kan zelf instellen hoe donker je het wilt (klinkt beetje vaag, maar het helpt hier echt.
pi_159143551
Mja vanzelf uit is wel vrij essentieel. Hij slaapt licht en gisteren werd hij wakker toen we de cotton balls uitdeden...

Anders zouden we de cotton balls gewoon blijven gebruiken.
Kwak
pi_159143560
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 09:12 schreef kwakz0r het volgende:
Dat is volgens mij echt iets van deze fase Loj (uit het grote gele boek dat niet genoemd mag worden) :+

Ook als je bijvoorbeeld even naar een andere volwassene kijkt kunnen ze al zo doen schijnt. Al merk ik er bij Melba weinig van.
Jips, ik weet dat het erbij hoort en ik neem het ook serieus. Maar m'n oudste lijdt er echt onder, dus ik hoopte stiekem erop dat iemand een paar tips heeft :)
pi_159143576
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 09:14 schreef kwakz0r het volgende:
Mja vanzelf uit is wel vrij essentieel. Hij slaapt licht en gisteren werd hij wakker toen we de cotton balls uitdeden...

Anders zouden we de cotton balls gewoon blijven gebruiken.
En mag ik vragen waarom je ze echt uit wilt laten gaan (misschien had je het al gezegd, maar ben niet zo goed bijgelezen ;) )
Ow en Js kunnen niet zo goed tegen donker dus vinden het juist fijn als ze 's nachts wakker worden en ze kunnen nog een klein beetje wat zien :)

Ik heb ook nog nachtlampje die muziek maakt en licht geeft en wel na een kwartier zelf uitgaat.
Je kon licht ook alleen aanzetten, weet eigenlijk niet of hij dan ook vanzelf uitgaat.

(Zoek een link)
https://m.bol.com/nl/p/goedenacht-maan-jongen/1004004006937071/

[ Bericht 8% gewijzigd door Loj op 16-01-2016 09:25:25 ]
pi_159143580
Loj hier is het net andersom. Alles wat Boaz heeft wil Djenna ook
pi_159144015
Misschien kunnen ze ook wel aanblijven :') we gaan t maar eens proberen gewoon.

Heb er een gevonden met geluidssensor, die gaat aan als er geluid is in de kamer...
Kwak
pi_159144090
Jongens wat een mooie verhalen! Ik verheug me nu al O+. W kan wel heel dramatisch om zich heen wijzen, zo van : behold my kingdom! Met een heel gelukkig gezicht :') O+. Rozijnen vindt hij nog niks, maar misschien beter met kiezen.

Kwak wat een opluchting! *O* superfijn!
  zaterdag 16 januari 2016 @ 10:53:35 #158
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159144541
Ik moet nog bijlezen sorry. Die nieuwe baan hakt erin. Werk elke dag zo'n 9 uur zonder pauze en de overgang van 3 naar 4 dagen vind ik zwaar. Dus tijd om het hier bij te houden heb ik niet echt.

Maar een vraagje: morgen komt er een meisje op kennismakingsgesprek als oppas. Wat zouden jullie zoal vragen? Natuurlijk over haar ervaring, wat ze verder doet en vind het belangrijk dat ze een leuke klik heeft met Lucas. Maar verder weet ik het niet (ja geld of course).
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_159144986
Beschikbaarheid, roken? Ik zou gewoon een beetje vragen naar hoe haar leven eruit ziet eigenlijk, gezellig een bakkie drinken min of meer. Het gaat vooral om het gevoel dat je er bij krijgt denk ik!
  zaterdag 16 januari 2016 @ 11:39:45 #160
52229 Chanty
pi_159145309
Die twee dingen stonden al in de advertentie en zijn per mail al besproken. Zijn voor mij nogal essentiële dingen dus heb iemand anders bv ook afgewezen omdat die te weinig beschikbaar was in het weekend (ja alleen met haar vriendje... Nee dus :'))

Eigenlijk wil ik geem oppas :@ maar zijn in 1,5 jaar 1 keer uit wezen eten en verder niks. Met nr 2 op komst moeten we echt wel tijd gaan maken voor elkaar. Wel echt een nadeel van geen opa en oma in de buurt en schoonzusje is ook druk.
pi_159145921
Ah maar dat wordt echt makkelijker hoor! Het scheelt dat L al best groot is, en gewend dat mama soms weggaat (en terugkomt). Toen W nog heel klein was vond ik het ook lastiger dan nu. Maar idd, je relatie heeft ook tijd nodig- en ik geniet ook heel erg van even eruit en iets leuks aantrekken zonder kwijlvlekken en lekker uit eten oid. Vanavond gaan we ook. Nu W groter is huilt hij overigens nog steeds wel als hij in de smiezen krijgt dat ik wegga hoor, maar dat duurt maar even. Een oppas kan nu ook lekker met hem spelen en dan is het al snel goed. :Y
pi_159146851
Chanty, spannend hoor! Dit is iets wat je één keer gedaan moet hebben, denk ik. Als het dan goed gaat, is de drempel weg. :).

Kwak, wij hebben een lampje op ledbatterijen (het beroemde konijntje) en dat laten we als het nodig is ook gewoon de hele nacht aan.

Sneeuwt het bij jullie ook zo? ~:) . Wij hebben vanochtend een proefrit gemaakt in een nieuwe auto, maar op de snelweg was bijna niet te rijden. Beetje jammer. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_159146898
Nope, alleen een hagelbuitje net.

Konijntje hebben wij ook, maar vindt ie niet genoeg licht :')

We houden t maar op de cotton balls voorlopig ;)
Kwak
pi_159147013
Nieuwe auto *O* Een van onze eerste spaardoelen :+

Ik heb net een sneu hoopje dozen dat al sinds de verhuizing in wisselende samenstelling in de woonkamer staat opgeruimd, zo fijn!

En +1 op oppas: drempel kan ik me zeker na 1 1/2 jaar en een boel slechte nachten heel goed voorstellen Chanty, maar komt goed!

en als het goed is is de eerste 2017-bruiloft ook geboekt *O* Zo fijn, bekenden die gaan trouwen en in reactie op Het Aanzoek zeggen 'ohhhh dan moeten we JM bellen!' :D :+ ^) *O*
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_159147017
Als ik al die verhalen over het CB lees, vinden ze ons daar echt echt stom. Wij zijn met 14 maanden geweest en hoeven voorlopig ook niet als ik het goed heb begrepen (B is bijna 23 maanden). Ook in het eerste jaar gingen wij minder dan anderen heb ik het idee. Niet dat ik erheen wil, maar het valt me wel op.

B zit overigens zwaar in de peuter drama buien. Pfff slaan, schreeuwen, "NEEEEEE' en niets willen. Tussen de buien door is ie hartstikke lief maar tijdens zo'n bui laten we hem maar even uitrazen.

Ik heb met plezier alle verhalen weer gelezen hier hoor, maar eigenlijk moet ik weer verder met mijn lesdag van morgen voorbereiden. :D Ik ben zo blij als het volgende week zondagmiddag is. Dan zijn alle deadlines voorbij, alle extra zakelijke meetings van mijn eigen bedrijf achter de rug en krijg ik weer wat adem. Dus ik banjer aso binnen, roep wat over B en :W fijn weekend allemaal!
pi_159147125
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 13:10 schreef JufMariska het volgende:
Nieuwe auto *O* Een van onze eerste spaardoelen :+

Ik heb net een sneu hoopje dozen dat al sinds de verhuizing in wisselende samenstelling in de woonkamer staat opgeruimd, zo fijn!

En +1 op oppas: drempel kan ik me zeker na 1 1/2 jaar en een boel slechte nachten heel goed voorstellen Chanty, maar komt goed!

en als het goed is is de eerste 2017-bruiloft ook geboekt *O* Zo fijn, bekenden die gaan trouwen en in reactie op Het Aanzoek zeggen 'ohhhh dan moeten we JM bellen!' :D :+ ^) *O*
Alleen kwam er net nadat we deze afspraak gemaakt hadden een mooie offerte voor een opbouw tussendoor gefietst, en allebei gaat 'm waarschijnlijk niet worden. Als we nou niet gingen trouwen dit jaar... :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_159147298
Oja: therapie-update:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  zaterdag 16 januari 2016 @ 13:30:18 #168
52229 Chanty
pi_159147367
Bijgelezen.

Kwak wat fijn dat het waarschijnlijk niks ergs is, hopelijk is het snel weg.

Die piepschoenen zouden er hier niet inkomen :D Verder irriteer ik me niet zo snel aan geluiden. Alleen koos kiepwagen zet k bij voorkeur uit. Helaas kan Lucas de auto's inmiddels zelf aan doen :')

Verder een hoop herkenbaarheid.

DaD fijn dat I. Weer beter is!

Oh Kwak kun je er geen timer opzetten op die lamp?
pi_159148160
Jm dreumesdans? Muziek? Zwemmen?
Zomaar wat dingen die me even gauw te binnen schieten.
pi_159150181
Oproep!

Zoals jullie wellicht weten ben ik bezig met een (nieuw) prematurenpakket samen te stellen voor hier op Fok!
Het oude pakket is helaas nog niet boven water.
Heb je nog rompers, pakjes, broekjes, shirts, mutsjes, sokken, oid in maat 44 (of kleiner) en je bent bereid dit beschikbaar te stellen voor in het pakket, stuur me dan even een PM.
pi_159151414
Wow Malteser wist niet over dit initiatief maar vind het super dat dit wordt gedaan ^O^
pi_159156427
Chanty, ik hoop dat het lukt een fijne oppas te vinden. Het is echt heel fijn!

Vanochtend was ik met I naar de open dag van het conservatorium. We wonen er heel dichtbij en ze geven ook muzieklessen aan kinderen vanaf 5 jaar. Ik was wel benieuwd. We hebben een open les gezien. Heel schattig, van die zesjarigen op mini-cello's en viooltjes en blokfluiten. I heeft een half uur ademloos op schoot zitten kijken en luisteren.

Daarna schopte ze nog wel even een mooi dramaatje. De trap naar beneden in het conservatorium was vrij hoog. Ze wilde wel graag zelf de trap af met een handje van mij. Maar toen durfde ze toch niet. Maar ze wilde ook niet opgetild worden. Maar ze durfde toch echt niet van de trap. Maar ze wilde toch ook echt niet opgetild worden. Etc. Dus uiteindelijk natuurlijk met spartelend kind in mijn armen de trap afgelopen en beneden aan de trap gooide zichzelf huilend op de grond. En dan natuurlijk zelf beetje vriendelijk blijven lachen naar de mensen om je heen. :s) .

Verder belde mijn moeder nog om te vertellen hoe teleurgesteld ze is dat we de verjaardag van I op zondag vieren. Want daardoor mist zij een kerkdienst. Dat ik met dat soort dingen altijd al rekening houd, bijvoorbeeld ook als ik op zondag op bezoek bij ze ga (dan moet ik dus altijd tussen twee kerkdiensten in komen) doet daar niets aan af. Tja, het is mijn kind en wij (ik ga er ook niet alleen over, maar mijn vriend natuurlijk ook) bepalen nu eenmaal wanneer we haar verjaardag vieren.. Ik ga verder niet erover in discussie of gesprek, hoor het aan, maar merk toch dat ik het vervelend blijf vinden hoe het feit dat zij zo gelovig zijn altijd iets is waar ik maar rekening mee moet houden, het moet altijd weer benadrukt worden, alsof dat altijd belangrijker is dan mijn leven en de manier waarop ik mijn leven inricht. Dat op zaterdag vieren voor I gewoon niet zo handig is, omdat ze na een paar dagen kdv op zaterdag behoefte heeft aan veel tijd met mij en aan rust, is een overweging die voor haar dan niet telt, maar voor mij toevallig wel doorslaggevend is.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159156769
O Franny wat herkenbaar dit :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159157563
SPOILER
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159158924
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 16:03 schreef Malteser het volgende:
Oproep!

Zoals jullie wellicht weten ben ik bezig met een (nieuw) prematurenpakket samen te stellen voor hier op Fok!
Het oude pakket is helaas nog niet boven water.
Heb je nog rompers, pakjes, broekjes, shirts, mutsjes, sokken, oid in maat 44 (of kleiner) en je bent bereid dit beschikbaar te stellen voor in het pakket, stuur me dan even een PM.
Geweldig initiatief O+

Juud79 heeft me laten weten het Fok-prematurenpakketje te hebben, toen L te vroeg geboren werd, maar daarna niks meer gehoord en dat is inmiddels ook alweer 1,5 jaar geleden. Dus misschien is het in de tussentijd weer doorverhuisd, anders even bij haar navragen?

Ik heb nog wat smurfenkleertjes liggen, maar ik merk dat ik het moeilijk vind om er afstand van te doen... :@ Het brengt zoveel herinneringen boven aan die tijd op de NICU, die kleine handjes en zelfs de piepjes van de hartmonitor hoor ik nog als ik die kleertjes in mijn handen heb ;( Maar als ik straks wat minder hormonaal en uitgezwangerd ben :') dan wil ik wel heel graag iets beschikbaar stellen :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')