Naar de goelag?quote:Op vrijdag 15 januari 2016 11:29 schreef Franny_G het volgende:
Stalinistische praktijken hier: als we verschrikkelijk Herrie speelgoed krijgen, 'verdwijnt' dat speelgoed zomaar ineens, niemand weet waarheen.
I zit daar ook niet mee, want die is niet erg gek op zulk speelgoed, dat scheelt.
Amsel, oei, dat is best even schrikken lijkt me, zo'n tandenborsteltje met bloed. Ik weet ook niet zo goed hoe je dat zou kunnen oplossen. Misschien is een elektrische tandenborstel wat zachter voor het tandvlees of andere borsteltjes? Ik zou denk ik advies aan een tandarts vragen.
Heerlijkquote:Op vrijdag 15 januari 2016 12:26 schreef BlueEyes het volgende:
Jaaaah piepschoentjes![]()
Je weet altijd je kind te vinden![]()
Ik ken ze uit Egypte nog en werd knettergek ervan als ik al die piepjes van een aantal kids bij elkaar hoorde![]()
Ik ga maandverband op zijn buik plakken denk ik.
Sowieso het potje wil ik eerdaags eens gaan introduceren hier, want het is zo duidelijk wanneer hij poepen moet.
Ik denk alleen nu al dat ik weet wat er gebeuren gaat.
Een jongetje dat in blote billen rondhupst met een potje in zijn handen en op zijn hoofd.
En lawaaispeelgoed met lampjes verban ik hier ook niet.
Hij danst er vrolijk op en komt er gericht mee aan stappen om ze aan te doen.
Maar speelgoed zonder vindt hij ook leuk dus dat heeft hij ook.
Vanmorgen een half uur op zijn billen gezeten de Duplo op elkaar stapelen.
Leuk om te zien dat het hem eindelijk lukt en hoe hij daar zoet mee is.
En erna bij mijn vraag het op te ruimen ook netjes weg te gooien in de bak.
Kleine jongetjes worden groot
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dokter was tevreden, complimenten voor zijn intonatie en gebabbel, slapen en eten (slecht) zijn idd een faaaaaase ook volgens haar. Hoppa.Kwak
Die is er bij ons cb niet! 14 mnd en daarna pas weer bij 2 jaarquote:Op vrijdag 15 januari 2016 12:55 schreef BlueEyes het volgende:
Mooie stats Kwak!
Hoop dat de prik hem niet teveel van slag gaat brengen.
Ik wacht nog op de 18mnd oproep.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
nee, dat denk ik niet. Met een ouder kind kun je uitleggen waarom iets op een bepaalde manier gebeurt. Het kind leert gaandeweg hoe de dingen in elkaar steken. Met een kind van 18 maanden is dat gewoon geen doen. En het is niet altijd maar de makkelijke weg kiezen. Als zijn behoefte daarin zo sterk is, dan zie ik geen kwaad in daarin meegaanquote:Op vrijdag 15 januari 2016 23:10 schreef Sedm het volgende:
We hebben er een stuk minder last van dat hij nu bij ons in bed slaapt dan toen we nog op allerlei manieren probeerden hem in zijn eigen bedje te laten slapen.
Vraag is alleen of het ook op de lange termijn de minste last oplevert...
Het is gewoon lastig, je wilt graag opvoeden, maar je loopt er steeds tegenaan dat als het meneer niet zint dat ie dan gewoon niet toegeeft. Dat wordt nog wat in de écht moeilijkere jaren...
Gaat nooit meer overquote:Op vrijdag 15 januari 2016 23:22 schreef Stormqueen het volgende:
Hit van het moment hier zijn trouwens lichtknopjes. De helefuckingdag. Lichtknopjes indrukken. Terwijl je "haaaaamp" roept (niet te verwarren met "haaaaap")
Wat 'het beste' is, is heel moeilijk vast te stellen. Maar waar je volgens mij mee moet oppassen is om al te veel gevolgtrekkingen te maken op basis van de situatie waarin je nu zit, en hoe hij nu is.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 23:00 schreef Sedm het volgende:
Oei, zielig klinken, dat is niet de bedoeling. Waarschijnlijk de vader die het te klinisch probeert uit te leggen en ook vooral duidelijk wil maken dat we niet te makkelijk ingeven.
Wat ik al aangeef, die strijd ga je steeds minder aan. We hebben aan ons kind gemerkt dat hij een vasthoudend karakter (positief! ) heeft en dat het daardoor eigenlijk gewoon geen zin heeft. Maar ja, een andere manier om gedaan te krijgen wat voor hem eigenlijk het beste zou moeten zijn, is er voor ons gevoel ook niet.
100% mee eensquote:Op vrijdag 15 januari 2016 23:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee, dat denk ik niet. Met een ouder kind kun je uitleggen waarom iets op een bepaalde manier gebeurt. Het kind leert gaandeweg hoe de dingen in elkaar steken. Met een kind van 18 maanden is dat gewoon geen doen. En het is niet altijd maar de makkelijke weg kiezen. Als zijn behoefte daarin zo sterk is, dan zie ik geen kwaad in daarin meegaan
Ja die hebben we van eennschildpad met nijntje, maar die geeft te weinig licht eigenlijkquote:Op zaterdag 16 januari 2016 08:31 schreef snoenk het volgende:
Kwak dat klinkt echt superlief. Wel jammer dat bij het bedritueel bed stom is![]()
Is zo een knuffelbeest wat sterren of weet ik veel wat projecteert niets? Dat gaat na 10 min ofzo uit en je hebt ze met en zonder muziekjes.
HilmoO. Kan ook een konijn nadoen door heel snel in en uit te ademen door neus. Inclusief opgetrokken neusje. Ziet er eigenlijk meer uit als een vals konijn
beetje dit idee
Jips, ik weet dat het erbij hoort en ik neem het ook serieus. Maar m'n oudste lijdt er echt onder, dus ik hoopte stiekem erop dat iemand een paar tips heeftquote:Op zaterdag 16 januari 2016 09:12 schreef kwakz0r het volgende:
Dat is volgens mij echt iets van deze fase Loj (uit het grote gele boek dat niet genoemd mag worden)
Ook als je bijvoorbeeld even naar een andere volwassene kijkt kunnen ze al zo doen schijnt. Al merk ik er bij Melba weinig van.
En mag ik vragen waarom je ze echt uit wilt laten gaan (misschien had je het al gezegd, maar ben niet zo goed bijgelezenquote:Op zaterdag 16 januari 2016 09:14 schreef kwakz0r het volgende:
Mja vanzelf uit is wel vrij essentieel. Hij slaapt licht en gisteren werd hij wakker toen we de cotton balls uitdeden...
Anders zouden we de cotton balls gewoon blijven gebruiken.
Alleen kwam er net nadat we deze afspraak gemaakt hadden een mooie offerte voor een opbouw tussendoor gefietst, en allebei gaat 'm waarschijnlijk niet worden. Als we nou niet gingen trouwen dit jaar...quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:10 schreef JufMariska het volgende:
Nieuwe autoEen van onze eerste spaardoelen
![]()
Ik heb net een sneu hoopje dozen dat al sinds de verhuizing in wisselende samenstelling in de woonkamer staat opgeruimd, zo fijn!
En +1 op oppas: drempel kan ik me zeker na 1 1/2 jaar en een boel slechte nachten heel goed voorstellen Chanty, maar komt goed!
en als het goed is is de eerste 2017-bruiloft ook geboektZo fijn, bekenden die gaan trouwen en in reactie op Het Aanzoek zeggen 'ohhhh dan moeten we JM bellen!'
![]()
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Geweldig initiatiefquote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:03 schreef Malteser het volgende:
Oproep!
Zoals jullie wellicht weten ben ik bezig met een (nieuw) prematurenpakket samen te stellen voor hier op Fok!
Het oude pakket is helaas nog niet boven water.
Heb je nog rompers, pakjes, broekjes, shirts, mutsjes, sokken, oid in maat 44 (of kleiner) en je bent bereid dit beschikbaar te stellen voor in het pakket, stuur me dan even een PM.
Via DM had ik dat inderdaad al begrepen. En ik kan me voorstellen dat afstand doen lastig is. Wellicht heb je nog een neutrale romper in een klein maatje? En als ook dat (nog) te moeilijk is om afstand van te doen, moet je dat niet doen! We komen ook aan een mooi zinvol pakket zonder de spulletjes van jullie mooie L.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 21:53 schreef Dyre het volgende:
[..]
Geweldig initiatief
Juud79 heeft me laten weten het Fok-prematurenpakketje te hebben, toen L te vroeg geboren werd, maar daarna niks meer gehoord en dat is inmiddels ook alweer 1,5 jaar geleden. Dus misschien is het in de tussentijd weer doorverhuisd, anders even bij haar navragen?
Ik heb nog wat smurfenkleertjes liggen, maar ik merk dat ik het moeilijk vind om er afstand van te doen...Het brengt zoveel herinneringen boven aan die tijd op de NICU, die kleine handjes en zelfs de piepjes van de hartmonitor hoor ik nog als ik die kleertjes in mijn handen heb
Maar als ik straks wat minder hormonaal en uitgezwangerd ben
dan wil ik wel heel graag iets beschikbaar stellen
Zelfs als je geleerd hebt ermee om te gaan, blijft het rot. Onze jongste is vrijdag vijf geworden en mijn moeder komt niet op bezoek. Daar heeft ze in haar beleving goede redenen voor. Zo heeft ze het financieel krap, is het een heel lange reis naar Amsterdam met het openbaar vervoer en hebben we elkaar in november en december al twee keer gezien (in november kwam ze voor de verjaardag van onze oudste en in december bezochten we haar vanwege haar verjaardag). Ze zegt dat ze deze maand nog wel komt, maar ik heb er een hard hoofd in. Vorig jaar zou ze dat ook doen en toen is ze uiteindelijk niet gekomen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 20:41 schreef Franny_G het volgende:
Verder belde mijn moeder nog om te vertellen hoe teleurgesteld ze is dat we de verjaardag van I op zondag vieren. Want daardoor mist zij een kerkdienst. Dat ik met dat soort dingen altijd al rekening houd, bijvoorbeeld ook als ik op zondag op bezoek bij ze ga (dan moet ik dus altijd tussen twee kerkdiensten in komen) doet daar niets aan af. Tja, het is mijn kind en wij (ik ga er ook niet alleen over, maar mijn vriend natuurlijk ook) bepalen nu eenmaal wanneer we haar verjaardag vieren.. Ik ga verder niet erover in discussie of gesprek, hoor het aan, maar merk toch dat ik het vervelend blijf vinden hoe het feit dat zij zo gelovig zijn altijd iets is waar ik maar rekening mee moet houden, het moet altijd weer benadrukt worden, alsof dat altijd belangrijker is dan mijn leven en de manier waarop ik mijn leven inricht. Dat op zaterdag vieren voor I gewoon niet zo handig is, omdat ze na een paar dagen kdv op zaterdag behoefte heeft aan veel tijd met mij en aan rust, is een overweging die voor haar dan niet telt, maar voor mij toevallig wel doorslaggevend is.
Hier is de ervaring geduld hebben. Er komt een dag dat hij erop gaat zitten. Hier was er pas met 2 jaar interesse maar nu word er ook elke dag nog mee gespeeld.quote:Op zondag 17 januari 2016 08:33 schreef Hilmo het volgende:
Ik val weer eens binnen met een vraag, sorry![]()
Er zijn veel van jullie die een loopfietsje hebben toch? R. is nu 15 maanden, loopt los, maar weigert op de wheelybug te gaan zitten (er achter aan lopen heeft hij wel maanden gedaan). We hebben een oude loopauto van mij en we hebben een nieuwe loopfiets voor als hij ongeveer 3 is
![]()
En een Smart Trike voor buiten. Een vriendin raadde me aan om zo'n goedkoop plastic loopfietsje bij de speelgoedwinkel te kopen, van 10 euro, dat dat zo'n succes was bij haar dik 1 jarige. Mijn man ziet mij aankomen met het hele wagenpark dat we al hebben maar wat raden jullie aan?
En hoe hebben jullie de wheelybug in werking gekregen dat ze eróp gingen zitten? Hij glijdt er meteen af als ik hem erop zet en dat doet hij bewust.
Dat plastic ding van 10 euro hebben wij ook gekregen voor Lou's verjaardag. Die is echt heel onstabiel, de eerste keer erop (op haar eerste verjaardag) viel ze hard op haar zij. Ze vindt haar andere 2 (quote:Op zondag 17 januari 2016 08:33 schreef Hilmo het volgende:
Ik val weer eens binnen met een vraag, sorry![]()
Er zijn veel van jullie die een loopfietsje hebben toch? R. is nu 15 maanden, loopt los, maar weigert op de wheelybug te gaan zitten (er achter aan lopen heeft hij wel maanden gedaan). We hebben een oude loopauto van mij en we hebben een nieuwe loopfiets voor als hij ongeveer 3 is
![]()
En een Smart Trike voor buiten. Een vriendin raadde me aan om zo'n goedkoop plastic loopfietsje bij de speelgoedwinkel te kopen, van 10 euro, dat dat zo'n succes was bij haar dik 1 jarige. Mijn man ziet mij aankomen met het hele wagenpark dat we al hebben maar wat raden jullie aan?
En hoe hebben jullie de wheelybug in werking gekregen dat ze eróp gingen zitten? Hij glijdt er meteen af als ik hem erop zet en dat doet hij bewust.
quote:Op zondag 17 januari 2016 11:58 schreef Radyhyn het volgende:
Kwak wat fijn van J!
En misschien kan je zo'n klik-aan-klik-uit ding met afstandsbediening aan de cottonballs doen. Volgens mij werkt dat ook zonder de deur open te maken.
JM goed dat je er zo positief mee bezig bent! En lekker vroeg voor de 2017 reportage al!
Franny het trap-drama was op dat moment vast niet fijn.. maar je schrijft het heel grappig opEigenwijsje
Malteser wat goed! Hopelijk krijg je wat mooie bijdragen.
Hier heb ik maar 1 dingetje in mt 44 (hé Away).. maar die wil ik nog even bewaren
Af en toe.. sta ik echt te klapperen met mijn oren door die verhalen over jullie ouders... ongeloofelijk en wat lijkt me dat ontzetten frusterend zo
Zo'n pukylino ziet er tof uit!
Een update voor Snoenk:
Nog steeds gewone poep.. dus het had hier niets te maken met koemelk
Bij O al wat beter?
Jij ook hier.quote:Op zondag 17 januari 2016 02:41 schreef Claudia_x het volgende:
Gelukkig krijgen de kinderen er weinig van mee. Het doet me wel pijn dat ik hen niet echt kan beschermen tegen dit merkwaardige gedrag, maar ik wil geen stampij maken. Een verjaardag hoort een heuglijke gebeurtenis te zijn en geen moetje. Aan mensen die niet kunnen of willen delen in de vreugde ga ik mijn tijd niet verspillen. Ik heb goede hoop dat die houding de beste manier is om de kinderen te wapenen tegen negativiteit en teleurstelling.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Wat fijn dat het bij V. Geen koemelk is! Bij O. Gaat het nu ook weer wat beter. Maar het gaat al tijden af en aan. Heb alleen nog niets ingeleverdquote:Op zondag 17 januari 2016 11:58 schreef Radyhyn het volgende:
Een update voor Snoenk:
Nog steeds gewone poep.. dus het had hier niets te maken met koemelk
Bij O al wat beter?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |